automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

automat a nebo manuál??

#1 Příspěvek od shimi » 19 říj 2009 15:04

ahoj všem,přátelé chci si v dohledný době pořídit diskošku1,to že bude v 2,5 TDi toje jesná věc,ale pořád se rozmejšlim jestli manuál anebo automat??nevim jak se rozhodnout,automat mě moc láká,je to pohodička,ale co když se to podělá??tak by mě třeba ulehčilo i v rozhodování kolik stojí tak přibližně na vrakáči automatická převodovka a kolik se dá sehnat manuální??předem dík za všechny názory Shimi

iltis
Příspěvky: 16
Registrován: 20 čer 2009 00:31

Re: automat a nebo manuál??

#2 Příspěvek od iltis » 19 říj 2009 15:11

Já jsem pro manual , -bez tý šaltpáky bych se tam asi nudil :D

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 429
Registrován: 04 čer 2008 15:03

Re: automat a nebo manuál??

#3 Příspěvek od Colonel » 19 říj 2009 15:23

Pokud pro Tebe hrajou roli i ekonomicky ukazatele, automat ma o kousek vetsi spotrebu, ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
Mam manual a jsem spokojenej, i kdyz verim, ze i automat ma radu vyhod.
Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2856
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#4 Příspěvek od Mirko » 19 říj 2009 15:31

Tady je, pro představu cen, odkaz na "známou firmu", která repasuje na ostrově převodovky:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.html
Ani automat, ani manuály nemají moc tendenci se podělávat, leda, že si s něma hraješ na ponorku, o tom ti ale jistě víc poví Ruda :mrgreen:
Jinak osobně jedině automat. LT77, co jsou v prvních diskoškách do roku 95 a v pozdních RRC jsou fakt k odvyknutí. R380 neznám. Automat je prostě pohoda, cruising, a pokud nejsi Walter Roehrl, tak manuálem v terénu taky nevykouzlíš větší frajeřinky. Spíš naopak :wink:
Co se týká údržby: Měníš olej a navíc filtr jednou za 40 tis km, pokud tě to finančně likviduje, tak bych uvažoval jedině o převodovce Shimano :lol:

Mirko

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#5 Příspěvek od PavelU » 19 říj 2009 15:37

AUTOMAT :!: :!: :!:

Chceš vědět proč :?: ...nahoře na stránce je odkaz "hledat", tam klikni a hledej, je tady toho na fóru napsaného hodně :arrow: proč automat... :mrgreen:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: automat a nebo manuál??

#6 Příspěvek od RudaK » 19 říj 2009 19:32

Colonel píše:Pokud pro Tebe hrajou roli i ekonomicky ukazatele, automat ma o kousek vetsi spotrebu, ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
Mam manual a jsem spokojenej, i kdyz verim, ze i automat ma radu vyhod.


Toho drahýho oleje bych se nebál.PODLE MANUÁLU SE MÁ MĚNIT POPRVÉ PO 144 000 km ( u D III ) . Asi tak :mrgreen:
Jinak manuál je nejmíň povedená převodovka u LR :Sorry: Automat je ZF teda němec,kdo si na toto potrpí :wink:
Jinak automat má jen výhody - žádné nevýhody neznám !!!!!
p.s. jasně že si automat nerozumí s vodní emulsí ... :Sorry: to je asi jedinná nevýhoda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#7 Příspěvek od Acon » 19 říj 2009 19:59

...ale hlavne do automaticky prevodovky se leje strasne moc drahyho oleje pri kazdy vymene...
mítus, ktorý je nutné vyvrátiť.
Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#8 Příspěvek od PavelU » 19 říj 2009 20:07

Acon píše:Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Musím opravit, výměna po 40000km i s filtrem... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#9 Příspěvek od Frana » 19 říj 2009 20:43

Ja bych to shrnul asi takhle:

Ridici se deli na dve skupiny - ty prvni automat maji a ty druhy jsou ty, co s nim jeste nikdy nejeli...

Naklady na provoz manualu i automatu jsou pri zapocitani spaleny spojky, vymen oleju a spotreby podle mne plus minus skoro stejny a to nemluvim o ty pohode s automatem. A v pripade 300TDi i o 7kW vykonu motoru navic.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: automat a nebo manuál??

#10 Příspěvek od Honzan » 19 říj 2009 21:08

ja bych toto neresil a sel po stavu auta... taky jsem neresil jestli manual nebo automat - kdyby byl peknej automat tak je doma automat, manual me nevadi - radim rad... Provozni naklady (automatu) bych neresil vubec - bude to to posledni co te bude trapit... :lol:
:Pohoda:
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 429
Registrován: 04 čer 2008 15:03

Re: automat a nebo manuál??

#11 Příspěvek od Colonel » 19 říj 2009 21:20

Aha, tak ze se olej v automaticky prevodovce nemeni zaroven s motorovym olejem, to jsem netusil :O Tak tedy mea culpa, nebo jak se to latinsky rekne, ze sem blbej :) A slibuju, ze uz se do tech technickejch veci nebudu pleeeest :hmm:

BTW nejakejch par tisic kilaku jsem s autama s automatem najel, presto jsem spokojeny s tim co mam.
Disco I Modroush - holátko

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#12 Příspěvek od shimi » 20 říj 2009 02:17

no mě nejde o ekonomiku automatu nebo ne,jšlomě o to za kolik se dá sehnat jaká převodovky když se podělá,myslels em ceny na vrakovišti,ale když teda se ta automaty nijak neserou tak já bych raději automat,a stou spotřebou je to taky takový sporný,automat žere víc po městě a zase bere míň mimo město takže prostě to bude deset nafty :lol: a nebo snad ne?ma s automatem taky už něco najeto a je to příjemná věc,s manuálama mám víc ale sem čím dál tim pohodlnější a tudíž línej řadit,takže semse asi už rozhodnul pro automat když teda vtom není problém se spolehlivostí,ajestli se mě to posere :ty jeden...: no tak to hold budu muset nějak vyřešit :mrgreen: díkmoc všem za vyjádření

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#13 Příspěvek od paia » 20 říj 2009 07:57

Automat je jasná volba.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Končiny
Příspěvky: 7
Registrován: 31 bře 2009 07:14

Re: automat a nebo manuál??

#14 Příspěvek od Končiny » 20 říj 2009 20:39

Cože ? Po 40000 km ? To slyším poprvé to je první automat o kterém jsem slyšel, že se má měnit olej po 40000 km jiný takový neexistuje. :shock:
PavelU píše:
Acon píše:Mám DII, interval výmeny oleja je 140 000km a reálne sa ho tam vojde tak 2-2,5l. V automate sa nikdy nemení celá náplň, pretože je jednoducho nemožné ju odtial dostať. Nahrádza sa len časť, čo vytečie.
ZF je najväčší európsky výrobca prevodoviek a jeho automaty sú známe aj z 50t nákladiakov. Automat sa dá zničiť len blbosťou užívateľa tak isto ako manuál. Ja už len automat.
Musím opravit, výměna po 40000km i s filtrem... :wink:

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: automat a nebo manuál??

#15 Příspěvek od cyril » 20 říj 2009 20:59

Existuje. A dokonce se mění i po víc km, což mi dokládá autorizovaný servis fakturou. Dodge Nitro....mám najeto 45000km a pořád původní olej. Pouze kontrolují stav. Auto jsem kupoval nový.
Každý chválí to svoje. A co nemáš, to prostě nepotřebuješ. Mám automaty i manuály. Novější auto bez automatu bych si už nikdy nekoupil. U teréňáka to platí dvojnásob. Neodhadneš kvalt na dlouhej kopec a když už jsi skoro navrchu, docházej motoru síly. Jak šlápneš na spojku, končíš a frčíš pozadu z kopce jak švestka. A řadit bez spojky když je auto v záběru prostě nejde. Když dáš hned na začátku nižší-silnější kvalt, motor vytáčíš, nebo máš zase pomalej rozjezd. Automat na redukci si to dělá sám a ty máš čas užít si třeba strach z převrácení nebo že na tebe spadne auto s manuálem, který dodejchalo pod vrcholem kopce pár metrů před tebou. Serie nebo dodávka zase klidně s manuálem.....když se tak už narodily... :P

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#16 Příspěvek od PavelU » 20 říj 2009 21:27

Končiny píše:Cože ? Po 40000 km ? To slyším poprvé to je první automat o kterém jsem slyšel, že se má měnit olej po 40000 km jiný takový neexistuje. :shock:
Po kolika km měníš ty, nebo po kolika km si myslíš že se má měnit olej v automatu... :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#17 Příspěvek od PavelU » 20 říj 2009 21:28

cyril píše: Automat na redukci si to dělá sám a ty máš čas užít si třeba strach z převrácení nebo že na tebe spadne auto s manuálem, který dodejchalo pod vrcholem kopce pár metrů před tebou.
:ty jeden...: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: automat a nebo manuál??

#18 Příspěvek od merlin » 20 říj 2009 21:36

určitě je něco špatně .... když po 40.000
BUĎ VÝROBNÍ VADA A NEBO VADA ŘIDIČE
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#19 Příspěvek od PavelU » 20 říj 2009 21:39

Co je na tom špatného měnit olej po 40000km... :?: :?: :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#20 Příspěvek od Acon » 21 říj 2009 08:37

keď som auto kúpil (156 000km), bol som vymeniť všetky náplne vrátane oleja vprev. Zo servisky vyplývalo, že bol menený pri 120 000km a povedali mi, že to má čas. Ale chcel som začínať od 0 tak so,m to vymenil. Olej bol úplne čistý a nepamätám si na interval, ale 40 000 to nebolo. Bolo to viac a teraz neviem, či 90 alebo 140. V každom prípade nie je cena údržby argument pre odmietavý postoj k automatu.
Z môjho pohľadu môžem povedať len toľko, že nepriatelia automatov sú do jedného ľudia, ktorí také auto nemali. Tiež som hrdinsky tvrdil, že automat je pre baby, nie pre mňa, lebo ja jednak radiť viem a ešte ma to aj baví. No ja viem jazdiť aj s automatom a dokonca ma to baví viac ako s manuálom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět