Problém se starty

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

Problém se starty

#1 Příspěvek od De Lite » 08 lis 2007 18:14

Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.

Máte to taky někdo?

Na anglické diskusi na www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?

Zde je anglické povídání k danému problému:

Hello All

I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.

The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.

I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)

Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.

Cheers
Stu
Freelandering - stav duše

Uživatelský avatar
Colombo
Příspěvky: 91
Registrován: 12 kvě 2007 00:48
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Colombo » 08 lis 2007 22:12

Zdravim De Lite -
to co popisujes se mi stalo jednou jedinkrat a byl jsem z toho pekne vyjukanej. Stalo se to pred garazi, kdyz jsem se vratil z prace, nicmene vrazil jsem tam manzelciny klice, ktery jsme meli s sebou a auto normalka naskocilo - od te doby se to neukazalo a tak jsem tomu nevenoval pozornost.

Doufam, ze se to uz neukaze.
Freelandy 1.8i 3-door, hard top, 1998

Uživatelský avatar
Peddy
Příspěvky: 52
Registrován: 02 kvě 2007 10:03
Bydliště:

Re: Problém se starty

#3 Příspěvek od Peddy » 12 lis 2007 11:21

De Lite píše:Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.

Máte to taky někdo?

Na anglické diskusi na www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?

Zde je anglické povídání k danému problému:

Hello All

I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.

The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.

I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)

Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.

Cheers
Stu
zdravim, řekl bych, že tvůj problém bude malinko jiný, protože ten anglánův motor se při startu alespoň protočil, proto mu stačilo vyměnit senzor na vačce, kdežto ty píšeš, že vůbec nereaguje, takže to vypadá na něco ve spínací skříňce a nebo na cestě od ní (špatná pojistka) - ale nejsem odborník; uvidíš, co řekne admin, já to jen zkusil :wink:
free with Free

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Hunter » 12 lis 2007 13:27

Uplne stejny problem jsem mel u jineho auta, tedy podobny. Nekdy (nezavisle na zadne okolnosti) jsem vlozil klic otocil, palubka se rozsvitila, ale pri pokusu nastartovat nic, ticho. Chvili jsem musel pockat, zkusit za chvili, a vzdy to pak slo. Ale vzdy jsem trnul, zda se to nakonec otoci nebo ne a nezustanu nekde viset. Jak tu zaznelo, bud spinaci skrinka nebo neco s imobilizerem, to je muj nazor na vec . Jinak jeste kdyz jsem mel Nivy, tak obecne Zigulove dost trpely na spinaci skrinky, bylo to to same a menil jsem je nekolikrat.
Free Td4 2004 HSE automat

Michal
Příspěvky: 13
Registrován: 18 úno 2007 21:23
Bydliště: Kaplice

#5 Příspěvek od Michal » 12 lis 2007 16:23

Měl jsem to samé , u mne to byl špatný kontakt na přívodním drátu k cívce startéru.

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jan Kucera » 12 lis 2007 18:16

Zkus spojit nakrátko starter apokud se rozbehne motor,je rebus ve spínací skrínce,nekolikrat jsem tohle lecil, u Toyoty a Volva
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od De Lite » 17 led 2008 13:25

Po nekonečném martyriu se ukázalo, že to bylo starterem. Starter je již opraven ( ano díky Adminovi OPRAVEN! a ne vyměněn ), pro jistotu jsem nechal vyměnit i spínací skříňku. Nicméně mi vyvstal jiný problém. Když jsem blbnul ještě s rozbitým starterem, tak jsem si samozřejmě total vybil baterii. Mám tam original Delphi 85 AH, která světýlkem indikuje svůj stav. Bohužel i po několikerém opětovném nabití nabíječkou jsem nedocílil toho, aby svítila zeleně, pořád je tam černé světýlko. Samozřejmě baterie funguje, normálně nastartuji ( alespoň zatím). Zná někdo příčinu a možné řešení?
Freelandering - stav duše

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od De Lite » 20 led 2008 19:48

Tak jsem si udělal čtyřsetkilometrový výlet a musím konstatovat, že během něj se mi baterie zcela nabila a opětovně svůj stav hlásí zeleným indikačním světýlkem. Takže vypadá, že je vše OK.
Freelandering - stav duše

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#9 Příspěvek od geršák » 20 led 2008 19:55

ahoj ,já jsem zrovna dneska koukal na baterku a políčko je černé ale baterka také funguje normálně .
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Hunter » 20 led 2008 20:34

No pokud to mas opravdu cerne, tak dlouho fungovat normalne nebude, nejspise do doby, kdy to budes nejmene potrebovat :wink:
Free Td4 2004 HSE automat

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#11 Příspěvek od geršák » 20 led 2008 21:07

no právě :lol: a proto jsem začal řešit co s tím když budu muset odpojit baterku a případně tam dát jinou :lol:tak se potřebuju naučit nastavení těch kódů :lol:
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » 21 led 2008 13:19

De Lite píše:Tak jsem si udělal čtyřsetkilometrový výlet a musím konstatovat, že během něj se mi baterie zcela nabila a opětovně svůj stav hlásí zeleným indikačním světýlkem. Takže vypadá, že je vše OK.
To jsem rád, že nemáš baterku v háji.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 21 led 2008 13:20

geršák píše:ahoj ,já jsem zrovna dneska koukal na baterku a políčko je černé ale baterka také funguje normálně .
Benzín nepotřebuje tak velké nároky jako diesel. Vyměnit baterku není takový problém a jak postupovat po zapojení baterie tady jistě najdeš.

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od De Lite » 21 led 2008 20:29

Ještě k problému baterie mám následující postřeh: Pokud jsem měl baterii " nedobitou ", tak trvalo určitou chvíli než pozhasínali po nastartování kontrolky. Hlavně oranžová " trojka " HDC, TC a ABS zůstávala svítit tak 4-5 sec. Nyní po dobití baterie to trvá tak 1 sec. než pozhasínají. Teda alespoň doufám, že to bylo tou baterií...
Freelandering - stav duše

comeback

#15 Příspěvek od comeback » 29 led 2008 17:53

Vážení, prosím pomozte!
Mám Freelander, 1,8 benzín, r.v.1998, nemůžu nastartovat. Startér točí,jisktru hází, benzín tam jde, ale nenaskočí. Vyměnil jsem palec, víčko rozdělovače, zapalovací cívku, svíčky, diagnostika nic neukázala. Nevíte někdo, co by to mohlo být. Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od De Lite » 29 led 2008 20:33

A jak víte, že tam jde palivo?
Freelandering - stav duše

comeback

#17 Příspěvek od comeback » 29 led 2008 20:54

Vyndal jsem svíčky a byly ulitý benzínem, na válcích byl taky. Diagnostika ukázala funkční vstřiky.

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od De Lite » 29 led 2008 21:53

Mne odešlo palivové čerpadlo, projevovalo se to přesně tak, že vše fungovalo, jen motor se neroztočil. Tak proto se ptám...
Freelandering - stav duše

comeback

#19 Příspěvek od comeback » 30 led 2008 16:54

Tak mě napadlo, jestli to nemůže být vadnými kabely od rozdělovače k svíčkám. Nemá s tím někdo zkušenost?

Uživatelský avatar
janicko
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008 18:36
tel.: sony ericsson
Bydliště: Bratislava

#20 Příspěvek od janicko » 14 čer 2008 10:33

Mam TD4 a nechce mi to chytit, ked je motor teply. Aj ked chyti tak v momente zhasne. Musim cakat kym vychladne a potom to funguje aj tyzden a uplne normalne. Ako keby nemal naftu, alebo bol zavzdusneny... V prirucke som sa docital ze sa odvzdusnuje sam, mam ten bmw motor. Je tam nejaky ventil a ten je v haji?

Odpovědět