Všetko najlepšie Discovery!
Moderátor: Miky_CZ
- Tomy
- Příspěvky: 273
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0907717858
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Všetko najlepšie Discovery!
Priatelia, ak by niekto nevedel, tak naše obľúbené Discovery práve dnes oslavujú svoje dva krížiky na konte. Preto si dovolím priložiť oficiálnu tlačovú správu a niekoľko fotografií.
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
- Tomy
- Příspěvky: 273
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0907717858
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Adaptabilný, zdatný, nezameniteľný
Pracovné vozidlo, ťažné vozidlo, policajné vozidlo, status symbol, rodinný mikrobus, pracant do najťažšieho terénu - máloktorý automobil dokáže autenticky presvedčivo splniť všetky tieto náročné požiadavky. Od 16. novembra 1989 – presne pred 20 rokmi – ich jeden model dôsledne spĺňa a čo viac, už si vydobyl vlastný status ikony ako najlepšie univerzálne vozidlo. Je to Land Rover Discovery.
Pôvodne konštruovaný na vyplnenie veľkej medzery medzi príliš úžitkovými atribútmi legendárneho modelu Land Rover Defender a luxusnej vlajkovej lode Range Rover, sa Discovery okamžite etabloval ako perfektné vozidlo pre rastúci segment trhu rodinných vozidiel s pohonom 4x4.
„Legenda Discovery stojí na inovatívnom dizajne a vyspelej technológii. Od uvedenia technológie vysoko účinného naftového motora s priamym vstrekovaním paliva na trhu vozidiel 4x4 v roku 1989,až po priekopnícke zavedenie dvoch airbagov na ochranu posádky v roku 1998 - Discovery vždy udával smer,“ povedal Phil Popham, generálny riaditeľ značky Land Rover. „Je to skutočne najobľúbenejší automobil SUV na svete. Dnes predávame Discovery v 91 štátoch a celkový predaj doteraz prekročil hranicu 900.000 kusov."
Pri vozidle, ktoré v roku 1989 prinieslo revolúciu do segmentu automobilov strednej veľkosti s pohonom 4x4 neprekvapuje, že sa Discovery od začiatku snažil reflektovať vkus a požiadavky rastúceho počtu mestských a náročných zákazníkov. Od roku 1994 boli špičkové verzie Discovery vybavené koženým čalúnením sedadiel a drevenými obkladmi interiéru. Druhá generácia modelu Discovery, predstavená v roku 1998, na zvýšenie komfortu v akýchkoľvek podmienkach pridala sofistikovanú novú klimatizačnú sústavu. Aktuálny model Discovery 4 úspešne pokračuje v tejto evolúcii: jeho dôsledne architektonický dizajn interiéru, prehľadný a elegantný prístrojový panel, optimalizované ovládacie prvky a luxusný interiér vytvárajú atraktívne a praktické prostredie pre vodiča a všetkých ostatných členov posádky.
Nezameniteľným prvkom modelu Discovery všetkých generácií je charakteristický tvar karosérie s asymetrickým zadným oknom a stupňovitou strechou, poskytujúci všetkým členom posádky dobrý výhľad dopredu. Pri tvorbe dizajnu interiéru Land Rover nadviazal spoluprácu s renomovaným Conran Design Studio, ktoré už niekoľko rokov požíva vysoké renomé za formovanie moderného životného štýlu.
„Discovery vytvoril počas štyroch generácií vlastnú tradíciu dizajnu. Dnes sa Discovery 4 otvorene hlási k svojim jasným, geometrickým, architektúrou inšpirovaným predchodcom. Jeho nový predný nárazník, maska a reflektory spolu s jemnejšími líniami a miernymi krivkami umocňujú celkový dojem kvality premium," hovorí Gerry McGovern, šéfdizajnér značky Land Rover.
Variabilný a praktický
Kým schopnosť jazdy v akomkoľvek teréne je synonymom každého produktu značky Land Rover, trvalý úspech modelu Discovery je založený na kombinácii schopnosti jazdy v teréne a vysokej miery praktickosti pre požiadavky každodenného života. Rovnako ako jeho predchodcovia má Discovery 4 sedem sedadiel – pričom posledný pár sedadiel poskytuje priestor na nohy aj pre dospelé osoby, čím sa vytvára variabilný priestor pre rodinu, alebo priateľov.
Umocnená elegancia a komfort sa u Discovery nikdy nedosahovali na úkor dynamických vlastností. Celá generácia jazdcov na koňoch, majiteľov obytných prívesov, lodí a automobilových pretekárov môže potvrdiť schopnosti modelu Discovery ako ťažného vozidla. Na túto tradíciu Discovery 4 hrdo nadväzuje svojim asistenčným systémom pre ťahanie prívesu Tow Assist, ktorý pomáha vodičovi manévrovať s prívesom, ako aj stabilizačným systémom prívesu Trailer Stability Assist, stabilizujúcim rozkmitaný príves automatickým znížením krútiaceho momentu motora a cieleným pribrzdením vozidla. Dve ocenenia Caravan Club Towcar of the Year 2010 sú uznaním úžitkových kvalít modelu Discovery a jeho prínosu k bezpečnosti.
Evolučný Discovery 4 nadväzuje na obrovský úspech svojho predchodcu. Od svojho uvedenia v roku 2004 si Discovery 3 získal veľké uznanie na celom svete, čo sa odrazilo aj v 111 rozličných oceneniach, vrátane národných titulov automobilu roka v štátoch ako Mexiko, Rusko a Grécko.
V roku 2004 priniesol Discovery 3 ďalšiu významnú svetovú novinku: systém Terrain ResponseTM. Tento patentovaný systém umožňuje vodičovi jednoduchým pohybom vyladiť jednotlivé systémy vozidla (motor, podvozok a regulačné systémy trakcie) a tým ho optimalizovať pre špecifické jazdné podmienky – od jazdy po asfaltovanej ceste v meste až piesočnú púšť, či divokú prírodu. Systém Terrain Response bol ocenený kráľovskou cenou za inováciu (Queen's Awards For Enterprise for Innovation). Land Rover už predtým toto prestížne ocenenie získal za svoj patentovaný systém Hill Descent Control. Zdokonalená verzia systému Hill Descent Control, doplnená funkciou Gradient Release Control sa používa v aktuálnom Discovery 4.
V roku 2006 odštartoval Land Rover priekopnícky program kompenzácie CO2 pod záštitou asociácie Climate Care, ktorý je najväčším programom tohto druhu na svete. Emisie oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú vozidla Land Rover pri prevádzke počas prvých 45.000 míľ (72 000 km) vo Veľkej Británii a niektorých ďalších štátoch, sa kompenzujú financovaním environmentálnych projektov na celom svete. Zavedením modelu Discovery 4 s novým, zvlášť účinným motorom LR-TDV6 3.0 sa výrazne znížila spotreba paliva a emisie CO2.
Adaptabilný, zdatný, nezameniteľný; legenda modelu Discovery je celkom zaslúžená.
A to aj na najbližších 20 rokov.
LAND ROVER DISCOVERY: 20 FAKTOV
1. Discovery si zachoval svoju charakteristickú líniu dizajnu počas všetkých štyroch generácií. Jemný stupienok v línii strechy aktuálneho Discovery 4 bol typickým vizuálnym prvkom modelu Discovery prvej generácie, kde zvýšená časť strechy bola nevyhnutná na dosiahnutie potrebnej vnútornej výšky kabíny nad posledným radom sedadiel.
2. Za deväť rokov sa vyrobilo 392 443 kusov Discovery prvej generácie pri priemernej produkcii 43 604 kusov ročne. Z druhej generácie vzniklo za šesť rokov 278 570 exemplárov, čo predstavuje ročný priemer 46 428 kusov. Discovery 3 dosiahol celkový počet 220 057 kusov za päť rokov (priemer 44 011 kusov ročne), až kým ho v rámci modelového roka 2010 nahradil nový model Discovery 4.
3. Nízka spotreba paliva bola vždy cieľom pri naftových motoroch poháňajúcich Discovery. Systém vstrekovania paliva common-rail tretej generácie umožňuje najnovšiemu motoru TDV6 s objemom 3,0 litra dosahovať o 9,7 % nižšiu spotrebu v kombinovanom cykle EÚ oproti predchodcovi s menším objemom. Priekopnícky systém priameho vstrekovania paliva, použitý na motore TDi pre prvú generáciu Discovery, umožňoval najlepšiu spotrebu v triede, rovnako ako elektronicky riadené injektory naftového motora TD5, poháňajúceho Discovery druhej generácie.
4. Prvý Discovery v roku 1989 mal trojdverovú karosériu, v roku 1990 nasledovala na podvozku s rovnakým rázvorom päťdverová karoséria, vhodnejšia pre rodiny s deťmi. Z druhej generácie Discovery vznikol tiež prototyp s trojdverovou karosériou, no trh si jednoznačne žiadal päťdverovú karosériu a tak sa trojdverový Discovery druhej generácie nikdy nedostal do sériovej výroby.
5. Dokonalý výhľad vodiča bol vždy prioritnou požiadavkou pri Discovery, prispieva k nemu zvýšená poloha sedadla nad cestou. Pri Discovery 4 môže vodič pri manévrovaní vidieť každý centimeter vozidla vďaka piatim miniatúrnym televíznym kamerám. Obraz kamier zobrazuje centrálny monitor na prístrojovom paneli, a to až do rýchlosti jazdy 18 km/h.
6. Discovery prvej generácie mal predné reflektory zo skriňovej dodávky Rover a zadné svetlá z kombi Austin Maestro. Prvé exempláre mali na zadných svetlách ešte logo Austin-Rover, no keď sa výroba rozbehla naplno, niesli už oválne logo Land Rover.
7. Počas vývoja Discovery 3 celkovo 75 prototypov jazdilo po všetkých svetadieloch aby sa otestovali výnimočné schopnosti jazdy v každom teréne. Pri tom toto všestranné vozidlo zdolávalo extrémne teploty od +50 do -30 stupňov Celzia.
8. Bočné nálepky na karosérii originálnych trojdverových modelov Discovery boli koncom 80. rokoch dvadsiateho storočia veľmi módne. V roku 1992 sa grafika nálepky zmenila, no po roku 1994 bola úplne zrušená v súvislosti so zmenami v automobilovej „móde“.
9. Dobrodružný duch značky Land Rover sa často pripomína v súvislosti s legendárnymi súťažami Camel Trophy. Od roku 1990 v týchto súťažiach, označovaných aj ako „Olympiáda 4x4“, kraľoval model Discovery. Špeciálne upravené exempláre sa využívali osem rokov – od roku 1990 do 1997. V niektorých krajinách sa predávali špeciálne limitované série Camel Trophy v osobitnej žltej farbe, ktoré ešte dodnes možno vidieť na cestách.
10. V roku 1993 oddelenie Land Rover Special Vehicles použilo trojdverovú karosériu na vytvorenie dodávkovej verzie Discovery Commercial. Úžitkové verzie univerzálneho vozidla, schopného prekonávať akýkoľvek terén, sa potom vyrábali aj v druhej generácii, pri Discovery 3 a teraz aj pri Discovery 4 – všetky so štandardnou päťdverovou karosériou.
11. Pri príležitosti osláv 60. výročia značky v roku 2008 Land Rover daroval 60 vozidiel anglickej národnej organizácii Červeného kríža a národným organizáciám rozličných štátov sveta. Pri slávnostnom odovzdávaní 9. júla 2008 bol na dvore Buckinghamského paláca vytvorený z vozidiel štvoruholník vo farbách vlajky Červeného kríža.
12. Jedným z prvkov príslušenstva pre Discovery prvej generácie bol plecniak z látky poťahov sedadiel, ktorý sa dal pripevniť na stredovú konzolu. Tento doplnok je dnes vyhľadávanou zberateľskou raritou.
13. Od svojho uvedenia v roku 2004 získal Discovery 3 obrovské celosvetové uznanie s celkovo 111 oceneniami. Od Ruska po Mexiko je Discovery najobľúbenejším SUV všetkých čias.
14. Discovery 3 a Discovery 4 majú pneumatické pruženie s elektronickou reguláciou, zabezpečujúce vynikajúci komfort na ceste a zvyšujúce priechodnosť v teréne. Prvé dve generácie Discovery mali pevné nápravy s vinutými pružinami – no špičkové verzie druhej generácie už boli vybavené pneumatickým pružením zadnej nápravy so samočinným vyrovnávaním výšky.
15. Najdlhší Discovery prvej generácie, vyrábaný v závode Land Rover, mal rázvor 116 palcov (295 cm) a bol konštruovaný ako sanitka pre službu rýchlej lekárskej pomoci.
16. Discovery 3 bol štvormilióntym automobilom značky Land Rover, ktorý zišiel z výrobnej linky 8. mája 2007. Jubilejný exemplár výrobca poskytol ako dar ochranárskej organizácii – nadácii Born Free, ktorú Land Rover sponzoruje.
17. V období rokov 1994 a 1996 sa Discovery predával v Japonsku pod označením Honda Crossroad. V tom čase bola značka Honda kooperačným partnerom Rover Group. Honda Crossroad sa s výnimkou loga nijako nelíšila od štandardného Discovery.
18. Discovery bol prvým modelom značky Land Rover, pri ktorom sa naplno využila technológia konštruovania na počítači CAD. Pred vyrobením prvých prototypov a lisovacích nástrojov bola karoséria Discovery kompletne vymodelovaná v CAD. Aj celý interiér bol navrhnutý využitím metód CAD.
19. Svetlý a vzdušný interiér je charakteristickým znakom modelu Discovery. Bočné okná s nízkym spodným okrajom a prídavné okná v okrajoch strechy, tzv. alpine, sú od začiatku konštantným prvkom. Tieto sa na želanie montovali už do prvých modelov, teraz ich má Discovery 4 v štandardnej výbave.
20. Originálne kódové meno projektu Discovery bolo Project Jay. Dôvodom bol spôsob označovania, ktorý zaviedol Alan Edis kvôli vyššej miere utajenia – jednotlivé projekty sa označovali v abecednom poradí menami vtákov a zvierat.
Pracovné vozidlo, ťažné vozidlo, policajné vozidlo, status symbol, rodinný mikrobus, pracant do najťažšieho terénu - máloktorý automobil dokáže autenticky presvedčivo splniť všetky tieto náročné požiadavky. Od 16. novembra 1989 – presne pred 20 rokmi – ich jeden model dôsledne spĺňa a čo viac, už si vydobyl vlastný status ikony ako najlepšie univerzálne vozidlo. Je to Land Rover Discovery.
Pôvodne konštruovaný na vyplnenie veľkej medzery medzi príliš úžitkovými atribútmi legendárneho modelu Land Rover Defender a luxusnej vlajkovej lode Range Rover, sa Discovery okamžite etabloval ako perfektné vozidlo pre rastúci segment trhu rodinných vozidiel s pohonom 4x4.
„Legenda Discovery stojí na inovatívnom dizajne a vyspelej technológii. Od uvedenia technológie vysoko účinného naftového motora s priamym vstrekovaním paliva na trhu vozidiel 4x4 v roku 1989,až po priekopnícke zavedenie dvoch airbagov na ochranu posádky v roku 1998 - Discovery vždy udával smer,“ povedal Phil Popham, generálny riaditeľ značky Land Rover. „Je to skutočne najobľúbenejší automobil SUV na svete. Dnes predávame Discovery v 91 štátoch a celkový predaj doteraz prekročil hranicu 900.000 kusov."
Pri vozidle, ktoré v roku 1989 prinieslo revolúciu do segmentu automobilov strednej veľkosti s pohonom 4x4 neprekvapuje, že sa Discovery od začiatku snažil reflektovať vkus a požiadavky rastúceho počtu mestských a náročných zákazníkov. Od roku 1994 boli špičkové verzie Discovery vybavené koženým čalúnením sedadiel a drevenými obkladmi interiéru. Druhá generácia modelu Discovery, predstavená v roku 1998, na zvýšenie komfortu v akýchkoľvek podmienkach pridala sofistikovanú novú klimatizačnú sústavu. Aktuálny model Discovery 4 úspešne pokračuje v tejto evolúcii: jeho dôsledne architektonický dizajn interiéru, prehľadný a elegantný prístrojový panel, optimalizované ovládacie prvky a luxusný interiér vytvárajú atraktívne a praktické prostredie pre vodiča a všetkých ostatných členov posádky.
Nezameniteľným prvkom modelu Discovery všetkých generácií je charakteristický tvar karosérie s asymetrickým zadným oknom a stupňovitou strechou, poskytujúci všetkým členom posádky dobrý výhľad dopredu. Pri tvorbe dizajnu interiéru Land Rover nadviazal spoluprácu s renomovaným Conran Design Studio, ktoré už niekoľko rokov požíva vysoké renomé za formovanie moderného životného štýlu.
„Discovery vytvoril počas štyroch generácií vlastnú tradíciu dizajnu. Dnes sa Discovery 4 otvorene hlási k svojim jasným, geometrickým, architektúrou inšpirovaným predchodcom. Jeho nový predný nárazník, maska a reflektory spolu s jemnejšími líniami a miernymi krivkami umocňujú celkový dojem kvality premium," hovorí Gerry McGovern, šéfdizajnér značky Land Rover.
Variabilný a praktický
Kým schopnosť jazdy v akomkoľvek teréne je synonymom každého produktu značky Land Rover, trvalý úspech modelu Discovery je založený na kombinácii schopnosti jazdy v teréne a vysokej miery praktickosti pre požiadavky každodenného života. Rovnako ako jeho predchodcovia má Discovery 4 sedem sedadiel – pričom posledný pár sedadiel poskytuje priestor na nohy aj pre dospelé osoby, čím sa vytvára variabilný priestor pre rodinu, alebo priateľov.
Umocnená elegancia a komfort sa u Discovery nikdy nedosahovali na úkor dynamických vlastností. Celá generácia jazdcov na koňoch, majiteľov obytných prívesov, lodí a automobilových pretekárov môže potvrdiť schopnosti modelu Discovery ako ťažného vozidla. Na túto tradíciu Discovery 4 hrdo nadväzuje svojim asistenčným systémom pre ťahanie prívesu Tow Assist, ktorý pomáha vodičovi manévrovať s prívesom, ako aj stabilizačným systémom prívesu Trailer Stability Assist, stabilizujúcim rozkmitaný príves automatickým znížením krútiaceho momentu motora a cieleným pribrzdením vozidla. Dve ocenenia Caravan Club Towcar of the Year 2010 sú uznaním úžitkových kvalít modelu Discovery a jeho prínosu k bezpečnosti.
Evolučný Discovery 4 nadväzuje na obrovský úspech svojho predchodcu. Od svojho uvedenia v roku 2004 si Discovery 3 získal veľké uznanie na celom svete, čo sa odrazilo aj v 111 rozličných oceneniach, vrátane národných titulov automobilu roka v štátoch ako Mexiko, Rusko a Grécko.
V roku 2004 priniesol Discovery 3 ďalšiu významnú svetovú novinku: systém Terrain ResponseTM. Tento patentovaný systém umožňuje vodičovi jednoduchým pohybom vyladiť jednotlivé systémy vozidla (motor, podvozok a regulačné systémy trakcie) a tým ho optimalizovať pre špecifické jazdné podmienky – od jazdy po asfaltovanej ceste v meste až piesočnú púšť, či divokú prírodu. Systém Terrain Response bol ocenený kráľovskou cenou za inováciu (Queen's Awards For Enterprise for Innovation). Land Rover už predtým toto prestížne ocenenie získal za svoj patentovaný systém Hill Descent Control. Zdokonalená verzia systému Hill Descent Control, doplnená funkciou Gradient Release Control sa používa v aktuálnom Discovery 4.
V roku 2006 odštartoval Land Rover priekopnícky program kompenzácie CO2 pod záštitou asociácie Climate Care, ktorý je najväčším programom tohto druhu na svete. Emisie oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú vozidla Land Rover pri prevádzke počas prvých 45.000 míľ (72 000 km) vo Veľkej Británii a niektorých ďalších štátoch, sa kompenzujú financovaním environmentálnych projektov na celom svete. Zavedením modelu Discovery 4 s novým, zvlášť účinným motorom LR-TDV6 3.0 sa výrazne znížila spotreba paliva a emisie CO2.
Adaptabilný, zdatný, nezameniteľný; legenda modelu Discovery je celkom zaslúžená.
A to aj na najbližších 20 rokov.
LAND ROVER DISCOVERY: 20 FAKTOV
1. Discovery si zachoval svoju charakteristickú líniu dizajnu počas všetkých štyroch generácií. Jemný stupienok v línii strechy aktuálneho Discovery 4 bol typickým vizuálnym prvkom modelu Discovery prvej generácie, kde zvýšená časť strechy bola nevyhnutná na dosiahnutie potrebnej vnútornej výšky kabíny nad posledným radom sedadiel.
2. Za deväť rokov sa vyrobilo 392 443 kusov Discovery prvej generácie pri priemernej produkcii 43 604 kusov ročne. Z druhej generácie vzniklo za šesť rokov 278 570 exemplárov, čo predstavuje ročný priemer 46 428 kusov. Discovery 3 dosiahol celkový počet 220 057 kusov za päť rokov (priemer 44 011 kusov ročne), až kým ho v rámci modelového roka 2010 nahradil nový model Discovery 4.
3. Nízka spotreba paliva bola vždy cieľom pri naftových motoroch poháňajúcich Discovery. Systém vstrekovania paliva common-rail tretej generácie umožňuje najnovšiemu motoru TDV6 s objemom 3,0 litra dosahovať o 9,7 % nižšiu spotrebu v kombinovanom cykle EÚ oproti predchodcovi s menším objemom. Priekopnícky systém priameho vstrekovania paliva, použitý na motore TDi pre prvú generáciu Discovery, umožňoval najlepšiu spotrebu v triede, rovnako ako elektronicky riadené injektory naftového motora TD5, poháňajúceho Discovery druhej generácie.
4. Prvý Discovery v roku 1989 mal trojdverovú karosériu, v roku 1990 nasledovala na podvozku s rovnakým rázvorom päťdverová karoséria, vhodnejšia pre rodiny s deťmi. Z druhej generácie Discovery vznikol tiež prototyp s trojdverovou karosériou, no trh si jednoznačne žiadal päťdverovú karosériu a tak sa trojdverový Discovery druhej generácie nikdy nedostal do sériovej výroby.
5. Dokonalý výhľad vodiča bol vždy prioritnou požiadavkou pri Discovery, prispieva k nemu zvýšená poloha sedadla nad cestou. Pri Discovery 4 môže vodič pri manévrovaní vidieť každý centimeter vozidla vďaka piatim miniatúrnym televíznym kamerám. Obraz kamier zobrazuje centrálny monitor na prístrojovom paneli, a to až do rýchlosti jazdy 18 km/h.
6. Discovery prvej generácie mal predné reflektory zo skriňovej dodávky Rover a zadné svetlá z kombi Austin Maestro. Prvé exempláre mali na zadných svetlách ešte logo Austin-Rover, no keď sa výroba rozbehla naplno, niesli už oválne logo Land Rover.
7. Počas vývoja Discovery 3 celkovo 75 prototypov jazdilo po všetkých svetadieloch aby sa otestovali výnimočné schopnosti jazdy v každom teréne. Pri tom toto všestranné vozidlo zdolávalo extrémne teploty od +50 do -30 stupňov Celzia.
8. Bočné nálepky na karosérii originálnych trojdverových modelov Discovery boli koncom 80. rokoch dvadsiateho storočia veľmi módne. V roku 1992 sa grafika nálepky zmenila, no po roku 1994 bola úplne zrušená v súvislosti so zmenami v automobilovej „móde“.
9. Dobrodružný duch značky Land Rover sa často pripomína v súvislosti s legendárnymi súťažami Camel Trophy. Od roku 1990 v týchto súťažiach, označovaných aj ako „Olympiáda 4x4“, kraľoval model Discovery. Špeciálne upravené exempláre sa využívali osem rokov – od roku 1990 do 1997. V niektorých krajinách sa predávali špeciálne limitované série Camel Trophy v osobitnej žltej farbe, ktoré ešte dodnes možno vidieť na cestách.
10. V roku 1993 oddelenie Land Rover Special Vehicles použilo trojdverovú karosériu na vytvorenie dodávkovej verzie Discovery Commercial. Úžitkové verzie univerzálneho vozidla, schopného prekonávať akýkoľvek terén, sa potom vyrábali aj v druhej generácii, pri Discovery 3 a teraz aj pri Discovery 4 – všetky so štandardnou päťdverovou karosériou.
11. Pri príležitosti osláv 60. výročia značky v roku 2008 Land Rover daroval 60 vozidiel anglickej národnej organizácii Červeného kríža a národným organizáciám rozličných štátov sveta. Pri slávnostnom odovzdávaní 9. júla 2008 bol na dvore Buckinghamského paláca vytvorený z vozidiel štvoruholník vo farbách vlajky Červeného kríža.
12. Jedným z prvkov príslušenstva pre Discovery prvej generácie bol plecniak z látky poťahov sedadiel, ktorý sa dal pripevniť na stredovú konzolu. Tento doplnok je dnes vyhľadávanou zberateľskou raritou.
13. Od svojho uvedenia v roku 2004 získal Discovery 3 obrovské celosvetové uznanie s celkovo 111 oceneniami. Od Ruska po Mexiko je Discovery najobľúbenejším SUV všetkých čias.
14. Discovery 3 a Discovery 4 majú pneumatické pruženie s elektronickou reguláciou, zabezpečujúce vynikajúci komfort na ceste a zvyšujúce priechodnosť v teréne. Prvé dve generácie Discovery mali pevné nápravy s vinutými pružinami – no špičkové verzie druhej generácie už boli vybavené pneumatickým pružením zadnej nápravy so samočinným vyrovnávaním výšky.
15. Najdlhší Discovery prvej generácie, vyrábaný v závode Land Rover, mal rázvor 116 palcov (295 cm) a bol konštruovaný ako sanitka pre službu rýchlej lekárskej pomoci.
16. Discovery 3 bol štvormilióntym automobilom značky Land Rover, ktorý zišiel z výrobnej linky 8. mája 2007. Jubilejný exemplár výrobca poskytol ako dar ochranárskej organizácii – nadácii Born Free, ktorú Land Rover sponzoruje.
17. V období rokov 1994 a 1996 sa Discovery predával v Japonsku pod označením Honda Crossroad. V tom čase bola značka Honda kooperačným partnerom Rover Group. Honda Crossroad sa s výnimkou loga nijako nelíšila od štandardného Discovery.
18. Discovery bol prvým modelom značky Land Rover, pri ktorom sa naplno využila technológia konštruovania na počítači CAD. Pred vyrobením prvých prototypov a lisovacích nástrojov bola karoséria Discovery kompletne vymodelovaná v CAD. Aj celý interiér bol navrhnutý využitím metód CAD.
19. Svetlý a vzdušný interiér je charakteristickým znakom modelu Discovery. Bočné okná s nízkym spodným okrajom a prídavné okná v okrajoch strechy, tzv. alpine, sú od začiatku konštantným prvkom. Tieto sa na želanie montovali už do prvých modelov, teraz ich má Discovery 4 v štandardnej výbave.
20. Originálne kódové meno projektu Discovery bolo Project Jay. Dôvodom bol spôsob označovania, ktorý zaviedol Alan Edis kvôli vyššej miere utajenia – jednotlivé projekty sa označovali v abecednom poradí menami vtákov a zvierat.
- Přílohy
-
- Discovery1 and 4_1.jpg (39.26 KiB) Zobrazeno 7706 x
-
- Discovery1 Camel Trophy2_1.jpg (130.42 KiB) Zobrazeno 7700 x
-
- Discovery1 Camel Trophy_1.jpg (82.58 KiB) Zobrazeno 7699 x
-
- Discovery1and 2_1.jpg (103.96 KiB) Zobrazeno 7703 x
-
- Discovery3 G4 Challenge_1.jpg (67.51 KiB) Zobrazeno 7705 x
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Re: Všetko najlepšie Discovery!

na disco3.co.uk som v nejakej diskusii postrehol komentar, ze vraj Discovery 5 vraj nebude - ze skor sa pracuje ne niecom ako kombinacia Frelander II a Discovery - dufam ze to nie je pravda !

Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
Re: Všetko najlepšie Discovery!
zajímavé, před 20 lety jsem jezdil v Trabantu a ani mně nenapadlo, že jednou budu kočírovat diskošku 

Re: Všetko najlepšie Discovery!
pekny clanek, fajn zes ho tu dal
, zajimalo me kolik je asi kterych diskosek..
kolik je asi faceliftovych dvojek ? v ostrave mi rekli ze snad neprodali ani jednu nebo 1-2 uz si to nepamatuju :/

kolik je asi faceliftovych dvojek ? v ostrave mi rekli ze snad neprodali ani jednu nebo 1-2 uz si to nepamatuju :/
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Také se přidávám s pochvalou za pěkný článek. Je pěkné si některé věci připomenout... a nové se dovědět!
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Aj ja musím pochváliť - pekný článok a pekné obrázky - škoda len, že ten štátny sviatok je až dnes
asi sa pomýlili

Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
Re: Všetko najlepšie Discovery!
když jsem to včera četl, tak jsem si hned svátek udělal a své diskošce připil k narozeninámJacko píše:Aj ja musím pochváliť - pekný článok a pekné obrázky - škoda len, že ten štátny sviatok je až dnesasi sa pomýlili

- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všetko najlepšie Discovery!
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Což takhle udělat anketu, kolik je nás různých typů LR?
Mám na mysli třeba..
Free I,II
Disco I,II
Def
RR Classic, P38, L322, Sport....
Bylo by zajímavé srovnat, který typ vede. Mohl by založit to někdo z adminů.

Mám na mysli třeba..
Free I,II
Disco I,II
Def
RR Classic, P38, L322, Sport....
Bylo by zajímavé srovnat, který typ vede. Mohl by založit to někdo z adminů.
Range Rover 4.6 Mk II
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7897
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Všetko najlepšie Discovery!
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 733
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Tak sem nelenil a Diskošce sem na výročí koupil plechače z ET 8 a pneu BF AT 235\85 16 

Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všetko najlepšie Discovery!
Fakt pěkný článek Tomy. Disco si to zaslouží 

Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu