Ahoj všichni. Měl bych prosbu o radu. Potřeboval bych zjistit, jaké převodové poměry má 4 stupňová převodovka (snad údajně pochází z Discovery první generace). Potřebuju vědět jak všechny jednotlivé rychlosti (1 až 4 + R) tak i převod silníčního a redukovaného převodu (údajně prý silniční převod není 1:1). Snažil jsem se to někde najít, ale nedaří se.
Dál bych potřeboval znát stálý převod náprav (pocházejí ze stejného auta, ale opět nevím typ - dostal se ke mě jen vrak podvozku s nápravama a převodovkou, a stavím z toho jakejsi speciál). Podle známého jde nejspíš o první generaci Discovery (hádáme tak oba podle kol - takové ty plechové "vypokulé" pětipaprskové hvězdy, rozměr 6x16").
A když už se ptám, jakou mají tyto kola (nápravy) rozteč šroubů? Daly by se použít disky z něčeho jiného? Potřeboval bych tam dát 15" disky.
Díky moc předem.
Převodové poměry 4 stupňové převodovky + stálý převod náprav
Moderátor: Miky_CZ
Re: Převodové poměry 4 stupňové převodovky + stálý převod ná
Tak jsem to asi ještě trochu zmotal (fakt se v LR nevyznám
). S největší pravděpodobností totiž podle jedné zahraniční stránky půjde o převodovku z Range Roveru 101´ (90/110) z let 1969-1983, typ by měl být LT95. Ale jistě to nevím. Když jsem ale zkoušel otáčet a počítat otáčky (pro jistotu se zavřeným mezinápravovým difem, aby se nezkreslili otáčky v něm), naměřeným údajům nejlépe odpovídá právě tenhle typ. Všechny ostatní mají podstatně delší jedničku a dvojku. Nesedí to ale přesně, a neznám ten silniční převod (redukci jsem si jakž takž odvodil, ale taky nevím přesně), takže jen hádám, že by to mohla být ona. Nápravy tedy budou stejného původu...

Re: Převodové poměry 4 stupňové převodovky + stálý převod ná
Odkaz na stránku, ze které jsem to vydedukoval (moje angličtina neni úplně ideální
):
http://rovers.red90.ca/gears.html
Další zajímavá stránká o historii Range Roveru (asi jen v Austrálii), ze které vyplívá, že RR měl jen 2 možné silniční převody (1,174 a 1,113), ale v roce 1981 se dělal i nějakej model se silničním převodem 1,0 nebo dokonce 0,996, a jednu redukci (3,32)
http://www.range-rover-classic.com/Home ... -australia
Ilustrační foto mé převodovky (foto je z netu - neni moje, ale tvar odpovídá)

Mělo by se tedy jednat o tento model (i ty kola jsou stejný):


http://rovers.red90.ca/gears.html
Další zajímavá stránká o historii Range Roveru (asi jen v Austrálii), ze které vyplívá, že RR měl jen 2 možné silniční převody (1,174 a 1,113), ale v roce 1981 se dělal i nějakej model se silničním převodem 1,0 nebo dokonce 0,996, a jednu redukci (3,32)
http://www.range-rover-classic.com/Home ... -australia
Ilustrační foto mé převodovky (foto je z netu - neni moje, ale tvar odpovídá)

Mělo by se tedy jednat o tento model (i ty kola jsou stejný):

- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Převodové poměry 4 stupňové převodovky + stálý převod ná
Podla foto zrejme ide o LT95. Keďže má iba 4 kvalty predpokladám že určite nejde o Discovery ale o starý ročník Range Roveru Classic. Podla toho že tam je tento konkrétny typ prevodovky tak je asi jasné že je to RRC do roku ako si sám spomenul -tj. 83 Cestný prevod redučky by mal byť 1,17:1 a redukovaná 3,22:1. Prevod 1:1 má iba hlavná prevodovka na 4. prevodovom stupni.
Pomery čerpané odtialto: http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Všetky seriové nápravy v RRC, Discovery I alebo Def 90 by mali mať prevod 3,54:1.
Disky ktoré popisuješ a priložil si na foto sú disky Rostyle a majú rozteč 5x165,1 (taktiež to platí pre všetky vyššie uvedené vozy: RRC, Disco a všetky dlžky Defendra). Myslím že použiť s ničoho iného asi nepojdu lebo väčšina iných aut by sa svojou roztečou zmestila Land Roveru do stredovej diery disku
Ak som sa niekde sekol tak ma prosím vzdelanejší opravia.
Hladaním info si si dal prácu ale stačí popozerať tunajšie témy a dozvieš sa toho velmi vela.
Odporúčam prejsť perfektne spracovanú tému: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=13928" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja keď som si obstaral RRC tak som nebol schopný nájsť ani len poistky
ale väčšinu vecí som sa naučil práve tu na fore. Tak skús pohladať a je dosť vysoká pravdepodobnosť že odpoveď nájdeš.
Prajem vela zdaru pri stavbe a dúfam že sa podelíš o niake fotodokumentácie prestavby

Pomery čerpané odtialto: http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Všetky seriové nápravy v RRC, Discovery I alebo Def 90 by mali mať prevod 3,54:1.
Disky ktoré popisuješ a priložil si na foto sú disky Rostyle a majú rozteč 5x165,1 (taktiež to platí pre všetky vyššie uvedené vozy: RRC, Disco a všetky dlžky Defendra). Myslím že použiť s ničoho iného asi nepojdu lebo väčšina iných aut by sa svojou roztečou zmestila Land Roveru do stredovej diery disku

Ak som sa niekde sekol tak ma prosím vzdelanejší opravia.
Hladaním info si si dal prácu ale stačí popozerať tunajšie témy a dozvieš sa toho velmi vela.
Odporúčam prejsť perfektne spracovanú tému: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=13928" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja keď som si obstaral RRC tak som nebol schopný nájsť ani len poistky

Prajem vela zdaru pri stavbe a dúfam že sa podelíš o niake fotodokumentácie prestavby


Re: Převodové poměry 4 stupňové převodovky + stálý převod ná
Moc díky za info a odkazy
. Moc na netu nejsem, tak píšu až teď
. Foto taky snad nějaké bude, ale ono to neni zase tak "horké". Je to výhled tak na příští pětiletku 


