Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Moderátor: Miky_CZ
Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Tak jsem po zkušenostech z loňských mrazů (parkuji venku...ten zvuk motoru mně svíral srdíčko...) zabudoval ohřev vody na 220V (topné tělísko do hadice, samospádem ohřeje), a nyní bych chtěl doplnit ještě při jednom napojení do zásuvky na autě, aby se mi začala i baterie současně dobíjet z pevně instalované nabíječky v motorovém prostoru.
Všechny inteligentní nabíječky s procesorem se ale musí ještě ručně přepnout na Start režim, což nechci- nechci otvírat kapotu, chci jen večer píchnout na 220V na vyvedenou zásuvku vně auta a časovačem z domu nařídit, aby to ráno hodinku než pojedu zaplo.
Nemáte to někdo podobně už vymyšlené, - jakou nabíječku tam dát? Sehnal jsem tip na švédskou CALIX, ale zdá se mi dost drahá...
Díky,kid.
Všechny inteligentní nabíječky s procesorem se ale musí ještě ručně přepnout na Start režim, což nechci- nechci otvírat kapotu, chci jen večer píchnout na 220V na vyvedenou zásuvku vně auta a časovačem z domu nařídit, aby to ráno hodinku než pojedu zaplo.
Nemáte to někdo podobně už vymyšlené, - jakou nabíječku tam dát? Sehnal jsem tip na švédskou CALIX, ale zdá se mi dost drahá...
Díky,kid.
Disco III - pravá pohoda
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Myslím, že není potřeba vymýšlet nic složitého a automatického. Sežeň si zdroj, který bude dávat 12-14V a 500mA trvale. Na udržování nabití to bohatě stačí 

Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
]Myslím, že není potřeba vymýšlet nic složitého a automatického. Sežeň si zdroj, který bude dávat 12-14V a 500mA trvale. Na udržování nabití to bohatě stačí
Nabíječky ale poznají,že je baterka už OK,a samy vypnou, aby se třeba nepřebíjela...
Nabíječky ale poznají,že je baterka už OK,a samy vypnou, aby se třeba nepřebíjela...
Disco III - pravá pohoda
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Potřebuješ nabíječku která na jedné straně dá maximálně cca 0,5A a na druhé straně bue dávat maximálně 14V. Pokud toto splní, tak nehrozí, že by jsi něco přebíjel. Říká se tomu konzervační nabíječka, nebo udržovací nabíječka. Nemá cenu tam dávat nějakou standardní nabíječku, která je schopná nabít i plně vybitou baterku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Díky, beru to tak, je to pravda, že ji chci vždycky jen dooživit, udělám to takto. Doufám, že bude možno ten zdroj nechat nastálo připojený i při jízdě na svorky baterky,abych nemusel pořád před vyjetím zvedat kapotu a rozpojovat.
Disco III - pravá pohoda
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Pokud ho tam chceš nechávat, tak na to musí být dělanej - tj. nesmí umřít, když mu odpojiš 230V na vstupu a na výstupu zůstane připojená baterka. Není to pravidlem u zdrojů, u nabíječek by to mělo být ale v pohodě. Jinak to řeší jedna dioda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- marcel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 03 úno 2007 22:58
- tel.: 0915 833178
- auto: DISCOVERY I
- Bydliště: Dudince SR
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Myslím, že toto by mohlo byť http://ctek.com/sk/en/chargers/XS%200.8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
No právě ten CTEK taky nebude ideál, protože se musí ručně přepnout před nabíjením na režim Autobaterie, a to bych musel pod kapotu...
Speciální je tato:
http://www.calix.se/consumer/files/TD_0 ... BC1205.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ale stojí cca 2900,- +dph, a to se mi nechce dávat, když mám v hlavě možnost jen toho zdroje- možná tam vyvedu do kabiny odpojovač plus kabelu od baterky k tomu zdroji...
Speciální je tato:
http://www.calix.se/consumer/files/TD_0 ... BC1205.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ale stojí cca 2900,- +dph, a to se mi nechce dávat, když mám v hlavě možnost jen toho zdroje- možná tam vyvedu do kabiny odpojovač plus kabelu od baterky k tomu zdroji...
Disco III - pravá pohoda
- marcel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 03 úno 2007 22:58
- tel.: 0915 833178
- auto: DISCOVERY I
- Bydliště: Dudince SR
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Práveže táto 800ovka žiadne tlačidlo/prepínač nemá.Ak dobre vidím.Ak si dobre pamätám tak cteky si pamätajú posledné nastavenie pred odpojením napätia.Myslím že stojí zato si to pozisťovať u nejakého predajcu poprípade užívateľa.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
ja mam tutok,- je drahá, ale má víc funkcí zase - a zatím funguje
http://www.nabijeckyctek.cz/inpage/mxs-7-0/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nabijeckyctek.cz/inpage/mxs-7-0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miši sport 2,5td (2000)/L300 2,5td (1996)/W260 2,8d (1995)/P38 2,5dse (1996)/pajero 2800 (1994)/starex 2,5td (2004)/DII td5 (1999)
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
U nás na stanici je na většině (12 i 24V) vozidel trvalo nainstalován nabíječ Eprona NB 10 s konektorem DEFA (zelena šnura), jedná se o nabíječku už přímo ve firmě upravenou na konzervák, pomalu se na tento typ přechází na celým územním odboru (HZS JmK Brno)
http://www.eprona.cz/cz/nb10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eprona.cz/cz/nb10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
- marcel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 03 úno 2007 22:58
- tel.: 0915 833178
- auto: DISCOVERY I
- Bydliště: Dudince SR
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
skopírované z príručky od tej 800vky
NABíJENí
1. Připojte nabíječku k akumulátoru.
2. Připojte nabíječku do zásuvky. Kontrolka napájení ukazuje, že přívodní kabel je připojen
do zásuvky. Poruchová kontrolka ukazuje, že svorky akumulátoru jsou nesprávně zapojeny.
Ochrana proti obrácené polaritě zajišťuje, že nedojde k poškození akumulátoru ani
nabíječky.
3. V průběhu nabíjení postupujte podle 6 zobrazených kroků.
Akumulátor je připraven spustit motor při rozsvícení KROKU 3.
Akumulátor je plně nabitý při rozsvícení KROKU 5.
4. Nabíjení lze kdykoliv přerušit odpojením napájecího kabelu ze zásuvky
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 0.8_CS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
NABíJENí
1. Připojte nabíječku k akumulátoru.
2. Připojte nabíječku do zásuvky. Kontrolka napájení ukazuje, že přívodní kabel je připojen
do zásuvky. Poruchová kontrolka ukazuje, že svorky akumulátoru jsou nesprávně zapojeny.
Ochrana proti obrácené polaritě zajišťuje, že nedojde k poškození akumulátoru ani
nabíječky.
3. V průběhu nabíjení postupujte podle 6 zobrazených kroků.
Akumulátor je připraven spustit motor při rozsvícení KROKU 3.
Akumulátor je plně nabitý při rozsvícení KROKU 5.
4. Nabíjení lze kdykoliv přerušit odpojením napájecího kabelu ze zásuvky
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 0.8_CS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Tak takto vyhrává ta 800vka, 1000,- za ní dám, očka bych propojil s delším kabelem až na baterku natrvalo, zásuvku připevním venku popř. propojím do jedné s již co mám vyvedenou, snad to bude dobíjet i tu 75Ah baterku, když píší do 32Ah? :
Specifikace:
Napětí: 12 V
Nabíjecí proud: 0,8 A
Doporučený rozsah kapacity AKU k nabíjení: 1,2 - 32 Ah
Maximální kapacita pro udržovací funkci nabíječe: 100 Ah
Specifikace:
Napětí: 12 V
Nabíjecí proud: 0,8 A
Doporučený rozsah kapacity AKU k nabíjení: 1,2 - 32 Ah
Maximální kapacita pro udržovací funkci nabíječe: 100 Ah
Disco III - pravá pohoda
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
nabíjet to samozřejmě bude i tu 72Ah baterii, když to dává 800mA dokonce je to možná i lepší nabíjet akumulátor desetinovým proudem , ale bude to spíše fungovat jen jako konzervák, protože samotné přístroje v autě si taky něco vezmou
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Už řadu let používám svoje jezeďácký řešení:
- obyčejná nabíječka z Baumaxu za třista
- spínací hodiny za stovku
Nabíjení přes autozásuvku, spínačky nabíječku v noci sepnou 1x nebo 2x na čtvrthodinku (v případě mrazů klidně i víckrát, dle libosti).
Za tu krátkou dobu nehrozí, že by vzniklo nabíjecí napětí vyšší než doporučené. Dobíjení na noční proud, takže i levné.
Funguje to, používám X let na auto i motorku, s baterkou ještě nebyl problém.
- obyčejná nabíječka z Baumaxu za třista
- spínací hodiny za stovku
Nabíjení přes autozásuvku, spínačky nabíječku v noci sepnou 1x nebo 2x na čtvrthodinku (v případě mrazů klidně i víckrát, dle libosti).
Za tu krátkou dobu nehrozí, že by vzniklo nabíjecí napětí vyšší než doporučené. Dobíjení na noční proud, takže i levné.
Funguje to, používám X let na auto i motorku, s baterkou ještě nebyl problém.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Za tu krátkou dobu nehrozí, že by vzniklo nabíjecí napětí vyšší než doporučené.
Pokud je to nabíječka přímo určená na autobaterky, tak to nehrozí. Napěťový spád se sníží (srovná se výstupní napětí) a napětí baterie a měl by se stále snižovat nabíjecí proud až do vyrovnání.
Navíc záleží i na napětí baterky (stáří). Staré byly nabíjeny na cca 13,8V, tak je nastaveno i dobíjení v autě. Nové potřebují dobíjet víc, na cca 14,8V. Vzhledem k tomu, že staré typy už nekoupíš, máš novější baterku a ta nikdy nebude dobita provozem (auto to nedá), ale jedině na nabíječce.
Takže přebít by jsi ji neměl, větší napětí než 14,8V by neměla běžná autonabíječka nikdy dát. Jen pokud by dávala zbytečně vysoký proud, nelíbilo by se to baterce. Pokud ale dává 0,5-1A tak je to v pohodě a v podstatě by jsi ji mohl nechat připojenu téměř nepřetržitě (v rámci ježdění). Stačí však jen v mrazech, kdy se samovybíjení vyrovná stálým dobíjením. Za "normálních" teplotje to zbytečné, stačí ji jen jednou za čas připojit třeba přes noc.
Zásuvkové dobíječe se běžně dají koupit v autodílech, jen ne u Vietnamců! Cena od dvouset nahoru.
No a co se týká nabíjení samotného - mám několik běžných a několik speciálních nabíječek (u modelářů to ani jinak nejde), přesto se podle kámošů, co tomu skutečně dost rozumí (jeden dobíjí např. veškeré akunářadí v nemocnici) pro nabíjení autobaterií a motobaterií velice osvědčila nabíječka z Lídlu za 499,-. Tu jsem si koupil taky a loni se mi velice hodila. Taky doporučuju!
Pokud je to nabíječka přímo určená na autobaterky, tak to nehrozí. Napěťový spád se sníží (srovná se výstupní napětí) a napětí baterie a měl by se stále snižovat nabíjecí proud až do vyrovnání.
Navíc záleží i na napětí baterky (stáří). Staré byly nabíjeny na cca 13,8V, tak je nastaveno i dobíjení v autě. Nové potřebují dobíjet víc, na cca 14,8V. Vzhledem k tomu, že staré typy už nekoupíš, máš novější baterku a ta nikdy nebude dobita provozem (auto to nedá), ale jedině na nabíječce.
Takže přebít by jsi ji neměl, větší napětí než 14,8V by neměla běžná autonabíječka nikdy dát. Jen pokud by dávala zbytečně vysoký proud, nelíbilo by se to baterce. Pokud ale dává 0,5-1A tak je to v pohodě a v podstatě by jsi ji mohl nechat připojenu téměř nepřetržitě (v rámci ježdění). Stačí však jen v mrazech, kdy se samovybíjení vyrovná stálým dobíjením. Za "normálních" teplotje to zbytečné, stačí ji jen jednou za čas připojit třeba přes noc.
Zásuvkové dobíječe se běžně dají koupit v autodílech, jen ne u Vietnamců! Cena od dvouset nahoru.
No a co se týká nabíjení samotného - mám několik běžných a několik speciálních nabíječek (u modelářů to ani jinak nejde), přesto se podle kámošů, co tomu skutečně dost rozumí (jeden dobíjí např. veškeré akunářadí v nemocnici) pro nabíjení autobaterií a motobaterií velice osvědčila nabíječka z Lídlu za 499,-. Tu jsem si koupil taky a loni se mi velice hodila. Taky doporučuju!
Discovery je životní styl.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
14,8 tak to pozor. To v žádném případě. To za hranicí zplyňování. To už by si vyvařil. Baterky se nabíjejí stejně jako kdysi. Jen je třeba si hlídat víc to max. napětí zvlášť u uzavřených, AGM a gelových baterek.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Nemáš tak docela pravdu
13,8V se týká gelovek, ale já jsem psal o autobaterkách a ty jsou téměř bez vyjímek olověné. A ty nové (jiné nekoupíš) potřebují max 14,7-14,8V pro plné nabití.
Třeba tady máš jednu z diskuzí:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... ec=1363671" onclick="window.open(this.href);return false;
máš to uprostřed debaty, ten novfra06.07.2012 11:12:19
Konkrétně
Jestli muzes oddelat spunty, pust do ni 0,5 -0,6A a nastav Umax 14,7V
Občas se to tam probírá, ale hledat to nebudu. Snad že bych okopíroval některý z manuálů
Já ji tak běžně nabíjím, baterie musí při nabíjení mírně plynovat, samozřejmě je odzátkovaná.
Nabíjím do aut několik baterek, stejně jako rezervní pro modelářské účely (jako externí zdroj pro nabíječ). Kvůli tomu jsem si nechal jeden spešl nabíječ jen na tohle a není to žádné "vořezávátko" za pár set. Zeptej se Honzy Špatného, řekne ti co umí Schulze.
To jsou nabíječe za čtyřmístné částky, které umí reflexní nabíjení, formátování, cyklování, vybíjení, manuální i automatické režimy s průběžným měřením (a adekvátní změnou proudu) vnitřního odporu, hlídá maximální dodaný náboj a podobné vychytávky.
Je třeba rozlišovat jmenovité a maximální napětí. Po nabití samozřejmě napětí klesne, naprázdno až na 12,8V, ale přesnější údaj (laický) o stavu baterie je napětí na svorkách po zapnutí všech větších spotřebičů (bez nastartování).
No a další věc je skutečná kapacita, startovací proud.....
V pohodě, nepsal bych to, kdybych to (a nejen já) neměl v praxi vyzkoušené.

13,8V se týká gelovek, ale já jsem psal o autobaterkách a ty jsou téměř bez vyjímek olověné. A ty nové (jiné nekoupíš) potřebují max 14,7-14,8V pro plné nabití.
Třeba tady máš jednu z diskuzí:
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2. ... ec=1363671" onclick="window.open(this.href);return false;
máš to uprostřed debaty, ten novfra06.07.2012 11:12:19
Konkrétně
Jestli muzes oddelat spunty, pust do ni 0,5 -0,6A a nastav Umax 14,7V
Občas se to tam probírá, ale hledat to nebudu. Snad že bych okopíroval některý z manuálů

Já ji tak běžně nabíjím, baterie musí při nabíjení mírně plynovat, samozřejmě je odzátkovaná.
Nabíjím do aut několik baterek, stejně jako rezervní pro modelářské účely (jako externí zdroj pro nabíječ). Kvůli tomu jsem si nechal jeden spešl nabíječ jen na tohle a není to žádné "vořezávátko" za pár set. Zeptej se Honzy Špatného, řekne ti co umí Schulze.
To jsou nabíječe za čtyřmístné částky, které umí reflexní nabíjení, formátování, cyklování, vybíjení, manuální i automatické režimy s průběžným měřením (a adekvátní změnou proudu) vnitřního odporu, hlídá maximální dodaný náboj a podobné vychytávky.
Je třeba rozlišovat jmenovité a maximální napětí. Po nabití samozřejmě napětí klesne, naprázdno až na 12,8V, ale přesnější údaj (laický) o stavu baterie je napětí na svorkách po zapnutí všech větších spotřebičů (bez nastartování).
No a další věc je skutečná kapacita, startovací proud.....

V pohodě, nepsal bych to, kdybych to (a nejen já) neměl v praxi vyzkoušené.

Discovery je životní styl.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Honzu Š. znám už roky, je můj skoro soused. Modelářský nabíječky za tisíce znám, pár mi jich rukama prošlo. .... edit: Nebudu se zbytečně hádat. Já mám něco ověřeno letama praxe, ty taky něco. Baterky mi drží leta, nebudu na svém způsobu nic měnit 

Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou dát trvale nabíječku na baterku v autě
Pravdu máte oba - 14,7 až 14,8V platí pro otevřené baterie, kde se dá dolít voda. Pokud je to nedolívací baterie, tak je v ní přetlakovej venilek, nebo membrána, která se při přetlaku trhne, a dojde ke ztrátě vody, a tím i k nevratné degradaci baterie. Řešil jsem to u staničních zálohovacích baterií přímo s lidmi od výrobce (Banner) a nakonec jsem se shodli, že 14V +- 0,2V je dobrej kompromis, pokud nebudu řešit teplotní kompenzaci. U startovací baterie není cílem, aby byla plně nabitá nebo naopak plně vybitá, na to jsou jiné baterie vhodnější.
Základem pro zachování životnosti jakékoliv baterie je nevybíjet ji do plného vybití - každý takový cyklus vybít-nabít snižuje kapacitu baterie. Druhá věc je teplota baterie, ale tady se to týká hlavně stabilních baterií - staniční zálohovací - při 25°C mají životnost třeba 10let, při 45°C už jenom 3 roky. V autě je to s teplotou horší, a navíc hrajou roli i otřesy.
Základem pro zachování životnosti jakékoliv baterie je nevybíjet ji do plného vybití - každý takový cyklus vybít-nabít snižuje kapacitu baterie. Druhá věc je teplota baterie, ale tady se to týká hlavně stabilních baterií - staniční zálohovací - při 25°C mají životnost třeba 10let, při 45°C už jenom 3 roky. V autě je to s teplotou horší, a navíc hrajou roli i otřesy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo