Td5 a zimní start

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Td5 a zimní start

#101 Příspěvek od raven.99 » 16 úno 2012 10:43

ja som vymenil všetky žhaviče, palivový filter, nafta ok, baterka full nabitá a aj tak mi to pri cca > -16°C blbo štartuje.
Bol som cez výkend lyžovať a už som myslel že sa odtial nevrátim :twisted: napokon som do sania strekol trochu deo-spreju (už som bol zúfalý a nič lepšie ma nenapadlo) a po dlhšom točení potvora naskočila :lol:

otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#102 Příspěvek od visby » 16 úno 2012 10:55

raven.99 píše:otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.
svieti aj ked nejdu...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#103 Příspěvek od DanoDEF » 16 úno 2012 11:19

raven.99 píše: otazka - môže svietiť kontrolka žhavenia aj neď nejdú žhaviče? síce som ich vymenil, ale príde mi ako by nešli. Merať som ich nemeral a neviem či mi náhodou neexlo relé.
... citaj pozorne a dozvies sa viac. :idea:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Td5 a zimní start

#104 Příspěvek od raven.99 » 16 úno 2012 15:42

DanoDEF píše:
... citaj pozorne a dozvies sa viac. :idea:
niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič. Sorry ak som to prehliadol, nemám v poslednej dobe moc času na prečesávanie fóra...

to Visby: dík, skúsim to zmerať či tam ide prúd

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#105 Příspěvek od DanoDEF » 16 úno 2012 16:00

raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Td5 a zimní start

#106 Příspěvek od raven.99 » 17 úno 2012 14:38

DanoDEF píše:
raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
dík, som už asi slepý :roll: nejak som tú stranu asi preskočil

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

Re: Td5 a zimní start

#107 Příspěvek od zdenek666 » 17 úno 2012 16:15

DanoDEF píše:
raven.99 píše:...niečo o relé som sa tu dočítal, ale v súvislosti s kontrolkou nič.
... este raz citaj stranu 4.
ty ho napínáš :D
LR Disco II TD5 auto

špalek
Příspěvky: 76
Registrován: 12 lis 2011 23:18

Re: Td5 a zimní start

#108 Příspěvek od špalek » 23 úno 2012 21:41

Land Jirka píše:Rekapitulace za posledních deset dní:
Denně alespoň 10 telefonátů souvisejících s nejedoucím LR v mrazrch.
Čtyři auta dorazila na laně, dvě odtahovkou

TD5 když už nastartuje, tak jede, protože se nafta ohřívá v hlavě a vracečka jde přes filtr do nádrže, takže po pár minutách je zahřátej naftovej filtr u kola tak, že si o něj můžete ohřívat zmrzlé ruce.

U třístovky i když chytí tak vyhráno není, protože po pár kilometrech tuhnoucí parafíny v nekvalitní naftě zacpou naftovej filtr a většinou pomůže až jeho výměna a natankování dobré "filtrovatelné zimní" nafty.
Mě se stalo toto. Ráno -21 stupňů, 300 chytla na první žhavení, po ujetí 90 km najednou stráta výkonu, motor šel do 1300-1500 otáček v podstatě v pohodě, ale víc se netočil. Do kopce jsme jeli cca 40km/h, po rovině 80km/h. Auto normálně startovalo, jelikož v cílovém městě je servis landrover, tak jsme takhle ujeli dalších 110km. Mechanik v servisu mne neustále přesvědčoval ,že je to zamrzlé. Já si myslím, že kdyby to zamrzlo, tak to prostě klekne a hotovo. A navíc by to nekleklo až po 90 kilákách. Aspoň když mi zamrzlo v traktoru tak to bylo po 5 minutách běhu a šlus. A pak jsem to řešil tanečkem s horkovzdušnou pistolí. A s diskem jsem jel dalších 110 km. Co Vy na to?????????????

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5763
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Td5 a zimní start

#109 Příspěvek od Miky_CZ » 23 úno 2012 21:48

špalek píše:
Land Jirka píše:Rekapitulace za posledních deset dní:
Denně alespoň 10 telefonátů souvisejících s nejedoucím LR v mrazrch.
Čtyři auta dorazila na laně, dvě odtahovkou

TD5 když už nastartuje, tak jede, protože se nafta ohřívá v hlavě a vracečka jde přes filtr do nádrže, takže po pár minutách je zahřátej naftovej filtr u kola tak, že si o něj můžete ohřívat zmrzlé ruce.

U třístovky i když chytí tak vyhráno není, protože po pár kilometrech tuhnoucí parafíny v nekvalitní naftě zacpou naftovej filtr a většinou pomůže až jeho výměna a natankování dobré "filtrovatelné zimní" nafty.
Mě se stalo toto. Ráno -21 stupňů, 300 chytla na první žhavení, po ujetí 90 km najednou stráta výkonu, motor šel do 1300-1500 otáček v podstatě v pohodě, ale víc se netočil. Do kopce jsme jeli cca 40km/h, po rovině 80km/h. Auto normálně startovalo, jelikož v cílovém městě je servis landrover, tak jsme takhle ujeli dalších 110km. Mechanik v servisu mne neustále přesvědčoval ,že je to zamrzlé. Já si myslím, že kdyby to zamrzlo, tak to prostě klekne a hotovo. A navíc by to nekleklo až po 90 kilákách. Aspoň když mi zamrzlo v traktoru tak to bylo po 5 minutách běhu a šlus. A pak jsem to řešil tanečkem s horkovzdušnou pistolí. A s diskem jsem jel dalších 110 km. Co Vy na to?????????????
mam presne ten samy pribeh, akorat mi to udelalo po 30km a jakmile sem sjel niz, rozumej kde uz nebyl takovy mraz tak se to zas rozjelo
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#110 Příspěvek od Stavros » 24 úno 2012 11:45

Je to zamrzlou naftou.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 245
Registrován: 04 pro 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Td5 a zimní start

#111 Příspěvek od Laci DII » 07 pro 2012 12:03

otázka do pléna: pri nižších teplotách auto na drnc chytí ale v tej sekunde aj zhasne. spraví to 2x a potom už šlape. skúšal som nechať natlačiť palivové čerpadlo(ide potichu a pravidelne) sústavu naftou,tých približne 30-40sec. ale chová sa to rovnako. pri vyšších teplotách chytá na drnc a motor beží.
chod motora je aj pri dlhšom voľnobehu pravidelný a auto nehulí. chystám sa na výmenu káblového zväzku ku vstrekom lebo mi auto jemne cuká(cca.1800ot) a valí tadial olej.
mal niekto podobný problém?
D2 Td5

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 763
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Td5 a zimní start

#112 Příspěvek od KENY » 07 pro 2012 12:42

Laci L&K píše:otázka do pléna: pri nižších teplotách auto na drnc chytí ale v tej sekunde aj zhasne. spraví to 2x a potom už šlape. skúšal som nechať natlačiť palivové čerpadlo(ide potichu a pravidelne) sústavu naftou,tých približne 30-40sec. ale chová sa to rovnako. pri vyšších teplotách chytá na drnc a motor beží.
chod motora je aj pri dlhšom voľnobehu pravidelný a auto nehulí. chystám sa na výmenu káblového zväzku ku vstrekom lebo mi auto jemne cuká(cca.1800ot) a valí tadial olej.
mal niekto podobný problém?
:D Jsem na tom stejně, ale už jsem si zvykl :D
Teda mně pak ještě tak deset km hulí jak fabrika :D

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#113 Příspěvek od MadTom » 07 pro 2012 13:09

Může to být tím svazkem, pokud ho budeš měnit, tak si dej pozor na těsnění pod víkem ventilů - respektive na jeho zadní část - je tam blbě vidě a když tam začně utíkat olej, je schopnej protéct až do spojky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 245
Registrován: 04 pro 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Td5 a zimní start

#114 Příspěvek od Laci DII » 07 pro 2012 14:05

dík za upozornenie. v pondelok to idem meniť tak dám vedieť či nastal obrat k lepšiemu.
D2 Td5

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 245
Registrován: 04 pro 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Td5 a zimní start

#115 Příspěvek od Laci DII » 12 pro 2012 18:46

káblový zväzok mám vymenený a malá zmena k lepšiemu nastala. motor ide plynulejšie, cukanie sa prejavuje len v určitej fáze a mám pocit akoby vynechávala niektorá tryska-na jemné pohladenie plynového pedálu to vynecháva a všetko doprevádza klepotavý zvuk ako pridretá tryska... ten zvuk sa prejavuje od cca.1500 do 1900ot/min.
za studena je všetko ok ale akonáhle sa motor zohreje prichádza klepot(pri plnom plyne ide auto bez uvedených príznakov,skrátka super).
po dlhšej jazde počuť,že je motor "ostrejší" aj na voľnobeh ale po čase sa to ukľudní.
mám podozrenie na niektorú trysku pretože auto dlho stálo-za 2roky ubehlo 1500km... skúsim priliať do nafty čistiace aditíva. možno nastane nejaká zmena...
D2 Td5

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#116 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2012 20:33

Aditiva jsou dobrej nápad, případně ještě zkus odpojit váhu vzduchu - může být načnutá, auto pojede i bez toho. A pokud už jsi to neudělal, tak novej naftovej filtr. A potom projít ovládání wastegate ventilu na turbu - je na to taková malá krabička se třeba hadičkama - jedna vede k turbu. Rády praskají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6528
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Td5 a zimní start

#117 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 pro 2012 21:02

Taky jeden postreh ze zimniho startu td5. Starteru se moc nechtelo, tocil jakoby pomalu a s obtizema, pak to na par valcu chytlo a za chvili jich bylo vsech pet, pak byla trochu citit spalena guma ale nakonec zamrzla vodni pumpa vzdala svuj marny odpor (zacal jit posilovac - stejna osa). Nevim co povolilo, zda led (pumpa ma docela ostre zoubky) nebo se trhlo neco v te pumpe. Ma to ted takovej rolnickovej zvuk - inu vanoce na krku. Soustava je zamrzla asi celkem cela, az na par mist, ktere se cestou odvarili. Vodu si to z nadobky nebere, prvni zmrzlej spunt je nekde vysoko asi. Sazim na raficku teploty, kdyz se vyda dal nez ji vidam obvykle, vyradim nebo plyn jenom lehtam a ona se zase vratim tam, kam patri.
Mam tedy ted vzduchem chlazeny petivalec - limitovana edice "Fire and Ice".
Nevim jak dlouho to ten motor bude bavit tendle provoz. Premyslim o nejake podzemni garazi, kde bych to mohl nechat roztat.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Td5 a zimní start

#118 Příspěvek od SJ410 » 12 pro 2012 21:26

Hanys_a_Kaca píše:T pak byla trochu citit spalena guma ale nakonec zamrzla vodni pumpa vzdala svuj marny odpor (zacal jit posilovac - stejna osa).

TD5 nemá vodní pumpu poháněnou řemenem.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6528
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Td5 a zimní start

#119 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 pro 2012 21:32

Moje vodni pumpa je hnana od servo pumpy (spolecna osa otaceni - kazda se svym hridelem s packama, co do sebe zapadaji) a ta je hnana remenem. Proto jsem take uvedl ten postreh, ze pokud je zasekla vodni pumpa nejde posilovac, ale ano mas pravdu, remen se tou dobou palil na remenici servopumpy a ne na remenici vodni pumpy, bo ta zadnou skutcne nema...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MarekS

Re: Td5 a zimní start

#120 Příspěvek od MarekS » 13 pro 2012 11:58

Možná sem divnej,ale dneska jsem stopoval za jak dlouho moje DII naskočí něteří píšou,že jim chytá na cvrknutí já dnes při -7 necelejch 6 vteřin a na všechny válce nijak se to nehádalo jak chytá vám ?

Odpovědět