žiadosť o radu

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
tibortt
Příspěvky: 10
Registrován: 04 dub 2010 07:51
auto: LR Free TD4
Bydliště: Šenkvice

žiadosť o radu

#1 Příspěvek od tibortt » 20 kvě 2010 11:26

...dnes som bol nemilo prekvapený, po krátkej jazde mi začal motor zvyšovať hlučnosť pri nízkych otáčkach a zároveň začala signalizovať kontrolka motora. Neviem čo si mám o tom myslieť, prejavuje sa to iba pri nízkych otáčkach, resp pri ich zvyšovaní, akonáhle dosiahne 1200 a viac ide motor v pohode, ale kontrolka svieti. Takisto sa mi nezdá zápach spalín motora, je iný ako predtým. No a taktiež, ked vypnem klúčik v spínacej skrinke do nulovej polohy, motor ešte chvílku beží a až potom zhasne - oneskorená reakcia. Nemá s tým niekto skúsenosť???

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: žiadosť o radu

#2 Příspěvek od macejky1 » 20 kvě 2010 12:13

jedine diagnostika, ta ti to rekne presne.
Jinak je to varení z vody - vstriky, turbo hází olej, váha vzduchu, símace polohy klikové hrídele, ..........
?????
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#3 Příspěvek od cesta » 20 kvě 2010 12:20

Neporadím Ti ,ale budu rád když tu pak dáš zprávu co tomu bylo.To co popisuješ s tím vypnutím toho klíčku a že motor ještě běžel se mi stalo minulý týden. Zkoušel jsem to za sebou asi 4x. Druhý den ráno to vypínalo normálně. Tento týden to taky udělalo,ale teď je klid vypíná normálně. Ale s motorem žádné problémy nemám,co se týče zápachu,hlučnosti,otáček - motor běží jak má.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#4 Příspěvek od cesta » 20 kvě 2010 13:12

Jinak já mám podezření, že by to mohla dělat jen spínačka.(ten problém toho vypnutí motoru a jeho doběh po vypnutí)
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

cvach
Příspěvky: 1
Registrován: 07 pro 2009 12:49

Re: žiadosť o radu

#5 Příspěvek od cvach » 31 kvě 2010 12:27

potřeboval bych poradit ,když nastartuju tak mi pořád svítí kontrolka systému regulovaného sjíždění červenou barvou, nevěděli byste co by to mohlo být.
Myslel jsem že jeto brzdama, ale brzdy jsou v pořádku.
prosím poraďte

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2213
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: žiadosť o radu

#6 Příspěvek od macejky1 » 31 kvě 2010 12:55

cvach píše:potřeboval bych poradit ,když nastartuju tak mi pořád svítí kontrolka systému regulovaného sjíždění červenou barvou, nevěděli byste co by to mohlo být.
Myslel jsem že jeto brzdama, ale brzdy jsou v pořádku.
prosím poraďte

Jako první zkus zkontrolovat drátky a spínac u radící páky. Tam se to nekdy skubne.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#7 Příspěvek od cesta » 31 kvě 2010 13:20

Přečti si tady tohle http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =7&t=10260" onclick="window.open(this.href);return false; řeší tam ten samý problém.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

tibortt
Příspěvky: 10
Registrován: 04 dub 2010 07:51
auto: LR Free TD4
Bydliště: Šenkvice

Re: žiadosť o radu

#8 Příspěvek od tibortt » 15 čer 2010 09:05

tibortt píše:...dnes som bol nemilo prekvapený, po krátkej jazde mi začal motor zvyšovať hlučnosť pri nízkych otáčkach a zároveň začala signalizovať kontrolka motora. Neviem čo si mám o tom myslieť, prejavuje sa to iba pri nízkych otáčkach, resp pri ich zvyšovaní, akonáhle dosiahne 1200 a viac ide motor v pohode, ale kontrolka svieti. Takisto sa mi nezdá zápach spalín motora, je iný ako predtým. No a taktiež, ked vypnem klúčik v spínacej skrinke do nulovej polohy, motor ešte chvílku beží a až potom zhasne - oneskorená reakcia. Nemá s tým niekto skúsenosť???

tak sme sa konečne dostali cez dorábanú zabezpečovačku (META) do RJ a vykonali diagnostiku. chyba - tlak paliva - výmena regulátora.
Po výmena všetko funkčné cca 35 km - znova závada s tými istými príznakmi...neve niekto poradiť??

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#9 Příspěvek od cesta » 15 čer 2010 11:33

Když už vyměnili ten regulátor,tak není fakt špatné to čidlo tlaku ?Tak jak to píše ta diagnostika.A co ten doběh motoru po vypnutí klíče,to ti dělá pořád jak jsi psal tam výše ?
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#10 Příspěvek od cesta » 15 čer 2010 12:31

Ten tlakový sensor,má přímý vliv na ten regulátor,na základě toho tlaku co sejme reguluje tlak.V rave píšou tohle:Minimální provozní tlak je 200 bar (2900 lbf / in 2) během startovací a 300 bar (4350 lbf / in 2) při volnoběhu, nepodařilo dosáhnout těchto tlaků bude mít za následek mimo start situace, ustájení nebo nepravidelný volnoběh.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#11 Příspěvek od cesta » 03 zář 2010 12:17

Tibortt:Tak jsi dopadl,co bylo špatné??Už jsem na tom podobně jak jsi to popisoval ,tak dej vědět co to bylo.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#12 Příspěvek od cesta » 10 zář 2010 07:26

Tibortt,se neozývá tak popíšu co jsem měl já. Pro TD4kaře, když vám po vypnutí motoru na klíči zůstane běžet ještě tak cca.2-3s motor a pak teprve vypne, je to první příznak že se seká regulátor tlaku na vysokotlakém čerpadle. Nejprve je to jen náhodile,pak se to projevuje čím dál častěji až to pak dělá pořád a pak nastane to co popisuje Tibortt hned na začátku.Jinak na diagnostice chyba myslím P1190 a P1195 (vysoký tlak a regulátor tlaku). Jde ho rozhýbat, dělal jsem to sobotu asi hodinu jsem do něj stříkal VD40, jsou tam takové 3 dírky a uvnitř je kuželová jehla(oska)ten pohyb té jehly snad není ani 1mm. Jinak po namontování okamžitě vypnul a žádná kontrolka se již nerozsvítila i po vymazání chyb je vše v pořádku a motor jede tak jak před tím.Tož tak ,třeba to někomu pomůže.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

tibortt
Příspěvky: 10
Registrován: 04 dub 2010 07:51
auto: LR Free TD4
Bydliště: Šenkvice

Re: žiadosť o radu

#13 Příspěvek od tibortt » 22 říj 2010 14:54

takže po dlhej odmlke, ale predsa......kedže nepomohla výmena regulátora, hladala sa iná chyba....a našla sa....všetko bolo rozobrané od palivového filtra až po vstrek čerpadlo.....odstránenie nečistoty tesne pred vstrek čerpadlom všetko vyriešilo.....

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: žiadosť o radu

#14 Příspěvek od cesta » 23 říj 2010 06:52

Tak u mě to byl jen ten regulátor, po rozhýbání to vydrželo cca.asi měsíc a pak znovu to samé, ale to už přestal regulovat úplně,takže výměna regulátora a teď jezdím bez problému. Ale chystám se ten starý rozkuchat,až bude trochu čas, co mu vlastně je.
Přílohy
Export1.jpg
Export1.jpg (25.88 KiB) Zobrazeno 5061 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Odpovědět