D3 povyrosla o 2,5 palce
Moderátor: Miky_CZ
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Ještě na disco3.co.uk zmiňují, že kola plně do rejdu v onom maximálním (Plus extended) modu může způsobit poškození řízení.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Jak jsem psal , mám to tak asi 2-3roky a k ničenu nedošlo .Pravda je taková,že u těch táhel je vyšší i nákladový módvava píše:Větší kola bych chtěl dát taky. 235/80 R17 nebo tak něco.
Takže pro shrnutí - tyčky zvednou vše - ale opět otázka, jak to je s maximální výškou, která se tím pádem zvedne taky o 5 cm? Nedochází někde k poškození?

S krabičkou ti neporadím,ale pamatuju,když jsem ji chtěl já tak ji dělal jen http://www.matzker.de/ .........vava píše:No a jestli krabička, tak ta ANITAS (610,- EUR) se mi líbí víc než Llams (630,-EUR nebo dovoz 600 AUD (možná minus 10% Au VAT a zase plus 22% DPH a clo cca podle výpočtu 2500 Kč - ale to nevím jestli jsem to správně zadal)
Naposledy upravil(a) RudaK dne 05 bře 2014 17:20, celkem upraveno 1 x.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Při větších kolech to tedy znamená zachycení kola o podběh při propružení nebo bouchlým měchu?
Nedochází ve vypuštěné poloze k tlaku vahou auta na páku snímače, pokud je upravená délka ovládacích tyček?
Asi by bylo správné offroaďácké podložit patřičně dorazy, dát delší tlumiče nebo při zachování zdvihu nastavit písty , resp. vepředu mezikusy mezi pružící jednotky a držák...
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
To řešili určitě ti co to vymysleli
Mám ty zkrácený táhla a nic se neděje a krabičku mají jinní a taky nic .Ona to zas až tak velká úprava není . Hold když to chceš zvednout,tak otočíš jen čudlíkem ....
Ty táhla a nebo krabičky jsou jen na to,aby se to nespouštělo dolů při jízdě nad 50km/hod - prostě oblbnout ŘJ .....

Mám ty zkrácený táhla a nic se neděje a krabičku mají jinní a taky nic .Ona to zas až tak velká úprava není . Hold když to chceš zvednout,tak otočíš jen čudlíkem ....

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Tohle je vlastně zásadní otázka....používají se táhla, krabičky jen na to, aby se oblbla ŘJ a výška auta zůstala vyšší i při rychlostech nad 50 km/h???
Nebo se skutečně MĚNÍ maximální světlá výška auta???
Nebo se skutečně MĚNÍ maximální světlá výška auta???
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
1. Kratší táhla zvednou to auto a je vyšší stále - ŘJ ale funguje normálně , tz nad 50km/hod ti to bude z OFF výšky spouštět na standartní a opačně s nákladové výšky ti to automaticky zvedne nad 5km/hod zase do standartu ( aby sis to představil,tak jsou kratší cca o 2 mm . prostě hrozně málo a i to stačí zvednout o ty 2" ) Táhla neoblbnou ŘJ ale senzory výšky - přeci jen to je klasický snímač na bázi reostatu či jak se ten bazmek jmenuje . Ale je to jednoduše vratná úprava - vyměníš táhla zpět.vava píše:Tohle je vlastně zásadní otázka....používají se táhla, krabičky jen na to, aby se oblbla ŘJ a výška auta zůstala vyšší i při rychlostech nad 50 km/h???
2. Krabička tu ŘJ vlastně ošidí - dává ji mylné informace o výšce a tím pádem nezávisle od rychlosti . Výhoda je ta,že když chceš tak to zvedneš otočení čudlíku a když ne,tak to je jak z výroby .
Asi tak : mám 32" kola,které tam taky vlezou,ale přizvedlé to líp vypadá v blatnících ( bez přizvednutí je to dost naknop ) . Originál kola z výroby jsou 30". Já to přizvedl jen kvůli kolům . No a výrobce by nesouhlasil ze žádnou takovou úpravou - bo kdyby jó,tak by to nabízel jako doplněk za nejakou tu libru ....

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Rudo a když auto zvedneš do nejvyšší polohy, je to stále OK? Není tam nikde problém?
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Už jsem to psal že není 
Nakonec ta krabička to zvedne ještě víc než ty táhla . Ta ty módy ještě násobí ....

Nakonec ta krabička to zvedne ještě víc než ty táhla . Ta ty módy ještě násobí ....
Naposledy upravil(a) RudaK dne 05 bře 2014 21:30, celkem upraveno 1 x.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Rudo
díky za postupné objasňování.
Jestli jak píšeš a určitě to tak je:..."Táhla neoblbnou ŘJ ale senzory výšky - přeci jen to je klasický snímač na bázi reostatu"
Moje otázka je - je tam ještě jiný - třeba koncový snímač/spínač při dosažení maxima?
No a pokud ne (a mechanika to umožňuje - např. tlumiče, dorazy, atd.) tak táhla zvětší maximální světlou výšku auta. Pokud by tam totiž ten další byl, tak by došlo jen k posunu oproti nastavení ŘJ a maximum by zůstalo stejné.
díky za postupné objasňování.
Jestli jak píšeš a určitě to tak je:..."Táhla neoblbnou ŘJ ale senzory výšky - přeci jen to je klasický snímač na bázi reostatu"
Moje otázka je - je tam ještě jiný - třeba koncový snímač/spínač při dosažení maxima?
No a pokud ne (a mechanika to umožňuje - např. tlumiče, dorazy, atd.) tak táhla zvětší maximální světlou výšku auta. Pokud by tam totiž ten další byl, tak by došlo jen k posunu oproti nastavení ŘJ a maximum by zůstalo stejné.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Si mě předběhl - podle mě ta krabička to zvedne ještě víc - ale si to jen myslím,nebo mě to řekl ten co tu krabičku má - nakonec určitě říkal,že to je jedna z dobrých investic a má tu z Austrálie .
Má ji Ivan Jezbera ( údajně byl první v Evrope kdo ji montoval ) a Petrs a Vizoš ( tomu zas nechtěli běhat ty táhla ) a včil babo raď. Já bych se té Australské nebál a možná ji i časem pořídím . Je dobrá v písečných dunách kde je potřeba větší rychlost než těch zatrolených 50km/hod - což jsem si vyskoušel na vlastní kůži .....
Dorazy jsou myslím tlumiče,ale nevím to určitě . Zas tak to nevyšetřuju .
Má ji Ivan Jezbera ( údajně byl první v Evrope kdo ji montoval ) a Petrs a Vizoš ( tomu zas nechtěli běhat ty táhla ) a včil babo raď. Já bych se té Australské nebál a možná ji i časem pořídím . Je dobrá v písečných dunách kde je potřeba větší rychlost než těch zatrolených 50km/hod - což jsem si vyskoušel na vlastní kůži .....
Dorazy jsou myslím tlumiče,ale nevím to určitě . Zas tak to nevyšetřuju .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Osobně si teda myslím,že zrovna tlumičům to nejlíp dělat nebude.Tím že se to přizvedne tak se změní jejich pracovní dráha.
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
No pokud to ta krabička zvedne výš, tak to podle mne znamená, že:
- nejsou tam jiné dorazy
- elektronika (originální) má omezení, které tahle krabička změní
Mně jde jen o to zjistit, jak to je s tím Super Plus Extended módem či co to je (jestli to vůbec je), jestli je tento mód možné využít v krizové situaci nějak nezávisle (pokynem řidiče - ne automatikou Terrain Response) a nebo jestli je opravdu nutné investovat 16 tis. - to vše pro mé účely - nejezdím v dunách (i kdybych někdy rád
) a zvednout to výš než je normální.
???
- nejsou tam jiné dorazy
- elektronika (originální) má omezení, které tahle krabička změní
Mně jde jen o to zjistit, jak to je s tím Super Plus Extended módem či co to je (jestli to vůbec je), jestli je tento mód možné využít v krizové situaci nějak nezávisle (pokynem řidiče - ne automatikou Terrain Response) a nebo jestli je opravdu nutné investovat 16 tis. - to vše pro mé účely - nejezdím v dunách (i kdybych někdy rád

???
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
To libovka:
souhlasím, že to ostatním dílům nebude dělat dobře, jak jsem psal a psali ostatní na disco3.co.uk v tom nejvyšším módu nedávat kola plně do rejdu.
Ale na pár minut a krizové přejetí/vyjetí/vyproštění si myslím, že to nemá podstatný vliv.
Trvalé použití vidím jen pro větší kola a takové zvednutí (+50 mm) asi také nebude mít vliv na životnost - viz zkušenosti ostatních.
souhlasím, že to ostatním dílům nebude dělat dobře, jak jsem psal a psali ostatní na disco3.co.uk v tom nejvyšším módu nedávat kola plně do rejdu.
Ale na pár minut a krizové přejetí/vyjetí/vyproštění si myslím, že to nemá podstatný vliv.
Trvalé použití vidím jen pro větší kola a takové zvednutí (+50 mm) asi také nebude mít vliv na životnost - viz zkušenosti ostatních.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Je to věc investic
V tomdle se těžko radí - já jsem s těma táhlama od Luboše spokojený a asi je to dobrý kompromis . Čas ukáže ,jezdím s nima zatím asi 2 roky tz. cca 20 - 30 000 km . Co můžu říct zodpovědně,tak na stabilitu se mě to zdá stejné .

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Je pravda,že off auta mají tlumiče delší kůli křížení.Takže se asi tolik neděje.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Sice D3 nemám ale princip je furt stejnej.
Čidlo měří vzdálenost nápravy, od zbytku auta a s nějakou inteligencí to průběžně dorovnává. Vedlejší efekt je možnost měnit výšku auta. Není tam nic jiného, z čeho by to auto poznalo.
Prodlužovací tyčky pouze posunou celé nastavení kousek jinak, bez nutnosti zásahu do elektroniky - rekalibrace podvozku pomocí diagnostiky.
Krabička, aspoň tedy ta australská se vkládá do cesty signálu z čidel a ten ovlivňuje. Umožňuje to tedy měnit nastavení za jízdy dle toho jak chce řidič.
Až potud je všechno skoro stejné. Pokud je ale krabička udělaná chytře, tak na rozdíl od tyček nemusí být lineární - tedy že v běžném rozsahu nastavení výšek podvozku se chová jako tyčky a když dojde do extrému, tak se může postupně chovat až tak, jako by tam nebyla. Ale na tohle je potřeba se zeptat autora krabičky, jak to má ošetřené.
Nehledejte v té elektronice v autě žádnou zásadní složitost. Tu vám pouze sugerují v servisech lidi, co se elektriky bojí, protože ve škole nedávali pozor a ono to holt většinou není vidět. A že se na opravy používají měřící přístroje a diagnostika, vždyť to je taky jenom nářadí, jako kladivo a kleště. A taky se musí umět používat.
Z toho co tady zaznělo je jedna zajímavá věc - dorazy nápravy. Směrem dolů to limituje nejspíše tlumič. Směrem nahoru by tam měl být nějaký doraz, aby v případě prasknutí měchu, třeba po propíchnutí klackem, auto sedlo pouze na dorazy a dalo se s ním aspoň trošku jet, bez toho, aby se zničily gumy nebo něco poškubalo okolo nich. Při normální velikosti kol a pouze zvednutém autu je to jedno, pokud se dají větší kola, může to být problém.
Čidlo měří vzdálenost nápravy, od zbytku auta a s nějakou inteligencí to průběžně dorovnává. Vedlejší efekt je možnost měnit výšku auta. Není tam nic jiného, z čeho by to auto poznalo.
Prodlužovací tyčky pouze posunou celé nastavení kousek jinak, bez nutnosti zásahu do elektroniky - rekalibrace podvozku pomocí diagnostiky.
Krabička, aspoň tedy ta australská se vkládá do cesty signálu z čidel a ten ovlivňuje. Umožňuje to tedy měnit nastavení za jízdy dle toho jak chce řidič.
Až potud je všechno skoro stejné. Pokud je ale krabička udělaná chytře, tak na rozdíl od tyček nemusí být lineární - tedy že v běžném rozsahu nastavení výšek podvozku se chová jako tyčky a když dojde do extrému, tak se může postupně chovat až tak, jako by tam nebyla. Ale na tohle je potřeba se zeptat autora krabičky, jak to má ošetřené.
Nehledejte v té elektronice v autě žádnou zásadní složitost. Tu vám pouze sugerují v servisech lidi, co se elektriky bojí, protože ve škole nedávali pozor a ono to holt většinou není vidět. A že se na opravy používají měřící přístroje a diagnostika, vždyť to je taky jenom nářadí, jako kladivo a kleště. A taky se musí umět používat.
Z toho co tady zaznělo je jedna zajímavá věc - dorazy nápravy. Směrem dolů to limituje nejspíše tlumič. Směrem nahoru by tam měl být nějaký doraz, aby v případě prasknutí měchu, třeba po propíchnutí klackem, auto sedlo pouze na dorazy a dalo se s ním aspoň trošku jet, bez toho, aby se zničily gumy nebo něco poškubalo okolo nich. Při normální velikosti kol a pouze zvednutém autu je to jedno, pokud se dají větší kola, může to být problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Tome tak když se to spustí dolů z jakéhokoli důvodu,tak se s tím nedá jet a šmatlá to gumy . Já myslel že nedojedu do Brna a to mám 12 km do servisu , kde mě vyměnili čidlo . A soused to dotáhl z hor v Itálii a oddělal pneumatiky . I když dodnes mě není jasný jak tu cestu přežil . Je to natvrdo jak motokára a zakloněné kola . Ještě by to mělo omezovat rychlost , ale to nevím jestli jó bo se s tím fakt jelo blbě . Jestli tam v tomdle případě vlezou do podběhů ty 32" kola nevím .MadTom píše: Směrem dolů to limituje nejspíše tlumič. Směrem nahoru by tam měl být nějaký doraz, aby v případě prasknutí měchu, třeba po propíchnutí klackem, auto sedlo pouze na dorazy a dalo se s ním aspoň trošku jet, bez toho, aby se zničily gumy nebo něco poškubalo okolo nich. Při normální velikosti kol a pouze zvednutém autu je to jedno, pokud se dají větší kola, může to být problém.
Jinak z elektroniky nemám strach bo ji vůbec nerozumím, tak proto

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Ja ještě doplnim něco k tahlum. První rozmer jsem mel od Vizose, který je nekde koupil/udelal. Ja je udelal stejne jako on a auto mi zacalo hazet nouzovy rezim, stejne jako jemu. Musel jsem dost laborovat, abych docilil co největší efektivity a zase stavu, kdy se nebude zapínat nouzak. Myslim, ze jsem je delal snad 6x. Tahla zvednou auto asi o 4.3cm a delal jsem to hlavne kvůli vetsim kolum, coz se povedlo. jezdil jsem s tim az do prodeje dva roky a nasledne jiz další rok funguje na te prodane DIII. Nic zasadne neodeslo, nic se nadmerne neopotřebovalo. Osobne,bych tu krabici nechtel, stoji celkem dost penez a auto jsem stejne dolu nepoustel tak co.
Jizdni vlastnosti jsou totozne, nepocitil jsem zadny rozdil.
Jizdni vlastnosti jsou totozne, nepocitil jsem zadny rozdil.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Asi ano a pak koupil tu škatulku ....Luboš M. píše: První rozmer jsem mel od Vizose, který je nekde koupil.
Stejná zkušenost - konečně,mám je Luboši od tebeLuboš M. píše: Tahla zvednou auto asi o 4.3cm a delal jsem to hlavne kvůli vetsim kolum, coz se povedlo. jezdil jsem s tim az do prodeje dva roky a nasledne jiz další rok funguje na te prodane DIII. Nic zasadne neodeslo, nic se nadmerne neopotřebovalo. Jizdni vlastnosti jsou totozne, nepocitil jsem zadny rozdil.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
No, jasný je, že maximální vejška se nezmění, prostě se vytáhnou tlumiče nadoraz a padla, proto jsem se divil, že de facto táhlama a asi i krabičkou se zkrátí dráha zdvihu, jinak řečeno výrazně omezí křížení, pokud by u takovýho auta bylo potřeba.
Při vypuštění auto sedne na obvyklý místo, akorát pokud jsou jiný délky táhel, mohlo by to znamenat že se dostanou snímače přes doraz? Proto bych se bál a dal tam ty patřičně upravený dorazy nápravy
Při vypuštění auto sedne na obvyklý místo, akorát pokud jsou jiný délky táhel, mohlo by to znamenat že se dostanou snímače přes doraz? Proto bych se bál a dal tam ty patřičně upravený dorazy nápravy
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince