Reklamace mobilu

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Reklamace mobilu

#1 Příspěvek od jeanes » 30 srp 2010 19:02

Zdravim, potrebuju poradit nebo spis pomoct.

- Zacal mi zlobit telefon Samsung SGH-U800 Soul B (kupovany ve znackove prodejne T-Mobile v HK) a tak jsem ho zasel reklamovat (dodrzena zarucni lhuta).

Popis zavady (konkretne, co oni napsali do protokolu):
Pristroj se zasekava, obcas se vypina display a sviti jen tlacitka, prostroj reaguje pomalu, obcas nefunguji vibrace


- Po cca 10-ti dnech mi napsali zpravu, ze byla reklamace vyrizena a ze si muzu prijit telefon vyzvednout. Sel jsem si tedy do prodejny pro svuj telefon.

- U pultu mi predali zpet telefon s politovanihodnou zpravou, ze mi nebyla zavada uznana (ze pry dovnitr pristroje vnikla latka neznameho puvodu - z cehoz vyplyva, ze se zaruka rusi a samozrejme telefon neopraven). Telefon mam od novoty a noseny v pouzdru. 100%-ne vim, ze mi nikdy nikdy nespadl nezmokl, nenamocil se a ani do koupelny (kdyz se sprchuju nebo koupu - zkratka kdyz je para) jsem si ho nikdy nevzal! Telefon na sobe nema jediny skrabanec nebo oderku.

Odpoved servisu (konkretne)
Vraceno zpet bez opravy z duvodu vniknuti latky neznameho puvodu nebo vlhka, -SA stav pristroje se neslucuje se zarucnimi podminkami a smluvnimi postupy vyrobce Samsung, -fotodokumentace prilozena (http://www.britex.cz" onclick="window.open(this.href);return false;). Oprava mozn nezarucni vymenou systemove desky za cca 3000 Kc bez DPH. Plomba


- No rekl jsem si - zavady, kvuli kterym jsem to do reklamace daval nebyly tak hrozny a byly to veci, ktere mi delaly vpodstate od koupi a nijak mi nebranily v pouzivani telefonu. Predali mi teda telefon, do ktereho jsem zrovna vlozil SIM kartu a zapl. Telefon zacal nabihat a to ani nestacil a vypl se. Rekl jsem si "Klasika - ani nebyli schopny ten telefon nabit"... No - jeste chvili jsem smajdal po meste a zarizoval jsem co jsem potreboval. Prijel jsem domu a strcil telefon do nabijecky. Hned pote zacal telefon nabihat a tim to haslo. Telefon po cca 4s vypne a zacne opet nabihat a k samotnemu nabehnuti vubec nedojde - zkratka nefunguje.
Toto me fakt dodelalo!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tady na foru je sekce "Co kdo dela, cim se zivy" a to me privedlo na napad, jestli tady nekdo neni nejaky servisni technik, nebo soudni znalec nebo podobne, kdo by se na to mohl podivat a pripadne byl i fundovany k napsani nejakeho posudku.

NEBO

Nemate nekdo zkusenost(i) s resenim podobnych situaci?

Myslim, ze je dost divny, abych dal do servisu DO OPRAVY telefon, ktery obcas zlobi a oni mi VRATILI ABSOLUTNE NEFUNKCNI TELEFON s tim, ze zavadu neuznaji a tim se i kryji, abych jim ho nemohl v ramci zaruky (tedy bezplatne) poslat zpet. Nejak nemam naladu na to, aby mi takhle nasrali na hlavu a chci to vyresit. Prosim Vas tedy o pomoc.

DEKUJI MOC ZA JAKOUKOLIV POMOC
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
jendarover
Příspěvky: 89
Registrován: 29 bře 2009 22:37
auto: Freelander
Bydliště: Chodov

Re: REKLAMACE

#2 Příspěvek od jendarover » 30 srp 2010 23:50

jo to je klasickej a bohužel velmi častý případ zamítnutí reklamace používá se skoro u každé reklamace mob. tel.

hodně záleží na tom jak dlouho ten mob. máš a jakým spůsobem je sepsán rek. protokol
nejdřív bych jim ho skusil znovu odnést do reklamace popřípadě uvést jinou závadu než tu co ti sepsali poprvé
s tím že bych se jen tak mezi řečí zmínil o návštěvě ČOI
jo a nech si zavolat rovnou vedoucího to zabere vždy (jinej přístup k jednání než řadový zaměstnanci)
a co ještě má velkej vliv tak napsat mejla na spol. nejlépe na péči o zákazníky (né na operátory) s prosbou o pomoc při řešení
tvého problému a tady je dobré být hodně konkrétní např. jména prodavačů
mobily je stojí pár korun a stejně na ně maj bonusy
je spousta možností jak se bránit ale je to závislé na spoustě okolností a formulací

Luboš M.
Příspěvky: 3307
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: REKLAMACE

#3 Příspěvek od Luboš M. » 31 srp 2010 01:24

Jelikož jsem přímo zasvědcen do tohoto typu zboží (8 let prodávám mob.telefony, servis) a samosebou řeším i reklamace. V žádném případě nedělej žádné posudky a už vůbec nemá cenu někoho strašit ČOI, stejně ti to k ničemu nebude. Fi Britex je seriozní servis a nemá potřebu nevyřizovat reklamace (je tam i fotodokumentace tvého telefonu). Oni totiž mají více z opraveného telefonu než pouze z diagnostiky závady. Tekutina jako taková je velice rozšířený problém a to nebusí mobil přímo padat do rybníka.
Možnosti vniknutí tekutiny:
-pád do vody
-polití na stole
-pára v kuchyni
-pára v koupelně
-pot při běhu,jízdě na kole
-zmoknutí
-telefonování v dešti
-ocucání dítětem
Člověk si tohle bohužel ani neuvědomí a osobně jsem si ho nechal pod peřinou když jsem se potil při chřipajzně. No a co bylo v telefonu? Uvnitř jsou červené plomby, které značí vniknutí vlhkosti a v neposlední řadě ti po nějaké době pěkně zoxiduje a zaroste zeleným sajrajtem. Nutnost je vyčištění v ultrazvuku a proletování horkým vzduchem.
To že ti nejde telefon zapnout je pravděpodobně již pokročilou oxidací a prokostření součástek. Radil bych vyndat baterku a zajít do servisu, kde ti tohle udělají.

V tvém případě se jedná o foun české distribuce a nikdo ti reklamaci nechce odepřít, nic to obchod nestojí a dokonce ani poštovné. Něco jiného je dovoz a tam pak hradí reklamace přímo prodejce, kterému se samo nechce reklamace řešit. Doporučuji kupovat pouze Cz distribuci a levné telefony vůbec nebrat.
Jestli chceš můžeme se ti na foun podívat. V případě odstranění oxi. je to do 500 a pokud se to nepovede tak jen poštovné zpět.
Děláme cca 60 výtopek do měsíce a je to 80% OK.
Luboš
608 969 607
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Luboš M.
Příspěvky: 3307
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: REKLAMACE

#4 Příspěvek od Luboš M. » 31 srp 2010 01:28

jendarover píše:jo to je klasickej a bohužel velmi častý případ zamítnutí reklamace používá se skoro u každé reklamace mob. tel.

hodně záleží na tom jak dlouho ten mob. máš a jakým spůsobem je sepsán rek. protokol
nejdřív bych jim ho skusil znovu odnést do reklamace popřípadě uvést jinou závadu než tu co ti sepsali poprvé
s tím že bych se jen tak mezi řečí zmínil o návštěvě ČOI
jo a nech si zavolat rovnou vedoucího to zabere vždy (jinej přístup k jednání než řadový zaměstnanci)
a co ještě má velkej vliv tak napsat mejla na spol. nejlépe na péči o zákazníky (né na operátory) s prosbou o pomoc při řešení
tvého problému a tady je dobré být hodně konkrétní např. jména prodavačů
mobily je stojí pár korun a stejně na ně maj bonusy
je spousta možností jak se bránit ale je to závislé na spoustě okolností a formulací
Tenhle blábol už nikam nepiš prosím. Ta Danková vás všechny pěkně zblbla.
Zákon na ochranu spotřebitele by se měl přejmenovat na, zákon na ochranu prodejce. Tohle mi osobně řekl pracovník ČOI.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: REKLAMACE

#5 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2010 07:22

To co napsal Luboš je sice hezké, ale je na to vidět, že je prodejce. Nic proti tomu. V zájmu prodejce není řešit reklamace kladně, ale prodat novej telefon. Po zkušenostech z dřívějška bych začal tím, aťu kážou nějkou fotku toho vniknutí kapaliny dovnitř. Co se týče těch značek které toto vniknutí kapliny indikují, nikdy jsem je v žádném mobilu neviděl, vždycky pouze u součástek před zapájením, tam mají smysl. Pokud by měly být v mobilu, tak ten by se musel prodávat v zataveném pytlíku naplněném silikagelem. A výmluva že na to stačí pot je taky blbost - podívejte se do návodu k použití, jestli je tam zakázané mobil používat, když je člověk zpocenej a jak je to přípedné zpocení specifikované (jak moc zpocenej, protože nějakej pot mášna rukách furt). Prostě i tato elektronika se dělá podle nějakejch norem na odolnost proti povětrnosti a pádům a podobně.
Pokud nedodají krásnou fotku na které to poškození - nejenom vniknutí, bude perfektně vidět a nebude s nima dohoda, je to na soudního znalce. Pokud bude znalec seriózní, tak ti s tou fotkou od nich řekne, jestli to řešit dál nebo ne.
Kolegovi spadl telefon do betonu, vytáhl ho a nefungoval. Za dva týdny jsme ten beton vyškrabali a kromě mikrofonu na kterej zatím nebyl čas, funguje vše, i dotykovej displej - to pro ilustraci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: REKLAMACE

#6 Příspěvek od DanoDEF » 31 srp 2010 08:46

... no Lubos tiez vie co pise a MadTom ma taktiez svoju pravdu. Kedze spravujem privatnu siet cca 3500 mobilov tak som sa ich do servisu (resp operatorovi) nanosil habadej. Vsetko zalezi na pristupe servisu a samotneho mechanika.
... taktiez som rozchodil kopu utopenych MT, niekedy to ma vyznam a niekedy nie (technici vedia preco). Ak uzivatel doniesol MT a povedal pravdu o utopeni, vode, dazdi a pod tak som to ani neriesil a hadzal MT do kosa. Ak sa dusoval, ze ziadna voda tak pred navstivenim servisu som MT skontroloval a casto bol MT zaoxidovany takze tiez rovno do kosa.

... skratka ak je to lacnejsi mobil hodit do kosa a hotovo. Stoji to menej starosti ako zaobstaranie noveho MT.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: REKLAMACE

#7 Příspěvek od jeanes » 31 srp 2010 09:20

Fotku ze servisu mam - pri predavani telefonu mi obrazek na A4 cernobile vytiskli a propiskou naznacili presne misto (soucastku). Nejdriv jim teda napisu, aby mi na maila poslali velkou barevnou foto v el. podobe (ze ktere by bylo mozne neco poznat). Z te cernobile myslim nic moc odpozorovat nejde.

To Lubos M.: Telefon je 3 mesice pred vyprsenim zarucni lhuty (tedy zhruba rok a 3/4 stary). Na telefonu nenajdu jedinej skrabanec nebo oderku po nejakym padu apod. S telefonem jsem nikdy nesportoval, nezmokl mi, do koupelny nebo sprchy jsem si h ikdy nevzal (to jsem uz psal), nicim jsem si ho nikdy nepolil, do vody mi nikdy nespadl a deti, ktere by mi ho mohli ocucat zatim nemam. Kdybych vedel, ze se mi nekdy neco z toho stalo, tak bych se tim ani nezabyval. Mam v tomhle ale ciste svedomi a vim, ze se mi nic z toho zkratka nestalo.

Ty zavady, ktere jsem popisoval se projevovali uz od zacatku co telefon mam - ale nejak jsem je neresil, protoze na to hlavni k cemu telefon mam nemeli zadny podstatny vliv. Do reklamace jsem ho dal proto, ze jsem vedel, ze mi zbyvaji 3 mesice do konce zaruky, tak jsem si rekl, ze by mi to mohli opravit. Znovu zopakuji, ze jsem jim tam dal funkcni (na 99%) telefon a oni mi vratily 0% funkcni!

Jen takova predstava:

1. technik si tam vzal telefon, ktery normalne funguje
2. rozdelal ho, aby ho prohledl a pri tom asi neco ponicil
3. nalezl "neco" co nazval "vada po vniknuti nezname latky dovnitr prostroje"
4. telefon smontuje
5. nasledkem predchoziho poniceni servicemanem nejde telefon zapnout
6. telefon v klidu posle zpet

...znovu uopakuji, ze telefon predtim rok a trictvrte fungoval stejnym zpusobem a po 10-ti dnech v servisu je nefunkcni.



To jendarover: Takze radis napsat do T-Mobilu vedeni o problemu a poprosit je o pomoc s resenim problemu? Preci jenom jsem jejich celkem verny zakaznik - jsem u nich uz asi 10 let... Do servisu psat ohledne problemu nemam?
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: REKLAMACE

#8 Příspěvek od DanoDEF » 31 srp 2010 09:28

jeanes píše:Nejdriv jim teda napisu, aby mi na maila poslali velkou barevnou foto v el. podobe (ze ktere by bylo mozne neco poznat). Z te cernobile myslim nic moc odpozorovat nejde.
... foto musi obsahovat aj identifikacne udaje aby to nebola fotka ineho MT teda dosky pl spoja
jeanes píše: To jendarover: Takze radis napsat do T-Mobilu vedeni o problemu a poprosit je o pomoc s resenim problemu? Preci jenom jsem jejich celkem verny zakaznik - jsem u nich uz asi 10 let... Do servisu psat ohledne problemu nemam?
... ak si verny zakaznik tak sa obrat priamo na opretatora (pripadne priamo na obchodnika) ten ti za vernost moze poskytnut aj skrateny zaväzok pripadne novy MT
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět