Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
greenpoint
Příspěvky: 46
Registrován: 05 led 2011 19:05

Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#1 Příspěvek od greenpoint » 05 led 2011 19:49

Prosím Vás lidi, vybírám mezi těmito dvěma vozy. Range Rover kolem roku výroby 99 (model se stěrači na světlech a bílými blinkry), Granda kolem roku 2001.
Prosím o srovnání především systémů pohonu (Jeepa znám) ve ztížených podmínkách - tím mám na mysli led, sníh, bláto, kdy auto opravdu uvízne na kluzkém povrchu a přichází třeba u Jeepa na řadu právě QudraDrive a především jeho automatické uzávěry mezinápravy a náprav.
A ptám se, jak je na tom Range Rover? Jaký je tam systém pohonu? Nemohu se nikde dohledat, jestli je to stálé 4x4? jestli je tam mezinápravová a popř. i nápravové uzávěry? A co stabilizační systém, je tam něco takového? A sjíždění svahů?
Tlačítkem na palubní desce se ovládá jen výška nastavení vozu - měchů?
Čeho bych si měl všímat a na co si dát při koupi a projížďce v Range Rover?

...Velice děkuji za odpověď

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#2 Příspěvek od alap » 05 led 2011 20:50

Stěrače na světlech mají všichni P38, teda pokud o ně při skotačení nepřišli, bílé blinkry už jenom ty 99 výš tuším.
Pokud jde o pohon má to mezinápravovou spojku, tedy žádná uzávěrka. Na diferíkách originál taktéž žádné uzávěrky. Ale co se týká elektroniky tak 99 výš už má trakční kontrolu na všech kolem, do té doby pouze zadní náprava. Nemám zkušenosti s Jeepem, ale zapadne každé auto. Vzduchový podvozek má výhodu, že si zvedneš světlou výšku, ale pak se stejně zastavíš na nápravách.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#3 Příspěvek od Acon » 05 led 2011 23:13

tie automatické uzávierky ne JEEPe to nie je náhodou to isté ako u RR? Teda že to nie sú uzávierky, ale TC?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

greenpoint
Příspěvky: 46
Registrován: 05 led 2011 19:05

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#4 Příspěvek od greenpoint » 06 led 2011 10:04

Trakční kontrola spočívá v čem? že si pomocní čidel ABS hlídá otáčení kol a brzdovou čelistí přibrzdí, jednoduše řečeno, to nejrychlejší kolo(a)?
....a ubere při tom plyn?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#5 Příspěvek od teslo » 06 led 2011 10:42

RR je stala 4x4. medzinapravova uzavierka je riesena viskospojkou. trakcna kontrola je riesena cez ABS, takze princip pribrzdovania kolies.rozne programy a asistencne systemy na schadzanie svahov a pod to nema.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

greenpoint
Příspěvky: 46
Registrován: 05 led 2011 19:05

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#6 Příspěvek od greenpoint » 06 led 2011 12:24

teslo píše:RR je stala 4x4. medzinapravova uzavierka je riesena viskospojkou. trakcna kontrola je riesena cez ABS, takze princip pribrzdovania kolies.rozne programy a asistencne systemy na schadzanie svahov a pod to nema.
to jsem chtěl slyšet!
díky

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#7 Příspěvek od Palic » 07 led 2011 23:50

Teslo ja si myslim, ze asistenciu zjazdu a vyjazdu z/do kopca Range Rover ma. Teda aspon automat.
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

greenpoint
Příspěvky: 46
Registrován: 05 led 2011 19:05

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#8 Příspěvek od greenpoint » 08 led 2011 10:36

a ještě byste mi řekli, jak se ovládá temtomat u RR - automat 2,5TDS r.99? A jak s tím souvisí samostatné tlačítko na středovém panelu "dálnice" a co toto tlačítko dělá dalšího? A jak při zapnutém nastaveném tempomatu na určitou rychlost při jízdě po dálnici tempomat vypnu? ... brzdovým pedálem to je jasné - plaším tím ale auta za mnou. Tlačítkem na středovém panelu "dálnice" - to je zruky. Při ťuknutí do plynu to zrychluje, po sundání nohy z plynu je tempomat stále zapnutý. Je to tak správně?

...asi bych to všechno vyčetl v návodu. Existuje někde ke stažení. Děkuji

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#9 Příspěvek od Palic » 08 led 2011 18:04

Na volante spodne tlacitka. Pravym zapinas tempomat a lavym sa vypina. Stredovym vypinacom aktivujes a deaktivujes ovladanie an volante.
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 395
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#10 Příspěvek od Navi » 09 led 2011 13:22

Levé tlačítko na volantu uloží aktuální rychlost a auto ji pak udržuje. Pokud pak přibrzdíš, tak se tempomat deaktivuje. Pokud pak zmáčkneš pravé tlačítko, tak nastaví poslední uloženou rychlost.
Jinak při aktivovaném tempomatu při zmáčknutí pravého, nebo levého tlačítka auto přidá.
Deaktivovat se dá pouze sešlápnutím brzdy, nebo vymáčknutím tlačítka "dálnice" na palubce.
Toto tlačítko aktivuje a deaktivuje tempomat.

@Palic: Takhle to alespoň funguje u dieselů. Tam se tempomat dá vypnout jen jak píši.
Viz Manuál
Přílohy
Tempomat2.JPG
Tempomat2.JPG (68 KiB) Zobrazeno 5397 x
Tempomat1.JPG
Tempomat1.JPG (82.97 KiB) Zobrazeno 5397 x
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#11 Příspěvek od Palic » 09 led 2011 17:03

Na pravej strane dole je to napisane U modelu se zazehovym motorem
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

#12 Příspěvek od teslo » 09 led 2011 18:10

Palic píše:Teslo ja si myslim, ze asistenciu zjazdu a vyjazdu z/do kopca Range Rover ma. Teda aspon automat.
Ja som P38 s HDC (hill descending control) nevidel. Vyjazd je rieseny trakcnou kontrolou. Tie ikony co su na H-volici automatu neznamenaju, ze auto tieto systemy ma. Su to v podstate iba odporucane rychlosti pre dane situacie...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět