Možný problém při zvednutí?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#21 Příspěvek od selkie » 07 lis 2015 16:38

landy heaven Mára píše:K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama... :-(

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#22 Příspěvek od selkie » 07 lis 2015 16:38

MadTom píše:Na začátku jsem uvažoval stejně jako ty, dneska už bych to řešil rovnou, než do předělávat. A ušetřenej čas věnoval tomu ježdění.
U D2 změna kol z 235/70/R16 na 235/85/R16 a zvednutí zhruba o 5 cm bylo hodně znát. Ale je do toho potřeba započítat to, že ty původní kola měli méně vzorku, tlumiče byly na konci života, jedna přední pružina měla ulomenej skoro celej závit a druhá byla už taky unavená. Velkou část jsem vzal jako nutnou opravu a rozdíl mezi standardním dílem a něčím o kousek delším a lepším byl malej. Každopádně pružiny a tlumiče nebyly všechno - delší táhla stabilizátorů, zadní kardan bez hardyspojky, podloženej jeden crossmember, delší dorazy náprav, rozšiřovací podložky pod kola. A postupně výměny některých čepů a gum na podvozku, jak časem odcházejí, lepší tlumiče, protože ty levné to nestíhaly a už toho měly dost. A rozhodně ještě není hotovo, ještě chci vyřešit natočení nápravy, aby se srovnala geometrie.
Když se na to takto zpětně dívám, tak dát tam na začátku celou sadu bylo asi vážne lepší řešení, akorát jsem do toho tolik penž dát najednou nechtěl, a hlavně jsem nevěděl jednu věc, kolik to auto celé bude vážit - můj nejvetší problém u auta na výlety. Podle toho se musí dimenzovat pružiny a hlavně tlumiče.
Rovnou myslíš koupit sadu? To chci, našel jsem v UK celou 2" sadu za 7,5, takže si dávám dohromady, co všechno potřebuju a pak si tam udělám výlet na víkend...

Já se pokusím váhu udržet v rozumnejch mezích, ale počítám minimálně 300 kg plus (kola, zahrádka, pevnosťáky, hi-lift....)
MadTom píše:Ad velká kola - koukni se sem: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html

Docela dobrá kalkulačka na kontrolu zpřevodování a jeho změn. Hlavně tam mají všechny údaje od převodovek u zadané.
koukám,koukám, ale moc rozumnej z toho nejsem :grin:
landy heaven Mára píše:Tak za mě já taky ladím RRC a dnes ti můžu říct že mi na RRC v bohatě stačí 2-lift... v zádu mám podložky 3cm takže tam mám 3-lif a snížené držáky tlumičů podložku tam mám kvůli tažnému mám tam takovou podstivou radlici... aby jsem všude nechytal za vanty a taky kvůli vleku když ho naložím aby auto bylo relativně v rovině když je auto bez vleku tak co je pravda tak je nakoplé jak dragstr a to se mi líbí :lol: jinak mám disky s ET-25 a pneu KM2 235/70R16 víc dát nemužu pak mi gumy trhají blatníky a lemy nechci páč je mi lito řezat do kastle... ted jak mi auto funguje jsem spokojen už jen dát do zádu špéru a mám po 2-letech odlazeno...

tady foto pro představu... 235/85R16 T3 dávám na origo diskách když se jede bláto. ale to je tak 2x za rok... jinak hobluji km2 235/70R16

Co je tam eště za upravy tak mám:
Přední kardan HD 30 stupnů

k dokonalosti chybí jen ta špéra do zádu.
Tažný máme stejný, tuhle jsem z něj vypláchnul asi 10 kilo bahna :grin: ale hezky chrání zadní pevnosťák, tak ho tam asi nechám

o těch T3 jsem slyšel, že dost vydrží i na asfaltu, tak uvidim, jak to půjde...

Prosím Tě, ten přední kardan, co to znamená? Že je v příčný ose vyosenej o 30 stupňů směrem k rozvodovce?

K tý zadní špéře - přemejšlim o tom samoseru od Detroitu, ale to je hudba příštího roku :-)
Kusto píše:Mám kola 255 85 16 přídavku z Defa a lift tak 3 možná 4 palce a ladím to už 2 roky, až bude chvíle čas rozepíšu se :hi
super, díky

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#23 Příspěvek od selkie » 07 lis 2015 16:39

discovery1liptov píše:Tiez som z riskom riesil tuto otazku 33 vojdu aj plus2 ked vyrezes lemy tzn. Som sa na 4plus vykaslal a radsej dam love na uzaveru:-) ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)
no, ten kit vypadá libově...jenom teda přesahuje cenu auta asi o polovinu :grin:

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Možný problém při zvednutí?

#24 Příspěvek od Mára-RRC » 08 lis 2015 18:08

selkie píše:Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama... :-(
No Patrol to je přesně ono :mrgreen: a jak často dělá homo-klouby či poloosy??
Ten kardan má uhel v kříži 30 stupnu origo má mít 20 stupnů. 30 stupnový je pevnostní ve skradce HD Hevy Duty- hevy dudy... :lol:
33 jsou znát uvidíš sám...
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3312
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Možný problém při zvednutí?

#25 Příspěvek od gibson » 08 lis 2015 18:30

ono poznat uz 32ky ze to je o dost viac zdechle ako na 29kach
33ky si bez zmeny prevodov alebo rozvodovky nechcem predstavovat na ceste :P
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

sudajs
Příspěvky: 377
Registrován: 15 lis 2010 11:05
auto: D1
Bydliště: Zdice

Re: Možný problém při zvednutí?

#26 Příspěvek od sudajs » 08 lis 2015 18:33

33 jsou na na d1 podle mě bez "větších úprav" maximum, osobně sem nezaznamenal markantní rozdíl mezi 33x12,5 a 235/85.Oboji jede na prd.

každopadně def přidavka ti neřeší redukci, což třeba vadí mě.
discovery 1

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Možný problém při zvednutí?

#27 Příspěvek od RudaK » 08 lis 2015 18:38

gibson píše: 33ky si bez zmeny prevodov alebo rozvodovky nechcem predstavovat na ceste :P
Než jsem zadřel motor,tak 33" v kombinaci s 300 TD a orig převodama nemělo chybu - po dálnici i 160Km/Hod bez problémů ....... prasklá hlava a spěch je vražedná kombinace :Sorry: :Ja blb: a od té doby motor není to co býval ..... :hmm:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Možný problém při zvednutí?

#28 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2015 21:23

To co píše Ruda je krásné, D2 mi to s čipnutou TD5 dělá taky, ale není to ono, na to to auto doopravdy není dělané. Na druhou stranu, rozjezd z místa s původníma 29" kolama nebo s novýma 32" je dost velkej rozdíl. Na redukci to problém není - LR ji má hodně pomalou. A navíc jestli si to dobře pomatuju, tak Ruda má automat, a tam se ten rozjezd z místa tak neprojeví, u manuálu to znamená víc to držet přes spojku.
K tomu kalkulátoru - naklapat si tam sériové auto, tak jako ho vyrobili, a potom srovnávat, co udělají větší kola, jiné převody, jiná přídavná převodovka.
Srovnává to otáčky motoru a výslednou rychlost auta při různých rychlostních stupních. Pro normální ježdění bych začal třeba tím, co to udělá při 50 km/h a při 90 km/h - takové běžné rychlosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Možný problém při zvednutí?

#29 Příspěvek od RudaK » 09 lis 2015 03:33

MadTom píše: jestli si to dobře pomatuju, tak Ruda má automat, a tam se ten rozjezd z místa tak neprojeví,
:yes
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#30 Příspěvek od teslo » 09 lis 2015 11:13

selkie píše:
landy heaven Mára píše:K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama... :-(
Citam, citam...a mam pocit, ze som na 1/4 mile fore :) Nase obludy jednoducho nebudu tak dynamicke ako vykonne osobaky. Chciet to od nich sice mozme, ale to aj tak vo finale narazime na to, ze aj pre nas (resp. minimalne pre vacsinu) platia fyzikalne a financne zakony :lol:
Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne :wink:

Inak, to ze ten Patrol jede jak krava, znamena akoze dobre? Ak ano, tak by som si najprv zistil co v tom Patrole pomenil. Patrol je podla mna v tomto este horsi ako nase podochnute kone pod kapotami. :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#31 Příspěvek od teslo » 09 lis 2015 11:19

selkie píše: Tažný máme stejný, tuhle jsem z něj vypláchnul asi 10 kilo bahna :grin: ale hezky chrání zadní pevnosťák, tak ho tam asi nechám
naco chranis pevnostak? :lol: pointa pevnostaku je, ze on ma prave chranit vsetko ostatne, ci? :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#32 Příspěvek od teslo » 09 lis 2015 16:09

selkie píše:
discovery1liptov píše:ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)
no, ten kit vypadá libově...jenom teda přesahuje cenu auta asi o polovinu :grin:
Ten kit, ktory spominate je dizajnovany pre Defender. Uchyty zadnych tlmicov su ine. Neviem ci je moznost vyspecifikovat ten kit aj pre Disco1/RRC - tzn. nech dodaju ine zadne tlmice a uchyty (kedysi to mozne bolo...). Ak uz nie, tak je nutne vyrezat diery do blatnikov a rozlucit sa so zadnymi sedadlami.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1196
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Možný problém při zvednutí?

#33 Příspěvek od discovery1liptov » 09 lis 2015 20:02

Mas to tak ty teslo nie?:-)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#34 Příspěvek od teslo » 10 lis 2015 09:17

discovery1liptov píše:Mas to tak ty teslo nie?:-)
JJ...preto to pisem. (i ked ja mam povodny Equipe4x4 a extreme4x4 (byvaly scorpion racing) je jeho kopia) Zadne tlmice su tak 15cm v interieri :) Pointa je, ze Defender ma inak krojene a tvarovane podblatniky - rozumej podstatne vacsie :D
V minulosti bola v ponuke verzia pre RRC a Disco1 s kratsimi tlmicmi a uchytom podobnym seriovemu. Teraz som to tam nevidel (ale nepozeral som nijako dokladne). Podvozok je to relativne dobry, ale ako to uz byva, aj tento uz je prekonany (aspon podla mna). Ale to sme uz v rovine detailov ako su moznosti ladenia, servisu a pod...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#35 Příspěvek od selkie » 10 lis 2015 14:18

landy heaven Mára píše:No Patrol to je přesně ono :mrgreen: a jak často dělá homo-klouby či poloosy??
Ten kardan má uhel v kříži 30 stupnu origo má mít 20 stupnů. 30 stupnový je pevnostní ve skradce HD Hevy Duty- hevy dudy... :lol:
33 jsou znát uvidíš sám...
To nevim, zeptám se ho, až ho uvidim

jo hevy dudy, jasný, už chápu :grin:

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#36 Příspěvek od selkie » 10 lis 2015 14:23

teslo píše:Citam, citam...a mam pocit, ze som na 1/4 mile fore :) Nase obludy jednoducho nebudu tak dynamicke ako vykonne osobaky. Chciet to od nich sice mozme, ale to aj tak vo finale narazime na to, ze aj pre nas (resp. minimalne pre vacsinu) platia fyzikalne a financne zakony :lol:
Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne :wink:

Inak, to ze ten Patrol jede jak krava, znamena akoze dobre? Ak ano, tak by som si najprv zistil co v tom Patrole pomenil. Patrol je podla mna v tomto este horsi ako nase podochnute kone pod kapotami. :-)
ale tak to je mi jasný, že to nikdy takhle nepojede, ale to neznamená, že budu mít problém předjet traktor, to zase jako taky ne :-) vem si, že tady se šroubovákem v čerpadle hrabal snad každej druhej :grin: (s čímž teda moc nesouhlasím, ale můj motor to není...)

selkie
Příspěvky: 65
Registrován: 30 říj 2014 10:06

Re: Možný problém při zvednutí?

#37 Příspěvek od selkie » 10 lis 2015 18:20

teslo píše:naco chranis pevnostak? :lol: pointa pevnostaku je, ze on ma prave chranit vsetko ostatne, ci? :-)
no, vzhledem k převisu, jakej DI má...navíc nevim jak Tvůj, ale můj pevnosťák není žádná traverza, na tažným je "masa" mnohem víc, tak proč ho nevyužít...

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Možný problém při zvednutí?

#38 Příspěvek od Mára-RRC » 11 lis 2015 02:54

teslo píše: Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne :wink:
Věř že ne. Měl jsem srovnání 235/70R16 můj RRC 200Tdi a 33 DI 300Tdi

Řídil jsem oboje DI líná jak jsem psal, a v kopcích mi HARDYS s DI 300Tdi na 33 brzdil, skrátka mu to nejelo všude šel o kvalt dolů aby mi nebrzdil já všude za 5 a prst v nose. Prostě na 33 se potáhneš jak zatrolenej patrol... Ale každému dle jeho chuti :hi Já bych dal max 235/85R16 jít tou správnou cestou Land Roveru úzká a vysoká guma... Japonci at si tam třeba serou 39 k prdu....
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#39 Příspěvek od teslo » 11 lis 2015 13:29

landy heaven Mára píše:
teslo píše: Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne :wink:
Věř že ne. Měl jsem srovnání 235/70R16 můj RRC 200Tdi a 33 DI 300Tdi
Vychadzam z toho, ze s kamaratom jazdime obaja 35" (aj cestne aj terenne). Ja RRC s V8 a 1.4 LT230 a kamarat Defa s 300tdi bez zmenenych prevodov. Ma sice trosku poladeny motor (cerpadlo a VNT turbo), ale chodi mu to velmi obstojne. Ale aby som porovnaval porovnatelne, tak tu mame aj seriovu (motoricky a prevodovo) D1 300tdi s 33" a tiez nemozem povedat, ze by mi vadilo, ze je lenivsia. Asi je to skor o subjektivnom ocakavani. Pre mna je jednotka lenivosti Range Rover P38 2.5 s automatickou prevodovkou, takze je mozne, ze latka je velmi nizko :lol:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Možný problém při zvednutí?

#40 Příspěvek od teslo » 11 lis 2015 13:45

selkie píše: no, vzhledem k převisu, jakej DI má...navíc nevim jak Tvůj, ale můj pevnosťák není žádná traverza, na tažným je "masa" mnohem víc, tak proč ho nevyužít...
Myslim si, ze naraznik nemusi byt nutne traverza, aby bol pevny. Resp. pevnost naraznika nemusi 100-nasobne prevysovat pevnost sasov a uchytov :wink: Pre mna je tazne doslova zemna kotva. Samozrejme zalezi aky teren jazdis. Ale ked beriem do uvahy, ze porovnavas s Patrolom na 39", tak to asi nebudu len polne cesty. :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět