Tekoucí LT77
Tekoucí LT77
Dobrý den všem,
dotaz bude trosku obšírnější. Pro začátek - Defender 90 200Tdi s převodovkou LT77, která přes veškeré snahy neustále teče. Když píšu, že teče, tak teče zhruba v intenzitě 1/2 litru oleje na 500 km. Což je děs. Teče zřejmě přes gufero hřídele jdoucí do rozvodovky. Gufero je tam asi už páté a toto poslední je i originál LR. Teklo všechno okolo, tj. rozvodovka a diferenciály, převodovka ne. Teď, když vše okolo je jakž takž, tak začala téct ta převodovka. Vše utěsněno, těsnění + silikon, všechny šrouby na silikonu. Převodovka byla asi před rokem zrepasována a do doby zhruba před měsícem nejevila zádné závady. Přitom kvůli utěsňování rozvodovky byla několikrát dole. Jako poslední budeme řešit výměnu příruby, ve které je to gufero zasazené. A abych nezapoměl, tak odvzdušňovák je průchozí a funkční. Zarážející je ta intenzita tečení. Budu vděčný za každou radu, protože situace je už docela zoufalá.
Díky
Michal
dotaz bude trosku obšírnější. Pro začátek - Defender 90 200Tdi s převodovkou LT77, která přes veškeré snahy neustále teče. Když píšu, že teče, tak teče zhruba v intenzitě 1/2 litru oleje na 500 km. Což je děs. Teče zřejmě přes gufero hřídele jdoucí do rozvodovky. Gufero je tam asi už páté a toto poslední je i originál LR. Teklo všechno okolo, tj. rozvodovka a diferenciály, převodovka ne. Teď, když vše okolo je jakž takž, tak začala téct ta převodovka. Vše utěsněno, těsnění + silikon, všechny šrouby na silikonu. Převodovka byla asi před rokem zrepasována a do doby zhruba před měsícem nejevila zádné závady. Přitom kvůli utěsňování rozvodovky byla několikrát dole. Jako poslední budeme řešit výměnu příruby, ve které je to gufero zasazené. A abych nezapoměl, tak odvzdušňovák je průchozí a funkční. Zarážející je ta intenzita tečení. Budu vděčný za každou radu, protože situace je už docela zoufalá.
Díky
Michal
...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...Kocur píše:A nemas ji nahodou prasklou ja taky porad pretesnoval a pretesnoval az sem zjistil ze tam je nejaka mikrotrhlina
...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii
...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze
... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Odmaštěné a vyčištěné to bylo dokonale, teče to vždy po zahřátí a čím teplejší převodovka, tím víc to teče. Při pojíždění po městě takřka nic a při jízdě po dálnici mám od oleje i rezervu na zadních dveřích. Zkusil jsem teď i nahradit olej - dal jsem tam motorovou polosyntetiku namísto toho do automatů. Je to úplně stejné. Ta hřídel je asi rok stará, měnila se při repasovaní převodovky, jedině, že by se poškodila teď, ale zjevné poškození nevykazuje. Jen ty veškeré opravy neprovádím já, ale člověk, který Land Rovery běžně dělá (tudíž moje popisy nemusí být úplně OK - viz. demontáž rozvodovky), jen tu LT77 dělal poprvé. Nicméně se radil i s panem Mejznarem, ale je to záhadné.
Souhlasím s postupem, řešili jsme to uplně stejně, a byla to "vyběhaná hřídel" , skrze( nebo spíš kolem) kterou to teklo, ať jsme dělali, co jsme chtěli.DanoDEF píše:
...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii
...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze
... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
Ještě než bych se ale pouštěl do hřídele, kouknul bych, jestli nemáš ucpaný vodzdušnění ( nebo jak se to jmenuje), vyčistil bych ho a pak bych to zkusil znovu. Ten litr oleje už tě nevytrhne, a třeba zjistíš, že to drží a nebo míň teče
Jak jsem už napsal, hřídel je nová a je přeměřená - naprosto bez opotřebení a mám pocit, ze kdyby tam byla nějaká excentrita, tak by se to muselo projevit i na rozvodovce, ale ta neteče. Hřídel je origo LR, stejně jako všechna gufera. Odvzdušňováky jsou protažené a navíc zvětšené, kdyby náhodou. Teď sázím už jen na tu výměnu příruby - teče to naprosto zjevně od toho gufera, takže pokud to není gufero, tak už jen ta příruba. Snad.
By ses divil!!! sem si taky myslel a po cca tydnu az 14 dnech byl veskerej olej fucDanoDEF píše:...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...Kocur píše:A nemas ji nahodou prasklou ja taky porad pretesnoval a pretesnoval az sem zjistil ze tam je nejaka mikrotrhlina
...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii
...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze
... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
Tak to musela byt trhlina....Kocur píše:By ses divil!!! sem si taky myslel a po cca tydnu az 14 dnech byl veskerej olej fucDanoDEF píše: ...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...
...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii
...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze
... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
No kdyz sme prevodovku sundavali tak si toho neslo vsimnout ani po dukladnem odmasteni, tak sme ji daly chlapovi co delal prevodovky a ten ji nejakou tlakovaci metodou voskousel (prej stejnou jako se delaj hlavy?? nejsem mechanik) a nasel tam minipraskylynu, kdyz byl ojej v prevodovce studenej tak to skoro nekapalo, ale po zahrati se tam zvetsil tlak a zaclo to docela chcat, tak se to nechalo zavarit a ok
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele: