Stránka 2 z 7

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 08:13
od mr-tomas
Já nevím, budu hádat, na ostatní spotřebiče? :grin:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 08:30
od MadTom
Druhoubaterku mám na Webasto a ledničku. Naštěstí využití obojího se moc nepřekrývá. S webastem jsme neměli problém - běželo jenom v noci, ale lednička v létě běží furt a teď u moře v Albánii tu baterku za 2 dny spolehlivě vycucla. Ale to bylo fest horko. A představa, že neodjedu kvůli tomu, že nenatočím motor by byla jenom třešnička na dortu k představě, že to auto zapadlé v písku na pláži budu muset lopatkou vyhrabat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli. :mrgreen: Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 20:51
od low
Mr-tomas a proc by je neuzivila ta standardni baterie?
Madtom vsak pisu battery booster :)

Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 21:17
od MadTom
Jo battery booster to je věc. Už ze vidím jak jsem ho:
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo :mrgreen:

Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 21:55
od low
Plus jeste odpojovac pro premosteni pri navijakovani..

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 11 zář 2015 22:28
od Miloš II
No porad vychazi lip dve baterky......☺

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 07:47
od kaligula
trošku to tady oživím, protože chci montovat druhou baterku tak se zeptám majitelů Tmaxe na zkušenosti po letech provozu ? vzhledem k ceně cca 3 tis se mi nechce nic po domácku bastlit v ceně 600 kč, ale nezlikviduje mi ten Tmax primární aku do roka a do dne ?

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 08:58
od Kamilos

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 09:12
od czech_daver
proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara :-)

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 09:45
od MadTom
Já mám jenom jedno velké relé a k němu vypínač, a už mnoho let to v pohodě slouží. Obě baterky mám ale v AGM provedení - tedy startovací se schopností snášet hluboké vybití.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 09:59
od kaligula
czech_daver píše: 04 říj 2018 09:12 proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara :-)
podle toho co jsem nastudoval odpojuje primární baterku až po určitém poklesu napětí, ne hned po vymnutí motoru, takže i primární baterka určitý čas jede a tím se opakovaně částečně vybíjí - proto jsem se ptal těch co to mají třeba 3-4 roky a už mají nějakou zkušenost se životností primární baterie

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 10:05
od radekd
Tak T-max mám dva roky... baterie OK. :hmm:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 10:09
od kaligula
radekd píše: 04 říj 2018 10:05 Tak T-max mám dva roky... baterie OK. :hmm:
konečně slovo do pranice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 12:11
od tom199
Mám taktéž cyrix viz odkaz výše, on si právě to zpoždění dělá dost inteligentně, podle napětí a předchozích nárůstů/poklesů odběrů.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 12:19
od Land Jirka
Montooval jsem už asi deset T-MAXů a u všech spokojenost.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 14:07
od mr-tomas
Mám Tmax cca 5let a mimo to že se mi od prvního dne odlupuje ten čelní panel s tlačítkama, tak je včetně baterek OK.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 04 říj 2018 22:09
od victom
Ja mam T-max doplnení o časový oneskorovač pri štarte (napr. pri dlhšom zhaveni je nežiaduce aby spájal baterky ihneď po otoceni klucika keď je sekundárna slabsia) a vypnutím kľúča vypínam T-max, aby nedochádzalo ku spomínanému vycucavaniu primárnej batérie.plus zachovaná možnosť prepojiť obe baterky v prípade potreby.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 07 říj 2018 15:44
od hrochado
Mám taky Cyrix relé, teda asi jen 3 měsíce, ale podle návodu by to mělo fungovat takto:
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V

Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V

Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím :)
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený :)
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít

Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 03 lis 2018 08:54
od kaligula
ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

Napsal: 03 lis 2018 09:21
od habakuk
kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Asi na D3 co?


Sent from my iPhone using Tapatalk