Rada odbornika

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Rada odbornika

#1 Příspěvek od skritekcrx » 16 pro 2010 13:12

Tak jsem zvedavej jestli mi nekdo odpovi.

Mam RRC 88 origo s motorem 2,4 VM

Kdyz rano zacnu zhavit tak dokud nebyli mrazy tak ventilator topeni normalne bezel a to i kdyz jsem mel temer vybitou baterku ze jsem nedokazal ani nastartovat ale ted

otocim klickem a ventilatory nejdou dokud nenastartuju a nezacne to dobijet. Tak a protoze bych to takhle chtel porad i v lete kde a co to ovlada a v mrazu odpoji ventilatory.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Rada odbornika

#2 Příspěvek od Acon » 16 pro 2010 15:32

o VMku je tu celé vlákno.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#3 Příspěvek od skritekcrx » 16 pro 2010 16:41

Acon píše:o VMku je tu celé vlákno.
ale ja tam uz VMko nemam a ani me ten motor nezajima chtel jsem jen aby bylo jasne ze tam nebyl benzinovej motor plnej elektroniky ale jen TD ktery potrebuje jen par dratu.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#4 Příspěvek od Mirko » 16 pro 2010 16:56

Odpovím radou neodborníka: podle mě tam akorát něco zamrzlo a dokud to funguje, bych se v tom nešťoural :mrgreen: Mě to normálně začne foukat i při těchto mrazech hned jak dám klíček do pozice "žhavení" ( i když samozřejmě nežhavím benzíňáka) Takže pokud to opravdu něco ovládá, tak to je instrument pro diesely, aby sis při minutovém žhavení nevybil baterku ventilátorem a benziňáky to nemají.
Mirko

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#5 Příspěvek od skritekcrx » 16 pro 2010 17:03

Mirko píše:Odpovím radou neodborníka: podle mě tam akorát něco zamrzlo a dokud to funguje, bych se v tom nešťoural :mrgreen: Mě to normálně začne foukat i při těchto mrazech hned jak dám klíček do pozice "žhavení" ( i když samozřejmě nežhavím benzíňáka) Takže pokud to opravdu něco ovládá, tak to je instrument pro diesely, aby sis při minutovém žhavení nevybil baterku ventilátorem a benziňáky to nemají.
Mirko

no a prsne proto jsem psal ze je to VMko neb to zni logicky :D :D ale co to prave dela :D

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Rada odbornika

#6 Příspěvek od Sláma Karel » 16 pro 2010 19:31

Nic takového tam není, jedině že by si to tam někdo dodělal. A jediné co by to mohlo ovládat by bylo relé žhavení.
A co myslíš tou elektronikou na benzínových RRC?

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#7 Příspěvek od Mešky » 16 pro 2010 19:38

Jestli ti nezamrzá proud v drátech??? :D
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR

http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz

MadTom
Příspěvky: 15257
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Rada odbornika

#8 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2010 20:04

:shock: :shock: To bylo bylo něco jako nízkoteplotní supernevodivost. :shock: :shock: Ještě pečlivě zdokumentovat a je to na nobelovku. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#9 Příspěvek od skritekcrx » 18 pro 2010 17:09

Neco tam byt musi pokud jsou teploty pod nulou tak ventilatory nejdou. Rano jsem otocil klickem a sel zmerit napeti na baterce bylo 12,1 V nez jsem zavrel haubnu a nastartoval ventilatory seply. Vecer jsem rychle otocil klickem nastartoval hned bez zhaveni a strejne ventilatory nefungovali az po nejake dobe a takhle je to pokazdy kdyz prijdu ke studenemu autu proste nefungujou ale jakmile je v aute teplo tak jdou vzdy hned po otoceni klicku.



tak jsem si dal tu praci a zmeril jsem to po cca 25sekundach vypne rele zhaveni (nemyslim kontrolku ta zhasne za par sekund)
a po 43-45sekundach se rozbehnou ventilatory . Meril jsem to 2x v rozmezi 15 minut bez toho abych startoval ale za chvili jedu pryc tak to zkusim jak to bude kdyz nastartuju. je zde -6´C.

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#10 Příspěvek od Mešky » 18 pro 2010 19:17

Jedno porovnání, máme na dílně na záchodě ventilátor, kterej je napojenej na vypínač světla, v zimě se zozbíhá taky s velkým spožděním, jestli ty tam nemáš ventilátor z hajzlu. :lol: ...... Teď vážně, zřejmě jak je to všechno zatuhlý tak, že nižší napětí baterky za mrazu nestačí na okamžitej rozběh toho motoru, jakmile nastartuješ, zvýší se napětí a už to frčí.... jenom nápad, ale vycházím z toho našeho hajzlu. :wink:
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR

http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#11 Příspěvek od Mirko » 18 pro 2010 20:19

Jsem říkal hned, že to má v h...zlu :mrgreen:

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#12 Příspěvek od skritekcrx » 18 pro 2010 20:49

to je blbost ventilator mam na max a rozbiha se uplne krasne, proste sepne a okamzite vrci na max, zadne pomale rozbihani kdyz jsem nenastartoval a bylo naproste ticho tak bych to slysel. A jak jsem psal vyse rozbehne se vzdy kolem 42-45 sekund i kdyz nenastartuju. A to i tak kdyz bezi vypnu klicek pockam par minut a zase az za 42 sekund a uz jsem to vyskousel i po nastartovani za cca 42 sekund odjel jsem asi 5km takze se motor trosku ohral sice nic moc ale lehce jo ale kabina byla stale studena Daly jsme si pohar cca 30-40minut a zase az po 42 sekundach kdyz jsem pak vytopil kabinu tak jsem i po pul hodce otocil klickem a ventilator bezel okamzite.

myslim ze protoze se to nespina presne po naprosto stejnem case ale v rozmezi nekolika sekund bude tam nejaky tepelny spinac jako maji stare karburatory na vypinani automatickeho sitice jak se do nej pusti plus zacne se zahrivat a pak vypne. Ja na to prijdu hrozne se mi to libi jak nic nebezi nic neodebira proud a az nastartuju tak to jde :D :D

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#13 Příspěvek od Mirko » 18 pro 2010 21:48

U těch karbecu tam bývá taková kruhová bimetalová spirála. U mě je napájená z čidla tlaku oleje ale ona sama nic elektrického nespíná, ale otáčí mechanicky polohou klapky než zapadne takový bazmek do takového establišmentu a tím se vyřadí sytič... :hmm:

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#14 Příspěvek od skritekcrx » 19 pro 2010 16:32

Mirko píše:U těch karbecu tam bývá taková kruhová bimetalová spirála. U mě je napájená z čidla tlaku oleje ale ona sama nic elektrického nespíná, ale otáčí mechanicky polohou klapky než zapadne takový bazmek do takového establišmentu a tím se vyřadí sytič... :hmm:
ja vim jak to funguje ale jsou takovy i spinace a takovej tam asi nekde bude

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 337
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Discovery III TDV6
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#15 Příspěvek od Mattyfu » 19 pro 2010 17:41

Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#16 Příspěvek od skritekcrx » 19 pro 2010 18:55

Mattyfu píše:Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.

to je divny ale mas zase vyhodu me otackomer nejde a neznam nikoho kdo by mi ho roschodil :( :( :( :( :cry :cry :cry :cry

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#17 Příspěvek od Mirko » 20 pro 2010 06:58

Noooo, tak to už se není čemu divit. Jestli ti nefunguje otáčkoměr, tak ti nemůže při mrazech tikat a topení tím pádem foukat. Je to vyřešené: Musíš spravit otáčkoměr :D

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 337
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Discovery III TDV6
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#18 Příspěvek od Mattyfu » 14 led 2011 10:51

skritekcrx píše:
Mattyfu píše:Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.

to je divny ale mas zase vyhodu me otackomer nejde a neznam nikoho kdo by mi ho roschodil :( :( :( :( :cry :cry :cry :cry
Mráz je prevít, když mrzne, nejde mi pořádně cetrál, teda odemku parádně,ale zamykám ručně
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada odbornika

#19 Příspěvek od skritekcrx » 14 led 2011 17:05

Mattyfu píše: Mráz je prevít, když mrzne, nejde mi pořádně cetrál, teda odemku parádně,ale zamykám ručně
to jsem dnes taky zjistil dvere ridice mi odemykali ale nezamykali tak jsem to rozebral prostrikal konkorem a vse ok

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada odbornika

#20 Příspěvek od eliott » 14 led 2011 20:01

No jestli jsi to prostříkal konkorem, tak to nejpozději příští rok budeš dělat zase, protože ten se vypaří...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět