Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

#21 Příspěvek od MadTom » 06 led 2014 15:51

Tomu okolo tachografu rozumím - to je národní věc, podobně jako mýto. Co se týče papírů na koně, tak to netuším. Ale co se týče řidičáků, tak tam je podle mých informací funguje národní uznávání. A že němci kategorii B+E nemají je mi celkem jedno. To je ale spíš na právníka na straně jedné, na dohadování se s policajtama v zahraničí na straně druhé a následném vymáhání škody, kterou by takto policie způsobila. Ono je potřeba se naučit některé mezinárodní předpisy využívat. I když mám na EU smíšené názory, tohle je jedna z věcí co je aspoň občas pozitivní. A zrovna u řidičáků je to uznávání trošku straší než EU.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

#22 Příspěvek od dava » 06 led 2014 16:52

MadTom píše:Tomu okolo tachografu rozumím - to je národní věc, podobně jako mýto. Co se týče papírů na koně, tak to netuším. Ale co se týče řidičáků, tak tam je podle mých informací funguje národní uznávání. A že němci kategorii B+E nemají je mi celkem jedno. To je ale spíš na právníka na straně jedné, na dohadování se s policajtama v zahraničí na straně druhé a následném vymáhání škody, kterou by takto policie způsobila. Ono je potřeba se naučit některé mezinárodní předpisy využívat. I když mám na EU smíšené názory, tohle je jedna z věcí co je aspoň občas pozitivní. A zrovna u řidičáků je to uznávání trošku straší než EU.
No, ale to platí podobně i u nás, akorát že na tahání vleku nad 750 kg za osobákem potřebuješ BE, němec kombinaci BE nemá , do 3500 celkový váhy soupravy si tahej co chceš. U nás se to má měnit na podobnej stav.
BE tě teda zatím limituje max hmotností co máš na závěsu, zjednodušeně.
U nás v tom udělali hokej kontrolám, protože si hrajeme na okamžitou hmotnost soupravy, což je podle mě blbost a původně chyba, ale je to tak. Je to debilní, aby na silnici poznali jak jsi na tom,to tě musí zvážit, ty sám máš problém se trefit.
Když jsi přetížil, ale max. povolený hmotnosti vozidel byly v součtu ok, dostals dřív flastr za přetížení, dnes řízení vozidla bez platné skupiny, čili papíry pryč.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

#23 Příspěvek od MadTom » 06 led 2014 17:23

To není pravda - pro to jestli máš správnej ŘP byla vždy rozhodující celková váha v TP. Okamžitá váha přívěsu se používá pouze kvůli tomu, aby poznali, jestli auto takovej přívěs je možné za auto pověsit. Ono to souvisí i s okamžitou váhou auta, ale to už se většinou nekontroluje.
A to logiku má, když vezmu nenaloženej plaťák na auto, tak ho můžu odvést i za malým autem, protože je lehkej. To je o té okamžité hmotnosti. Já jsem si takhle třeba vezl 8m dlouhej stožár co vážil cca 80kg, takže v principu to byl prázdnej vozík a mohl jsem to vzít za lehké auto.
Na druhou stranu, ŘP musím mít dle TP - a nejenom dle váhy, ale i dle počtu míst - jinak bych třeba na prázdnej autobus nepotřeboval D, zatímco na plnej už jo.

Něco jiného je, jestli ti za hranicema někdo neuzná ŘP, i když by podle mezinárodních dohod měl. Jestli se nepletu, tak i v mezinárodním ŘP je skupina B+E.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

#24 Příspěvek od dava » 06 led 2014 18:57

No, s tím uznáváním řp nemám osobní praxi, mám CE, takže nic nehrozí. Ale pár známých má zážitek, hlavně s podvalem na auta, pokaždý to vysvětlujou podobně, i když jak je to doopravdy těžko říct.
Každoprdně bejvalej švára v Německu žije (papíry si dělal u nich), tahá karavan a tvrdí že jediný co je zajímá, jestli má soupravu do 3500 kg celkových podle tp , E se tam k osobáku řeší jedině s nějakým kurzem jako náš profesák nebo co, privat prej nee, kvůli tacho, nevím přesně, jejich byrokracie je taková že se v tom asi smrtelník neorientuje
Němci jsou v tomhle divný a proto jsem tam jezdil vždycky nerad, sice mám milion školení a průkazů, ale oni podle mě zkoušej. Nechtěj rozumět, že se na nás nevztahujou některý jejich vnitřní manýry. Když jsem jezdil na kamionu, tak někdy BAG chtěli kdejaký krávoviny a nebejt příručky z česmadu a dobrýho školení, tak bych za něco platil. Přišlo mi že zkoušej, co ta vopice z východu co včera slezla ze stromu umí a jestli by se nedala nějak naprudit... Když nic, tak teda ok, pokračuj
Naposledy upravil(a) dava dne 06 led 2014 19:05, celkem upraveno 1 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkušenost s převozem koně do Velké Británie

#25 Příspěvek od MadTom » 06 led 2014 19:03

Já to taky neřeším, řidičák mám skoro plnej a autobusem jezdit nechci. Na druhou stranu mám podobné zkušenosti - panáčci zkoušejí. Zažil jsem to osobně, zkoušet přestali přesně ve chvíli, kdy kolega - druhej řidič, na ně spustil plynou němčinou a ještě něčím jako místní hanáčtina. Já jsem mu vůbec nerozuměl, panáčci se dekovali hodně rychle. Nejspíš si šli najít někoho, s kým bude "rozumnější" domluva. A to jsme měli jenom 3 jízdní soupravy, každou 42tun těžkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět