Problém se starty
Moderátor: Safraporte
Problém se starty
Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.
Máte to taky někdo?
Na anglické diskusi na www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?
Zde je anglické povídání k danému problému:
Hello All
I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.
The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.
I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)
Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.
Cheers
Stu
Máte to taky někdo?
Na anglické diskusi na www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?
Zde je anglické povídání k danému problému:
Hello All
I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.
The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.
I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)
Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.
Cheers
Stu
Freelandering - stav duše
Zdravim De Lite -
to co popisujes se mi stalo jednou jedinkrat a byl jsem z toho pekne vyjukanej. Stalo se to pred garazi, kdyz jsem se vratil z prace, nicmene vrazil jsem tam manzelciny klice, ktery jsme meli s sebou a auto normalka naskocilo - od te doby se to neukazalo a tak jsem tomu nevenoval pozornost.
Doufam, ze se to uz neukaze.
to co popisujes se mi stalo jednou jedinkrat a byl jsem z toho pekne vyjukanej. Stalo se to pred garazi, kdyz jsem se vratil z prace, nicmene vrazil jsem tam manzelciny klice, ktery jsme meli s sebou a auto normalka naskocilo - od te doby se to neukazalo a tak jsem tomu nevenoval pozornost.
Doufam, ze se to uz neukaze.
Freelandy 1.8i 3-door, hard top, 1998
Re: Problém se starty
zdravim, řekl bych, že tvůj problém bude malinko jiný, protože ten anglánův motor se při startu alespoň protočil, proto mu stačilo vyměnit senzor na vačce, kdežto ty píšeš, že vůbec nereaguje, takže to vypadá na něco ve spínací skříňce a nebo na cestě od ní (špatná pojistka) - ale nejsem odborník; uvidíš, co řekne admin, já to jen zkusilDe Lite píše:Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.
Máte to taky někdo?
Na anglické diskusi na www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?
Zde je anglické povídání k danému problému:
Hello All
I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.
The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.
I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)
Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.
Cheers
Stu

free with Free
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Uplne stejny problem jsem mel u jineho auta, tedy podobny. Nekdy (nezavisle na zadne okolnosti) jsem vlozil klic otocil, palubka se rozsvitila, ale pri pokusu nastartovat nic, ticho. Chvili jsem musel pockat, zkusit za chvili, a vzdy to pak slo. Ale vzdy jsem trnul, zda se to nakonec otoci nebo ne a nezustanu nekde viset. Jak tu zaznelo, bud spinaci skrinka nebo neco s imobilizerem, to je muj nazor na vec . Jinak jeste kdyz jsem mel Nivy, tak obecne Zigulove dost trpely na spinaci skrinky, bylo to to same a menil jsem je nekolikrat.
Free Td4 2004 HSE automat
- Jan Kucera
- Příspěvky: 678
- Registrován: 11 bře 2007 09:17
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Po nekonečném martyriu se ukázalo, že to bylo starterem. Starter je již opraven ( ano díky Adminovi OPRAVEN! a ne vyměněn ), pro jistotu jsem nechal vyměnit i spínací skříňku. Nicméně mi vyvstal jiný problém. Když jsem blbnul ještě s rozbitým starterem, tak jsem si samozřejmě total vybil baterii. Mám tam original Delphi 85 AH, která světýlkem indikuje svůj stav. Bohužel i po několikerém opětovném nabití nabíječkou jsem nedocílil toho, aby svítila zeleně, pořád je tam černé světýlko. Samozřejmě baterie funguje, normálně nastartuji ( alespoň zatím). Zná někdo příčinu a možné řešení?
Freelandering - stav duše
Ještě k problému baterie mám následující postřeh: Pokud jsem měl baterii " nedobitou ", tak trvalo určitou chvíli než pozhasínali po nastartování kontrolky. Hlavně oranžová " trojka " HDC, TC a ABS zůstávala svítit tak 4-5 sec. Nyní po dobití baterie to trvá tak 1 sec. než pozhasínají. Teda alespoň doufám, že to bylo tou baterií...
Freelandering - stav duše
Mam TD4 a nechce mi to chytit, ked je motor teply. Aj ked chyti tak v momente zhasne. Musim cakat kym vychladne a potom to funguje aj tyzden a uplne normalne. Ako keby nemal naftu, alebo bol zavzdusneny... V prirucke som sa docital ze sa odvzdusnuje sam, mam ten bmw motor. Je tam nejaky ventil a ten je v haji?