Td5 a zimní start

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Td5 a zimní start

#81 Příspěvek od Lochy » 06 úno 2012 12:53

takových aut bude určitě hodně. dnes ráno -25°C octavia 1,6TDI CR, 122 000 km, na jedno nažhavení a jela, a to má v sobě ještě pořád tu naftu co jsem musel zprovoznit VIFem... ale je pravda, že jsem byl jediný diesel v ulici, který takhle naskočil... ze třech VW stále čouhaj kabely od nabíječek...

Uživatelský avatar
hrabe
Příspěvky: 612
Registrován: 10 říj 2009 18:35
tel.: 00421903849869
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Púchov
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#82 Příspěvek od hrabe » 10 úno 2012 18:25

Acon píše:Hm, doteraz som naštartoval vždy "nabrnk" Aj dnes ráno, -16° len som sa z vonka naklonil a bez žhavenia hneď zaštatroval. Motor snáď ani raz nepretočil a už to vrčalo. Služobná Oktávka potrebuje najprv 3-4x nažhaviť, potom chytila no ochotná nebola. Prvé 3-4s sa to trochu hádalo. Skvelá TD5. Existuje ešte nejaký diesel, ktorý by tak ochotne štartoval?
Tak já na studeném odchovu natočím i při -16 , ale při studeném motoru pod sáním 5 válce kape nafta a teče to po přírubě převodovky až pod motor. V teplém stavu je to lepší.
Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Nechcu do toho v té zimě hrabat ale sere to....

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#83 Příspěvek od PavelU » 10 úno 2012 18:53

hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Regulátor tlaku paliva... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
hrabe
Příspěvky: 612
Registrován: 10 říj 2009 18:35
tel.: 00421903849869
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Púchov
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#84 Příspěvek od hrabe » 10 úno 2012 20:48

PavelU píše:
hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Regulátor tlaku paliva... :wink:
A máš ho.... ? Je to moc náročné na čas ta oprava??

Radim
Příspěvky: 472
Registrován: 24 úno 2007 21:00
tel.: 603256861
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Louny

Re: Td5 a zimní start

#85 Příspěvek od Radim » 13 úno 2012 09:46

Mám dotaz, při těchto mrazech nastartuju DII a hvízdá mi palivové čerpadlo tak cca 20vteřin.
Je to normální, nebo je to známka brzkého konce čerpadla...
Díky
Radim
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE

Uživatelský avatar
WOYTA
Příspěvky: 185
Registrován: 16 led 2010 10:58
tel.: +420 606 854 519
auto: Discovery ll td5
Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ

Re: Td5 a zimní start

#86 Příspěvek od WOYTA » 13 úno 2012 10:40

To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Td5 a zimní start

#87 Příspěvek od Benjamin » 13 úno 2012 11:24

WOYTA píše:To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta
Udělal jsi dobře Woyto, ta montáž není vůbec žádná slast, když jsem na to koukal na dílně a hlavně je nebezpečí, že když se to udělá blbě, tak se zase poškodí ta riziková část a bude to téct znova. Mně ho měnili na 2x za sebou.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#88 Příspěvek od MadTom » 13 úno 2012 11:29

Já jsem to dělal sám dvakrát a v pohodě. Podstatné je, že nemám ruce jak lopaty, docela to tomu pomáhá. Druhá věc je, nedělat to na horkým motoru. Ty spáleniny na rukách co jsem viděl u Land Jirky nebyly moc hezké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
matuss.by
Příspěvky: 148
Registrován: 28 čer 2010 21:48
tel.: +421902178808
auto: Discovery II, 2003
Bydliště: Slovakia, Bytča

Re: Td5 a zimní start

#89 Příspěvek od matuss.by » 13 úno 2012 11:50

ahoj. Pisal som uz do temy v diskovery ale kedze sa to hodi aj sem tak skusim. Som na lyzovacke v Tatrach, rano -21, po zhasnuti vsetkych kontroliek vratane zhavenia, ktore trvalo neskutocne dlho som sa snazil nastartovat asi na 4krat to naskocilo ale sprevadzane divnymi zvukmi ako skripanie :( pos autom ostala mlacka asi ako dlan od nafty. Potreboval som sa dostat do Popradu a celu cestu nieco piskalo (znie to ako ....ako ked vtaky cvrlikaju :) ) ale len pri pohybe auta, pri akejkolvek rychlosti...na neutral ked pridam tak nic. No a po prichode do PP a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi,2OO km od domu a tyzden dovolenky este predomnou....pisem mozno s chybami lebo pisem cez mobil v kaviarni.....normalne sa bojim ist na parkovisko a ist nastartovat ... Diky za nejake postrehy co by tomu mohlo byt.
matuss :cool

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#90 Příspěvek od DanoDEF » 13 úno 2012 12:50

matuss.by píše:...a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi
... po vypnuti motora ked auto stoji tak by to mohol byt rotacny filter oleja hlavne ak je tam iba nejaka lacna nahrada.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#91 Příspěvek od MadTom » 13 úno 2012 12:51

S pískáním neporadím, ale ten regulátor tlaku paliva mi tekl víc než dva týdny, než se dal druhej. Akorát to občas mělo snahu se zavzdušnit, takže v tom bublalo, jako v ústředním topení, ale chytlo to vždycky. Bylo to ale v létě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#92 Příspěvek od Kubrtos » 13 úno 2012 13:54

Píská mi to taky, ale bez loužiček. Startování ve velkejch mrazech zhruba jak popisuje Matus.
Cvrlikání jsem typoval na řemenici. Pokud to bude nějaká levnější prkotina, jenom dobře...
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Td5 a zimní start

#93 Příspěvek od Neklan » 15 úno 2012 15:41

Ze soboty na neděli jsem po dlouhé době parkoval venku, protože jsem na střeše měl rakev s lyžemi a s tím bych se do garáže nevešel. Ráno jsem chtěl odjíždět na hory a přes noc bylo cca -20°C. V nádrži jsem měl cca 50 l normální a 40 l arktické od OMV. Discotéka TD5 poměrně dlouho žhavila a po otočení klíčkem začal startér točit, ale baterka to vydržela jenom cca 10 vteřin a do té doby to nenaskočilo. Ona je tam vlastně pořád první baterka a je tedy osm let stará. Hlodal ve mě červík už na podzim, jestli jí nemám vyměnit, ale ona jinak startovala bez problémů, nicméně parkuju v garáži, kde teplota neklesá pod cca +2°C.
Baterku jsem tedy vyhodil a odnesl do garáže na nabíječku a vydal se shánět novou, což v neděli ráno není úplně jednoduché, protože pumpy v okolí nejen že neměly nezamrzající aditivum do nafty, ale nemají ani baterky a když tak jenom 55Ah. V 10h otevřeli obchod s autopříslušenstvím v nákupním centru, ale měli jenom 80Ah s opačně umístěnými terminály. Mezitím se stará baterka trochu zmátožila na nabíječce a motor naskočil. V tu dobu bylo venku už jenom -14°C. Odjel jsem tedy na hory s prodlužovačkou a nabíječkou v kufru a každý večer jsem to zapojilů, abych ráno nastartoval. Dneska jsem musel do Prahy a čekala tady na mě nová baterka, takže snad bude startování bez problémů i když se vrátí mrazy. V Jablonci měli u pumpy nějaké norské aditivum, tak jsem ho do nádrže nalil třetinku litru, k tomu 3 litry benzínu a dotankoval jsem do plna normální zimní naftou (říkali, že je do -20-ti°C). Startoval jsem bez problémů při -20-ti°C, větší mrazy tenhle týden po ránu nebyly.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Td5 a zimní start

#94 Příspěvek od papavel.k » 15 úno 2012 16:21

...nic si z toho nedělej...tato noc znepojízdnila snad vše co se doposud hýbalo :mrgreen: ...já startoval na poprvé na podruhé celou dobu a to nejezdím denně a stojím venku pořád...v sobotu odpoledne jsme byli na výletě a pohoda :Pohoda: a v neděli v poledne když jsme hladový měli k našim jet na oběd...blm blm a akorát se mi vysmála sousedka co šla vynést smetí...soused přemluvil scouta (taky se mu nechtělo) a přes kabely na podruhý...od té doby zase startuje na cvrnk :Pohoda:
...baterku tam mám jakousi 72Ah 2 roky starou, tak mám vybranou VARTU100Ah, 830A - v neděli jsem přeměřil místo a až ta co tam je půjde do kytek tak pořídím..zatím jí stačilo pohrozit potvoře :mrgreen:
příjemné dny všem a :Pohoda:
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#95 Příspěvek od visby » 15 úno 2012 16:54

myslim, ze s dobrou baterkou by ste ani jeden nemali problem;-)

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Td5 a zimní start

#96 Příspěvek od papavel.k » 15 úno 2012 21:02

:mrk přesně jak píšeš...stejně jako NEKLAN jsem ji s autem koupil...až teď v mrazech se párkrát vyresetovalo radio :evil: jinak celou dobu jezdím...pokud se sama nerozhodne se rozsypat dám ji ještě léto, další zimu už jí moc nevěřím...originál baterky vydrží déle, ale vůbec se divit nebudu, když tahle vydrží málo nad dva roky (nevím co to je za značku, ještě jsem ji neměl důvod vyndat :oops: ) - co mám auta tak jsem se s tím setkal už 3x a nikdy jsem nekupoval v šitelixu nebo skurvontu a podobně...dám tam co největší se vejde abych nekuchal kastlik se silným startem a bude snad vyřešeno asi tu viz. výše :think - ale na to je tu zvláštní téma...zdála se mně i rozumně cenou...určitě si to ten motor zaslouží :)
...jo a asi přetěsnit vstřiky, možná padá nafta :think
...jo a ještě skouknout žhavení a relé..i když to možná tak fungovat má..
..a ještě to řízení..ale to chrochtání se díky mrazům ztratilo...aspoň než se pořádně prohřeje :think
...jo a .....srovnat nárazník....dát dohromady zadní....vyměnit pravou přední lampu...........jo brzdy!!! zadní brzdy a přední potřebují stálý dohled jako kardany....z rádia vytáhnout kablik na MPTrojku aby mi dcerka nenadávala až ho tedy dostanu ven...srovnat dveře.........a....a.....
....a to už sem dávno nepatří poněvač to není zimní start ale maraton :mrgreen: já ji :inlove
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#97 Příspěvek od visby » 15 úno 2012 21:32

tieto auta su nekonecny pribeh;-)

u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Td5 a zimní start

#98 Příspěvek od Benjamin » 15 úno 2012 21:55

visby píše:tieto auta su nekonecny pribeh;-)

u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
Jak náročná je jejich výměna?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#99 Příspěvek od visby » 15 úno 2012 22:01

Benjamin píše:Jak náročná je jejich výměna?
to este neviem, uvidime ked pridu;-)

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#100 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2012 22:37

Výměna žhavičů je v pohodě - stáhneš z nich konektor a vyšroubuješ. Je na to potřeba dlouhej ořech 10mm. Já ho mám na 1/2" golu, k tomu kloubek a prodlužovací díl a v pohodě to vytočíš. Akorát opatrně při prvním povolování, kdyby byl zatuhlej. Dneska jsem vyměnil 2 ze 4, na víc už nebyla chuť a čas.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět