Ladenie podvozku

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Ladenie podvozku

#1 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 10:45

Zopar foto z nastavovania dorazov a uchytenia tlmicov zadnej napravy.
Podlozky pod pruzinami, ktore vidite na naprave su uz minulostou. Budu tam iba 2" podlozky.
Po osadeni zohnutych trailing arms sa naprava posunie trosku dozadu( kompenzacia liftu). Tym padom sa stane to ze koleso zacne chytat o podblatnik v zadnej casti.

35 Simex na RRC sice vyzera uplne super, ale pokial by som chcel s nou dosiahnut rovnake krizenie ako pri 33, tak by to znamenalo este viac klampiarciny ako teraz. Tzn. od planu casom na auto dat 35 Simex nateraz upustam. Simex Jungle Trekker 34 by tam vosli ako rit na serbel, ale na ne zas nieje budget.
Len pre info ani jedna pneu neskrtne o plastovy lem blatnika, ale obe zacnu suchat o zadnu cast podblatnika. Simexa okrem toho sucha o horny uchyt pruziny( a to su vraj prelisovane disky o cca 4 cm von oproti serii).
Přílohy
Takto vlezie Simex 35*10.5R16
Takto vlezie Simex 35*10.5R16
DSCF4506.jpg (103.77 KiB) Zobrazeno 8195 x
Takto sa schova 33*10.5R15 do blatnika po vyrezani a osadeni plastovych rozsirovacich lemov.
Takto sa schova 33*10.5R15 do blatnika po vyrezani a osadeni plastovych rozsirovacich lemov.
DSCF4501.jpg (116.21 KiB) Zobrazeno 8196 x
Vykrizenie napravy. Este dokazem zopar stupnov ziskat.
Vykrizenie napravy. Este dokazem zopar stupnov ziskat.
DSCF4505.jpg (101.79 KiB) Zobrazeno 8196 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 10:47

Kedze do jedneho prispevky nedam viac ako tri foto, tak tu je pokracovanie.
Porovnanie zlava: seriova Michelin 205R16, BFG MT 33*10.5R15, Simex ET 35*10.5R16
:lol:
Přílohy
DSCF4507.jpg
DSCF4507.jpg (135.03 KiB) Zobrazeno 8193 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 13 srp 2007 11:52

Tak tohle by mě taky bavilo, hrát si a zkoušet co se ještě vejde a co už ne,jinak jdeš správným směrem 29",33",35".Doufám, že někdy uvidím tvůj vůz v reálu, jak funguje, je to skvělé Teslo, jen tak dál!
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#4 Příspěvek od DanoDEF » 13 srp 2007 12:20

...35" mas asi pozicane od Patrika ze ??? ono je to pekne ked to skusas v garazi ale treba skusit aj real lebo vtedy na auto posobi viac sil sucasne

...chces tam narvat 35" alebo ostanes pri 33" ?

...si si uz objednal tie ramena ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 13:32

Ano, od Patrika.
Do 35 nejdem( teraz... :twisted: ). Aby som s tym bol spokojny by to potrebovalo prerobit podblatniky a to sa mi naozaj nechce.
Ratam s tym, ze sa to bude chovat rozdielne ked bude naprava zatazena. Uplatnim nejaky "koeficient". Teraz sa mi hlavne jedna o dorazy, aby mi koleso nesuchalo o podblatnik. Nasledne doladim uchytenie tlmica. Teraz mam Procomp ES9000 a tie maju chod tusim 230mm. Chcelo by to 12"-ove.
Naprava ma este slusnu rezervu.

Este som neobjednaval. Jaro je s nimi ako spokojny?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#6 Příspěvek od DanoDEF » 13 srp 2007 13:43

teslo píše:Ano, od Patrika.
Do 35 nejdem( teraz... :twisted: ). Aby som s tym bol spokojny by to potrebovalo prerobit podblatniky a to sa mi naozaj nechce.
Ratam s tym, ze sa to bude chovat rozdielne ked bude naprava zatazena. Uplatnim nejaky "koeficient". Teraz sa mi hlavne jedna o dorazy, aby mi koleso nesuchalo o podblatnik. Nasledne doladim uchytenie tlmica. Teraz mam Procomp ES9000 a tie maju chod tusim 230mm. Chcelo by to 12"-ove.
Naprava ma este slusnu rezervu.

Este som neobjednaval. Jaro je s nimi ako spokojny?
...nooo ked vyskusas " T3 - vzor " trebars v 33" si myslim viac ti ani nebude treba ja mam T3 v cca 32" (265/75R16) cize som klesol o cca 1" (285/75R16) ale nejak to v priecodnosti nepoznat...teda myslim tu vysku

...rozdiel zasadny je v tvare kolesa teda gumy...kym BFG je zaoblena myslim bocne hrany tak T3 ich ma dost ostre vdaka "drapom"...toto je rozhodujuce co sa tyka vtesnania do blatnika a vyberu vhodneho disku

...nie som si isty 100% ale Jaro ma vymenene iba predne ramena teda Radius arms link

...pohladaj moznost objednania "polybush" a objednaj oplati sa to
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#7 Příspěvek od karel » 13 srp 2007 14:25

Souhlas s Danem, nejen rozměr, ale hlavně tvar dezénu ovlivnují škrtání nebo neškrtání o podběhy.Mě chybělo cca 5 mm a to mám MudMax gumy "jen" 235/85/16 a 2" lift OME, který moc nekříží.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 14:29

Mne to chyta krasne stredom na podblatnik...rovnako pri BFG aj Simex. Koli lemom som tak brutlane zrezal z blatnikov, ze tam to nechyti, ani keby som mal este +3cm podlozky pod diskami.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 13 srp 2007 14:31

karel píše:Souhlas s Danem, nejen rozměr, ale hlavně tvar dezénu ovlivnují škrtání nebo neškrtání o podběhy.Mě chybělo cca 5 mm a to mám MudMax gumy "jen" 235/85/16 a 2" lift OME, který moc nekříží.
no ja mam na Defiku 265/75R16 a som skusal rozne disly podlozky a jedine co je OK su disky z Def 130.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 13 srp 2007 14:34

Osobně jsem nic jiného než origo disky 7/16 nezkoušel.Možná při jiným ET by byl klid.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

rozsirovacie plastove lemy

#11 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 16:53

Tu je ukazka co je potrebne spravit na 5-dverovej verzii, aby sme mohli namontovat plastove rozsirovacie lemy, ktore ponuka napr. Paddock za poriadnu gucu penazi.
Přílohy
Tak tolkoto sa vyrezava z dveri...
Tak tolkoto sa vyrezava z dveri...
DSCF4498.jpg (113.46 KiB) Zobrazeno 8143 x
diera
diera
DSCF4497.jpg (103.13 KiB) Zobrazeno 8145 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 17:05

Este bocny pohlad z ktoreho je vidno, kolko je celkovo z blatnika urezane a ako sa dnu schova pneu. O lem jednoducho 33" guma neskrtne... Ak by som este pouzil 3cm rozsirovacie podlozky pod moje disky( mimochodom ET tusim -8, alebo -12)Pri 35" by som musel trosicku zrezat zvutra zo zadnej casti lemu( ale iba 1-2cm plastu). Ani by to nebolo vidno...
Vsimnite si vpravo hore. To je miesto v podblatniku kde to chyta ako prve( zaoblenie na rezervu v kufri). Vsade naokolo je miesta habadej. A to je aj hlavny problem tej 35-tky. Keby som to vyklepal, tak tam vojde aj ta. Lenze ja mam prave v tom mieste v kufri plynovu nadrz a mam tam cca 1mm priestoru :?
Přílohy
zboku
zboku
DSCF4500.jpg (95.93 KiB) Zobrazeno 8140 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 17:10

O tolkoto je potrebne spustit doraz. Pruzina ani tlmic este niesu nadoraz.
Přílohy
doraz
doraz
DSCF4503.jpg (99.15 KiB) Zobrazeno 8138 x
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#14 Příspěvek od DanoDEF » 13 srp 2007 18:10

...peeekne si to poorezoval...

...podla fotiek uz mas v zadu tie "zlomene" ramena...

...tie biele trojuholnikove disky su tvoje ???

...este jedna vec pri tom vsetkom testovani nezabudni na kardan, ze ho mas demontovany.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od teslo » 13 srp 2007 23:47

DanoDEF píše:...peeekne si to poorezoval...
Fakt dost...ale s tymi lemami sa mi to paci... :)
Dalo by sa vyrezat este trosku viac a trosku zrezat z lemu a ziskalo by sa este trosicku viac miesta, ale toto mi staci.
DanoDEF píše:...podla fotiek uz mas v zadu tie "zlomene" ramena...
presne tak
DanoDEF píše:...tie biele trojuholnikove disky su tvoje ???
ano
DanoDEF píše:...este jedna vec pri tom vsetkom testovani nezabudni na kardan, ze ho mas demontovany.
uz som primeral a vyda to...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#16 Příspěvek od karel » 14 srp 2007 06:45

Chápu, že každá úprava je vždy otázkou priorit, ale právě u pětidvířka je zásah do zadních blatníků dost drastický a je jedno jestli Disco nebo RR Klasik.Otázkou je jestli nárůst kol o 2" zlepší chování auta v terénu o tolik, aby se to vyplatilo.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#17 Příspěvek od DanoDEF » 14 srp 2007 06:50

karel píše:Chápu, že každá úprava je vždy otázkou priorit, ale právě u pětidvířka je zásah do zadních blatníků dost drastický a je jedno jestli Disco nebo RR Klasik.Otázkou je jestli nárůst kol o 2" zlepší chování auta v terénu o tolik, aby se to vyplatilo.
...je to hlavne o vzorku...ale to asi poznas ked jazdis MudMaxi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#18 Příspěvek od karel » 14 srp 2007 06:53

Ano,zatím mě nikde nenechaly
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#19 Příspěvek od Stavros » 14 srp 2007 08:08

je to bohuzel hodne o gumach, tam kde karel jede na volnobeh bez spery, tam ja se tresu, kde zustanu, ale zase mam BF Goodrich AT. Kazdopadne u toho range bych ted mel starost o napravy.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#20 Příspěvek od teslo » 14 srp 2007 08:43

Stavros píše:je to bohuzel hodne o gumach, tam kde karel jede na volnobeh bez spery, tam ja se tresu, kde zustanu, ale zase mam BF Goodrich AT. Kazdopadne u toho range bych ted mel starost o napravy.
BFG MT 33" jazdim uz druhy rok. Nemal som ani len najmensi problem s napravami. Diferaky maju "standardnu" volu. Poloosy dokonca maju drazkovanie skoro ako nove. Vzadu ARB-cko, takze o zadny diferak strach nemam. Standardny diferak do zasoby v pripade potreby. Komplet poloosy 3 sady...takze ak nastane problem lahka pomoc.

Ale ako som pisal do 35 nejdem.

Tie lemy som nekupoval ani nie tak preto, aby som urobil viac miesta v blatniku( na to su aj ine cesty a nie az tak drasticke), ale jednoducho preto, lebo sa mi to pacilo.

A co sa tyka vysky, tak moj nazor je, ze kto chce argumenty si najde. Len taka blbost a nahoda zaroven...Nedavno som zostal visiet v nenapadnom( no nie az tak nenapadnom 8) ) bahnovom potociku akurat po prahy. Bolo to uplne na hrane. Keby co i len niekto hodil kamen do vody, tak mi natecie do kabiny. Tam keby som bol nizsi, tak mam plny interier vody.

Aj mna ET( T3, mud max, fedima) fascinuju svojim vykonom. Mal som kopec prilezitosti si o nich utvorit predstavu. Ale v tomto obdobi jednoducho nebudem pneu riesit. BFG MT je nateraz dobra na to co jazdim. Ked budem sadu menit tak urcite bud Extrem Trekker vzor alebo Jungle Trekker. Ale dovtedy este nejaka voda pretecie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět