Startování TD4 v mrazech
Moderátor: Safraporte
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Startování TD4 v mrazech
Tak se pochlubte, jak vam TD4ky ted startuji? Ja od patku stal venku, nejezdim, marodim, a dnes jsem chtel dat auto radeji do garaze, a chytlo to sice, ale az asi na 3 nebo 4 otoceni (to se mi zatim nestalo ani minule roky). Pak jsem to projel a jelo to, takze to nevypada na naftu, to bych asi moc daleko nedojel. A to tu bylo asi jenom -13.
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Startování TD4 v mrazech
Nazdar Huntere,
tak né že bych něco, ale přijdu, otočím, nažhavím, brnknu a jedu. No pravda nejsem "sfffiňa" nechám ho chvíli brumlat,
ať si chudák ty zmrzlé kosti hned nepoláme. Ale pravda je, že letos dostal novou baterku tak mu svítí i zuby.

Ahoj a hezké vánoce, Fusač
tak né že bych něco, ale přijdu, otočím, nažhavím, brnknu a jedu. No pravda nejsem "sfffiňa" nechám ho chvíli brumlat,




Ahoj a hezké vánoce, Fusač
- Distruptor
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 bře 2009 04:29
- auto: Freelander, D4?
- Bydliště: SR
Re: Startování TD4 v mrazech
Mne teraz v mrazoch startuje rychlejsie ako v lete 

Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat
Re: Startování TD4 v mrazech
mne Free startuje dobre po nazhaveni, naskoci necham ho trochu podrncat a idem akurat to topenie nic moc. uvazujem o prídavnom topeni. Dneska som bol lyzovat a riadne som premrzol. Preto som dal pred chladic staru karimatku a tak som zajtra zvedavý.
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování TD4 v mrazech
Tak to ja ho necham taky vzdy trochu problumlat, a nemusi byt zrovna -15, ale ze dnes nechtel chytit 

Free Td4 2004 HSE automat
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Startování TD4 v mrazech
Tak já měl včera večer -20 a chytnul asi do 3s,ale má taky novou baterku 

Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Startování TD4 v mrazech
171 000 km najeto - přišel jsem, nažhavil ... cvrnknul a běželo to hned, startuji cca 10-20 min před odjezdem - mám tam pak i teploučko 

Re: Startování TD4 v mrazech
Nazdar lanďáci
,
tak vidím, že to děláme všichni stejně, jeden dnes už hodně starej pán a nevím zda je ještě mezi námi, co od doby kdy vymysleli nafťák, s ničím jiným nejezdil, mi kdysi jako ušákovi řekl, hele mladej, tohle je motor, to není žádný zdivočelý oktan, pěkně musíš nažhavit, nechat brumlat, ať si namaže, zahřeje, pak pěkně zlehka, pomaloučku a když se teploměr houpne přes půlku, práskni do koní. A když mu takhle posloužíš, odveze tě na kraj světa. Tebe kdyby vykopli z postele a nechali tě celou cestu běžet na šichtu, tak po třech dnech v půlce zdechneš, to si piš. A tu je to stejné i když je to mašina. Vzal jsem si to k srdci a zatím se mi to vyplácí
PS: jen nevím, hoši, co máte s topením, po cca 3km mám motor na provozu, a když pustím topení, tak hajcuje jak pominuté. Myslím, že by to chtělo poštelovat termostaty, ale to se soudruhům v BMW a LR moc nepovedlo motor je moc doleva, skoro na podběhu, je to pánové ryze gynekologická operace. Ale dá se to. Mám to zasebou, protože uchcávalo těsnění, hodil jsem to na tmel (červený SOUNDAL-neznám lepšího !!!) no a je klid.
Tak hezké svátky
Fusač


tak vidím, že to děláme všichni stejně, jeden dnes už hodně starej pán a nevím zda je ještě mezi námi, co od doby kdy vymysleli nafťák, s ničím jiným nejezdil, mi kdysi jako ušákovi řekl, hele mladej, tohle je motor, to není žádný zdivočelý oktan, pěkně musíš nažhavit, nechat brumlat, ať si namaže, zahřeje, pak pěkně zlehka, pomaloučku a když se teploměr houpne přes půlku, práskni do koní. A když mu takhle posloužíš, odveze tě na kraj světa. Tebe kdyby vykopli z postele a nechali tě celou cestu běžet na šichtu, tak po třech dnech v půlce zdechneš, to si piš. A tu je to stejné i když je to mašina. Vzal jsem si to k srdci a zatím se mi to vyplácí


PS: jen nevím, hoši, co máte s topením, po cca 3km mám motor na provozu, a když pustím topení, tak hajcuje jak pominuté. Myslím, že by to chtělo poštelovat termostaty, ale to se soudruhům v BMW a LR moc nepovedlo motor je moc doleva, skoro na podběhu, je to pánové ryze gynekologická operace. Ale dá se to. Mám to zasebou, protože uchcávalo těsnění, hodil jsem to na tmel (červený SOUNDAL-neznám lepšího !!!) no a je klid.
Tak hezké svátky
Fusač
- Mysliveček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 15 bře 2009 09:31
- tel.: 605833046
- auto: Freelander
- Bydliště: BOR u Skutče
Re: Startování TD4 v mrazech
Nazdar.Já včera -21 a start vynikající.Bez problému.TD4,najeto 145 000 km.
Jen to topení
Uvažuju o přídavném ,ale ta cena... 30000 je fakt dost.
Jen to topení

- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování TD4 v mrazech
jo já taky zatím v pohodě , ale s tím bubláním je to fakt přijdu , nastatrtuju pak ometu a tak a pak jede v klidu i automatická převodovka, ale hnd se nechce ni jednomu, takže jdu prostě o 5 minut dřív a je to . Jen asi mi vynechává jena žhavička chviličku tak do 10 veřin to jde jako na 3 válce a pak už nrmálně. no dám všechny nové a nad přes svátky v dílně v teple udělám i spodek včetně nového palivák a uvidíme 

Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Startování TD4 v mrazech
PS: jen nevím, hoši, co máte s topením, po cca 3km mám motor na provozu, a když pustím topení, tak hajcuje jak pominuté. Myslím, že by to chtělo poštelovat termostaty, ale to se soudruhům v BMW a LR moc nepovedlo motor je moc doleva, skoro na podběhu, je to pánové ryze gynekologická operace. Ale dá se to. Mám to zasebou, protože uchcávalo těsnění, hodil jsem to na tmel (červený SOUNDAL-neznám lepšího !!!) no a je klid.
Tak hezké svátky
Fusač
A nevies k tomu popisat nieco blizsie mne to fakt vobec netopi a mam Free td4/2005 skusal som to odvzdušnovat ale ziadna zmena.
Tak hezké svátky
Fusač
A nevies k tomu popisat nieco blizsie mne to fakt vobec netopi a mam Free td4/2005 skusal som to odvzdušnovat ale ziadna zmena.

- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: Startování TD4 v mrazech
Hmm, tak to já nechal po zkušenostech s topením v zimě Landyho v garáži, ne že by nestartoval ale netopí, nehřeje se a při zapnutém vyhřívání sedadel málo dobíjí baterku. Oprášil jsem uloženej benziňák v tom je teplo než zavřu vrata od garáže.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- macejky1
- Příspěvky: 2219
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování TD4 v mrazech
Vcera a predevcírem u nás bylo -20 a kdyz fouklo z polí tak -25 °C. Nastartoval na první drc, nechal jsem ho chvíli klapat a vyrazil. Asi po 8 Km kdyz uz zacínal i topit mi za jízdy zamzla nafta
VERVA !! Takze odtah domu, rozmrazení a aditiv.
Mám 2.0 Di a pokud me pamet neklame tak je tam chladic nafty. No, na tyhle mrazy bych si ten chladic klidne odpustil.

Mám 2.0 Di a pokud me pamet neklame tak je tam chladic nafty. No, na tyhle mrazy bych si ten chladic klidne odpustil.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: Startování TD4 v mrazech
Mám TD4 zatím první měsíc a i při -16 C chytá jako švýcary, spokojenost 

Re: Startování TD4 v mrazech
jak jsi to myslel s tím poštelovat termostaty?protože mi to topí uplně na HO..NO(termostat mám už u eliota objednaný)FUSAČ píše:Nazdar lanďáci![]()
,
tak vidím, že to děláme všichni stejně, jeden dnes už hodně starej pán a nevím zda je ještě mezi námi, co od doby kdy vymysleli nafťák, s ničím jiným nejezdil, mi kdysi jako ušákovi řekl, hele mladej, tohle je motor, to není žádný zdivočelý oktan, pěkně musíš nažhavit, nechat brumlat, ať si namaže, zahřeje, pak pěkně zlehka, pomaloučku a když se teploměr houpne přes půlku, práskni do koní. A když mu takhle posloužíš, odveze tě na kraj světa. Tebe kdyby vykopli z postele a nechali tě celou cestu běžet na šichtu, tak po třech dnech v půlce zdechneš, to si piš. A tu je to stejné i když je to mašina. Vzal jsem si to k srdci a zatím se mi to vyplácí![]()
![]()
PS: jen nevím, hoši, co máte s topením, po cca 3km mám motor na provozu, a když pustím topení, tak hajcuje jak pominuté. Myslím, že by to chtělo poštelovat termostaty, ale to se soudruhům v BMW a LR moc nepovedlo motor je moc doleva, skoro na podběhu, je to pánové ryze gynekologická operace. Ale dá se to. Mám to zasebou, protože uchcávalo těsnění, hodil jsem to na tmel (červený SOUNDAL-neznám lepšího !!!) no a je klid.
Tak hezké svátky
Fusač
- Allan
- Příspěvky: 499
- Registrován: 23 dub 2009 21:40
- tel.: 731584386
- auto: Freelander 1
- Bydliště: Horní Moštěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování TD4 v mrazech
To jako vytáhnout, pootočit, namontovat vyzkoušet a pořád dokola dokud nenajdu tu optimální polohu aby začal topit
To mi připomíná ,když jsem se pokoušel opravit hlavní brzdový váleček opravnou sadou .A nakonec jsem stejně koupil nový a fungovalo to hned .Termostat taky není zas taková položka abych se v autě hrabal půl dne abych nakonec zjistil ,že nejjednodušší je ho vyměnit za novy a nadstavený výrobcem. 


Re: Startování TD4 v mrazech
Tak já jsem nechal elektrónku 2x přes noc v mrazech a bylo to poznat.Hunter píše:Tak se pochlubte, jak vam TD4ky ted startuji? Ja od patku stal venku, nejezdim, marodim, a dnes jsem chtel dat auto radeji do garaze, a chytlo to sice, ale az asi na 3 nebo 4 otoceni (to se mi zatim nestalo ani minule roky). Pak jsem to projel a jelo to, takze to nevypada na naftu, to bych asi moc daleko nedojel. A to tu bylo asi jenom -13.
První noc to bylo těch -16°C, tak jsem zmáčknul čudlik a nic... asi po 15 sekundách to naskočilo.
A pak chudák brblal, prostě jak malej brácha od Zetoru

Ale jinak ok.
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
Re: Startování TD4 v mrazech
Tak já se se svým prvním Landíkem teprve oťukávám (čerstvý majitel po dlouholetém snění
) a v těch hlubokých mrazech mě startoval na drc - hurrááá:D
Jen jsem zjistil, že když je taková zima, tak musím držet stěrač cca 20vteřin, aby se rozjel
Při zahřívání se doba zkracuje až je to OK 

Jen jsem zjistil, že když je taková zima, tak musím držet stěrač cca 20vteřin, aby se rozjel


- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Startování TD4 v mrazech
s TD5 nie sú problémy, ale:
ak je naozaj zima, pred štartom treba 2-3x len zapnúť klúčik a počkať kým zhasne kontrolka žhavenia. Až na 3x štartovať.
Nechať studený motor bežať na voľnobeh 10-20min? Chyba vážení, veľká chyba. Po naštartovaní je treba hneď odísť. Kľudne bez vytáčania, držať motor v režime okolo 2000ot, ale ísť. Na voľnobehu tomu studený a stuhnutému oleju trvá dosť dlho, kým sa dostane všade kde má a tak je hlavne vrch motoru horšie mazaný. Motor v záťaži sa skôr zohreje olej podstatne skôr začne mazať tak ako má.
Ono na druhej strane je pravda, že ešte nikomu neklakol motor pri zohrievaní na voľnobeh, no faktom zostáva, že voľnobeh na studeno nie je to pravé orechové.
ak je naozaj zima, pred štartom treba 2-3x len zapnúť klúčik a počkať kým zhasne kontrolka žhavenia. Až na 3x štartovať.
Nechať studený motor bežať na voľnobeh 10-20min? Chyba vážení, veľká chyba. Po naštartovaní je treba hneď odísť. Kľudne bez vytáčania, držať motor v režime okolo 2000ot, ale ísť. Na voľnobehu tomu studený a stuhnutému oleju trvá dosť dlho, kým sa dostane všade kde má a tak je hlavne vrch motoru horšie mazaný. Motor v záťaži sa skôr zohreje olej podstatne skôr začne mazať tak ako má.
Ono na druhej strane je pravda, že ešte nikomu neklakol motor pri zohrievaní na voľnobeh, no faktom zostáva, že voľnobeh na studeno nie je to pravé orechové.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Startování TD4 v mrazech
a ) noo, to by bylo i na delší diskuzi a to se mi před Vánocemi nechceAcon píše:...Nechať studený motor bežať na voľnobeh 10-20min? Chyba vážení, veľká chyba. Po naštartovaní je treba hneď odísť.

b ) kdyby se lidé chovali pořád tak, jak se má ... tak by nebyla žádná legrace
