Td5 a zimní start
Moderátor: Miky_CZ
Re: Td5 a zimní start
takových aut bude určitě hodně. dnes ráno -25°C octavia 1,6TDI CR, 122 000 km, na jedno nažhavení a jela, a to má v sobě ještě pořád tu naftu co jsem musel zprovoznit VIFem... ale je pravda, že jsem byl jediný diesel v ulici, který takhle naskočil... ze třech VW stále čouhaj kabely od nabíječek...
- hrabe
- Příspěvky: 612
- Registrován: 10 říj 2009 18:35
- tel.: 00421903849869
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Púchov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
Tak já na studeném odchovu natočím i při -16 , ale při studeném motoru pod sáním 5 válce kape nafta a teče to po přírubě převodovky až pod motor. V teplém stavu je to lepší.Acon píše:Hm, doteraz som naštartoval vždy "nabrnk" Aj dnes ráno, -16° len som sa z vonka naklonil a bez žhavenia hneď zaštatroval. Motor snáď ani raz nepretočil a už to vrčalo. Služobná Oktávka potrebuje najprv 3-4x nažhaviť, potom chytila no ochotná nebola. Prvé 3-4s sa to trochu hádalo. Skvelá TD5. Existuje ešte nejaký diesel, ktorý by tak ochotne štartoval?
Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Nechcu do toho v té zimě hrabat ale sere to....
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
Regulátor tlaku paliva...hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- hrabe
- Příspěvky: 612
- Registrován: 10 říj 2009 18:35
- tel.: 00421903849869
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Púchov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
A máš ho.... ? Je to moc náročné na čas ta oprava??PavelU píše:Regulátor tlaku paliva...hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 24 úno 2007 21:00
- tel.: 603256861
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Louny
Re: Td5 a zimní start
Mám dotaz, při těchto mrazech nastartuju DII a hvízdá mi palivové čerpadlo tak cca 20vteřin.
Je to normální, nebo je to známka brzkého konce čerpadla...
Díky
Je to normální, nebo je to známka brzkého konce čerpadla...
Díky
Radim
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Td5 a zimní start
To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta
Re: Td5 a zimní start
Udělal jsi dobře Woyto, ta montáž není vůbec žádná slast, když jsem na to koukal na dílně a hlavně je nebezpečí, že když se to udělá blbě, tak se zase poškodí ta riziková část a bude to téct znova. Mně ho měnili na 2x za sebou.WOYTA píše:To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Td5 a zimní start
Já jsem to dělal sám dvakrát a v pohodě. Podstatné je, že nemám ruce jak lopaty, docela to tomu pomáhá. Druhá věc je, nedělat to na horkým motoru. Ty spáleniny na rukách co jsem viděl u Land Jirky nebyly moc hezké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- matuss.by
- Příspěvky: 148
- Registrován: 28 čer 2010 21:48
- tel.: +421902178808
- auto: Discovery II, 2003
- Bydliště: Slovakia, Bytča
Re: Td5 a zimní start
ahoj. Pisal som uz do temy v diskovery ale kedze sa to hodi aj sem tak skusim. Som na lyzovacke v Tatrach, rano -21, po zhasnuti vsetkych kontroliek vratane zhavenia, ktore trvalo neskutocne dlho som sa snazil nastartovat asi na 4krat to naskocilo ale sprevadzane divnymi zvukmi ako skripanie
pos autom ostala mlacka asi ako dlan od nafty. Potreboval som sa dostat do Popradu a celu cestu nieco piskalo (znie to ako ....ako ked vtaky cvrlikaju
) ale len pri pohybe auta, pri akejkolvek rychlosti...na neutral ked pridam tak nic. No a po prichode do PP a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi,2OO km od domu a tyzden dovolenky este predomnou....pisem mozno s chybami lebo pisem cez mobil v kaviarni.....normalne sa bojim ist na parkovisko a ist nastartovat ... Diky za nejake postrehy co by tomu mohlo byt.


matuss :cool
Re: Td5 a zimní start
... po vypnuti motora ked auto stoji tak by to mohol byt rotacny filter oleja hlavne ak je tam iba nejaka lacna nahrada.matuss.by píše:...a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Td5 a zimní start
S pískáním neporadím, ale ten regulátor tlaku paliva mi tekl víc než dva týdny, než se dal druhej. Akorát to občas mělo snahu se zavzdušnit, takže v tom bublalo, jako v ústředním topení, ale chytlo to vždycky. Bylo to ale v létě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
Píská mi to taky, ale bez loužiček. Startování ve velkejch mrazech zhruba jak popisuje Matus.
Cvrlikání jsem typoval na řemenici. Pokud to bude nějaká levnější prkotina, jenom dobře...
Cvrlikání jsem typoval na řemenici. Pokud to bude nějaká levnější prkotina, jenom dobře...
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: Td5 a zimní start
Ze soboty na neděli jsem po dlouhé době parkoval venku, protože jsem na střeše měl rakev s lyžemi a s tím bych se do garáže nevešel. Ráno jsem chtěl odjíždět na hory a přes noc bylo cca -20°C. V nádrži jsem měl cca 50 l normální a 40 l arktické od OMV. Discotéka TD5 poměrně dlouho žhavila a po otočení klíčkem začal startér točit, ale baterka to vydržela jenom cca 10 vteřin a do té doby to nenaskočilo. Ona je tam vlastně pořád první baterka a je tedy osm let stará. Hlodal ve mě červík už na podzim, jestli jí nemám vyměnit, ale ona jinak startovala bez problémů, nicméně parkuju v garáži, kde teplota neklesá pod cca +2°C.
Baterku jsem tedy vyhodil a odnesl do garáže na nabíječku a vydal se shánět novou, což v neděli ráno není úplně jednoduché, protože pumpy v okolí nejen že neměly nezamrzající aditivum do nafty, ale nemají ani baterky a když tak jenom 55Ah. V 10h otevřeli obchod s autopříslušenstvím v nákupním centru, ale měli jenom 80Ah s opačně umístěnými terminály. Mezitím se stará baterka trochu zmátožila na nabíječce a motor naskočil. V tu dobu bylo venku už jenom -14°C. Odjel jsem tedy na hory s prodlužovačkou a nabíječkou v kufru a každý večer jsem to zapojilů, abych ráno nastartoval. Dneska jsem musel do Prahy a čekala tady na mě nová baterka, takže snad bude startování bez problémů i když se vrátí mrazy. V Jablonci měli u pumpy nějaké norské aditivum, tak jsem ho do nádrže nalil třetinku litru, k tomu 3 litry benzínu a dotankoval jsem do plna normální zimní naftou (říkali, že je do -20-ti°C). Startoval jsem bez problémů při -20-ti°C, větší mrazy tenhle týden po ránu nebyly.
Baterku jsem tedy vyhodil a odnesl do garáže na nabíječku a vydal se shánět novou, což v neděli ráno není úplně jednoduché, protože pumpy v okolí nejen že neměly nezamrzající aditivum do nafty, ale nemají ani baterky a když tak jenom 55Ah. V 10h otevřeli obchod s autopříslušenstvím v nákupním centru, ale měli jenom 80Ah s opačně umístěnými terminály. Mezitím se stará baterka trochu zmátožila na nabíječce a motor naskočil. V tu dobu bylo venku už jenom -14°C. Odjel jsem tedy na hory s prodlužovačkou a nabíječkou v kufru a každý večer jsem to zapojilů, abych ráno nastartoval. Dneska jsem musel do Prahy a čekala tady na mě nová baterka, takže snad bude startování bez problémů i když se vrátí mrazy. V Jablonci měli u pumpy nějaké norské aditivum, tak jsem ho do nádrže nalil třetinku litru, k tomu 3 litry benzínu a dotankoval jsem do plna normální zimní naftou (říkali, že je do -20-ti°C). Startoval jsem bez problémů při -20-ti°C, větší mrazy tenhle týden po ránu nebyly.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Td5 a zimní start
...nic si z toho nedělej...tato noc znepojízdnila snad vše co se doposud hýbalo
...já startoval na poprvé na podruhé celou dobu a to nejezdím denně a stojím venku pořád...v sobotu odpoledne jsme byli na výletě a pohoda
a v neděli v poledne když jsme hladový měli k našim jet na oběd...blm blm a akorát se mi vysmála sousedka co šla vynést smetí...soused přemluvil scouta (taky se mu nechtělo) a přes kabely na podruhý...od té doby zase startuje na cvrnk
...baterku tam mám jakousi 72Ah 2 roky starou, tak mám vybranou VARTU100Ah, 830A - v neděli jsem přeměřil místo a až ta co tam je půjde do kytek tak pořídím..zatím jí stačilo pohrozit potvoře
příjemné dny všem a



...baterku tam mám jakousi 72Ah 2 roky starou, tak mám vybranou VARTU100Ah, 830A - v neděli jsem přeměřil místo a až ta co tam je půjde do kytek tak pořídím..zatím jí stačilo pohrozit potvoře

příjemné dny všem a

DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
myslim, ze s dobrou baterkou by ste ani jeden nemali problem;-)
Re: Td5 a zimní start





...jo a asi přetěsnit vstřiky, možná padá nafta

...jo a ještě skouknout žhavení a relé..i když to možná tak fungovat má..
..a ještě to řízení..ale to chrochtání se díky mrazům ztratilo...aspoň než se pořádně prohřeje

...jo a .....srovnat nárazník....dát dohromady zadní....vyměnit pravou přední lampu...........jo brzdy!!! zadní brzdy a přední potřebují stálý dohled jako kardany....z rádia vytáhnout kablik na MPTrojku aby mi dcerka nenadávala až ho tedy dostanu ven...srovnat dveře.........a....a.....
....a to už sem dávno nepatří poněvač to není zimní start ale maraton


DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
tieto auta su nekonecny pribeh;-)
u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
Re: Td5 a zimní start
Jak náročná je jejich výměna?visby píše:tieto auta su nekonecny pribeh;-)
u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Td5 a zimní start
to este neviem, uvidime ked pridu;-)Benjamin píše:Jak náročná je jejich výměna?
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Td5 a zimní start
Výměna žhavičů je v pohodě - stáhneš z nich konektor a vyšroubuješ. Je na to potřeba dlouhej ořech 10mm. Já ho mám na 1/2" golu, k tomu kloubek a prodlužovací díl a v pohodě to vytočíš. Akorát opatrně při prvním povolování, kdyby byl zatuhlej. Dneska jsem vyměnil 2 ze 4, na víc už nebyla chuť a čas.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo