EAS
EAS
Ahoj, jsem novým majitelem RR 4,6HSE. Při jízdě slyším kompresor, jak dofukuje. Chtěl bych vědět zda je to normální. Můžete mi někdo napsat jak vám pracuje kompresor? Myslím tím intervaly jak dlouho běží a paj jak dlouho je v nečinnosti.
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EAS
Je to normální, dofukuje vzduchojem.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: EAS
Dík. Dále jsem se dočetl že řídící jednotka EAS by měla při parkování hlídat polohu a při ucházení jednoho měchu by měla upouštět ostatní měchy aby bylo auto stále ve vodorovné poloze. Ale já mám každé ráno padlý levý zadní měch. Při parkování u domu je totiž nerovný terén a tento měch je nejvíce zatížen. Pokud je auto zaparkované na rovině je ráno sice LZ měch padlý jen trošičku, ale stejně je vidět že je auto nakloněno. Po nastartování se vyrovná téměř okamžitě. Jinak vše funguje normalně.
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Re: EAS
Nejsem si jistej, jak to přesně funguje, ale mě se vyrovnává vyška třeba při zavření dveří nebo zaddního víka. Pokud se s autem nic neděje tak se výška nevyrovnává.
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EAS
Každopádně to není podstatné, podstatné je, že je asi špatný měch, a pokud je špatný jeden, bývají těsně před smrtí i ostatní (pokud už někdo nějaký neměnil). Doporučuji vyměnit všechny co nejsou evidentně nedavno měněné, jinak odejde při prvních mrazících kompresor.Kopec77 píše:Dík. Dále jsem se dočetl že řídící jednotka EAS by měla při parkování hlídat polohu a při ucházení jednoho měchu by měla upouštět ostatní měchy aby bylo auto stále ve vodorovné poloze. Ale já mám každé ráno padlý levý zadní měch. Při parkování u domu je totiž nerovný terén a tento měch je nejvíce zatížen. Pokud je auto zaparkované na rovině je ráno sice LZ měch padlý jen trošičku, ale stejně je vidět že je auto nakloněno. Po nastartování se vyrovná téměř okamžitě. Jinak vše funguje normalně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: EAS
Mne to taky za jizdy dofukovalo jak o zivot a po odstaveni si to taky vzdycky sedlo na zadek nakrivo a rano nez se to nafouklo tak to trvalo veky. Takze ted me ceka novy kompresor a vsechny mechy. Jak pise Elliot radsi nove mechy nez pak i kompresor jako u me
Cau

D3 TDV6 HSE Manual
Re: EAS
Auto jsem koupil manželce, najezdí minimum. Děti do školky a občas do supermarketu. Takže máme naježděno cca 800km a auto dnes hlásí EAS fault a něco o tom že se smí ject jen 55km/hod. Svítí všechny kontrolky polohy EAS. Sice jsem si zde o závádách EAS přečetl dost, ale takto brzo jsem ji nečekal. Nadšení z auta vystřídalo velké zklamání. Můžete mi někdo prosím odhadnout nejpravděpodobnější závadu, a cenovou relaci opravy. Kompresor občas zabzučí a je slyšet i cvakání.
Je tu ještě možnost že to je nějaká drobnost (konektor, čidlo)?
Jak dlouho se může na nouzový režim EAS jezdit? Jde mi o to zda doby než zjistím co a jak a zakolik, bude moci manželka alespoň jezdit do školky (3km po rovné silnici).
Předem díky za odpověďi.
Je tu ještě možnost že to je nějaká drobnost (konektor, čidlo)?
Jak dlouho se může na nouzový režim EAS jezdit? Jde mi o to zda doby než zjistím co a jak a zakolik, bude moci manželka alespoň jezdit do školky (3km po rovné silnici).
Předem díky za odpověďi.
Re: EAS
Podle tohoto návodu http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=67
jsem zkoušel netěsnost a proměřil čidla, vše se zdá být OK. Tentokrát jsem sledoval co se děje. A kompresor vrčí, po chvíli se začne zvedat zadek, ale cca po minutě kompresor vypne a je slyšet jen cvakání a zadek opět padne dolu.
Ještě mě napadá že jsem včera tchánovi ukazoval jak EAS funguje a vůbec poprvé jsem spustil auto do nejnižší polohy. To jsem tedy asi neměl dělat. Dokud bylo auto ve středové poloze vše fungovalo (krom ráno sedlého zadku). Třeba by to vydrželo alespon přes vánoce... Takto před vánoci mě bude bolet každá koruna za opravu, po vykrvácení při koupi.
jsem zkoušel netěsnost a proměřil čidla, vše se zdá být OK. Tentokrát jsem sledoval co se děje. A kompresor vrčí, po chvíli se začne zvedat zadek, ale cca po minutě kompresor vypne a je slyšet jen cvakání a zadek opět padne dolu.
Ještě mě napadá že jsem včera tchánovi ukazoval jak EAS funguje a vůbec poprvé jsem spustil auto do nejnižší polohy. To jsem tedy asi neměl dělat. Dokud bylo auto ve středové poloze vše fungovalo (krom ráno sedlého zadku). Třeba by to vydrželo alespon přes vánoce... Takto před vánoci mě bude bolet každá koruna za opravu, po vykrvácení při koupi.
Re: EAS
Když jsou děravé měchy, tak to jen padá a za jízdy více dofukuje, nebo to také hlásí chybu EAS fault?
Edit: Ještě jsem zapoměl napsat že auto před tím než jsem ho koupil cca 1,5 až 2 roky stálo. Jestli to tedy může mít vliv.
Edit: Ještě jsem zapoměl napsat že auto před tím než jsem ho koupil cca 1,5 až 2 roky stálo. Jestli to tedy může mít vliv.
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EAS
eliott píše: pokud je špatný jeden, bývají těsně před smrtí i ostatní (pokud už někdo nějaký neměnil). Doporučuji vyměnit všechny co nejsou evidentně nedavno měněné, jinak odejde při prvních mrazících kompresor.
A pak začne hlásit chybu EAS fault

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: EAS
Tak snad to bude ono. Řídící jednotka je zabalená, zítra ti jí posílám. Do mailu ti ještě popíšu co to dělalo a kontakt na mě. Zatím díky.
Re: EAS
Tak jednotka je zpět i s čidlama, nový ventil do ventilového bloku a v sobotu bych se chtěl pustit do výměny.
Náhodou o nějakém návodu, postupu na netu někdo nevíte? Nechci s každou prkotinou otravovat Eliota po telefonu.
Největší hrůzu mám z vyndání vetilového bloku. Předběžně jsem to prohlížel a zřejmě musím nejdřív vyndat všechny trubky. Je na to nějaká fičura, nerad bych to zku*vil.
Náhodou o nějakém návodu, postupu na netu někdo nevíte? Nechci s každou prkotinou otravovat Eliota po telefonu.
Největší hrůzu mám z vyndání vetilového bloku. Předběžně jsem to prohlížel a zřejmě musím nejdřív vyndat všechny trubky. Je na to nějaká fičura, nerad bych to zku*vil.
Re: EAS
Ahoj,
pokud je to některý z horních solenoidů tak to zvládneš i bez demontáže trubek.Každopádně musí ven kompresor,aby jsi k tomu měl dobrý přístup.Trubky jdou vcelku dobře demontovat tím, že stlačíš plastový kroužek kolem trubky směrem ke kovovému nátrubku do kterého je zasunuta.Po stlačení ji vytáhneš,musíš za ni trochu vzít silou,ale když to bude pod tlakem tak ti vyběhne sama.Zpátky ji pak jenom zastrčíš kam až půjde.Drží to tam taková kleština,která je pružná a zajistí se protitlakem vzduchu až se to natlakuje.Největší zábava je ale výměna té dutinky ve svorkovnici je to docela piplačka, ale jde to.Solenoid vyměníš docela snadno, drží ho jen dva šroubky po stranách, povolíš stáhneš ho z jádra a nasuneš nový,utáhneš,hotovo.Ty horní uděláš snadno, kvůli dolním musíš vymontovat celý ventilový blok.Nejdřív odpojit všechny hadice(trubky),zboku filtr odfuku atd.Už si to přesně nepamatuju, ale trvalo mi to zhruba hodinu komplet včetně zpětné montáže.Nevím jestli ti to pomůže,ale kolegové když tak doplní pokud jsem na něco zapoměl.
George
pokud je to některý z horních solenoidů tak to zvládneš i bez demontáže trubek.Každopádně musí ven kompresor,aby jsi k tomu měl dobrý přístup.Trubky jdou vcelku dobře demontovat tím, že stlačíš plastový kroužek kolem trubky směrem ke kovovému nátrubku do kterého je zasunuta.Po stlačení ji vytáhneš,musíš za ni trochu vzít silou,ale když to bude pod tlakem tak ti vyběhne sama.Zpátky ji pak jenom zastrčíš kam až půjde.Drží to tam taková kleština,která je pružná a zajistí se protitlakem vzduchu až se to natlakuje.Největší zábava je ale výměna té dutinky ve svorkovnici je to docela piplačka, ale jde to.Solenoid vyměníš docela snadno, drží ho jen dva šroubky po stranách, povolíš stáhneš ho z jádra a nasuneš nový,utáhneš,hotovo.Ty horní uděláš snadno, kvůli dolním musíš vymontovat celý ventilový blok.Nejdřív odpojit všechny hadice(trubky),zboku filtr odfuku atd.Už si to přesně nepamatuju, ale trvalo mi to zhruba hodinu komplet včetně zpětné montáže.Nevím jestli ti to pomůže,ale kolegové když tak doplní pokud jsem na něco zapoměl.
George
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EAS
Děkuji Georgi, už mi docházejí síly psát...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: EAS
Díkec, to by mi mělo stačit. Dám vědět jak jsem dopadl.George píše:Ahoj,
pokud je to některý z horních solenoidů tak to zvládneš i bez demontáže trubek.Každopádně musí ven kompresor,aby jsi k tomu měl dobrý přístup.Trubky jdou vcelku dobře demontovat tím, že stlačíš plastový kroužek kolem trubky směrem ke kovovému nátrubku ...
Re: EAS
Také hledám. zatím jsem našel toto: http://www.akroforum.cz/ftp/Range%20Rover%20files.zipMarťas píše:Ten servisní manuál by mě taky docela zajímal...nevíte někdo nějakém, třeba ke stažení na internetu
![]()
Předběžně jsem to prolítl a nic o EAS nenašel. Zítra to projdu důkladněji.
edit: jo ted jsem si všiml že je to pro rok výroby 1987
Re: EAS
Tak jsem sehnal další, ale pro rok výroby 2002.
http://www.akroforum.cz/ftp/WorkshopManualRRL322.pdf
Snad najdu i pro ten můj.
Dávám to na svůj web a bude to tam ke stažení nepřetržitě, tak snad se to někomu hodí.
http://www.akroforum.cz/ftp/WorkshopManualRRL322.pdf
Snad najdu i pro ten můj.
Dávám to na svůj web a bude to tam ke stažení nepřetržitě, tak snad se to někomu hodí.