ovladanie mechov na D2 td5 automat

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mikino37
Příspěvky: 25
Registrován: 04 lis 2009 08:24
Bydliště: Žilina

ovladanie mechov na D2 td5 automat

#1 Příspěvek od mikino37 » 04 lis 2009 08:29

zdravim vsetkych vyznavacov terenych aut.
kupil som si LR discovery 2 TD5 automat.auto sa mi paci a dufam ze nebudu az take problemy.nemam k tomu manual a tak tu budem asi casto pisat.
prvy dotaz mam na nastavenie vysky podcozku.ked ho nastarujem auto je v najvysej polohe.neviem ho dat nizsie.vie mi niekto poradit?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#2 Příspěvek od Miloš II » 04 lis 2009 09:20

Sice tuhle "vychytávku" nemám, ale prvně bych šel po snímači výšky podvozku. Tuším je na levém zadním rameni. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#3 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2009 09:28

D2 TD5 umí standardně 2 polohy - normální a OFF Road - volí se tlačítkem na palubní desce - OFF road poloha je indikovaná kontrolkou. Auto z ní do normální polohy přejde při rychlosti cca 35km/h. Auto by po nastartování mělo být ve stejném stavu jako při vypnutí.
dále existuje extended poloha - na to se auto zvedne samo nad OFF road polohu, když zjistí že visí podvozkem (aspoň to tak píšou v dokumentaci), nejde to navolit ručně
Snížit pod normální výšku to jde pouze se speciálním DO - ale je to určené pouze pro připojování přívěsu, za jízdy se to samo srovná.
Návod (anglickej) najdeš mimo jiné v RAVE - CD s dokumentací jak uživatelskou tak technickou, dá se stáhnout na webu
Snímače výšku jsou dva - na každém rameni zádní nápravy jeden - je to takovej plastovej nesmysl ze kterýho jde otočná páčka a je to mezi ramenem a zbytkem auta na zadní nápravě
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#4 Příspěvek od Acon » 04 lis 2009 10:54

A aby to celé fungovalo, musíš mať naštartované auto a dobre zavreté všetky dvere. Ak ho máš vyššie ako je ON road, svieti Ti na palubke žltá kontrolka so symbolom zdvihnutého zadku :up arrow:
Ak máš zaradenú redukciu a kolesá začínajú preklzovať, automaticky sa zdvihne do OFFroad režimu. OFFroad režim sa dá aktivovať tlačítkom na palubke (rovnaký symbol ako kontrolka) kedykoľvek no musíš stáť alebo takmer stáť. Po stlačení tlačítka Ti raz pípne a začne blikať kontrolka. Kým bliká, dvíha sa. Ak otvoriš dvere, zastaví sa to. Ak po stlačené vypínača pípne 3x nie sú splnené podmienky pre dvihnutie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#5 Příspěvek od PavelU » 04 lis 2009 11:20

Kde na to chodíte, začínám pochybovat jestli mám vůbec DII... :shock:

Já mám buď standartní výšku anebo offroad výšku, kterou si dám tlačítkem na palubovce. Žádné automatické zvedání při prokluzu, nebo když zůstanu na břiše... :coze: :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#6 Příspěvek od MadTom » 04 lis 2009 11:49

Tady je to překopírované z RAVE - z části kde píšou jak se to má zpravovat.

Normal ride height
When the vehicle is stationary, a door is open and the ignition is off, the SLS system will allow the rear of the vehicle
to lower to within 20 mm of the normal ride height as load is removed from the vehicle. The SLS system will only
operate the compressor to raise the rear of the vehicle when the engine is running, unless requested using the remote
handset.

Off-road mode (ORM)
ORM is used to raise the rear of the vehicle from normal ride height to the ORM ride height of 100 mm between the
tip of the bump stop and the axle.
ORM is activated by depressing the ORM switch located on the fascia for not less than 0.5 seconds. With the engine
running, all doors closed and the vehicle speed below 18 mph (30 km/h), the audible warning will sound once and the
ORM warning lamp in the instrument pack will start to flash when the switch is released. The compressor will be
started and the air control valves will be energised by the ECU to inflate the air springs and raise the rear of the vehicle.
When the full ORM height is reached, the ECU will terminate compressor operation and close the air valves. The ORM
warning lamp will stop flashing and remain continuously illuminated to inform the driver that the SLS system is in ORM.
When ORM is no longer required, depressing the ORM switch for not less than 0.5 seconds with all doors closed will
lower the SLS to normal ride height. The audible warning will sound once and the ORM warning lamp will flash as the
suspension lowers. The ECU energises the air control valves and the exhaust valve to release air pressure from the
air springs. When standard ride height is reached the ORM warning lamp will extinguish and the ECU will de-energise
the air control valves and the exhaust valve solenoids.
If the SLS is in ORM and the vehicle speed exceeds 18 mph (30 km/h), the ECU will lower the SLS to standard ride
height. The driver will be informed of this by an audible warning and the ORM warning lamp flashing as the suspension
lowers. When normal ride height is achieved, the ORM warning lamp will extinguish.
At sea level, the time to change the SLS from normal ride height to ORM or visa versa will take between 15 and 20
seconds.
If the ECU determines that conditions are not correct for SLS operation, i.e.; axle articulation or system fault, the
audible warning will sound three times to inform the driver that the ORM request has not been granted.

Extended mode
The extended mode is automatically operated by the ECU and requires no input from the driver. Extended mode
operates when the chassis is grounded causing the rear wheels to spin. This information is generated by the ABS
function of the SLABS ECU.
When the ECU senses that the chassis is grounded and the vehicle speed is less than 6 mph (10 km/h), the ECU will
operate the compressor and energise the air control valves for 25 seconds to raise the rear of the vehicle. This
operates irrespective of the mode that the SLS system is in at that time. To inform the driver, the ORM warning lamp
will flash continuously at all times that the system is in extended mode.
The driver can exit the extended mode by depressing the ORM switch for not less than 0.5 seconds or by exceeding
8 mph (13 km/h).

Remote handset SLS control
The remote handset is an accessory item which allows the SLS to be operated between normal ride height and bump
stop height to allow easier connection and disconnection of trailers. The remote handset is similar in appearance to
that of the remote door locking handset but does not have an integral key. A circular button with an arrow is used to
raise the SLS and an oval button with the 'Land Rover' logo is used to lower the SLS.
The remote handset control requires all doors to be closed and the ignition to be in position II, but the engine does
not need to be running.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#7 Příspěvek od Acon » 04 lis 2009 13:21

PavelU píše:Kde na to chodíte, začínám pochybovat jestli mám vůbec DII... :shock:

Já mám buď standartní výšku anebo offroad výšku, kterou si dám tlačítkem na palubovce. Žádné automatické zvedání při prokluzu, nebo když zůstanu na břiše... :coze: :wink:
Na bruchu som ešte nebol, tak neviem potvrdiť, ale s tým preklzom mi to už párkrát spravilo. Vždy keď sa štverám s prívesom na chalupu tak radím "L" a ak je napršané a TCS sa často zapína tak sa to zdvihne. Niekedy to samé klesne a niekedy to tak zostane, podľa toho akú vzdialenosť od preklzovania prejdem. Ale idem kuken do návodu.

V návode na strane 123 je písané:
Pri jízde v terénu, když vuz začal prokluzovat a zapadat do hloubky a pracuje systém"TCS", zvyšuje SLS automaticky tlak vzduchu zadního odpružení, aby nehrozila kolize spodku vozidla s prekážkami.....
.... dalej píšu: ....Když se vúz opet dá do pohybu, systém se automaticky vrátí k puvodnímu nastavení.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#8 Příspěvek od PavelU » 04 lis 2009 13:38

:shock: To jsou věci, já to mám teda asi pokažené, což je dobře. V zimě toho najezdím hodně v hlubokém sněhu a vždy na standartní výšku, kola prokluzujou a když si auto sedne na břicho, přizvednu na měchách a vycouvám (teda ne vždy se podaří vycouvat), kdyby se měchy samy dofoukaly tuto možnost bych neměl. :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#9 Příspěvek od Acon » 04 lis 2009 13:54

No možno si to nepostrehol, lebo sa to samo vráti späť a možno si v tom snehu nemal zaradenú redukciu a vtedy to nefunguje. A možno to máš naozaj nefunkčné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#10 Příspěvek od PavelU » 04 lis 2009 14:02

Asi to nefunguje, když zůstanu na břiše a bezmocně se točí kola, mělo by to podle toho návodu dofouknout. A ono nic, zmáčknu kouzelné tlačítko, dofouknou se měchy a spodek auta se odlepí od sněhu. :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#11 Příspěvek od Acon » 04 lis 2009 16:23

PavelU píše:Asi to nefunguje, když zůstanu na břiše a bezmocně se točí kola, mělo by to podle toho návodu dofouknout. A ono nic, zmáčknu kouzelné tlačítko, dofouknou se měchy a spodek auta se odlepí od sněhu. :wink:
A máš zaradenú redukciu? Inak to nefunguje.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: ovladanie mechov na D2 td5 automat

#12 Příspěvek od PavelU » 04 lis 2009 16:34

Ano, v hlubokém sněhu jezdím na redukci, kromě hlubokého zmrzlého (prašanu).
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Odpovědět