

Moderátor: Miky_CZ
A nějaká pojistka, nebo něco takového tam není na tom ? Nebo je to už v ovládání navijáku ( té krabici .. )pojir píše: 02 led 2019 08:42 Ty kabely stejne potrebujes udelat na vhodnou delku pro tvou instalaci. Takze poradna oka https://www.autokabel.cz/index.php?rout ... ry&path=85 + kabely + poradny odpojovac http://www.startery-alternatory.cz/odpo ... y/d-71831/ a je to. Jen budes jeste potrebovat krimpovaci pripravek.
Parádapojir píše: 02 led 2019 08:48 Pojistky se moc nepouzivaji - misto nich je tam ten odpojovac. Ona ani neni uplne potreba, protoze v navijaku jsou dve vinuti seriove za sebou, takze i kdyz by se zkratovalo jedno, tak to pujde stale jeste pres to druhe a nic nezacne horet ani svarovat (vlastni zkusenost).
Díky - přesně to sem potřeboval. Mam to na D2 takže baterka blízko navijáku.MadTom píše: 02 led 2019 08:57 Začnu od konce - krátkej drát (do cca 50cm) stačí 25mm2, delší 35mm2, a pokud se to tahá přes půlku auta tak klidně i 70mm2. Jinak jsou na drátech úbytky a naviják nemá sílu. Výrobci navijáků na drátech šetří. Odpojovač pořádnej, a umístěnej tak, aby se na něj dalo dobře dostat, a byl co nejblíže baterky. Zamyslet se, co se stane při lehkém ťukanci, aby se hned kontaktama neopřel o kus železa a nemělo to snahu začít hořet. Pojistky - existují, ale já bych ty peníze raději připlatil za pořádný odpojovač, navíc 500A pojistka je spíš na okrasu, není jisté, že by při zkratu vyhořela, ale na druhou stranu ji může odpálit o vlastní naviják.
Oka - krimpovat nikoliv letovat. Kabely chránit vhodnou chráničkou proti poškození (prodření) a upevňovat je. Přes oka se mi osvědčila smršťovací bužírka se lepidlem, co se dává na kabely do země - zpevní se tím konec kabelu, aby se neulomil přechod mezi okem a kabelem. Kabely se dají koupit v různých provedeních - liší se tloušťkou a počtem drátků uvnitř a materiálem izolace - některé jsou výborně ohebné a dá se s nimi v autě dobře pracovat - tohle ušetří hodně sakrování.
To je jasné, bude to ako 3-5t páka na ten slabý vrch a na celé uchytenie nárazníku. To, že tam je platňa uchytena o spodok je len marny pokus o vylepšenie idiotskej myšlienky. Ten co to montoval bol oberkoko.. čo pri tom nepohol rozumom ak nejaký má. Sorry, uletelo mi "pero" ale nejako ma to nasraloxxx píše: 01 led 2019 20:24 ..
a jak píše Madtom, též by mě zajímalo, jak se to bude chovat, když to bude vytahovat 3t z bahna
Treba zachovat pokoj. Uz je ten navijak zdemontovanyAcon píše: 02 led 2019 12:52To je jasné, bude to ako 3-5t páka na ten slabý vrch a na celé uchytenie nárazníku. To, že tam je platňa uchytena o spodok je len marny pokus o vylepšenie idiotskej myšlienky. Ten co to montoval bol oberkoko.. čo pri tom nepohol rozumom ak nejaký má. Sorry, uletelo mi "pero" ale nejako ma to nasraloxxx píše: 01 led 2019 20:24 ..
a jak píše Madtom, též by mě zajímalo, jak se to bude chovat, když to bude vytahovat 3t z bahna![]()
Presne tak vymotat z bubnu jde to i bez napajeni. Namotat je nejlepsi kdyz bude napajen at si pekne lano navines. Lano ma vetsinou na konci oko na šroubVal píše:Ked uz som to tu nacal ten moj navijak, este taka jedna mini otazka. Ako ten hak na konci prevlecem cez ten priechod lana? Predpokladam, ze ho musim cele vytiahnut a na konci je nejaka spojka? Vlastne to je jedina logicka moznost. Som to chcel dnes rozhodit. A potom ked to vytiahnem, treba to stiahnut naspat pomocou baterky, alebo to ide aj bez? Lebo je tam toho lana dost, 15 metrov minimalne tipujem. Ze ma to nenapadlo, ked to bolo na aute
Tych 15 som len odhadol, teda 10 bolo vonku, viac som neskusal. Ak tam bude 30, tak to fakt len s napajanim teda. Nic, dam to k autu, ved kable su dost dlhe. Alebo pouzijem zdroj. Ono, ten prielez mi ani nevadi, ved ten pouzijem asi, len ten kus zeleza na com to je namontovane, ma tiez malu dieru.pojir píše: 03 led 2019 19:08 Toho lana tam bude dokonce 30 metru
A hak taky muzes sundat, pokud to lano na konci rozpletes... Jinak navinout to bez napajeni jde dost blbe. A napajeni je vhodne vzdycky alternatorem a ne jen baterkou, i kdyz to jedno navinuti bez zateze baterka zvladne.
Elektrike trochu rozumiem, ale dakujem za rady. Som to len chcel zvladnut v garazi bez napajania vediet ci na to chcem ist dobre.MadTom píše: 03 led 2019 20:02 Namotat jedině elektricky, a chce to lano pěkně utahovat. Očko na konci, na chycení pod šroubek je jenom kvůli namotání na buben, nikoliv kvůli pevnostním upevnění, na bubnu musí zůstat vždy alespoň 5 pěkně utažených závitů, aby se lano nevysmeklo.
A s tím zdrojem opatrně - běžně vezme motor naprázdno 20A a víc, a když točí navijákem tak klidně i 40A, takže je potřeba slušné dráty a hlavně oka na koncích. Jednak aby se dráty nezačaly tavit, hlavně ale aby špatný kontakt neopálil šrouby na navijáku, protože finální oka by na ně potom špatně kontaktovali.
Ono vůbec správně utažené a nevyklepané silové spoje k navijáku jsou docela zásadní pro jeho spolehlivou funkci. Drtivá většina oprav navijáků na autech co jsem dělal, byl kvůli špatným spojům někde mezi navijákem a baterkou, a z toho polovina bylo uzemnění.