Přestavba RRC na 4,6 V8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#101 Příspěvek od Macej » 29 bře 2013 21:27

Trochu OT
Až teraz som si všimol - 14šrobové hlavy? :shock: Nemali to mať iba staršie bloky alebo to používali ako sa im chcelo a podarilo navrtať blok?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#102 Příspěvek od Mirko » 29 bře 2013 21:41

Taky jsem na to zíral, že blok má 14 otvorů a závity pro 14 šroubů, ale hlavy, které na něm byli, jsou jen 10ti šroubkové:
Obrázek
tak snad to není nějaká převložkovaná 3,9ka, ale zas to má křížově chycené šálky kliky...záhadný stroj :nech

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#103 Příspěvek od eliott » 30 bře 2013 08:43

Mirko píše:Ta fotka vznikla ještě před naším telefonátem, takže vana půjde znovu do písku a následně pozinkovat, pokud o víkendu nenajdu jinou použitelnou doma...
Rozhodl jsem se jít tou pomlalejší a důkladnější cestou, teď když vím, že motor je v pořádku. Domluvím se i s Pešlem na tom velkém měniči.
Motor je očištěný:
Obrázek

a pak jsem ze zvědavosti přiložil těsnění k výfukovému potrubí a naznal, že trochu "port matching" by výfuku rozhodně prospělo
původní stav
Obrázek
upravený stav
Obrázek
Zatím jsme jen zkusili jak to jde. Kompresor sice řve, ale jde to poměrně dobře sundat z té litiny, a až to budu mít trochu v ruce, pustím se i do hlav a sání. Takové vlastnoruční stage 1 hlavy.
Když už to máš takhle rozebrané, tak si pořádně přetěsni pátý most bloku, jinak ti tudy poteče olej, je to nečastější místo úniku.
A zvážil bych i nové pánve na kliku, stojí pár korun...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#104 Příspěvek od Mirko » 30 bře 2013 11:07

Na ten pátý most jsem koukal, akorát jsem blbec připevnil motor do stojanu i se setrvačníkem...uvidím, jak se k tomu dostanu, to těsnění bych měl ještě někde mít. Ty šálky si říkám, že raději ne, když ten blok byl dělanej před nedávnem, tak museli zkontrolovat i kliku. A ono zas: pár korun stojí nějakej ausšus, lepší už jsou přece jen zas další dva litry a navíc se mi nebude líbit nějaká rýha v klice a když už to máš venku, tak by možná mohli i nové pístní kroužky... :chuckle no asi to znáš...
Projekt teď zas chvíli usne, poněvadž čekám na to zinkování a lakování víček.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#105 Příspěvek od eliott » 30 bře 2013 13:15

No právě že to znám, a protože to nevydržím, dávám vše nové. S šálama z druhovýroby nebyl nikdy problém. Ten most podmázni silikonem, ta gumička, co tam vymysleli, stojí za .....
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#106 Příspěvek od Mirko » 02 dub 2013 15:00

Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#107 Příspěvek od eliott » 02 dub 2013 15:25

Mirko píše:Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
Vačku drží ta podkova, co je pod rozvodovým kolem, není vyjetá? Ale ono to za běhu a s novým řerězem nebude vadit.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#108 Příspěvek od Mirko » 02 dub 2013 16:28

Myslíš tahle?
Obrázek
Tu tam asi nemám, kvůli konfiguraci s rozdělovačem...
(Ta fotka je z netu, tak čistý ruce nemívám)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#109 Příspěvek od eliott » 02 dub 2013 18:32

Tam je to podobné...
Přílohy
vačka.JPG
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#110 Příspěvek od Mirko » 08 dub 2013 09:59

Trochu jsme zas pokročili o víkendu, ale bez fotek. Mám nový klínek v klice, hotovou vanu, všechny díly ze zinkovny, díky Ottifantovi upravené výfukové svody.
Zjistil jsem, že se na 3,9ky dávali dva druhy vstřikovačů: se zeleným proužkem na těle - pozdější, které šli i na 4,6, a ranní s modrým kroužkem pod těsněním - ty mají menší průtok a mám jich nějak moc...Zato těch zelených mi jeden chybí. Nemá někdo navíc doma?
Tento týden ještě budu shánět pár dílů, například mi nepasuje to sání na moje čidla, repesktive jejich kabeláž (a další jsem někde ztratil). Pak už snad přijdou víka ventilů a plenum a bude po výmluvách :tmi

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#111 Příspěvek od eliott » 08 dub 2013 17:29

Mám, ze 4.6 určitě.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#112 Příspěvek od Mirko » 08 dub 2013 18:04

Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem :chuckle

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#113 Příspěvek od eliott » 08 dub 2013 18:11

Mirko píše:Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem :chuckle
Být nepostradatelný je otrava...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#114 Příspěvek od Mirko » 20 dub 2013 22:01

Dneska jsem byl opět chvíli v dílně. Dorazili další díly a mezi nimi i lakované víka od Kerama:
Obrázek
Dál je mi pak stále trochu záhadou ta vačka, ale nejspíš to nebudu dále řešit, žádné plíšek tam nikde nevleze:
Obrázek

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#115 Příspěvek od teslo » 23 dub 2013 13:50

parada...tie kryty vyzeraju super...
ja sa nakoniec asi vydam cestou kompletnej premeny...tzn. vpredu serpentine belt a sanie thor (tie Nm navyse ma stale mataju)...a uvidime co z toho nakoniec vznikne...ale venovat sa tomu budem az ked sa vratime z croatia trophy. A to uz bude pravdepodobne komplexnejsia zalezitost oprav/uprav a skusim vyuzit co najviac z nakupenych komponentov.

Este k tej volnej vacke. RAVE hovori o nejakom merani axialnej vole na vacke iba pri verzii bez rozdelovaca - tzn. ta s tou podkovou...resp. nikde inde som to nenasiel...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#116 Příspěvek od pooh » 29 dub 2013 12:05

Mirko píše:Těsnění od Eliotta už dorazili, včera jsem hlavně čistil a lakoval pískované věci - díky matooovi za skvělý kontakt. ]
hmm, mozno ze aj ja budem potrebovat take tesnenie.na pravej strane vpredu akoby trosku kvapkala voda pod hlavou :shock: nic vyrazne, ale predsa nieco (voda sa nenatlakuje nijak vyrazne).
co stoji to tesnenie? aky je rozdiel medzi kompozitovym a plechovym? treba vymenit aj sroby v hlave ak to dam dole?
okrem toho som aj zvedavy, mozno dam dole hlavu a najdem tam prevlozkovany blok aj ja :clap

(ked pozeram tu vasu pracu, dostal som chut rozoberat to aj ja :-) )
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#117 Příspěvek od Mirko » 29 dub 2013 12:23

Pro tebe připadá v úvahu v podstatě jen kompozitové těsnění, celou sadu na hlavy najdeš např. u eliotta na e-shopu. Plechové těsnění se dávali do starších modelů s větší komorou hlavy (do 3,9 - hlavy mají 14 šroubů). Je teoreticky možné tím, že dáš plechové, zvýšit kompresi. Ale i já jsem se nakonec rozhodl proti tomu...tankovat víc oktanu, mít větší pravděpodobnost úniku kapalin (kompozitové mají lépe těsnit, i když jsem neměl ani problém s plechovými, které jsem dával) mi nestálo za to, zvlášť když tenhle motor by mohl mít ještě poměrně slušnou kompresi i s kompozitovým těsnění.
Šrouby v hlavě bys měl měnit, a samozřejmě srovnat aspoň hlavy, ne-li zabrousit a přetěsnit ventilky atd. Na tomhle motoru se dobře šroubuje (až na ty dva konektory vstřiků pod sáním :devil ) proto ho aspoň jednou do roka rozdělávám a když už to dělám počtvrté, tak je to jako lego. Nicméně ty zodpovědné věci, jako dotahování hlav, přenechám Evženovi, ať je na to nějaká záruka :chuckle

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#118 Příspěvek od pooh » 29 dub 2013 13:50

dik, takze kompozitove. objednam asi len jeden, lebo to bude viac menej preskumanie stavu, alebo trening. ty uz robis kazdy stvrtrok, ale ja sa do toho pustim sa prvy krat :blush
takze mozno to bude len dane dolu, pak spatky - ale tesnenie aj tak musim vymenit, aj hlavu asi zrovnat, ale viac do detailov nechcem teraz ist. To uz potom necham na skusenejsieho, a potom bude asi treba aj kompletne tesnenie a vsetko ako patri k tomu.
takze rozmyslam ze minimum co potrebujem ked si dam hlavu dole, tak tesnenie pod hlavu, tesnenie na vyfuk asi tiez, mozno tie sroby a este asi tesnenie pod viko ventilov - to vsetko zatial len pre jednu hlavu ...

a ja mam uz ten Bosch - je tam rozdiel co sa tyka tesnenia?
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#119 Příspěvek od Mirko » 30 dub 2013 08:43

O Boschu moc nevím, ale budeš muset sundat celé sání, takže budeš potřebovat i odpovídající těsnění do "Véčka" a nevím jak je to Boschu s dalšími. Když už bych to teda dělal, přetěsnil bych asi obě hlavy, budeš to mít jak na dlani, těsnění se stejně prodávají po dvou (nebo celou sadu na vršek)a srovnat jednu nebo dvě hlavy je rozdíl 300-400 korun. Plus pár nových šroubků, ale mě by to nějak kulhalo jen udělat jednu stranu :mrk

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#120 Příspěvek od pooh » 30 dub 2013 11:20

ako som pisal, povodne som chcel dat hlavu dole, pozriet si co tam je a potom spat, a ked tam budu nejake vaznejsie veci, tak zverit do skusenych ruk.

lenze okrem tesnenia bude treba vymenit aj srouby, plus teraz ako hovoris, ak bude treba dat dole aj to vecko, tak potom nema zmysel nechat tam druhu hlavu, .... a pomalicky som tam, ze nema zmysel hrat sa s tym, ale urobit to hned a poriadne ( a ked nedam pozor, tak z toho bude velmi lahko mala generalka :hmm: ). a to je co som teraz nechcel, lebo inac funguje motor, nic mu neni, a chcel som to naplanovat v klude niekedy za mesiac alebo dva .
a mozno mal by som robit ako eliott hovoril, ze najprv to rozoberat a potom uvidim co bude treba, len nechce sa mi rozoberat tak, ze nemam k tomu veci uz pripravene, alebo rozoberat to co vlastne funguje ...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Odpovědět