zdravím vospolok,
prázdná palivová nádrž -
Def Td5 má v užívateľskej príručke pri tejto téme návod, čo robiť, resp. ako naštartovať motor v prípade, že takáto situácia nastane.
Def 300 Tdi má len strohé upozornenie, že ak toto nastane, treba vyhľadať kvalifikovanú pomoc servisu. Zaujímalo by ma teda, čo robiť v prípade, že sa to stane niekde na cestách. Dá sa to "opraviť" (odvzdušniť palivový systém) svojpomocne v "poľných podmienkach"?
podotázka: všimol som si, že podávacie palivové čerpadlo v motore 300 Tdi má nejakú páčku, niečo podobné ako mali staré škody na palivovej pumpe na ručné napumpovanie paliva. Je to určené na ten istý účel? Alebo čo to je?
lopik.
prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
U väčšiny starých systémov (rotačné a radové čerpadlá) je potrebné odvzdušniť systém. Povolíš vstup na triske a pumpuješ ručnou pumpou, prípadne štartuješ (ak máš dobrú baterku).
PD a CR systémy sa odvzdušia samé. TD5 má dokonca takú funkciu a niekde je to tu už písané. Treba zapnúť kľúčik a 4? x zošliapnuť plyn a spustí sa odvzdušňovanie. No počet zošliapnutí neviem presne. Druhá možnosť je tak 10x po sebe zapnúť kľúčik a počkať kým stíchne čerpadlo.
PD a CR systémy sa odvzdušia samé. TD5 má dokonca takú funkciu a niekde je to tu už písané. Treba zapnúť kľúčik a 4? x zošliapnuť plyn a spustí sa odvzdušňovanie. No počet zošliapnutí neviem presne. Druhá možnosť je tak 10x po sebe zapnúť kľúčik a počkať kým stíchne čerpadlo.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7894
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
Ano je to jak to píšeš. Na tom podávacím čerpadlu na 300tdi i 200tdi je páčka pro ruční pumpování. Když ti dojde nafta, tak ji normálně doleješ a napumpuješ to pumpičkou. Můžeš si povolit odvzdušňovák na palivovém filtru. Pak to sice trochu déle startuje, ale chytne to už bez problémů.
Akorát si dej pozor, aby ti ta pumpička fungovala. Často není funkční, protože motor ji v podstatě nepotřebuje. Čerpadlo si umí tahat naftu samo, ale nesmí ti dojít. Pak už si nenatáhne, takže aby jsi se pak nedivil.
K
Akorát si dej pozor, aby ti ta pumpička fungovala. Často není funkční, protože motor ji v podstatě nepotřebuje. Čerpadlo si umí tahat naftu samo, ale nesmí ti dojít. Pak už si nenatáhne, takže aby jsi se pak nedivil.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
/TD5/ ...5x Bohumile, 5x ...Seslaples pedal a stejnak po 5 ti cyklech cerpani palivoveho cerpadla ,to nenastartujes. Tak se to opakuje az cerpadlo chyti jinaci zvuk a pak nastartujes...mozna.Acon píše:U väčšiny starých systémov (rotačné a radové čerpadlá) je potrebné odvzdušniť systém. Povolíš vstup na triske a pumpuješ ručnou pumpou, prípadne štartuješ (ak máš dobrú baterku).
PD a CR systémy sa odvzdušia samé. TD5 má dokonca takú funkciu a niekde je to tu už písané. Treba zapnúť kľúčik a 4? x zošliapnuť plyn a spustí sa odvzdušňovanie. No počet zošliapnutí neviem presne. Druhá možnosť je tak 10x po sebe zapnúť kľúčik a počkať kým stíchne čerpadlo.
Naposledy upravil(a) erik dne 30 kvě 2012 09:54, celkem upraveno 1 x.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
u 300tdi som bezne jazdil do poslednej kvapky a nosil 5l rezervu. Ked nafta dosla za jazdy na rovnom useku znamenalo to, ze uz je nadrz fakt prazdna. Dolial som 5l a nastartoval bez odzvdusnovania. No nemusi to platit u kazdeho auta. Maja 300tdi tak fungovala.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
mam rovnaku skusenost z ruska, kde raz pajam a potom aj sindovi dosla nafta. doliali sme a isli sme dalej (obaja 300ky). ja si to radsej sledujem, td5ka je na to hakliva...DanoDEF píše:u 300tdi som bezne jazdil do poslednej kvapky a nosil 5l rezervu. Ked nafta dosla za jazdy na rovnom useku znamenalo to, ze uz je nadrz fakt prazdna. Dolial som 5l a nastartoval bez odzvdusnovania. No nemusi to platit u kazdeho auta. Maja 300tdi tak fungovala.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
Uplne stejna zkusenost s 300Tdi na D1 i ted na Defenderu - dojde, chcipne, doleju, chvili tocim starterem (max 20 vterin) chytne to a jedu....
Zadny pumpovani jsem nikdy nepraktikoval. Vlastne ani nevim, jestli tu rucni pumpicku mam funkcni.

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 26 kvě 2011 21:29
- tel.: 724107574
- auto: LR 110/300Tdi
- Kontaktovat uživatele:
Re: prázdná palivová nádrž - úplné vyjetí paliva
Presne jak pisou nahore. Mam 300 a nikdy jsem tu pumpicku nepotreboval. A jak pise Karel stejne si myslim ze ji mam mrtvou
Proste dojde nafta, auto chcipne. Dolejes, protocis, natocis jedes. 

