Křížek namísto hardyny musiš vyměnit i s kardanem, který je jiný. Jinak to, jestli jsem dobře poslouchal Land Jirku nejde. Proto píšu, že to stojí o násobky víc než samotná hardyna. Moje auto před tím, než jsem jej koupil jezdilo po Berlíně a tahalo občas přívěs se zvířatama, protože bylo majetkem nějakýho útulku. Takže nic moc namáhání. Hardy spojku mám ještě stále původní. Měnit ji tedy budu poprvé. Poloosu mi opravdu Jirka měnil již několikrát, ani nevím, kolik jich bylo. Ale jak říkal Karel Sláma, jdou při tomhle stylu jízdy do prčic všechny, jedna po druhý. Cituji: "No a až je všechny dokola vyměníš, mohlo by to chvilku vydržet". A myslím si, že vždycky když mi praskla to byla hlavně moje blbost, která spočívala v jezdecké chybě. Zpravidla poskakování ve výjezdu a zbytečný hrabání, rychlý sešlápnutí brzdy při roztočeným motoru na redukci (při nefunkčním ABS - jinak to ABS pustí a neurveš to). Jednou třeba v hlubokým močůvkovým brodu, když se sekla a nešla mi zavřít mezináprava a já musel vyjet strmý kopec a ukroutil jedinou točící se poloosu a tak dále. Časem se stále více dívám jak to dělaj ti zkušenější a snažím si z toho vzit ponaučení. A taky jsem se trochu zklidnil....když mě každá vyjížďka stála ranec peněz....PavelU píše:Já mám tu DII vzadu zvedlou víc jak 3" a nemám problém...A s tou poloosou je to těžké, nikdo neví v jakém stavu a kolik měla nalítaného, třeba ta Cyrilova...
![]()
Nakonec nikoho nepřemlouvám a je to každého věc co si na auto všechno dá (nejlépe vše HD), je to jenom můj názor.
Asi 10let se pletu do motorek BMW, které mají kardan (myslím tím ta opravdová BMW). Kardan se dvěma kříži tzv. "paralever". Není žádné tajemství, že i mezi těmito dvěma kříži je gumový rázový tlumič. Kdyby tam nebyl, konkrétně GéeSo by daleko nedojelo. Proto se nebudu dobrovolně zbavovat jediného tlumícího prvku mezi výstupem z převodovky a kolem. Je to samozřejmě na vkusu každého soudruha a tak až čas ukáže, kdo měl pravdu.
