Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Ďakujem za rady, dnes som vybral RJ, otvoril, olej v nej nebol, ale v tom červenom konektore ho bolo... Vystriekal som všetky konektory a je to lepšie. Síce to ešte trochu hapruje, ale cez týždeň kúpim ten káblový zväzok a vymením.
Nie som automechanik, no dosť si dokážem spraviť sám a tak sa pýtam:
Je nutné podlepovať tesnenie na kryte ventilov silikónom?
Nie som automechanik, no dosť si dokážem spraviť sám a tak sa pýtam:
Je nutné podlepovať tesnenie na kryte ventilov silikónom?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak jsem shodou okolností se deska hrabal v naší D2 TD5 a ejhle, po vyndání řídící jednotky motoru jsem v červeným konektoru našel olej. Protože motor chodí bez problémů, tak to nemusím řešit hned, ale ve velmi krátké době ano.
Výměna kabelového svazku se mi moc nezamlouvá, radši bych nějaké systémové řešení. Jestli jsem to celé správně pochopil, tak problém je v tom, že jednotlivé žíly kabelového svazku fungují jako vedení oleje, který kapilární vzlínavostí proteče celou délkou svazku. Někdo už tu psal, že by mělo stačit kabel na vhodném místě odizolovat a procínovat a následně zaizolovat - tím by se kapilární vzlínavosti zabránilo.
A teď ta otázky - kde nejlépe to udělat? Předpokládám, že rozebrat konektory tak, aby se v nich dal kabel vyměnit nejde, takže co to třeba ustříhnout kousek za každým konektoren, naletovat nový kabel a dobře zaizolovat? Takové smršťovací bužírky co mají uvnitř lepidlo drží výborně.
Kouknul jsem se i do řídící jednotky, olej v ní zatím není.
Výměna kabelového svazku se mi moc nezamlouvá, radši bych nějaké systémové řešení. Jestli jsem to celé správně pochopil, tak problém je v tom, že jednotlivé žíly kabelového svazku fungují jako vedení oleje, který kapilární vzlínavostí proteče celou délkou svazku. Někdo už tu psal, že by mělo stačit kabel na vhodném místě odizolovat a procínovat a následně zaizolovat - tím by se kapilární vzlínavosti zabránilo.
A teď ta otázky - kde nejlépe to udělat? Předpokládám, že rozebrat konektory tak, aby se v nich dal kabel vyměnit nejde, takže co to třeba ustříhnout kousek za každým konektoren, naletovat nový kabel a dobře zaizolovat? Takové smršťovací bužírky co mají uvnitř lepidlo drží výborně.
Kouknul jsem se i do řídící jednotky, olej v ní zatím není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... strihat nemusis staci odizolovat a pocinovatMadTom píše:A teď ta otázky - kde nejlépe to udělat? Předpokládám, že rozebrat konektory tak, aby se v nich dal kabel vyměnit nejde, takže co to třeba ustříhnout kousek za každým konektoren, naletovat nový kabel a dobře zaizolovat? Takové smršťovací bužírky co mají uvnitř lepidlo drží výborně.
Kouknul jsem se i do řídící jednotky, olej v ní zatím není.
... zmrstovacku bez lepidla aby mal olej kadial vykvapkat
... najhhodnejsie na mieste kde je mozne urobit previs aby olej vlastnov vahov "vypadol"
... kabelovy zväzok sice nie je nutne menit ale je potrebna jeho uprava aby ani v konektore na hlave nebol olej ( najvhodnejsie dat novy uz upraveny )
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Díky za konstruktivný rady, jenom jeden dotaz ke konektoru v hlavě - existuje tedy nová verze kabelového svazku, kde to je již vyřešené, aby netekl olej ani do tohoto konektoru? A jestli ano, jak je to řešené, jakou tam páni konstruktéři udělali změnu?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... ziadnu je furt ten isty.MadTom píše:Díky za konstruktivný rady, jenom jeden dotaz ke konektoru v hlavě - existuje tedy nová verze kabelového svazku, kde to je již vyřešené, aby netekl olej ani do tohoto konektoru? A jestli ano, jak je to řešené, jakou tam páni konstruktéři udělali změnu?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak už jsem trošku více v obraze, co s tím pánové zbabrali a co s tím dál. Protože se mi příčí řešení takovýchto problémů zaviněných špatnou konstrukcí systémem výměna dílu, ono to zas nějakou dobu vydrží, přemýšlím o tom, že bych svazek "rozebral", místy procínoval a po důkladném vyprání bych zalil vhodným těsnícím přípravkem (silikon, polyuretan, ... co je odolné teplu a oleji) konektor který prochází hlavou motoru.
Následně něco podobného u kabelu který navazuje a potom pravidelně kontrolovat u řídící jednotky, jestli už doteklo. Moc nadšený z toho sice nejsem, ale co se dá dělat. Tu kontrolu bych musel dělat stejně i u nového kabelu. A úplně nazávěr po očištení řídící jednotky bych z vnitřní strany konektor zalakoval.
Toť představa a teď dotazy - neválí se někomu vyndanej kabelovej svazek z hlavy, a nechtěl by se ho zbavit. Chtěl bych zkusit si ho připravit předem. A druhej dotaz - vhodnej silikon, všechno co používám v práci je sice neutrální (a doopravdy to kabely ani dlouhodobě nežere), ale nevím jak je to s odolností proti oleji? Co se týče lakování plošných spojů obecně, používáme několik let lak ve spreji s označením V66 a funguje výborně. Doporučuji tímto nebo nějakým jiným způsobem ošetřit všechny řídící jednotky v autě, které nejsou originál lakované. Koukal jsem totiž do jednotky BCU v Discovery 2 a byla vevnitř místy pěkně zkorodovaná. Myslím si, že i když je umístěná uvnitř auta, tak v ní občas může zkondenzovat vlhkost.
Následně něco podobného u kabelu který navazuje a potom pravidelně kontrolovat u řídící jednotky, jestli už doteklo. Moc nadšený z toho sice nejsem, ale co se dá dělat. Tu kontrolu bych musel dělat stejně i u nového kabelu. A úplně nazávěr po očištení řídící jednotky bych z vnitřní strany konektor zalakoval.
Toť představa a teď dotazy - neválí se někomu vyndanej kabelovej svazek z hlavy, a nechtěl by se ho zbavit. Chtěl bych zkusit si ho připravit předem. A druhej dotaz - vhodnej silikon, všechno co používám v práci je sice neutrální (a doopravdy to kabely ani dlouhodobě nežere), ale nevím jak je to s odolností proti oleji? Co se týče lakování plošných spojů obecně, používáme několik let lak ve spreji s označením V66 a funguje výborně. Doporučuji tímto nebo nějakým jiným způsobem ošetřit všechny řídící jednotky v autě, které nejsou originál lakované. Koukal jsem totiž do jednotky BCU v Discovery 2 a byla vevnitř místy pěkně zkorodovaná. Myslím si, že i když je umístěná uvnitř auta, tak v ní občas může zkondenzovat vlhkost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... v podstate vsetky postupy su spravne.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
takže, káblový zvezok je vymenený, konektory vystriekané, vyfúkané, vysušené, auto ide ako hodinky kým....
...sa nezohreje. Dával som mu čo sa do neho zmestilo. Do 2000ot ide hladko, potom buď cuká, alebo jednoducho len uberie výkon a nejde do otáčok. Nereaguje na plyn, no na rovine ako tak zrýchluje. Akonáhle sa dostane nad 2500ot zasa je všetko OK až do max otáčok. Ak sa z miesta rozbieham s plynom na podlahe, dokážem to hluché miesto "preskočiť" pretože na 1 to zrýchli aj napriek cukaniu a potom to už pod 2500 neklesne. No akonáhle uberiem a klesnem pod 2500 je to v prdeli.Ak idem 1-2km pomali bez nároku na výkon, následné zrýchlenie je možné, no akonáhle idem dlhšie tak 120 tak my uberá výkon a ak náhodou príde aj menšie stúpanie, úplne stratí výkon.
1/Je možné, že si RJ pamätá chyby a je potrebné vymazanie?
2/ ak odpojím baterku na cca 24h vymažú sa chyby? Fungovalo mi to tak na Lancii. Po cca 24h bez el. sa chyby vymazali a všetko bolo v poriadku.
Na diagnostiku idem v každom prípade, no ak má niekto podobnú skúsenosť...
...sa nezohreje. Dával som mu čo sa do neho zmestilo. Do 2000ot ide hladko, potom buď cuká, alebo jednoducho len uberie výkon a nejde do otáčok. Nereaguje na plyn, no na rovine ako tak zrýchluje. Akonáhle sa dostane nad 2500ot zasa je všetko OK až do max otáčok. Ak sa z miesta rozbieham s plynom na podlahe, dokážem to hluché miesto "preskočiť" pretože na 1 to zrýchli aj napriek cukaniu a potom to už pod 2500 neklesne. No akonáhle uberiem a klesnem pod 2500 je to v prdeli.Ak idem 1-2km pomali bez nároku na výkon, následné zrýchlenie je možné, no akonáhle idem dlhšie tak 120 tak my uberá výkon a ak náhodou príde aj menšie stúpanie, úplne stratí výkon.
1/Je možné, že si RJ pamätá chyby a je potrebné vymazanie?
2/ ak odpojím baterku na cca 24h vymažú sa chyby? Fungovalo mi to tak na Lancii. Po cca 24h bez el. sa chyby vymazali a všetko bolo v poriadku.
Na diagnostiku idem v každom prípade, no ak má niekto podobnú skúsenosť...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tohle by klidne mohla delat spatny regulator tlaku turba.
Pri nizkych otackach to nepoznas, pak v te "mezere" to muze byt tim, ze je otevreny obtok turba a ve vysokejch to turbo uz dava tolik vzduchu, ze to dokazenafouknout i s pootevrenym bypasem.
Pokud nemas pristup k diagnostice, tak si dej Tcko na tu malou hadicku co jde z tela turba a pripoj tam klidne budik na mereni tlaku v pneu, hod si ho do kabiny a sleduj co to dela...
Chyby se odpojenim jednotky nevymazou.
H.
Pri nizkych otackach to nepoznas, pak v te "mezere" to muze byt tim, ze je otevreny obtok turba a ve vysokejch to turbo uz dava tolik vzduchu, ze to dokazenafouknout i s pootevrenym bypasem.
Pokud nemas pristup k diagnostice, tak si dej Tcko na tu malou hadicku co jde z tela turba a pripoj tam klidne budik na mereni tlaku v pneu, hod si ho do kabiny a sleduj co to dela...
Chyby se odpojenim jednotky nevymazou.
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Zdá sa, že je to tak. Pri obhliadke som natrafil na http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=6925Honza_offroad píše:Tohle by klidne mohla delat spatny regulator tlaku turba...
H.
Ďakujem za rady. Zlepil som to a uvidím, či je vada odstránená.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03 zář 2009 21:54
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak s tím mám zkušenost dost špatnou: u mého starší TD5 jsem loni na podzim prostě ráno přišel a nenastartoval. Řídící jednotku nakonec ve Vrchlabí u Mejznarů vyměnili a stálo to spoustu peněz. Řekli mi, že to TD 5 dělá, že po cca 120 tis. km je třeba vyměnit svazek olejových hadic, protože přestanou těsnit a olej pomalu prosakuje a stéká k řídící jednotce, kterou nakonec vyzkratuje. Tak u starého Defendea mám novou a u nového si to budu hlídat, až se nablížím těm 120 tisícům km.
- Luboš M.
- Příspěvky: 3301
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
To je ale trošičku nesmysl, jednak se jedná o kabeláž a né hadice a olej ti nikdy nic nezkratuje ale udělá špatný kontakt, který stačí odmastit a pojede zas nějaký čas normálně. Olej tam máme všichni a jede to normálně, tedy zatím.tomáš z hor píše:Tak s tím mám zkušenost dost špatnou: u mého starší TD5 jsem loni na podzim prostě ráno přišel a nenastartoval. Řídící jednotku nakonec ve Vrchlabí u Mejznarů vyměnili a stálo to spoustu peněz. Řekli mi, že to TD 5 dělá, že po cca 120 tis. km je třeba vyměnit svazek olejových hadic, protože přestanou těsnit a olej pomalu prosakuje a stéká k řídící jednotce, kterou nakonec vyzkratuje. Tak u starého Defendea mám novou a u nového si to budu hlídat, až se nablížím těm 120 tisícům km.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03 zář 2009 21:54
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Nacvakni tu starou jednotku na patice a mělo by to taky jet. Někde jsem to už řešil stačí pocínovat žíly vstřiků a přerušit tím vzlínání oleje. Pro servis je lepší měnit než opravovat. Půl hodiny práce. MilošIItomáš z hor píše:Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Miloš II píše:Nacvakni tu starou jednotku na patice a mělo by to taky jet. Někde jsem to už řešil stačí pocínovat žíly vstřiků a přerušit tím vzlínání oleje. Pro servis je lepší měnit než opravovat. Půl hodiny práce. MilošIItomáš z hor píše:Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit
Má pravdu předsedo - stačí pocínovat
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Ja myslim, ze ta diagnostika je zaklad v tomto pripade, tiez by som vyskusal iny software do ECU. To by som asi vedel a tiez potom vratit spat.Acon píše:1/Je možné, že si RJ pamätá chyby a je potrebné vymazanie?
2/ ak odpojím baterku na cca 24h vymažú sa chyby? Fungovalo mi to tak na Lancii. Po cca 24h bez el. sa chyby vymazali a všetko bolo v poriadku.
Na diagnostiku idem v každom prípade, no ak má niekto podobnú skúsenosť...
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Odemknu auto dálkou,otočím klíčkem a nerosvítí se žhavení a ještě ta kontrolka vedle toho na levo,budík na teplotu mi vyletí na max a nejde to nastartovat,jen to točí...stalo se mi to už dvakrát a po chvilce to je ok....nic jsem nikde nerozebíral,jen v motorovém prostoru na podběhu byly vypojené nějaké podtlaky,dva konektory tak jsem je zapojit a asi od té doby se to děje..Má to stím něco společného??
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tak dnes už to nešlo nastartovat vubec,číhnul jsem na počítač a na červenej štekr a byl plnej oleje,po vyčištění to už běhá,ale neměl jsem žádný problém ze škubáním motoru,jen se mi nerosvicovali kontrolky na palubce.Může to natýct a uplně do vnitř počítače??Nevíte někdo,kolik stojí nová ta kebeláž.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Kawa12 píše:Tak dnes už to nešlo nastartovat vubec,číhnul jsem na počítač a na červenej štekr a byl plnej oleje,po vyčištění to už běhá,ale neměl jsem žádný problém ze škubáním motoru,jen se mi nerosvicovali kontrolky na palubce.Může to natýct a uplně do vnitř počítače??Nevíte někdo,kolik stojí nová ta kebeláž.
Kabeláž jako celek je v podstatě jeden svazek výměna "opruz" cena kolem 10000.- plus práce asi ještě víc. Olej se do jednotky "může a nemusí" dostat. Stačí jednoduše opravit. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
mení sa len ten kus od vstrekovačov po výstupný konektor z hlavy. Veľký kmonektor na RJ sa len vyčistí a všetko funguje ako má. Ten káblový zväzok stojí aj s tesnením deklu hlavy nejakých 60€čok a výmenu zvládneš aj pred panelákom za 20-30min.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.