
Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Výměna motoru může být měně pracná levnější a rychlejší. Tedy samé sociálni jistoty. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A ještě přihodím závěr honu na tlaky. Minulý víkend jsem se rozhodl, že ty tlaky změřím i za tepla.
Nechal jsem motor dvě hodiny na volnoběhu pořádně prohřát a se stejnou procedurou se pustil do měření. Ukázalo se, že za tepla je komprese ještě trošku lepší. Při prvním měření vylezla rafička až na cca 32Barů. Další zjištění je, že za tepla byl pokles tlaku z napumpovaného válce výrazně pomalejší.
Takže je asi možné, že ten únik bude třeba přes kroužky a když se to ohřeje a roztáhne, tak je to utemovanější.
Každopádně za tepla mám jen jedno měření, protože hned na prvním válci se objevilo drámo. Když jsem chtěl vrátit žhavící svíčku zpátky, tak se zastavila v poloze nad závitem ?? Hned mě samozřejmě napadla bludná teorie, že je tam asi nějaká vložka, která se teplem roztáhla a teď tam svíčka nezapadne dokud to neschladne.
Pohled do komůrky ukázal, že je asi zborcené sedlo svíčky. V tu chvíli bylo jasné, že problém alias kokot se nachází mezi madlem ráčny a zemí.
Vůbec jsem si nepohlídal tvar toho adaptéru. Jeho sedlo je prostě na tupo a zřejmě při utažení (a ještě za tepla) se to tam smýklo. Takže adaptér nechám stočit do kónusu.
Jenže jak z toho ven ? Na rozšířené části žhavícího kolíku jsem naměřil průměr 4,98mm, takže ideální pro vrták pr.5. Jenže. Komůrka je hluboká a normální vrták krátký a nechtěl jsem riskovat, že mi zahučí dovnitř. A navíc při uchycení do držáku tam vadí podstavec šroubu hlavy. Extra dlouhý jsem neměl. Jehlový pilník už sem měl v ruce, ale přišlo mi to jako brutalita. Nakonec přišla spása v podobě vrtáku se stupňovitou špičkou, 8,5ka má na jednom ze stupínků průměr přesně 5mm a navíc se dá zasunout do komory takřka na těsno, takže se i vystředí. Haleluja.
Mimochodem tydle vrtáky jsou fakt perfektní. Supr vrtají, nepotřebují předvrt či důlek a hlavně dělají perfektně kulaté díry. A dají se použít i jako odhrotovače. V nabídce je má např. Förch jako Step-tech nebo Würth jako Smart Step.
Na jakýs takýs odsátí šponek jsem udělal odsávací adaptér k vysavači z krytky dětské savičky a pneu šroubení s 8kou hadičkou.
Nechal jsem motor dvě hodiny na volnoběhu pořádně prohřát a se stejnou procedurou se pustil do měření. Ukázalo se, že za tepla je komprese ještě trošku lepší. Při prvním měření vylezla rafička až na cca 32Barů. Další zjištění je, že za tepla byl pokles tlaku z napumpovaného válce výrazně pomalejší.
Takže je asi možné, že ten únik bude třeba přes kroužky a když se to ohřeje a roztáhne, tak je to utemovanější.
Každopádně za tepla mám jen jedno měření, protože hned na prvním válci se objevilo drámo. Když jsem chtěl vrátit žhavící svíčku zpátky, tak se zastavila v poloze nad závitem ?? Hned mě samozřejmě napadla bludná teorie, že je tam asi nějaká vložka, která se teplem roztáhla a teď tam svíčka nezapadne dokud to neschladne.
Pohled do komůrky ukázal, že je asi zborcené sedlo svíčky. V tu chvíli bylo jasné, že problém alias kokot se nachází mezi madlem ráčny a zemí.
Vůbec jsem si nepohlídal tvar toho adaptéru. Jeho sedlo je prostě na tupo a zřejmě při utažení (a ještě za tepla) se to tam smýklo. Takže adaptér nechám stočit do kónusu.
Jenže jak z toho ven ? Na rozšířené části žhavícího kolíku jsem naměřil průměr 4,98mm, takže ideální pro vrták pr.5. Jenže. Komůrka je hluboká a normální vrták krátký a nechtěl jsem riskovat, že mi zahučí dovnitř. A navíc při uchycení do držáku tam vadí podstavec šroubu hlavy. Extra dlouhý jsem neměl. Jehlový pilník už sem měl v ruce, ale přišlo mi to jako brutalita. Nakonec přišla spása v podobě vrtáku se stupňovitou špičkou, 8,5ka má na jednom ze stupínků průměr přesně 5mm a navíc se dá zasunout do komory takřka na těsno, takže se i vystředí. Haleluja.
Mimochodem tydle vrtáky jsou fakt perfektní. Supr vrtají, nepotřebují předvrt či důlek a hlavně dělají perfektně kulaté díry. A dají se použít i jako odhrotovače. V nabídce je má např. Förch jako Step-tech nebo Würth jako Smart Step.
Na jakýs takýs odsátí šponek jsem udělal odsávací adaptér k vysavači z krytky dětské savičky a pneu šroubení s 8kou hadičkou.
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 22 dub 2022 14:48, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tedy funglovkaDanoDEF píše: 22 dub 2022 08:47 ... aaale neviem ci sa mi to chce riesit mam tu druhy kompletny motor (s cca 200tkm).

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Asi na třech místech jsem se dočetl, že talky mají být 24Bar/348Psi
https://workshop-manuals.com/landrover/ ... sion_test/
https://forums.lr4x4.com/topic/51091-30 ... sion-test/
http://forum.difflock.com/viewtopic.php ... 03dca0ab82
Jen pro zajímavost.
https://workshop-manuals.com/landrover/ ... sion_test/
https://forums.lr4x4.com/topic/51091-30 ... sion-test/
http://forum.difflock.com/viewtopic.php ... 03dca0ab82
Jen pro zajímavost.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže


Díík
Návod na měření komprese na motoru 300TDi
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Zeptám se:
1. Máš originál výfuk? tedy katalizátor a všechny tlumiče??
2. Přijedeš z delší cesty, motor je ohřátý, necháš běžet a otevřeš víčko oleje, stoupá z něj viditelný sloup páry/kouře? Nebo nic?
1. Máš originál výfuk? tedy katalizátor a všechny tlumiče??
2. Přijedeš z delší cesty, motor je ohřátý, necháš běžet a otevřeš víčko oleje, stoupá z něj viditelný sloup páry/kouře? Nebo nic?
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
1. Ano, výfuková soustava je v původní konfiguraci, včetně katu. A ani nemám podezření, že by zrovna předchozí majitel měl tendence něco z toho vykuchat.
2. To sem shodou okolností vyzkoušel minulý víkend a ničeho sem si nevšimnul. Ale nebylo to po nějaké extra jízdě v řádu desítek kilometrů.
?
2. To sem shodou okolností vyzkoušel minulý víkend a ničeho sem si nevšimnul. Ale nebylo to po nějaké extra jízdě v řádu desítek kilometrů.
?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak v takovém výfuku může vznikat dost toho kondenzátu co se pak odpařuje a kouří....
No tak to máš v pohodě. Můj s 380tis. km už kouří dost z nalévacího otvoru. Viděl jsem motor se 135tis. Km a ten nekouřil vůbec. Také startoval i při -3 stupních bez žhavení. Můj z bídou bez žhavení do plus 5.
No tak to máš v pohodě. Můj s 380tis. km už kouří dost z nalévacího otvoru. Viděl jsem motor se 135tis. Km a ten nekouřil vůbec. Také startoval i při -3 stupních bez žhavení. Můj z bídou bez žhavení do plus 5.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Doufám. Při druhé vyjížďce už to taky hulilo o trochu méně.vik2 píše: 22 dub 2022 19:15 Tak v takovém výfuku může vznikat dost toho kondenzátu co se pak odpařuje a kouří....
Startuju v podstatě na cvrnknutí. V zimě jsem zkoušel nastartovat i bez žhavení z litiového jump startéru (bez akumulátoru v autě) a taky snadno naskočil.
A propo, už jsem aplikoval výplach od Bishopu 501. A teď při vyjížďce jsem si všimnul, že mi z výfuku lítaly jiskry. Nesetkal jsi se tím taky ?
Samozřejmě druhý důvod může být spalování drobných šponek, které mi asi napadaly do 1. válce při záchraně sedla svíčky.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Bishopa používám leta, doporučuji.
Ty jiskry možná dělá KAT, kdysi mi to kámoš vyprávěl, že ho to zděsilo když to viděl večer v zrcátku. Do kopce mu dal napít a lítaly za ním, jakože hodně!
Od doby co KAT nemá už se to neděje.
Neboj se občas vymést pavučiny.
Ty šponky a podobně, nebuď přecitlivělý.
Ty jiskry možná dělá KAT, kdysi mi to kámoš vyprávěl, že ho to zděsilo když to viděl večer v zrcátku. Do kopce mu dal napít a lítaly za ním, jakože hodně!
Od doby co KAT nemá už se to neděje.
Neboj se občas vymést pavučiny.
Ty šponky a podobně, nebuď přecitlivělý.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak přesně takhle to bylo i u měvik2 píše: 22 dub 2022 21:40 kdysi mi to kámoš vyprávěl, že ho to zděsilo když to viděl večer v zrcátku. Do kopce mu dal napít a lítaly za ním, jakože hodně!

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A je tu další drobná oprava - ostřikovač čelního skla.
Jak jsem psal ve "Zkurveném vlákně" - viewtopic.php?t=8176&start=1360 - Defík se rozhodl, že dá přednost čisté kapotě před sklem.
Dospěl jsem k závěru, že ostřikovač se neulomil, ale jen si povyskočil. Uvnitř je vidět drážka a na čumprlíku, co kouká pod oknem je nákružek. A taky je tam vybrání proti otočení.
Tak proč to tam nedrží ?
Vzal jsem tedy gumovou paličku a zkusil to tam naklepnout. Ha, sedlo to. Jenže než sem opustil blatník, tak se ozvali "bing" jak ostřikovač vystřelil a pak "bang" jak dopad na beton.
Tak jsem to tam naklepnul pořádně a ozvalo se "chřup" a trubička v ostřikovači se rozpadla na kusy
Tak sem trubičku ze střepů poslepoval (musel sem použít i aktivátor pro vteřiňák, je to nějaký svinský plast) a potom jsem to vylil "tyčinkovým" lepidlem z tavné pistole. Při nasazení to hezky cvaklo a drží to. Zatím i pod tlakem.
Jak jsem psal ve "Zkurveném vlákně" - viewtopic.php?t=8176&start=1360 - Defík se rozhodl, že dá přednost čisté kapotě před sklem.
Dospěl jsem k závěru, že ostřikovač se neulomil, ale jen si povyskočil. Uvnitř je vidět drážka a na čumprlíku, co kouká pod oknem je nákružek. A taky je tam vybrání proti otočení.
Tak proč to tam nedrží ?
Vzal jsem tedy gumovou paličku a zkusil to tam naklepnout. Ha, sedlo to. Jenže než sem opustil blatník, tak se ozvali "bing" jak ostřikovač vystřelil a pak "bang" jak dopad na beton.
Tak jsem to tam naklepnul pořádně a ozvalo se "chřup" a trubička v ostřikovači se rozpadla na kusy

Tak sem trubičku ze střepů poslepoval (musel sem použít i aktivátor pro vteřiňák, je to nějaký svinský plast) a potom jsem to vylil "tyčinkovým" lepidlem z tavné pistole. Při nasazení to hezky cvaklo a drží to. Zatím i pod tlakem.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Trochu humoru na nedělní ráno aneb Jak jsem si připosraně vrátil EGR do auta
. Nepředpokládám, že by následující šílenost někdo zopakoval na svém autě, ale dám to sem aspoň jako "technickou (ne)zajímavost". Na druhou stranu nepochybuju, že až se přerušený berlínsko-bruselský eko-blitzkrieg vzpamatuje z východní ledové sprchy, tak bude pokračovat ve své zuřivé detoxikaci euroovčanů od fosilních paliv. A protože kacířští staromilci čoudících dieselů budou mezi prvními na ráně, tak bude možná třeba udělat jisté ústupky např. v podobě reaktivace takových vynálezů jako je EGR ventil, katalyzátor,... Ale teď už k zoufalosti, ke které mě přivedla nedávná odehrávka na STK - reinkarnace EGR ventilu.
Po elektrické stránce (schéma, konektory, EGR ECU,..) je to popsáno zde ve vláknu "Emise a diagnostika Defender 300TDi" -> viewtopic.php?t=44432
Řídící jednotka EGRu na třístovce, rafinovaně schovaná pod cubbyboxem, používá "fůru" signálů. Některé snímače by se daly použít i na něco jiného.
Snímaní teploty motoru - čidlo na vrchu hlavy mezi vačkami a vstupním rozdělovacím potrubím vzduchu do válců
Snímání otáček motoru - vývod na alternátoru
Snímání polohy plynového pedálu - potenciometr na VT čerpadle
Snímání polohy klapky EGR ventilu
A ovládá modulátor EGR ventilu. Pakže třístovka není elektronická
Tady je - všemi nenáviděný, nechtěný a "utlačovaný" EGR ventil, pro 300vku díl ERR4047 či WAV100330. Paradoxně má 300vka asi "sofistikovanější" EGR systém než třeba Td5ka. Ten ventil pro TDi má i snímač-potenciometr polohy klapky EGRu.
Já už sem si ventil obstaral dříve za účelem jiného experimentování, ale teď přišel k duhu. Asi nejdůležitější je vyčistit sedlo klapky. Ovšem jak jí otevřít, když se ovládá podtlakem ? Mechanické přetlačení odspoda by bránilo použití "čistících" prostředků. Dají se použít třeba ruční podtlakové pumpičky. A nebo malá nenápadná pneumatická součástka - generátor (či ejektor) vakua. Já použil model od SMC ZU07. Na vyčištění jsem použil mini nástroje od Dremelu.
Před instalací EGRu na místo bylo nutné povolit záslepku. Pochopitelně opět problém - spodní šroub se usmyslel, že se zabydlí v turbu natrvalo. Že sem se na to nevys...
Druhý šroub jsem nechal týden namočený uvolňovačem, ten už šel ven bez odvrtání.

Po elektrické stránce (schéma, konektory, EGR ECU,..) je to popsáno zde ve vláknu "Emise a diagnostika Defender 300TDi" -> viewtopic.php?t=44432
Řídící jednotka EGRu na třístovce, rafinovaně schovaná pod cubbyboxem, používá "fůru" signálů. Některé snímače by se daly použít i na něco jiného.
Snímaní teploty motoru - čidlo na vrchu hlavy mezi vačkami a vstupním rozdělovacím potrubím vzduchu do válců
Snímání otáček motoru - vývod na alternátoru
Snímání polohy plynového pedálu - potenciometr na VT čerpadle
Snímání polohy klapky EGR ventilu
A ovládá modulátor EGR ventilu. Pakže třístovka není elektronická

Tady je - všemi nenáviděný, nechtěný a "utlačovaný" EGR ventil, pro 300vku díl ERR4047 či WAV100330. Paradoxně má 300vka asi "sofistikovanější" EGR systém než třeba Td5ka. Ten ventil pro TDi má i snímač-potenciometr polohy klapky EGRu.
Já už sem si ventil obstaral dříve za účelem jiného experimentování, ale teď přišel k duhu. Asi nejdůležitější je vyčistit sedlo klapky. Ovšem jak jí otevřít, když se ovládá podtlakem ? Mechanické přetlačení odspoda by bránilo použití "čistících" prostředků. Dají se použít třeba ruční podtlakové pumpičky. A nebo malá nenápadná pneumatická součástka - generátor (či ejektor) vakua. Já použil model od SMC ZU07. Na vyčištění jsem použil mini nástroje od Dremelu.
Před instalací EGRu na místo bylo nutné povolit záslepku. Pochopitelně opět problém - spodní šroub se usmyslel, že se zabydlí v turbu natrvalo. Že sem se na to nevys...
Druhý šroub jsem nechal týden namočený uvolňovačem, ten už šel ven bez odvrtání.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Šrouby na EGRu jsou opět modely se zmenšenou hlavou vůči závitu, podobně jako u podávací pumpy paliva. Tentokrát jsem tam musel dát imbusy M8x25.
Následovala instalace výfukového potrubí. V náhradních dílech je to kreslené (JLR parts) ze dvou dílů, ale 110ka používá tenhle jednodílný kompaktní "paroh" ERR5732
https://store.landrover.com/parts/index ... and-rover/
Pak už to jen správně zapojit, hlavně u modulátoru. Myslel jsem si, že na propojení hadiček budu muset použít všelijaké přizpůsobovací pneu spojky a nakonec stačilo použít pneumatickou hadičku 4x1 (vnější pr. x tloušťka stěny) a na její konce nastrčit kousky hadičky 6x1. Na sobě i na nátrubcích dílů seděly na těsno, ani nebylo třeba něco lepit.
Následovala instalace výfukového potrubí. V náhradních dílech je to kreslené (JLR parts) ze dvou dílů, ale 110ka používá tenhle jednodílný kompaktní "paroh" ERR5732
https://store.landrover.com/parts/index ... and-rover/
Pak už to jen správně zapojit, hlavně u modulátoru. Myslel jsem si, že na propojení hadiček budu muset použít všelijaké přizpůsobovací pneu spojky a nakonec stačilo použít pneumatickou hadičku 4x1 (vnější pr. x tloušťka stěny) a na její konce nastrčit kousky hadičky 6x1. Na sobě i na nátrubcích dílů seděly na těsno, ani nebylo třeba něco lepit.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jak hadičky zapojit je nakresleno i v servisním manuálu. Zde je nezávislé schématko pro TDíčka té doby (navíc je tam váha vzduchu, která je třeba u tříkilové Discošky).
Pěkně jsou komponenty a systém EGR popsány např. v "Service information" dokumentech fy Pierburg (modulátor a EGR na 300vce jsou od nich)
Základní komponenty EGR systému a jejich popis - SI0002 - Exhaust Gas Recirculation Components
Principy činosti a testování komponent - SI0017 - Exhaust Gas Recirculation system
Pěkně jsou komponenty a systém EGR popsány např. v "Service information" dokumentech fy Pierburg (modulátor a EGR na 300vce jsou od nich)
Základní komponenty EGR systému a jejich popis - SI0002 - Exhaust Gas Recirculation Components
Principy činosti a testování komponent - SI0017 - Exhaust Gas Recirculation system
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
TD5ka nefunkčnost EGR ventilu pozná z hodnot co si čte z ostatních čidel. Nepotřebuje na to extra snímač.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Kdyby se na zeměkouli našel ještě druhý člověk, který na tříkilu zatoužil po EGR, mám zcela nový zabalený EGR, jako náhradní díl - trochu jsem si myslel, že si ho vemu do hrobu, ale je tady i možnost, že bych ho předtím vyměnil za penize a vzal si do hrobu ty peníze...
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Je zakázáno brát s sebou cokoliv do hrobu !Hanys_a_Kaca píše: 15 kvě 2022 13:44 mám zcela nový zabalený EGR, jako náhradní díl - trochu jsem si myslel, že si ho vemu do hrobu, ale je tady i možnost, že bych ho předtím vyměnil za penize a vzal si do hrobu ty peníze...

Ale kdyby jsi byl třeba nakloněn i výměně za něco užitečného, co by se pod drnem hodilo víc

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
ok, začneme tím, že ho zkusím najít. Všechno co ukládám si pečlivě ukládám do paměti: "až to budu hedat, abych..." no a když jsem ukládal toto, tak jsem si říkal: "todle fakt nikdy hledat nebudu."
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Přestože nehodlám Defíka moc vzdalovat od sériového provedení a tunning asi nebude silnou stránkou mého koutku, tak nějaké drobné úpravy se určitě taky odehrají. Jedním z prvních vylepšení je instalace "sportovnějšího" vzduchového filtru. Využil jsem místní nabídky a skočil po filtru od K&N.
Je vidět, že oproti standardnímu filtru ESR2623 je opravdu vzdušnější.
Konkrétně tenhle filtr od KN E-4810 je rozměrově takřka stejný jako standard - délka 285mm, průměr 130mm. Jenže se ukázalo, že jeden rozměr je jiný. Zdálo se mi totiž, že po záměně slyším hvízdání navíc. Tak jsem to rozebral a porovnával.
Vnitří průměr směrem na hadici k turbu má jen 65mm, oproti originálu, který má 70mm. On je totiž původně filtr pro Mitsku L300 a JD traktory
Je vidět, že oproti standardnímu filtru ESR2623 je opravdu vzdušnější.
Konkrétně tenhle filtr od KN E-4810 je rozměrově takřka stejný jako standard - délka 285mm, průměr 130mm. Jenže se ukázalo, že jeden rozměr je jiný. Zdálo se mi totiž, že po záměně slyším hvízdání navíc. Tak jsem to rozebral a porovnával.
Vnitří průměr směrem na hadici k turbu má jen 65mm, oproti originálu, který má 70mm. On je totiž původně filtr pro Mitsku L300 a JD traktory

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008