Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Jo, něco takového chci použít. Podívám se, co je v regálu. Mamutem jsme lepili kryty na antény, a povolilo všechno ostatní, Mamut ale držel. Tady mám skoro 5cm přesah, takže šroubky jsou spíš montážní, protože tolik a tak dlouhých svěrek, abych to postahoval, to doopravdy nemám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Urcite radsej pruzny PU tmel. Napr K+D od Wurth a v podstate kazdy vyrobca ho ma v ponuke. DenBraven, Berner, Sika
Mamut drzi ale stvrdne.
Mamut drzi ale stvrdne.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Jsem musel v garáži uklidit, a protože se mi tu válela železná barevná věc a závitové tyče, tak se úklid dal vzít z hloubky podlahy. Celých 40cm betonu, M20 závitové tyče a chemické kotvy. To celé kvůli odzkoušení, jestli to funguje. Funguje a díky vysokému stropu bude kde parkovat kabriolet, kdybych si nějaký pořídil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Zelený přídavný kufr dostal dodatečné panty, aby se víko dalo i jenom otevřít. Koupit se nedaly, tak následovalo oživení si svařování nerezi TIGem. Jde to, ale proč se mi třepou ruce? Asi zimou.
A když už si člověk hraje, tak vytáhne i mikrometr a začne dělat nerezové vložky do hliníku, že by to potom mohlo přestat pouštět olej z převodovky. Hliníkový obal přídavné převodovky byl v místě střední hřídele vymačkaný tak, že hřídel měla půl milimetru vůli, a to prostě Okroužek neutěsní.
A když už si člověk hraje, tak vytáhne i mikrometr a začne dělat nerezové vložky do hliníku, že by to potom mohlo přestat pouštět olej z převodovky. Hliníkový obal přídavné převodovky byl v místě střední hřídele vymačkaný tak, že hřídel měla půl milimetru vůli, a to prostě Okroužek neutěsní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak odedneška Osram LED H4 legální i u nás - Defender, Série i RRC.stiinek píše: 04 lis 2022 07:53Tak už rozšířeno i na ČR, zatím ovšem jen H7 a LR v seznamu žádný, ale není všem dnům konec.MadTom píše: 05 říj 2022 08:46 https://www.osram.com/ecat/NIGHT%20BREA ... P_4063288/ - zajímavá věc mi padla do oko - LED H4 "žárovky" od Osramu, které mají být legální náhradou do světel, alespoň pro některé Evropské krajiny. Na českém webu to nemají (mají tak jenom nehomologované).
To by mohla být celkem zajímavá náhrada klasických H4 nebo H7 žárovek. Teda pokud k tomu bude příslušný papír.
Je tam popis, co bude potřeba pro legalizaci udělat - nálepku s typovým schválenímu nalepit do motorového prostoru nebo na světlo.
https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
https://www.osram.cz/am/night-breaker-led.jsp
Podmínka je nálepka z krabičky ledek v motorovým prostoru nebo na světle, a nechat světla seřídit.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Děkuji za zprávu,
já jsem je namontoval do Classica před cca. měsícem a je to hodně znatelný rozdíl. Pro srovnání s Osram Nightbreaker Halogen, cca 0,5 roku staré.



Musel jsem ale vyměnit i R5W v bočních světlech, protože ta žlutá už moc kontrastovala s bílým LED světlem a krom toho, že to blbě vypadalo, tak to i na sebe upozorňovalo. Nicméně nemohu říct, že bych byl 100% nadšený a to z možná nepochopitelného důvodu: jezdím starým autem, vědomě, ale ten pocit se nyní večer při pohledu z pozice řidiče trochu vytrácí. A vlastně se vytrácí i trochu kouzlo okolí - zejména během doby vánoc, nebo když ležel sníh, tak se pod tím modrobílým světlem nedostavila romantika krajiny kudy jsem projížděl. Možná se vám to bude zdát jako ironický komentář, ale popravdě se pokaždé leknu, když ty světla rozsvítím a připadá mi to cizí, nepatří to k tomu autu. Ze stejného důvodu jsem taky nikdy nepředělal interiérové osvětlení Range na LED, protože mám rád, když klasická žárovka teplým světlem rozzáří kakofonií dřeva a kůže. Naopak vnitřní LEDky mi připomínají akorát tuzingové vozy zoufalých mladíků, kteří se jejím různobarevným blikáním snaží upoutat pozornost druhého pohlaví...
Jsem si vědom výhod, zejména bezpečnostních, taky nemládnu a tím slepnu, s autem jezdím běžně, nejen svátečně, ale stejně nejsem ještě rozhodnutý je tam nechat.
Ještě pro info: Aspoň v Německu světla samozřejmě není povoleno dat do veteránů (což můj Range není, ale třeba do Jeepa bych si z výše uvedených důvodů stejně nedal)
já jsem je namontoval do Classica před cca. měsícem a je to hodně znatelný rozdíl. Pro srovnání s Osram Nightbreaker Halogen, cca 0,5 roku staré.



Musel jsem ale vyměnit i R5W v bočních světlech, protože ta žlutá už moc kontrastovala s bílým LED světlem a krom toho, že to blbě vypadalo, tak to i na sebe upozorňovalo. Nicméně nemohu říct, že bych byl 100% nadšený a to z možná nepochopitelného důvodu: jezdím starým autem, vědomě, ale ten pocit se nyní večer při pohledu z pozice řidiče trochu vytrácí. A vlastně se vytrácí i trochu kouzlo okolí - zejména během doby vánoc, nebo když ležel sníh, tak se pod tím modrobílým světlem nedostavila romantika krajiny kudy jsem projížděl. Možná se vám to bude zdát jako ironický komentář, ale popravdě se pokaždé leknu, když ty světla rozsvítím a připadá mi to cizí, nepatří to k tomu autu. Ze stejného důvodu jsem taky nikdy nepředělal interiérové osvětlení Range na LED, protože mám rád, když klasická žárovka teplým světlem rozzáří kakofonií dřeva a kůže. Naopak vnitřní LEDky mi připomínají akorát tuzingové vozy zoufalých mladíků, kteří se jejím různobarevným blikáním snaží upoutat pozornost druhého pohlaví...
Jsem si vědom výhod, zejména bezpečnostních, taky nemládnu a tím slepnu, s autem jezdím běžně, nejen svátečně, ale stejně nejsem ještě rozhodnutý je tam nechat.
Ještě pro info: Aspoň v Německu světla samozřejmě není povoleno dat do veteránů (což můj Range není, ale třeba do Jeepa bych si z výše uvedených důvodů stejně nedal)
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak po poskládání jedné přídavné převodovky jsem se pustil do další - opět tekl olej okolo střední hřídele. Díra v obalu převodovky byla vymačkaná na průměru o 0,3mm, tak je tam nerezové pouzdro a je to suvně. Teď už to nepoteče.
A protože včera tady bylo hezky, tak jsme se zajeli podívat na Rejvíz. Po cestě bylo sněhu trošku víc, takže jsem tahal jedno auto za škarpy, druhé jsme vytlačili. Na Rejvízu čerstvý prašan po kolena.
A protože včera tady bylo hezky, tak jsme se zajeli podívat na Rejvíz. Po cestě bylo sněhu trošku víc, takže jsem tahal jedno auto za škarpy, druhé jsme vytlačili. Na Rejvízu čerstvý prašan po kolena.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
A v mezidobí bylo potřeba zrepasovat na D2 žebřík na zadních dveřích - originál LR s komaxitem, takže jako u každého železa to začalo pod tím komaxitem reznout. Opískovat, upravit svářečkou, našopovat zinkem a natřít dvousložkovou barvu. Žebřík položený naštorc přes zvedák se ukázal jako použitelný držák pro lakování.
Přidal jsem horní stupačku, rozšířil jsem stupně a dolů jsem přidal ještě jeden stupínek. Hned se po tom v kroksech poleze lépe.
Na druhé D2 výměna obou tyčí řízení a oprava spínače stěračů. Stěrače přestaly fungovat když se ochladilo, takže vypínač ven, rozebrat, vyčistit a lehounce namazat. Uvnitř vypínače bylo místo vazelíny něco jako husté lepidlo.
Přidal jsem horní stupačku, rozšířil jsem stupně a dolů jsem přidal ještě jeden stupínek. Hned se po tom v kroksech poleze lépe.
Na druhé D2 výměna obou tyčí řízení a oprava spínače stěračů. Stěrače přestaly fungovat když se ochladilo, takže vypínač ven, rozebrat, vyčistit a lehounce namazat. Uvnitř vypínače bylo místo vazelíny něco jako husté lepidlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Člověk se musí něčím bavit, ale souboj s chobotnicí se za zábavu moc považovat nedá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Drobný pokrok od začátku roku - "auto" už jenom vrčí, zatáčí, spojkuje, ale i popojíždí vlastní silou. Na druhou stranu, když nejsou zapojené brzdy, jenom ručka, a volant není přidělaný, ale jenom lehce nasazený, tak je to celkem na houby - stihl jsem nabourat v garáži do žirafy, než mi došlo, že brzdový pedál doopravdy nic nedělá. Naštěstí to bylo jenom pneumatikou, blatníky jsou někde ve skladu. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Ta černobílá vypadá moc pěkně.
Tu korbu ještě použiješ nebo si jí necháš jako stylovou skříň
Tu korbu ještě použiješ nebo si jí necháš jako stylovou skříň

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
To jo, černá střecha je super, hlavně, když pořádně svítí sluníčko... 

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
To je flexibilny solarny panel.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Korbička bude, i s hardtopem nejspíš, a za bílou barvu s černou střechou já nemůžu.
Korbička ze 110HT půjde na moji 130ku. Střecha a bočnice je na půdě, korbičku jsem tam ale nedostal.
Korbička ze 110HT půjde na moji 130ku. Střecha a bočnice je na půdě, korbičku jsem tam ale nedostal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Zase trošku pokrok - když už fungují i brzdy, tak se dalo popojíždět alespoň po dvoře. I volant jsem si přišrouboval, abych se měl čeho držet, protože místo sedačky je tam zatím jenom prkno a polštářek. Neplánovaně jsem musel zrepasovat řazení mezinápravy - originál plastová pouzdra byla vymačkaná, nové pouzdro je mosazné. Stejně tak byl vymačkaný šroub M5 připojuje svislou páku k řazení. Výsledkem je, že při stejné pohybu malé řadicí páky, je asi dvojnásobný pohyb na straně převodovky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Bílou 130ku jsem musel na chvilku odložit, lakýrník nestíhá, alespoň jsem v rámci čekání na korbičku přetěsnil víko ventilů. Pustil jsem se do naší Disco2, po loňském výletu do Turecka už by to něco chtělo. Kromě zadních brzdových destiček a upadlých zástěrek jsem vyměnil startovací baterii - původní má 13 let, 95Ah Banner AGM, nové opět Banner AGM, ale jenom 92Ah - velikost je stejná. Rozdíl byl poznat hned. Ne že by to s to starou baterkou nestartovalo, ale s novou mám opět pocit, že startér chce z motoru utéct, nejenom ho nastartovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Vzhledem k tomu, že mě asi umřela baterka v D2 tak se dívám po náhradě, do teď jsem tam měl Vartu co byla typově z výroby, ale docela bych vyzkoušel něco nového. Tady ta Banerka má kontakty obráceně nebo to pasuje bez úpravy kabeláže?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Kontakty jsou opačně, ale vzhledem k montáži navijáku a druhé baterky jsem stejně silové dráty předělával, a co zbylo originál vyměnil po loňském výletu, protože to bylo shnilé.
Druhá věc - kvůli velikosti jsem musel celkem dost vyřezat ten plastovej kastlík na baterku, dovnitř se nevešla. To mi nevadilo, stejně byl polámanej.
Druhá věc - kvůli velikosti jsem musel celkem dost vyřezat ten plastovej kastlík na baterku, dovnitř se nevešla. To mi nevadilo, stejně byl polámanej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
V rámci čekání na lakýrníka jsem vyměnil oleje - je to lepší na zvedáku, než v leže pod autem. A pustil jsem se i do zadní dveří - udělat funkční demo na úložný systém, jestli se to osvědčí, a pokud budou potřeba nějaké úpravy, tak jaké. Následně případně vyřezat na laseru z kovu. Se ženou jsme se dohodli, že mačetu a sekeru tam sice necháme, ale jenom mimo přechody hranic, aby to nebylo tam moc provokující.
A protože byl svátek práce, tak ho bylo nutné světit prací - takže lešení, flexa a obrousit plechovou římsu na fasádě, aby se dala pořádně natřít. Už aby bylo konečně teplo a malíři to mohli finálně natřít. Nějak nám ti rosničkáři furt nechtějí vyjít s počasím vstříc.
A protože byl svátek práce, tak ho bylo nutné světit prací - takže lešení, flexa a obrousit plechovou římsu na fasádě, aby se dala pořádně natřít. Už aby bylo konečně teplo a malíři to mohli finálně natřít. Nějak nám ti rosničkáři furt nechtějí vyjít s počasím vstříc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Vhtěl bych vidět policajta, kterej se tě zeptá, jestli máš lékarničku, a ty mu jenom řekneš, ať se jde podívat zezadu na auto 
