Stránka 2 z 7
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 08:13
od mr-tomas
Já nevím, budu hádat, na ostatní spotřebiče?

Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 08:30
od MadTom
Druhoubaterku mám na Webasto a ledničku. Naštěstí využití obojího se moc nepřekrývá. S webastem jsme neměli problém - běželo jenom v noci, ale lednička v létě běží furt a teď u moře v Albánii tu baterku za 2 dny spolehlivě vycucla. Ale to bylo fest horko. A představa, že neodjedu kvůli tomu, že nenatočím motor by byla jenom třešnička na dortu k představě, že to auto zapadlé v písku na pláži budu muset lopatkou vyhrabat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli.

Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 20:51
od low
Mr-tomas a proc by je neuzivila ta standardni baterie?
Madtom vsak pisu battery booster
Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 21:17
od MadTom
Jo battery booster to je věc. Už ze vidím jak jsem ho:
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo
Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 21:55
od low
Plus jeste odpojovac pro premosteni pri navijakovani..
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 11 zář 2015 22:28
od Miloš II
No porad vychazi lip dve baterky......☺
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 07:47
od kaligula
trošku to tady oživím, protože chci montovat druhou baterku tak se zeptám majitelů Tmaxe na zkušenosti po letech provozu ? vzhledem k ceně cca 3 tis se mi nechce nic po domácku bastlit v ceně 600 kč, ale nezlikviduje mi ten Tmax primární aku do roka a do dne ?
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 08:58
od Kamilos
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 09:12
od czech_daver
proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara

Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 09:45
od MadTom
Já mám jenom jedno velké relé a k němu vypínač, a už mnoho let to v pohodě slouží. Obě baterky mám ale v AGM provedení - tedy startovací se schopností snášet hluboké vybití.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 09:59
od kaligula
czech_daver píše: 04 říj 2018 09:12
proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara
podle toho co jsem nastudoval odpojuje primární baterku až po určitém poklesu napětí, ne hned po vymnutí motoru, takže i primární baterka určitý čas jede a tím se opakovaně částečně vybíjí - proto jsem se ptal těch co to mají třeba 3-4 roky a už mají nějakou zkušenost se životností primární baterie
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 10:05
od radekd
Tak T-max mám dva roky... baterie OK.

Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 10:09
od kaligula
radekd píše: 04 říj 2018 10:05
Tak T-max mám dva roky... baterie OK.
konečně slovo do pranice
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 12:11
od tom199
Mám taktéž cyrix viz odkaz výše, on si právě to zpoždění dělá dost inteligentně, podle napětí a předchozích nárůstů/poklesů odběrů.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 12:19
od Land Jirka
Montooval jsem už asi deset T-MAXů a u všech spokojenost.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 14:07
od mr-tomas
Mám Tmax cca 5let a mimo to že se mi od prvního dne odlupuje ten čelní panel s tlačítkama, tak je včetně baterek OK.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 04 říj 2018 22:09
od victom
Ja mam T-max doplnení o časový oneskorovač pri štarte (napr. pri dlhšom zhaveni je nežiaduce aby spájal baterky ihneď po otoceni klucika keď je sekundárna slabsia) a vypnutím kľúča vypínam T-max, aby nedochádzalo ku spomínanému vycucavaniu primárnej batérie.plus zachovaná možnosť prepojiť obe baterky v prípade potreby.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 07 říj 2018 15:44
od hrochado
Mám taky Cyrix relé, teda asi jen 3 měsíce, ale podle návodu by to mělo fungovat takto:
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím

Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený

Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít
Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 03 lis 2018 08:54
od kaligula
ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Napsal: 03 lis 2018 09:21
od habakuk
kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Asi na D3 co?
Sent from my iPhone using Tapatalk