RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
no ten naviják nemusí být permanentně. pod proudem, taky proč,- je to utčitě riziko při nějaké i drobné kolizi . no zapnout ho na 12V sít jen dle potřeby, např. odpojovačem k tomu tam namontovaným .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Měl jsem na mysli nedokonalou kostru, ne úplně chybějící.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
no to je špatný, Disc. neznám , ale u Def. ho namontovat do kaslíku k baterce, tak 1 odpojovač by byl na auto -pol a 2 odpojovač. na přívod +12V k navijáku , asi tak by to bylo ok.MadTom píše:Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
No, ono u té elektriky je to složitá věc. Pravdu má Tom, že to co lana unesou stačí velmi bohatě na buzení a asi i ten provoz vybavení motoru. Lano samo o sobě musí 50A zvládnout, slabý místo bude jen přechod někde kde je zaháklý lano nebo opřenej bovden, ono to oboje je vodivý .VencaZE píše:Měl jsem na mysli nedokonalou kostru, ne úplně chybějící.
Já jsem ale oponoval v tom smyslu, že si myslím že pokud ten altík bude mít nějak omezenou kostru, třeba spotřebou věcí na motoru, tak to znamená snížení napětí buzení a pokles výkonu, pokud je v pořádku deska altíku. Neboli, když vyndáš třeba baterku ven a motor běží tak altík nezpůsobí žádný přepětí, ale dá to co vezmou připojený spotřebiče s druhým pólem na společný kostře. Tedy by se nemělo nic přelejvat jinam, mimo tu společnou kostru.
Jinak je to u zkratu baterky nebo i altíku na kostru, zkrat je zkrácená cesta, obvod se uzavře tam kde zmizí odpor a prochází maximum toho co umí zdroj (baterie nebo altík) dodat. Energie se mění na teplo, když jí nenabídneš jinou práci a u ohýnku je veselo

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
S altíkem je to trošku složitější, docela nás na tom pan docent na VŠ potrápil. Teda on trápil hlavně silnoproudaře, mě to bylo jasné skoro hned. Normálně se alternátor musí nabudit a nesmí se odpojit za provozu od zátěže, protože hrozí, že to neureguluje regulátor, napětí vyleze moc vysoko a prošlehnou se diody nebo regulátor. To v autě moc nehrozí, nějaká zátěž je tam furt. A na vybuzení nezatíženého alternátoru kupodivu občas stačilo i zbytkové magnetické pole, co udělal rotor bez buzení. Ale to je opět o regulátoru. My jsme to tehdy měli v labinách, tak se s tím dalo docela pohrát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Odpojení mínusu baterky je sporný, pokud motor běží tak to nakrmí altík a jede se dál. Právě proto že je na společný kostře auta. Správně bys měl mít altík na baterku a odpojit to mezi baterkou a zbytkem systému - to však nevypne obvod alternátor - baterie. Auto chcípne a altík přestane dávat, ale pokud by byl zkrat na altíku nebo vedení k němu tak stejně hoří. Na to je potřeba vícepólovej odpojovač kde se samostatně odpojí od + na baterce altík a samostatně na dalším kontaktu zbytek auta. To je tutovka pro všechny situace.čuník píše:no to je špatný, Disc. neznám , ale u Def. ho namontovat do kaslíku k baterce, tak 1 odpojovač by byl na auto -pol a 2 odpojovač. na přívod +12V k navijáku , asi tak by to bylo ok.MadTom píše:Ještě jednou - viděl jsem na D2 odpojovač pro naviják namontovaný do plastové masky, za kterou je vlastní kovové čelo. Naviják by odpojenej, ale při ťukanci hrozilo, že se vlastní odpojovač opře kontaktama o karoserii, a ten už odpojenej nebyl.
V patrolu jsem to dával k nohám spolujezdce , je to blízko ke starteru a celkem i k baterce, akorát právě drát od altíku se musel prodloužit na druhej pól odpojovače. Ale u Diskošky je to debilní, je tam moderně milion plusových drátů na té společné svorkovnici u baterky, tam by to byl temelín takhle řešit do kabiny. Nezbývá než doufat že mají baterku schválně na ráně a když dostane šupu tak se rozpadne a je klid

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
no tak jsme si tu fundovaně zaklábosili
a páni profesoři co nás učili se asi obracejí v hrobě
no uvidíme až to prozkoumá co nám zdělí , a já mám za chvíli padla..., tak že
See You Tomorrow



See You Tomorrow

Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
ok , a jaký jsi tedy na tom svým Favoritu naměřil proud při startování? , -kolik AVencaZE píše:Nechci ti do toho kecat, ale proudem 150A nastartuješ leda tak Favorita a to ještě možná.

Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Nemusím nic měřit, stačí znát výkon starteru. A protože výkon je o něco nižší než příkon tak ty proudy pro malý benzínový Favorit jsou na hranici. Navíc v zimě než se motor poprvé pohne..
http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm
http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ale to je maximální výkon, běžně to bude méně, nicméně v zimě to bude jak píšeš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Nic konkrétního jsi nezdělil . Kolik si myslíš, že má výkon ten startér ve FavorituVencaZE píše:Nemusím nic měřit, stačí znát výkon starteru. A protože výkon je o něco nižší než příkon tak ty proudy pro malý benzínový Favorit jsou na hranici. Navíc v zimě než se motor poprvé pohne..
http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm


Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Ještě že jsi Véno tak precizní a předvídavíVencaZE píše:Hmm, to je ale blbá smůla.
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..


RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
A to se bavíme o Favoritu. Teď vezmi Land Rover, kterýho se tahle diskuse týká a zkus tímhle 2,3kw starterem nastartovat a mít k dispozici jen 150A. To je celý proč to píšu.
Ale klidně se stav a můžem to změřit. Bouchačky ti klidně přezuju taky když ti to za to stojí.
Ale klidně se stav a můžem to změřit. Bouchačky ti klidně přezuju taky když ti to za to stojí.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
To bych neřekl, hořet může začít klidně jindelandy heaven Mára píše:Ještě že jsi Véno tak precizní a předvídavíVencaZE píše:Hmm, to je ale blbá smůla.
Teď na RRC co jsem opravoval tak jsem dával mezi motor a rám nový kostřící pásek..zachránil jsi nás před požárem


Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Milí Čuníkučuník píše: Až pojedu někdy kolem tak ti dám vydělat ,-mám pár bouchaček na přezutí.
Nelíbí se mi že mi urazíš a navážíš se do mého velmi šikovného MECHANIKA a hlavně mého KAMARÁDA. Máš náký komplex nebo závidíš nám co opravdu máme LR!? Neznáme tě tady ani jeden v celku jsi se tady na fotu uvedl velmi vkusně a hvězdně! Tak tě prosím zamysli se sám nad sebou a začni se chovat normálně. Jako normální člověk a ne jak PRASE, prospěješ tím nejen sobě ale i svému okolí... A to už stojí za zamyšlení ne??
Děkuji ti, s pozdravem Marek Malík.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Tak za I. , když už si chceš půjčit něčí citaci, tak si pujč celou větu tak jak jelandy heaven Mára píše:Milí Čuníkučuník píše: Až pojedu někdy kolem tak ti dám vydělat ,-mám pár bouchaček na přezutí.
Nelíbí se mi že mi urazíš a navážíš se do mého velmi šikovného MECHANIKA a hlavně mého KAMARÁDA. Máš náký komplex nebo závidíš nám co opravdu máme LR!? Neznáme tě tady ani jeden v celku jsi se tady na fotu uvedl velmi vkusně a hvězdně! Tak tě prosím zamysli se sám nad sebou a začni se chovat normálně. Jako normální člověk a ne jak PRASE, prospěješ tím nejen sobě ale i svému okolí... A to už stojí za zamyšlení ne??
Děkuji ti, s pozdravem Marek Malík.


S pozdravem čuník of Eu

Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Noggin
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 lis 2015 18:24
- tel.: 777460247
- auto: Range Rover Classic
- Bydliště: Horažďovice
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Aktualizace prvního mého příspěvku-založení témata....
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - už někomu chytlo-hořelo??
Tak si to čtu a furt tomu nerozumím. Nějak mi není jasné, jak chladič souvisí s lankem ruční brzdy, kromě možnosti, že funguje jako propojení motoru s karoserií, jak už tady padlo.
Při zkratu totiž mohl téct proud od plusu baterky někudy na mínus baterky a úplně stejně od plusu alternátor na mínus alternátoru. Správně by oba plusy měly být spojení, stejně tak oba mínusy. Ale jestli něco upadlo, tak tam je to lanko ruční brzdy jako spojení. Jeden drát prostě nestačí, vždy tam musí být pro proud celej uzavřenej okruh, jinak je tam pouze napětí a to nehřeje.
Při zkratu totiž mohl téct proud od plusu baterky někudy na mínus baterky a úplně stejně od plusu alternátor na mínus alternátoru. Správně by oba plusy měly být spojení, stejně tak oba mínusy. Ale jestli něco upadlo, tak tam je to lanko ruční brzdy jako spojení. Jeden drát prostě nestačí, vždy tam musí být pro proud celej uzavřenej okruh, jinak je tam pouze napětí a to nehřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo