Je to složitý, ale souprava s vlekem na 2 koně má celkovou kolem 5 tun, (2750 má DiscoveryII Td5, celková vleku kolem 2 tun je minimum, protože dospělej WB má kolem 500 až 700 kilo a 800 prázdnej vlek je taková bída, plus voda a další co tam musí být) tady to máš:
http://www.autoklub.cz/dokument/1752-zm ... -2013.html
Povahu vlastnictví v EU určují podle toho, jakej právní vztah k nákladu na místě doložíš, pokud neprokážeš že se jedná o tvůj náklad nebo pronajatý, je to přeprava pro cizí a bez náležitých dokumentů neoprávněná.
Takže abys mohl jet jako fyzická osoba, musíš mít nějakej papír na koně, že je tvůj nebo pronajatý, pozor, průkaz koně neosvědčuje vlastnictví podle platných zákonů.
Osvobození od tacho je pro privátní sektor vždy národním předpisem a platí na daném území a pro občany dané země. Kategorie přepravníku je nákladní, často i auta (N1/G třeba...). Osvobození od tacho nad 3,5 celkové se většinou týká pouze obytných aut (i proto jsem zmiňoval výhodu kamionu na bázi busu, typovaného jako obytný/speciální).
Konkretně němci celkem tolerují cizincům nákl. přívěs bez tacho, pokud doložíš soukr povahu, ale národní předpis donedávna byl jen 3,5 tuny celkové, to nevím jestli stále je.
V Německu je B řidičák do 3500 celkové vč. přívěsu, B-E není. Pro vyšší celkovou váhu je třeba C x +E atd
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince