zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#1 Příspěvek od Míla Lenďák » 11 říj 2010 20:03

Opakovaně mi zatuháva páka co ovládá waste gate ventil turba. Následkem toho motor při prudčí akceleraci kolem 2500 ot. škube a dále ztrácí výkon-netáhne. Vždy to rozhýbám takto: odpojím táhlo podtlakového regulátoru z páky ventilu, nastříkám olej kolem osy páky a ručně rozhýbáním, až to jde zcela lehounce, ale do 14 dnů je to opět tuhé. Zkoušel jsem různá mazadla i teplotně odolná, ale vše funguje jen chvilku. Nechápu co se stím děje. Neřešil to někdo? Nechá se to nějak trvale spravit, rozebrat, vyčistit nebo co s tím? Nemá někdo rozkreslené turbo, zajímalo by mě, jak ten ventil vypadá uvnitř, co tam může tak rychle opakovaně zatuhnout?Díky za zasvěcené rady či názory.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#2 Příspěvek od Jenda » 12 říj 2010 10:08

...ja kdyz daval turbo z vita na repas a byla tam i zadrena osa te klapky,tak mi rekli ze to je z velkych teplot a ze tam daji novou.Zrejme je uz vyhrata a krouti se a zadira :idea: Olej co tam lejes se ti vypali a spece :wink:
Najdi si nejblizsi turbo-servis ,dily na Gareta maji vetsinou vsude.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#3 Příspěvek od Míla Lenďák » 13 říj 2010 18:40

Myslím, že kroucením to nebude, protože by to dřelo pořád a nešlo by to vždy pomocí namazání tak dokonale dolehka rozhýbat.Po dálnicích nejezdím a nějak to ani nehoním, takže z přehřátí těžko. Domnívám se, že se tam spíš bude něco uvnitř teplem zadírat-zalepovat nějaká špína,šmír. Nevím, zda se to dá rozebrat a něco tam vyčistit. Řešil to někdo?

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#4 Příspěvek od Jenda » 13 říj 2010 18:44

...vtip je v tom ze pri zatahu se tam teplotne dejou sileny veci,coz v klidu nepoznas a pak se to pokrouti.Nasledne to sice olejem rozhybes ale ne nadlouho,jen do dalsiho vyhrati :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#5 Příspěvek od Míla Lenďák » 13 říj 2010 19:31

Jak složité je to rozebrat a podívat se co je příčinou? Má někdo schéma toho turba? Někdo kdo to již dělal a poradil by? Díky

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#6 Příspěvek od Jenda » 13 říj 2010 22:11

Turbo Garet ma sve stale dokola opakujici se zavady(ne ze by bylo nejak poruchove),takze kdekoliv v turbo-servisu ti prodaj i dily.Je to jeden z nejrozsirenejsich vyrobcu,davaj to i do mercedesu tusim a je tam stejny problem prave s tou osou klapky.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#7 Příspěvek od Míla Lenďák » 15 říj 2010 18:29

Prosím tě a jak složité je tu osu klapky vyměnit? Zvládnu to doma? Nemáte někdo schéma či katalog toho turba? Díky za každou radu.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#8 Příspěvek od Jenda » 15 říj 2010 19:00

...menil jsem jen klapku a to slo ale ne celou osu.Treba nekdo poradi :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: zatuhlá páka waste gate ventilu turba u TD5

#9 Příspěvek od Míla Lenďák » 16 říj 2010 16:37

Je nějaká signalizace, že přetlakem turba motor spadnul do nouzového režimu? Nebo se mohu domnívat , že to nastalo jen snížením výkonu, jak výrazné to je, poznám ten okamžik přesně? Normální režim se obnoví pouze po vypnutím a zapnutím klíčku? Nejsem si jistý, zda mi náhodou ta zatuhávající klapka ten nouzák občas nezapne, ale že by auto nějak výrazně nejelo se říct nedá. Spíše se to projevuje tak,že při prudké akceleraci škube mezi 2500-3000 ot a při dalším zvyšování přestane škubat, ale zdá se mi že ochabuje tah.Tak nevím, zda v ten okamžik je v nouzáku, ale myslím,že spíš ne?

Odpovědět