Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
3,0 přece praská taky, ne?
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Dneska koupíš už jen jeden blok s klikou a písty označený 306dt ať už pro 2.7 nebo 3.0. Liší se jen zdvihem a vrtáním. Prostě tu 2.7 jen nedovrtají na takový průměr.
Jen nechápu jak to myslel Patrik s tím spodkem z 3.0. Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali, ale vzhledem k tomu že jsou stejné hlavy, a příslušenství bude taky pasovat, tak by to asi mohlo nějak fungovat.
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Jen nechápu jak to myslel Patrik s tím spodkem z 3.0. Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali, ale vzhledem k tomu že jsou stejné hlavy, a příslušenství bude taky pasovat, tak by to asi mohlo nějak fungovat.
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ty kilometry co tady statisticky někdo zpochybňoval klidně můžou sedět. Mám třílitr D4 rok 2010 a aktuálně 111000km. Bojím se s tím jezdit krátký trasy a zároveň se nejsem schopen rozhodnout prodat to díky nahovno pověsti motoru za málo peněz. Tak čekám, až se stářím materiál kliky zpevní. 

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Máte co dohánětDex píše: 08 zář 2019 12:34
Jakože vezmu polomotor 3.0 a nacházím na to zbytek z 2.7? Tuhle kombinaci jsme ještě netestovali,
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Aha... A prosím tě odkud máš tyto informace? Že je to zrovna takto...?eliott píše: 08 zář 2019 09:09 Takže znovu, na začátku je odlitek, ten se pak ková (tváření) a obrábí třískově, při všech operacích může dojít ke vzniku vrubu.
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Třeba ze školy ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já se jen ptám jestli víš, jak přesně je dělaná origo klika pro TDV6 (2,7, nebo 3,0) = jaký je technologický proces. Nemyslím, že by se na škole probírala tato konkrétní TDV6. Nebo?
Způsobů výroby je víc než jeden:
- kovaná a obráběná (co do houževnatosti určitě nejlepší)
- litá a obráběná
- předlitá, kovaná a obráběná (tak jak říkáš)
Tady třeba kování z jednoho bloku ocele:
https://www.youtube.com/watch?v=qGwA-nV82dY
A tady je jak rozeznat odlitek od výkovku:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ
Popis odlitá klika vers. kovaná
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html
A zde přímo na TDV6:
odlitá:
http://bonamotor.en.gasgoo.com/auto-pro ... 78759.html
a kovaná:
https://nlgroupautoparts.en.alibaba.com ... hafts.html
Jestli máš nějakou origo vyndanou, tak na ní mrkni a napiš která to je - jak zvoní a jakou má dělící rovinu. Podle toho se jasně rozezná zda je odlitá, či kovaná.
To pomůže zjistit, zda má smysl uvažovat o výměně za kovanou.
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Na zbytečnosti nemám čas, ani sebelepší klika neumí běžet do oblouku, kdy už konečně všichni pochopíte, že problém není v klice, ale v bloku...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Land Cruiser 120 D4D
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zatímco LR motor mydlí vesele dál...majer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
On to vlastně není LR motor a jeho používání v Jag/LR se chýlí ke konci. Jag/LR chystá svůj vlastní 3,0 turbodiesel, který bude řadový (přidali 2 válce k dvoulitru Ingenium, který mimochodem také není kdovíjak spolehlivý). Obávám se, že motory, které by vydržely 300 tisíc km a víc se už snad ani nevyrábějí.
Já mám momentálně čtvrtou Discovery (z toho třetí s motorem TDV6/SDV6, jeden 2,7 a už druhý 3,0), držím se mantry 200 tisíc a dost, zkracuji servisní intervaly a nikdy jsem zatím s motorem neměl problém. Současná D4 SDV6 má najeto 123 tisíc a zatím OK.
Já mám momentálně čtvrtou Discovery (z toho třetí s motorem TDV6/SDV6, jeden 2,7 a už druhý 3,0), držím se mantry 200 tisíc a dost, zkracuji servisní intervaly a nikdy jsem zatím s motorem neměl problém. Současná D4 SDV6 má najeto 123 tisíc a zatím OK.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Lukasino
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ale u subaru na to přišlo taky až po deseti letech, nehledě na to, že pokud se nemýlím, tak ten motor nedávno ukončili raději úplněmajer1 píše: 09 zář 2019 18:54 Přesně stejný problém mají první naftové motory subaru .. Naštěstí jsou od 2015 změny a už to není takové kamikaze koupit subo v nafte

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost.

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To vidím...tom199 píše: 09 zář 2019 21:52 No, přišli na to o dost dříve, od roku 2011 (2 roky od uvedení) už to není takový průser a od 2013 už je to celkem spolehlivý motor. To jen tak pro úplnost.![]()
- Přílohy
-
- IMG_20190910_080509.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 4775 x
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já myslím, že informace, že problém způsobuje blok a ne klika, je dostatečná pomoc.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Lukasino
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Řeč byla o subaru

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Co sem pletete rejži ???
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Chápu, že na to někdo nemusí mít čas, nicméně bych se to rád dozvěděl. Je tu někdo jiný, kdo má vyndanou nejlépe i ruplou kliku v garáži a je ochoten se na ní mrknout a udělat pár fotek? Stačí nafotit dělící rovinu (široká dělící rovina = výkovek, tenká = odlitek), popřípadě zkusit jak zvoní podle návodu na Youtube. Tohle vlákno je plné dohadů, tak ať aspoň něco víme jistě.
Aneb jak řekl někdo slavný: "Bez dat jsi jen další člověk s nějakým názorem..."
Ještě jednou jak rozeznat odlívanou kliku od kované:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZhAATjf1BQ
http://www.dropforging.net/cast-vs-forg ... shaft.html
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Z popisu TDV6 motora:
The crankshaft is forged steel and fillet rolled with induction hardened journals.
http://media.disco3.co.uk/gallery/album ... iption.pdf
The crankshaft is forged steel and fillet rolled with induction hardened journals.
http://media.disco3.co.uk/gallery/album ... iption.pdf