Zvýšení výkonu 300Tdi?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#121 Příspěvek od Truck Rover » 24 pro 2010 23:05

To Tonny: Ono záleží jak je vybehaný motor. Ked máš namotori jak sa hovorí šecko "vyhonené" samozrejme ti spotreba pojde hore a to nemosíš mat upravené auto :!:
LR 90

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#122 Příspěvek od Maxsel » 25 pro 2010 00:26

Tonny píše:
RudaK píše:Když chceš,aby se prášilo za kočárem,tak se nemůžeš dívat na spotřebu . Do 15 l/100 km to je pohoda :dance
mam trošku přidáno na čerpadle a na 31/10,5/15 AT BFG jezdím průměrně za 12-13litrů (každý ráno a večer 12km do práce po Praze + nějaký to blbnutí ve sněhu a podobný) :-))) kdo mi tvrdí že jezdí s upraveným autem pod 10, asi neumí zacházet s kalkulačkou :-D
Moje stará DI asi moc upravená není, protože má EGR, všechny tlumiče na výfuku a jak jsou na tom vstřiky absolutně netuším. Takže snad jen MT gumy a 2" podložky pružin... Průmernou spotřebu mám v každým případě ale určitě na 9l/100km a spočítat si jí umím dobře (už jen proto, že Free mi žere o 2l víc a vadí mi to). Nemám pocit, že by motor 300tdi nějak nestíhal. Auto jede po dálnici i 150-160 km/h (ne že bych to dělal často, ale cestou z Rumunska se mi to ve společnosti dvou Toyot 4.2 hodilo) a v terénu mě víc limutuje podvozek, než výkon motoru. Koně navíc by asi uvítal každej, ale mít o skoro polovinu větší spotřebu jak píšete? Poznám ty koně vůbec? Nevím co si o tom mám myslet...
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#123 Příspěvek od Tonny » 25 pro 2010 00:39

Maxsel píše: Moje stará DI asi moc upravená není, protože má EGR, všechny tlumiče na výfuku a jak jsou na tom vstřiky absolutně netuším. Takže snad jen MT gumy a 2" podložky pružin... Průmernou spotřebu mám v každým případě ale určitě na 9l/100km a spočítat si jí umím dobře (už jen proto, že Free mi žere o 2l víc a vadí mi to). Nemám pocit, že by motor 300tdi nějak nestíhal. Auto jede po dálnici i 150-160 km/h (ne že bych to dělal často, ale cestou z Rumunska se mi to ve společnosti dvou Toyot 4.2 hodilo) a v terénu mě víc limutuje podvozek, než výkon motoru. Koně navíc by asi uvítal každej, ale mít o skoro polovinu větší spotřebu jak píšete? Poznám ty koně vůbec? Nevím co si o tom mám myslet...
já to fakt nechápu... asi mam moc těžkou nohu :head

Low mi dal kontakt na jednoho pána co mu seřizoval defíka, asi ho navštívím...

jinak jaké jsou možnosti bez nutnosti rozebrání motoru zjistit v jaké stavu jsou jednotlivé díly....? tlaky, vstřiky, čerpadlo atd atd.. máte s podobnou kontrolou někdo zkušenosti?
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#124 Příspěvek od RudaK » 25 pro 2010 08:30

Tonny píše: tlaky, vstřiky, čerpadlo atd atd.. máte s podobnou kontrolou někdo zkušenosti?
No abys todle zkontroloval,tak musíš montovat .... :Sorry: Já bych to dal někomu šikovnýmu. ( vydělat vstřiky a zkontrolovat - změřit tlaky - seřídit čerpadlo )
Jestli tě to uklidní ,tak naposled co jsem to jen zkouknul,tak 14 l/100km .Cesta na Fatru a zpět ( docela čerstvá jízda kolem 110 km ) Na místě malé krosení.Pneu 33x12.5R15 a standartní převody ( na čerpadle asi přidáno -bo se trochu hulííí :mrgreen: - emise vyšly 1A :D ) A dá se říct,že jsem stačil načipovaným TD5 ( jedné nenačipované TD5 jsem v kopci ujížděl :chuckle ) Kojotám 4,2 bych určitě nestačil - bo jsou nesmrtelný :hi
Naposledy upravil(a) RudaK dne 25 pro 2010 08:36, celkem upraveno 1 x.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#125 Příspěvek od Jenda » 25 pro 2010 08:35

....vsechny tyhle veci ti zajistej na jednom miste kde delaj hlavne ropaky.Ja mel dobrou zkusenost s rodinnym podnikem(tata a synove) na Slyvenci ale zapomel jsem kontakt a nazev,neb jsem tam dlouho nebyl. Je to nejaka zkratka pismen.Squle dela Kolmistr :yes (Kladno),ten jediny+Honza Tumich mi dali doporadku muj motor :yes .Sice je to Td5 ale po letech trapeni to je ted radost s tim jezdit.
Timto bych jim rad obema PODEKOVAL,klobouk dolu :yes
Pokud ma nekdo autak na blbnuti,nazvedany,obri kola,neresi spotrebu,to je jasny.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#126 Příspěvek od Miky_CZ » 25 pro 2010 10:04

tak to nevim zda mam neco spatne, mtcka 265/75, prumerna spotreba 10,5l, k baltu a zpatky byla spotreba 9,5l

akorat z toho nejak vic nez 120 nedostanu, jakmile prijde na dalnici kopec tak musim podradit na 4 a do kopce vic jak 90 nejede a pritom v normalnich rychlostech, pri predjizdeni atd mi to zas tak line nepripada
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3584
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#127 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2010 11:14

Když začnete u třístovky točit s tím šroubem na čerpadle, tak počítejte se zvýšenou spotřebou o asi 2 litry na sto a auto začne černě kouřit. Mám to vyzkoušeno na pár Land Roverech.

Nejprve bych nechal zkontrolovat trysky a taky předvstřik má na výkon a startování vliv.

Mně třístovka žere na pocuky 13-14 litrů na kolech 32" ale je zvedlá o 5" váží prázdná 2300 Kg.
RRC mi žere na dálky ve se standartníma kolama kolem 9 l.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#128 Příspěvek od Miky_CZ » 25 pro 2010 11:21

Land Jirka píše:Když začnete u třístovky točit s tím šroubem na čerpadle, tak počítejte se zvýšenou spotřebou o asi 2 litry na sto a auto začne černě kouřit. Mám to vyzkoušeno na pár Land Roverech.

Nejprve bych nechal zkontrolovat trysky a taky předvstřik má na výkon a startování vliv.

Mně třístovka žere na pocuky 13-14 litrů na kolech 32" ale je zvedlá o 5" váží prázdná 2300 Kg.
RRC mi žere na dálky ve se standartníma kolama kolem 9 l.
jirko, co tam vsechno mas ze ti to tak vazi? moje vazi 2200 prazdna
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3584
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#129 Příspěvek od Land Jirka » 25 pro 2010 11:33

přední pevnostní nárazník
zadní pevnostní nárazník
naviják s ocelovým lanem
trubkovej rám na předním nárazníku
kryty diferáků a kryty tyčí řízení
pevnostní prahy
zahrádku (momentálně sundaná)
pár blbostí v kufru (lana, vercajk atd)
možná jsem to vážil i s HI-Lifterm
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#130 Příspěvek od Miky_CZ » 25 pro 2010 11:37

aha, tak to mi chybi akorat zadni pevnostni naraznik, najezdovy plech a nevazil sem to se zahradkou ktera vazi 25kg, tak to uz bude sedet:-D
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#131 Příspěvek od RudaK » 26 pro 2010 07:54

Sem na tom z váhou stejně a to nemám zadní sedačky :coze: a z doplňků jen něco :D aji baterku mám jen jednu - žádný dual :rofl
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#132 Příspěvek od Honzan » 26 pro 2010 08:40

Miky_CZ píše:tak to nevim zda mam neco spatne, mtcka 265/75, prumerna spotreba 10,5l, k baltu a zpatky byla spotreba 9,5l akorat z toho nejak vic nez 120 nedostanu, jakmile prijde na dalnici kopec tak musim podradit na 4 a do kopce vic jak 90 nejede a pritom v normalnich rychlostech, pri predjizdeni atd mi to zas tak line nepripada

Miky jsem na tom v podstate stejne jako ty, jen auto mam lehci o spoustu kg, akorat jezdim za 13-15... Cim vic kratsich pojizdek tim hur... 150 km-h mi to v serii pred zvednutim jezdilo taky, na velkych kolech sotva 120...
Motor mi dela Jirka, v tom se neorientuju... Priznam se, ze ale moc neverim ze 2,5 litru s 200 a vic tis na hrbu a konstrukcne stary 40 let umi jezdit za nesmyslnych 8-9l...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2511
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#133 Příspěvek od Hubert » 26 pro 2010 09:22

A tu rychlost měříte podle tachometru nebo podle GPS? Protože pokud se jede na standardních kolech 150 km/h podle tachometru, tak musí motor točit přes 3550 ot/min. Mě na skoro 32" kolech (origo je 29") ukazuje tachometr o cca 10 % míň. A spotřeba je dle tachometru mezi 12-15 pokud se to přepočte tak je to 10,8 až 13,5. Je nutné porovnávat porovnatelné.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#134 Příspěvek od RudaK » 26 pro 2010 10:12

Hubert píše: Mě na skoro 32" kolech (origo je 29") ukazuje tachometr o cca 10 % míň.
Mě na 33" proměřuje o cca 8-10 km podle momentální rychlosti - měřeno GPSkou ( při rychlosti 140 km podle tachometru se to drží už optížněji v přímém směru ... :chuckle )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#135 Příspěvek od Tonny » 26 pro 2010 10:33

Hubert píše:A tu rychlost měříte podle tachometru nebo podle GPS? Protože pokud se jede na standardních kolech 150 km/h podle tachometru, tak musí motor točit přes 3550 ot/min. Mě na skoro 32" kolech (origo je 29") ukazuje tachometr o cca 10 % míň. A spotřeba je dle tachometru mezi 12-15 pokud se to přepočte tak je to 10,8 až 13,5. Je nutné porovnávat porovnatelné.
na 31/10,5/15 je to téměř přesně... rozdíl přibližně 2-3% ... tachometr 100km/hod GPS 103km/hod
Na plnou nádrž (cca 80litrů) najedu něco kolem 650-700km a teď v zimě, díky tomu že ji nechávám déle nastartovanou, aby se aspoň trošku zahřála, je to spíš 600-650km..

ale co, buďme rádi že nám to alespoň jede ne? :Pohoda:
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#136 Příspěvek od RudaK » 26 pro 2010 13:58

Tonny píše: ale co, buďme rádi že nám to alespoň jede ne? :Pohoda:
Přesně,nehledal bych v tom nějaký drobnosti .... :yes
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#137 Příspěvek od skritekcrx » 22 led 2011 11:37

Tak od sameho zacatku bojuju s tim ze RRC vubec jako vubec nejede pomalu jsem ladil, vycistil IC jak z venku tak zevnitr , zvedl tlak turba , pridaval na cerpadle ale i kdyz se to pomalu zlepsovalo nebylo to vubec ono az jsem nasel toto forum

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 03d6172aa3" onclick="window.open(this.href);return false;

staci tedy procist prvnich 15-20 stranek (zacina to byt zajimave kolem 3 stranky) ale udelal jsem to co tam pisou podle navodu a RRC jede jako utrzeny ze retezu at pridam v jakykoli otackach auto reaguje na plyn driv max pul plynu pak jsem mohl slapat klidne az do aleluja a auto nic nedelalo, ted pul plynu auto zrychluje dam podlahu a auto zase vystreli. Dokonce jsem driv vyjizdel na takovy malicky kopecek jen s malejma rychlostma proste na velky jsem se nechytal a ted ho vyjedu uplne bez problemu na velky. Je to fakt znat. A nejvic se mi libi ze v nizkejch otackach auto nezere je tam origo nastaveni bohatosti smesi ve vyssich kdyz tlaci turbo samozrejmne asi neco papa ale v celem spektru otacek nekouri. Tak snad to nekomu taky pomuze a podari se mu aby byl spokojenej jako ja

Jo jen upozornuju ze pry je lepsi mit tesneni pod hlavou plechove kuli vyssimu tlaku turba takze ja cekam kdy mi foukne a vymenim ho za plechove :D :D :D

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2511
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#138 Příspěvek od Hubert » 22 led 2011 13:08

A co jsi tedy konkretně upravoval proti originálu?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#139 Příspěvek od skritekcrx » 22 led 2011 19:16

Hubert píše:A co jsi tedy konkretně upravoval proti originálu?

koukni na ten odkaz

vyndal jsem z cerpadla tu tycku ktera ovlada bohatost smesi na zavslosti tlaku turba a dole jsem ji navaril o cca 2 mm a nahore vybrousil o cca 2 mm

foto je tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

akorat ja to udelal trosku kulturnejc :D rozdil mezi predtim a potom a hornim a dolnim dorazem jsou 4 mm a uplne ma bavi s tim jezdit normalne muzu i predjizdet :D

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2511
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#140 Příspěvek od Hubert » 22 led 2011 19:49

skritekcrx píše:
Hubert píše:A co jsi tedy konkretně upravoval proti originálu?

koukni na ten odkaz

vyndal jsem z cerpadla tu tycku ktera ovlada bohatost smesi na zavslosti tlaku turba a dole jsem ji navaril o cca 2 mm a nahore vybrousil o cca 2 mm

foto je tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

akorat ja to udelal trosku kulturnejc :D rozdil mezi predtim a potom a hornim a dolnim dorazem jsou 4 mm a uplne ma bavi s tim jezdit normalne muzu i predjizdet :D
Takže jsi defakto prodloužil chod membrány o 3mm a zvětšil kónus?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět