Tak se konečně dostávám k tomu zde napsat nějaký šťastnější průběh života s vídeňskou Belugou:
Motoru se nakonec ujal Jarda Pešlík a musím se přidat do oslavných chorálů. Sice po nějaké době, ale za neuvěřitelný peníz a hlavně s neuvěřitelným výkonem z jeho dílny odjel asi týden před polským srazem moje Beluga směrem do Brna. Poladil vstřikování, měnil řídicí jednotku, šteloval a čistil automata. V Polsku se následně Beluga osvědčila a jezdila se spotřebou LPG do 17 litrů/100, což je hodně dobrá hodnota, za kterou vděčím dalšímu zásahu plynaře, pana Kolbábka z Nedvědic, který upravil po opravě benzinového soustrojí od Pešla i LPG mix a od té doby je z něho téměř ekonomické auto.
2000 km Poslku jsou popsané ve vlákně Baltic Land Rover Meeting a nyní Range ještě přidal další dovolenou, která už nebyla srazová ani offroadová, přesto mám pár fotek, které snad potěší i ostatní fandy Classiců.
Bylo tam hodně řídičských pasáží, především Grossglockner Hochalpenstrasse, Dolomity a Toskánsko, kde jsme dorazili k plážím u Luccy, kterou možná někteří z vás znají z Top Gearu - test Hot hatchů Citroens DS3, Fiat Abarth a Clia. Ale i Romantikstrasse kolem Dunaje do Linze a cesta kolem Gardského jezera stáli za to.
Cestou tam jsme prakticky vynechali veškeré dálnice a stavili se v Salzburgu, motoristickým fandům zde doporučují Hangar 7 firmy Red Bull, respektive pana Matheschitze. Jsou zde vystavené formule, letadla, tryskový oblek, sochy, nejdražší modýlek auta světa a další hity, dokonce i Serie 3.
Následně se pak jelo přes Bolzano do Rivy del Garda a dále přes Veronu do Modeny - zde opět chrám automobilismu - nedávno otevřené museum Casa Enzo Ferrari od Future Systems, což bylo hlavním cílem naší cesty a stálo za to...Je to opravdu velké dílo pro velkého pána Enza Ferrari a jeho stroje. Maranello jsme vynechali ale stejně jsme v kopcích za Maranellem potkali ještě maskovanou Ferrari F70 - nebo jak se nástupce Enza bude jmenovat.
Ostatní už byl čirý turismus - do Luccy se nedá vjet bez zvláštního povolení, takže jsem neztratil auto jako Hammond, ale opravdu kluci nepřeháněli - a pak už jen Pisa a pláže Viareggia. Zpět už se frčelo po dálnici, kde už si Range teda nechal líbit i těch 19 litrů/100 km v kopcovitých pasážích, což furt považuju za skvělé. Zvlášť když cena LPG je v Itálií úplně jinde než cena benzínu - cca. 0,75 vs 1,80 - což byl hlavní argument, proč se natahat v služebákovi.
Fotky:
Grossglockner Hochalpenstrasse - ráj zatáček a Range jsem přepnul na benzín, protože cesta vedla až na 2504 m.n.m.!
