Hydraulika

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
shedou1
Příspěvky: 45
Registrován: 17 čer 2011 05:09
auto: RRC
Bydliště: Handlova

Hydraulika

#1 Příspěvek od shedou1 » 06 črc 2011 22:27

ahojte nakolko som cerstvi diskotekar chcem sa poradit.Aku funkciu plnia tie hydraulicke stabilizatory na disco 2. su tam nejak extremne potrebne?Ja som doteraz sedlal Patrola na ktorom som stabylizatory nemal tak uvazujem aj tu o demontazy nakolko sa my podarylo urvat jednu zadnu trubku dik za rady.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Hydraulika

#2 Příspěvek od vladob8 » 06 črc 2011 23:26

Prave na to je tam ta hydraulika, ked ides pomaly tak je odomknuta a akoby si nemal stabilizacnu tyc a so stupajucou rychlostou sa to plynule zamyka a nad 40km/h je to zamknute a navyse pri zatacani hydraulika za pomoci senzorov posobi proti odstredivej sile, kruti tyc a posobi proti naklananiu karoserie - vysledok je ze ides po dialnici v zakrute 140km/h ako vo vlaku.
Vola sa to system ACE a ked to pracuje tak je to citit a je to perfektne ak to mas tak ti radim nerus to.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

shedou1
Příspěvky: 45
Registrován: 17 čer 2011 05:09
auto: RRC
Bydliště: Handlova

Re: Hydraulika

#3 Příspěvek od shedou1 » 07 črc 2011 04:51

Ok super dik za vysvetlenie no pokusym sa nejako tu trubku opravit teda este raz dik

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Hydraulika

#4 Příspěvek od MadTom » 07 črc 2011 07:06

Jenom bych doplnil jak ACE funguje (aspoň u mě) - pokud se jede do zatáčky, tak se auto začne naklápět, normálně by se naklápělo furt dál, podle toho, jak by se jelo rychle, s ACE se ale po dosažení malého náklonu další naklápění zastaví. Než jsem si zvykl, tak to byl docela divnej pocit. Jel jsemm skrz zatáčku a jak jsem čekal boční náklon, tak ten normálně začal, ale v půlce přestal.
Najepíš to budeš muset odvzdušnit - to se dělá pomocí diagnostiky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hydraulika

#5 Příspěvek od Acon » 07 črc 2011 07:47

a po zaradení redukcie sa odpojí a nápravy krížia bez obmedzenia.

shedou1 píše:Ja som doteraz sedlal Patrola ...
nerýpem, len sa pýtam. Čo ťa viedlo k zmene? Patrol je predsa v offroaďáckych kuloároch prezentovaný ako TOP OFF. A kto nemá Patrola, nie je offroaďák.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Hydraulika

#6 Příspěvek od paramount2 » 07 črc 2011 10:12

Acon píše:.... A kto nemá Patrola, nie je offroaďák.
To říkají jen ti, co ho mají...dokud se jim nerozsvítí v hlavě.... :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
milko
Příspěvky: 215
Registrován: 19 bře 2011 20:57
tel.: 724397943
auto: Disco 1, 300 TDi,
Bydliště: OV- Krásne Pole

Re: Hydraulika

#7 Příspěvek od milko » 07 črc 2011 20:35

Nehanil by som Patroly, majú čosi do seba.
:sun
LR Discovery D 1, 300 TDi, 2 inches lift, BF Goodrich MT KM 2 (285/75/R 16) pevnostný nárazník naviják
Nissan Patrol Y60 4,2D

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Hydraulika

#8 Příspěvek od vladob8 » 07 črc 2011 21:33

Bolo to na vazkach aj ja som bol skoro Patrolista, nakoniec vyhral LR k voli cene ND... ale to uz sem nepatri :blush :D
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Hydraulika

#9 Příspěvek od Benjamin » 07 črc 2011 23:53

paramount2 píše:
Acon píše:.... A kto nemá Patrola, nie je offroaďák.
To říkají jen ti, co ho mají...dokud se jim nerozsvítí v hlavě.... :mrgreen: :mrgreen:
Tak tohle rád slyším, obzvlášť od tebe :yes :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Hydraulika

#10 Příspěvek od vladob8 » 08 črc 2011 00:04

shedou1 píše:Ok super dik za vysvetlenie no pokusym sa nejako tu trubku opravit teda este raz dik
Ked si urval niektoru zadnu trubku, tak olej vytiekol a okrem opravy ta caka este odvzdusnenie ako pise MadTom, lebo system ACE nema odvzusnovacie ventily ako brzdy. Musi sa to odvzdusnit s pomocou diagnistiky pri sucasnom povoleni a uvolneni piestnic az na doraz, a diagnostika ti otvori solenoidne ventily a odvzdusni sa to, a az potom sa to rozbehne ako ma.
Inak pri takejto poruche ako mas by ti mala svietit cervena a pri lepsom pripade zlta kontrolka auticka s sipkou nad sebou do stran, ak nie tak ti to uz davnejsie nefunguje a mas vybratu asi aj poistku, ktora ma symbol auticka so sipkami do stran.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

shedou1
Příspěvky: 45
Registrován: 17 čer 2011 05:09
auto: RRC
Bydliště: Handlova

Re: Hydraulika

#11 Příspěvek od shedou1 » 09 črc 2011 22:47

No co sa patrola tyce tak auto je to klobuk dole co sa tika jazdnych vlastnosti v terene na cestu to uz moc nebolo a nakolko je miest na vozenie coraz menej a castejsie jazdim onroad tak som zmenil trosku poziadavky na auto.Land rover som zvolil preto ze sa mi dostal do ruk za slusne peniaze celkom dobry voz. No stim ACE to hadam este nejak rozchodim palubovka mi sviety jak vianocny stromcek takze budem musiet poriesit to odvzdusnenie dakujem vam vsetkym za rady fakt nemam stym nejake skusenosty a je tam na mna nejako vela vymozenosty este raz dakujem

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Hydraulika

#12 Příspěvek od Macej » 10 črc 2011 00:49

Sry za OT...
paramount2 píše:
Acon píše:.... A kto nemá Patrola, nie je offroaďák.
To říkají jen ti, co ho mají...dokud se jim nerozsvítí v hlavě.... :mrgreen: :mrgreen:
Acon a Paramount: Toto by malo byť zverejnené na čo najviac off forách a preložené do mnoho jazykov :clap :clap . Je to totiž perfektná poznámka od niekoho kto evidentne zažil a vyskúšal oboje :mrk :D

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hydraulika

#13 Příspěvek od Acon » 10 črc 2011 22:19

Macej. Pozor, ja som nepovedal nič negatívne na adresu Patrola. Ani som nenaznačoval, že by som s ním mál snáď nejaké skúsenosti. Len som nadobudol dojem, že Patrolisti akosi neuznávajú iné autá ako OFFy. Preto som sa pýtal, čo ho viedlo k zmene. Nebolo to ani rýpanie, ani irónia. Len úplne neškodná otázka.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Hydraulika

#14 Příspěvek od Macej » 10 črc 2011 22:58

Ja som to aj pochopil ako si to myslel a nič zlé som v tom nevidel. Mňa to pobavilo ako celok. Tvoja nevinná no trefná otázka a hnet na to perfektná poznámka od Paramounta človek ktorý má skúsenosť a jeho poznámka potvrdzuje mnohé moje negatívne názory a aj čosi napovedá o tom čo je patrol zač. Nebolo to nijak mierené proti niektorému z vás. Čisto iba proti dotyčnému vozidlu :) Moj odpor k nemu sa vytvoril práve kôli tým zarytým trolistom a keď som mal možnosť vidieť trola naživo tak sa všetko potvrdilo :D .

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hydraulika

#15 Příspěvek od Acon » 10 črc 2011 23:17

aha, tak som si trochu sedel vedení. Mne sa Patrol vždy páčil, len mi prišiel do lesa dosť nemotorný. Myslím šírkou, nie jazdnými vlastnosťami. A po zvezení na ceste musím potvrdiť, že Disco je po Géčku a RR najpohodlnejší OFF
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

shedou1
Příspěvky: 45
Registrován: 17 čer 2011 05:09
auto: RRC
Bydliště: Handlova

Re: Hydraulika

#16 Příspěvek od shedou1 » 11 črc 2011 05:08

no trochu sa nam tato tema zvrhla na Patrol vs Discovery. Takze zatial som disco este nodtestoval ani na ceste ani v terene lebo sa meni spojka a robia nejake opravi takze som to este nemohol porovnat ale po testoch dam vediet co a jak sa veci maju.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hydraulika

#17 Příspěvek od Acon » 11 črc 2011 08:24

ono to už tak býva, ale akonáhle sa zasa spýtaš na hydrauliku tak sa pravdepodobne dozvieš, čo potrebuješ.
Inak o hydraulike tu čo-to popísané je. Stačí poznať správny názov a dať do hľadania:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... &hilit=ACE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... &hilit=ACE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... CE#p165918" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... CE#p164711" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ce#p126699" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... CE#p129600" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Hydraulika

#18 Příspěvek od masar » 11 črc 2011 20:17

Sorry za OT, ale když se to rozeběhlo... Co je na tom Patrolu špatnýho (ať Y60 nebo Y61), jediný co si vzpomínám, že u Y61 nefungovalo úplně spolehlivě to odpojování stabíku a je asi trochu přeceněný (myslím ceny v bazrech, NE schopnosti v terénu :D )?
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Hydraulika

#19 Příspěvek od Macej » 11 črc 2011 20:40

Skôr v čom má seriový patrol výhody oproti seriovému LR (a nakonec kludne aj upravený). Okrem uzavierky zadku ma nič iné nenapadá. Krátka verzia je v podstate rovnako ťažká jak kdejaký RRC alebo Disco I/II a dlhý má o pár metrákov navyše. Jazdné vlastnosti s oblubou (a rád tým kamaráta štvem :D ) to má asi jak Avia - tj. hučí, dými ale pohybu sa moc nekoná. To cenové precenenie bych videl v cene ND. No ak už bol niekedy opravovaný tak je v cene určite zahrnuté vyváranie :lol: . Proste to hnije jak každý japonec až kým v lete nevrhá tieň :D . Rám z 99teho má viac hrdze než moj zo 79teho (ja mám len povrchovú :Pohoda: ). Podla popisu viacero ludí ktorý vyskúšali si to v zime a za mokra robí na ceste čo chce aj v seriovom stave (žiadne T3, žiadne -ET, lift, bodylift atď). O teréne podla toho čo som videl sa radšej ani nevyjadrujem.

Nech sa vyjadria tí ktorý vyskúšali nech v tom nejsom len blbec čo len kecá a nevyskúšal ale viac sa mi pozdáva v teréne ladné plazenie sa cez prekážky ako patrolácke nutné preskakovanie prekážok za ukrutného vytáčania motora. Čiže jednoduchá vylučovacia metóda napovedá (aspoň mne) že hnissan neni to pravé.
Ja som sa pri výbere auta učil z chýb druhých a ukazuje sa že chybu som nespravil keď som zvolil zelený ovál a nemenil by som za inú značku :) .

Sorry za OT a admin a ani Shedou nech sa prosím nehnevajú za zas**** :Sorry:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Hydraulika

#20 Příspěvek od Acon » 11 črc 2011 22:00

Macej, nedá sa inak ako skonštatovať, že zelená viróza spravila na Tebe kus dobrej práce :lol: Ale v podstate súhlasím. Aj mne sa Patrol zdá dosť ťažkopádny, ale nikdy som ho nemal, tak len teoretizujem.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět