#73
Příspěvek
od jezbera ivan » 11 led 2009 07:45
Takze tu je komentar ku tomu co sa u mna udialo v tejto problematike. Pri oboch autach, ktore som robil s Pete Bell-om islo o tuning stage 1, tzn len softwarova uprava s dorazom na zivotnost a prevadzku motora s cielom zvysit dynamiku, skludnit a stisit chod, skratka zprijemnit motor a tym auto pre uzivatela v ramci zdraveho rozumu.
D90 TD5 manual 2000, bez EGR, K&N filter
Tu bola nonFlash Ecu takze som kupil v UK od Pete Bell novu (uz pouzitu) flash ECU a do nej mi Pete nahral soft vhodny pre nase auto. Opakujem, softwarovy menezment nie je rovnaky pre vsetky TD5 a treba vzdy pouzivat ten, co je vo vasom aute od vyroby a ziaden iny, napriek tomu za auto nastartujete a motor pobezi i s inym!!! Ja som do novej jednotky musel uz len nahrat moje povodne kodovanie vstrekov a pripojit ju ku konektoru. Prva zmena je v chode motora na volnobeh - je pravidelnejsi a taky jasnejsi a krajsi. Dalsia zmena v reakcii na pedal, jasnejsia, rychlejsia. Zmena dalsia je, ze auto je zivsie a vladze viac, cize napr v terene menej kvaltujem a jednicku skoro nepouzivam. Jedine, co som si vsimol a bol som o tom aj informovany dopredu, ze auto viacej dymi ale to len tesne po preradeni alebo ked stlacim plyn na podlahu.
Cena bola 150 GBP za ECU a 345 GBP za soft, bez DPH. Platba kartou.
DII TD5 manual 2003, bez EGR
Majitel Peter bol nespokojny s tym aka je jeho DIIka leniva, a maximalka okolo 120 sa mu tiez zdala byt dost nizka. Auto ma poupravovane, ma velku zahradku a 32" pneu. Olejom zatopene kable k ECU menil nedavno, co chodu motora dost pomohlo. Rozhodol sa tiez pre cestu cez majstrov z UK. Dohodli sme Pete-ho na konkretny termin, aby nam bol k dispozicii. Stiahli sme z ECU fuel map (samozrejme zalohovali) a poslali ho Pete-mu, ktory z neho vycital oroginalne nastavenie a poslal nam upraveny spat cca za hodinu. Soft sme nahrali spat do ECU. Majitel bol naozaj velmi prijemne prekvapeny a komentoval to slovami, ze to bolo jeho najlepsie investovanych 345 libier! Maximalka isla na 140, auto taha lepsie, tak kde chodil jednotkou teraz ide dvojkou.... skratka vratilo mu to zivot. Ziadne negativa sa pocas testovacich jazd nevyskytli a ani do ECU sa neukladaju ziadne chyby. Vacsie dymenie sme nezaregistrovali, ale mozno aj preto, ze vyfuk ma pod autom a to sa v spatnom zrkadle tazsie zbada. Zaplatil 345 GBP netto.
Obe skusenosti ked porovnam s tuningom, co mi robili v Brne v LR na jednej z mojich TD5 DII v minulosti, tak to sa ani porovnat neda. Tam som si totiz tak trochu musel navravat, ze to tunovane je. jedine co bolo markantne bola cena, v Brne vyssia o 40%
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2