Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
roberto
Příspěvky: 16
Registrován: 22 dub 2010 14:02
tel.: 0915746121
auto: Discovery TD5

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#21 Příspěvek od roberto » 21 úno 2011 13:12

Dnes som natankoval a spotreba mi po odpojeni pridavneho kurenia klesla na 9.3l/100 km. Neviem ci je to uz normalna spotreba ale myslim si, ze by to mohlo byt aj menej. Co poviete na to keby som vymenil este palivove cerpadlo. Otazka na Vas skusenych...kolko je tam cerpadiel? Jedno alebo dve? Popripade, ktore treba vymenit ako prve aby som nasiel pricinu vysokej spotreby. Alebo mate nejaky iny napad? Poprosil by som este info, kde najlacnejsie alebo za vyhodnych podmienok mozem zakupit nove cerpadlo a kolko asi stoji. Dakujem.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#22 Příspěvek od tagr » 21 úno 2011 20:14

U td 4 záleží na tom který rok o je, bud je čerpadlo ještě v nádrži pak jsou tam 3 čerpadla, nebo, je v zadním podběhu a pak jsou 2 čerpadla, jedno podávací a jedno vysokotlaké.poznáš to podle filtru pokud paliva - dle Win.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#23 Příspěvek od cesta » 22 úno 2011 06:03

Tak jak píše Tagr, podle r.v. by jsi měl mít jedno v nádrži,druhé u filtru v motoru a třetí na motoru ,vysokotlaké. Ale se spotřebou by to nemělo mít nic společného, přesné dávkování pro vstřiky určuje řídící jednotka a přebytek nafty se vrací zpátky do nádrže.Píšou tam myslím že 50% z mmnožství nafty pro vstřiky je používano pro chlazení vstřiků a zbytek je pro spotřebu.Přebytek jde buď přes chladič, nebo přímo do nádrže zpět,podle teploty,myslím 75º .
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 202
Registrován: 13 čer 2007 22:02
Bydliště: Praga

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#24 Příspěvek od Daniel » 24 úno 2011 10:45

roberto píše:Dnes som natankoval a spotreba mi po odpojeni pridavneho kurenia klesla na 9.3l/100 km. Neviem ci je to uz normalna spotreba ale myslim si, ze by to mohlo byt aj menej. Co poviete na to keby som vymenil este palivove cerpadlo. Otazka na Vas skusenych...kolko je tam cerpadiel? Jedno alebo dve? Popripade, ktore treba vymenit ako prve aby som nasiel pricinu vysokej spotreby. Alebo mate nejaky iny napad? Poprosil by som este info, kde najlacnejsie alebo za vyhodnych podmienok mozem zakupit nove cerpadlo a kolko asi stoji. Dakujem.
Ahoj, já mám spotřebu kolem 8lt/100km ať dělám co dělám nejde dolu a ani nahoru :roll:
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#25 Příspěvek od tagr » 24 úno 2011 12:33

tak to jezdíš piánko a máš všechna ložiska i visco OK pak je tahle spotřeba reálná :D napiš gumky a podobně :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

roberto
Příspěvky: 16
Registrován: 22 dub 2010 14:02
tel.: 0915746121
auto: Discovery TD5

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#26 Příspěvek od roberto » 24 úno 2011 18:48

Ja teda jazdim pianko a ani moje disco nepapa tolko co tento maly zazrak... a to mam novu visco, nove loziska, nove manzety, novy olej aj v automat. prevodovke, nove filtre...stale si nedokazem vysvetlit, preco taka spotreba. Mam auto od prveho majitela a realnych 134.000 km.

Ondra T2
Příspěvky: 38
Registrován: 12 pro 2010 16:27

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#27 Příspěvek od Ondra T2 » 24 úno 2011 19:15

Torchu pomůže výměna oleje převodovky, rozvodovky (pokud má), v difech ... :yes

Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 202
Registrován: 13 čer 2007 22:02
Bydliště: Praga

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#28 Příspěvek od Daniel » 25 úno 2011 09:56

tagr píše:tak to jezdíš piánko a máš všechna ložiska i visco OK pak je tahle spotřeba reálná :D napiš gumky a podobně :D
205/75/15 BF Goodrich Macadam T/A a v zimě stejný rozměr Matador MP91 Nordicca
Zrovna ho prodávám. Je fakt že jezdí dobře. Je to popsaný v sekci prodej i důvod prodeje. Na plnou nádrž ujedu 780Km.
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 69
Registrován: 08 dub 2010 21:18
tel.: 776737418
auto: Freelander 2005
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#29 Příspěvek od Marty » 26 úno 2011 23:00

Taky jsem se divil spotřebě.Náhodně mi na diagnostice zjistili vadný termostat.Na ručičce teploty se to prý vůbec neprojeví,protože to jsou milimetry a tak naftový ohřev dohříval a dohříval.

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#30 Příspěvek od Safraporte » 27 úno 2011 14:08

Marty píše:Taky jsem se divil spotřebě.Náhodně mi na diagnostice zjistili vadný termostat.Na ručičce teploty se to prý vůbec neprojeví,protože to jsou milimetry a tak naftový ohřev dohříval a dohříval.
Ten originál předehřev (příhřev) motoru je odvislý od termostatu? Já myslel, že to záleží na teplotě vody ... že při dosažení určité teploty to vypne.
Tak to by se potom mnohé vysvětlovalo, ale i tak mi to občas zapíná při venkovní teplotě >5°C a přitom dřív to spínalo přesně při 5°C a méně.
No a v originál manuálu k autu není o předehřevu ani zmínka :(

roberto
Příspěvky: 16
Registrován: 22 dub 2010 14:02
tel.: 0915746121
auto: Discovery TD5

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#31 Příspěvek od roberto » 05 bře 2011 12:01

Vsetko co sa dalo vymenit som vymenil a vymenil som dokonca aj termostat ako pisal kolega lebo do prostriedka/ ukazovetel teploty/ mu naozaj chybali mozno necele dva milimetre a spotreba pani 7,4 l/100 km. To sa zda byt uz realne a akceptovatelne. Takze dakujem vsetky za napady. Zavada uspesne odstranena. Este raz vdaka. Vela stastnych kilometrov Vam vsetkym.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#32 Příspěvek od tagr » 07 bře 2011 07:18

Gratulace a další ,,objev" :D do 8 litrů je to fajn :) . mně ted pomohla výměna visco i když nebyla v pr.... úplně už začala brzdit při plném rejtu a volnoběhu. ted ,mě klesla spotřeba o 1 litřík :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#33 Příspěvek od Distruptor » 09 bře 2011 13:14

Caf, mozes plz napisat presny zoznam vymenenych komponentov? Napis prosim aj rozmer pneumatik a znacku. Mne to zerie do 9l ale dostat sa na 7,4l by bolo uzasne. Mam tiez td4 Automat, rv 2005, bez prihrevu.
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#34 Příspěvek od tagr » 09 bře 2011 13:52

Vše mám nvé,ale nejvíc záleží na visco,jakmile i při volnoběu a plném rejdu přestává auto jet ,hned vyměn,nebo repasuj
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2220
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#35 Příspěvek od macejky1 » 09 bře 2011 15:43

tagr píše:Vše mám nvé,ale nejvíc záleží na visco,jakmile i při volnoběu a plném rejdu přestává auto jet ,hned vyměn,nebo repasuj
To je přece blbost.

Já před dvěma lety vyměnil IRD za úplně novou, visco spojku za úplně novou ( samo že včetně ložisek ), vyvážil kardany, vyčistil zadní diferák a vyměnil olej v diferáku, motoru i v převodovce. A stejně to auto v plným rejdu trochu přibržďovalo. To, že jde v plným rejdu trochu ztuha je úplně normální. ( ne teda tak jako kdyby byla zatažená ručka to už je moc a něco je v tím pádem v řiti )
Ale je to prostě permanentní 4-kolka a ještě bez mezinápravovýho diferenciálu takže tam při zatáčení klade jakejsi odpor 2x více mechanických součástí než u normálního osobáku.
Podle toho jaks to teď napsal tak by po přečtení každej neznalej majitel Freečka hned běžet na repas. Protože by chtěl aby se mu auto chovalo jako octávka :D A to nikdy nebude.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 69
Registrován: 08 dub 2010 21:18
tel.: 776737418
auto: Freelander 2005
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#36 Příspěvek od Marty » 09 bře 2011 16:30

Taky souhlasím s Macejkym....mám najeto 100000.Těžko při couvání to šlo když jsem ho koupil s 50000.Z kopce normálka.Dokud to nezačne jít blbě v zatáčkách tak myslím že měnit je zbytečné.Jedině když někdo má opravdu nadbytek financí :nech pak možná.

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#37 Příspěvek od Distruptor » 09 bře 2011 18:07

Prepac Tagr ale otazka nesmerovala na teba ale na "roberto".
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#38 Příspěvek od Distruptor » 09 bře 2011 18:08

Tak este raz:
roberto píše:Vsetko co sa dalo vymenit som vymenil a vymenil som dokonca aj termostat ako pisal kolega lebo do prostriedka/ ukazovetel teploty/ mu naozaj chybali mozno necele dva milimetre a spotreba pani 7,4 l/100 km. To sa zda byt uz realne a akceptovatelne. Takze dakujem vsetky za napady. Zavada uspesne odstranena. Este raz vdaka. Vela stastnych kilometrov Vam vsetkym.
Caf, mozes plz napisat presny zoznam vymenenych komponentov? Napis prosim aj rozmer pneumatik a znacku. Mne to zerie do 9l ale dostat sa na 7,4l by bolo uzasne. Mam tiez td4 Automat, rv 2005, bez prihrevu.
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#39 Příspěvek od tagr » 09 bře 2011 19:51

:ty jeden...: Ahoj Maci , to není blbost, trochu tuhnout to ano,ale zastavovat ne.pozná se to opravdu na rovině když při automatu na volnoběh ti auto jede a pak zatočíš a zastaví se tak už je visco unavená. Neříkám že je úplně v ... ,ale výměna je potřeba. Jasně ža ještě něco na takové visco najedeš,ale začne trpět zadní dif a IRD a pak ... .Na repasované mám cca 25 000 km a nedělá to a spotřeba je opravdu znát.
To že to je permanetní 4x4 je fajn a platíme za to vyšší spotřebou o cca 1 litr a 100 Km - vyzkoušeno když jsem měsíc jezdil na předek - čekal jsem na ložiska k visco, pak jsem tam stejnou visco vrátil a jezdil stejně s 4x4. A ted jsem vše nechal ,jen jsem vyměnil unavenou visco - měla cca 100 000 km a zase je to znát. Tak čím by to asi bylo :chuckle jezdím pořád stejně :D a stejné trasy :D
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2220
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

#40 Příspěvek od macejky1 » 10 bře 2011 09:39

tagr píše::ty jeden...: Ahoj Maci , to není blbost, trochu tuhnout to ano,ale zastavovat ne.pozná se to opravdu na rovině když při automatu na volnoběh ti auto jede a pak zatočíš a zastaví se tak už je visco unavená. Neříkám že je úplně v ... ,ale výměna je potřeba. Jasně ža ještě něco na takové visco najedeš,ale začne trpět zadní dif a IRD a pak ... .Na repasované mám cca 25 000 km a nedělá to a spotřeba je opravdu znát.
To že to je permanetní 4x4 je fajn a platíme za to vyšší spotřebou o cca 1 litr a 100 Km - vyzkoušeno když jsem měsíc jezdil na předek - čekal jsem na ložiska k visco, pak jsem tam stejnou visco vrátil a jezdil stejně s 4x4. A ted jsem vše nechal ,jen jsem vyměnil unavenou visco - měla cca 100 000 km a zase je to znát. Tak čím by to asi bylo :chuckle jezdím pořád stejně :D a stejné trasy :D
Když se rozjedeš na rovným parkovišti na rychlost cca 15 - 20 Km/h pak tam dáš neutrál a zatočíš do plnýho rejdu tak ti auto stejně začne hned zpomalovat a po chvilce se zastaví úplně. Tohle udělá i osobák kvůli velkýmu tření pneumatik v plným rejdu. Asi to myslíš dobře ale napsals to blbě.

Podle mně jediná lehce proveditelná zkouška je zatočit naplno volantem na rovný ploše a pak zkusit auto roztlačit. Kdyš s ním rukama nepohneš tak je visco natvrdo. Dá se i snadno odzkoušet jak lehce/těžce se ti tlačí s kolama rovně a o kolik těžší je to s kolama v rejdu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Odpovědět