Stránka 2 z 2

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 21 čer 2021 09:06
od habakuk
Fiat Ducato s 2,3 mjet máme jich v provozu několik a je to bezproblémový povoz.

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 22 čer 2021 09:58
od Propet
A máš představu o finální váze? Ponížená 5ti tuna už je sama o sobě dost těžká. A přetěžování se začíná dost řešit i u nás. Master je super, auto je to k neutahání. Dle mě nejlepší dodávka teď na trhu. Ale s dvojmontáží to už není úplně ono, kluci to mají jako pojízdný pneuservis a jak to má v předu užší gumy (aby vzadu mohly být 2) tak prý nic moc komfort. Navíc ten předek dost leží na zemi, pera evidentně nejsou dimenzovaná víc jak u klasiky.
U Iveca bych klidně vzal i tu 2,3l, síly má dost, žere výrazně míň a vyjde o dost levněji.
Ducato maxi je taky super, mělo by být lehké a uvézt nesmysl.
Ale nejvíc bych asi řešil tu váhu. Těžko z auta vytahovat regál až tě někde na cestě zváží a budou trvat na překládce nebo odtahu….

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 22 čer 2021 21:38
od Farmář
Dnes jsem tomu věnoval celý den, probíral to s prodejci a novým Masterem a Ivecem se svezl.

K finální váze – představu mám. Řadu let jezdím s dnes 23 let starou Dailynou, nějaká 5ti tuna papírově snížení na 3,5. Teprve nedávno jsem si náhodou někde najel na váhu, no a s tím vším vercajkem a díly co běžně vozím 4,2 tuny. A to k tomu ještě někdy výjimečně přiložím paletu cca 500 kg. Předtím jsem měl Renault Mascott taky nějaké 5ti tuna snížená na 3,5. Kolik to v reálu vážilo nevím, ale asi podobně jako ta Dailyna.

Ty užší gumy kvůli dvoumontáži mě nenapadly, koukal jsem, že to má stejně i Iveco.

Regály z auta myslím vyndávat nebudu muset, ono by stačilo to co je v těch regálech. Často jedu i s vlekem, kde mě do hmotnostního limitu dost zbývá. Jen by mě zajímalo, jak by se orgáni tvářili při případném vážení a trvání na překládce, když bych ty věci z regálů vyházel do vleku a chtěl pokračovat v jízdě...

Dnes jsem ještě okukoval Ford Transit, ale ten jejich 2 litrový mildhybrid mě teda odradil.

Taky jsem byl v Mercedesu, ten už bohužel ve Sprinteru skončil s 3 litrem, takže už jen s 2,1 litrem což mi přijde u těch velkých dodávek k smíchu (nebo spíš k pláči). No a taky tam se platí za značku, takže mnou požadovaná konfigurace za rovný milion bez DPH. Třeba za originál tažné chtějí 33 tisíc bez DPH.

U Mastera mě zarazil minimální rozdíl provozní hmotnosti 3,5 tuny jednomontáže a 4,5 tuny dvojmontáže. Tedn rozdíl v podstatě odpovídá tak hmotnosti těch 2 kol navíc u dvojmontáže. Takže samonosná kastle je podle mě úplně stejná. To u Iveca je rozdíl v rámu mezi 3,5 a 5 ti tunou znatelný (jak tloušťka, tak výška profilu rámu).

Předváděcí Dailyna s motorem 3.0 litrů měla 8mi stupňový automat a jak nejsem velký příznivce automatů, tak to jak to řadilo se mi dost líbilo.

Nakonec mi prodejce Iveca při diskuzi sám navrhl, že podle něj by mi stačila normální Dailyna 3,5 tuny s jednomontáží. Že přetížení nějakých 700 kg bez problému zvládne. Tím bych se dostal v podstatě na cenu Mastera. Takže mi nasadil brouka do hlavy.

Pocitově po krátké zkušební jízdě mám lepší dojem z Iveca. Možná jsem staromilec ale zastávám názor, že objem motoru ničím nenahradíš a Iveco je dnes v podstatě poslední kdo nabízí třílitr.

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 28 čer 2021 14:28
od Propet
A to nové Iveco už má asi tak Adblue že? Ještě nedávno uměli některé varianty bez.
Automat je super, ale s těmi váhami a vlekem je otázka jak se to bude chovat? Nemám s tím zkušenost s daily ale menší nákladní auta jsou v automatu neštěstí. Spotřeba vysoká a stejně aby člověk pořád hlídal co má zařazeno a zda nepodřadit. Kamiony jsou už úplně jinde.
A kdyby jsi nechtěl novou Daily zkus mrknout na Oktrucks.de je to něco jako skodaplus. U nás ojetý nemá smysl kupovat. A narozdíl od mobile tam můžou být jen autorizovaní dealeři Iveca.

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 26 črc 2021 00:04
od Vogel
S Masterem zkušenosti nemám. Ale Ivecem občas jezdím a dodnes jsem nepochopil, proč si to lidi kupují, když je tolik alternativ. Přijde mi to jako hrozný klump. Daily i EuroCargo.
Ty píšeš o automatu, já to nafasoval vždycky s manuálem. Převodovka hrozně nepřesná. Furt mi to sázelo nějaké chybové hlášky. Nejvíc mě dostalo, že když jsem se nepřivázal, tak mi to psalo malý tlak oleje, jen jak jsem zaklapl bezpečnostní pás, tak ta hláška zmizela. Neřídí se mi to dobře. Provedení interiéru i na dodávku fakt slabé. Asi jsem už zaujatý, ale nemám je rád.
Porovnání mám se Sprinterem a Vianem. Mastera jsem řídil jen jednou, tak se k němu nechci moc vyjadřovat. Jen na první jízdu mi to nepřišlo zlý.

Re: Jakou byste koupili dodávku?

Napsal: 28 črc 2021 20:50
od Franta D1
Já mám na firmu dlouhodobě vyzkoušený Rencky - Master a Trafic a i jeden známej Mastry používá v podstatě bez šahnutí taky.
Auta oleje po roce nebo - 10 - 12 tis a jako montážní Master bez šahnutí - jen turbo po 200 tis a 1x Egr.
Trafica mám čtvrtýho a taky jsem s ním nalítal 400 tis. Na korozi obě taky dobrý.
Trafic novej dlouhej 6 míst prostorově perfektní a s dvoulitrem to jezdí dost slušně.