p38a spojka motor-převodovka
p38a spojka motor-převodovka
Zdravím Vás všechny. Prosím o vaši zkušenost ohledně spojky motoru a její výdrže u vozu Range rover p38a 2.5diesel. Mám najeto 330354km. Za posledních 80000km jsem nechal v odborném servisu opravovat již 3x spojku.Oprava vydrží 13-24tis. km Poprvé se přestřihly kolíky spojující vypínací páku a hřídel, po 18tis km prošlo vypínací ložisko přítlačákem, po24tis km opět kolíky vidličky a montáž kompletu spojky Valeo - Land rover. A nyní po 17tis.km začla spojka klouzat a tak to musím zase řešit. Při jízdě nestojím na pedálu spojky ale jezdím krátké trasy a často s těžkým vlekem. Přesto považuji tuto situaci za nestandardní. Je možné aby byl při najetých kilometrech tak ojetý setrvačník, že by došlo k velké změně vzdáleností lamela-přítlačák-vypínací vidlička-pomocný spojkový válec atd? A tak došlo k stálému tlaku ložiska na přítlačák? Nebo nemůže být problém v hydraulickém ovládání spojky? Že se kapalina při uvolnění nevrací zpět do nádobky? Předem děkuji za vaše názory na řešení .
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: p38a spojka motor-převodovka
To co popisujes je uplne normalni klinky kolem 300tis....je treba je udelat prevrtani na sestku a dat spiralove nemecke klinky ty co jsou original v prumeru 5. a jeste radeji jeden pridavam mezi ne. A to ze ti tedka spojka klouze je taky normalni. Jak ji das na prdel tak se udela sklo-film a pak to nejakou dobu muze klouzat (pouze s vozikem) Bez voziku by si to melo zase sednout a byt ok. Jak taham auta taky se me to uz parkrat stalo. Da se vyrobit keramicka lamela, ta na tento klouzavy jev netrpi ale potom dostane vice na prdel setrvak...