Měchy nebo péra na D2 ?
Moderátor: Miky_CZ
Měchy nebo péra na D2 ?
Ahoj chci se zeptat poznám rozdíl když dám místo měchů péra nebo nemá někdo
zkušenosti jestli nastane nějaká změna jízdních vlastností ? Dík
zkušenosti jestli nastane nějaká změna jízdních vlastností ? Dík
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Stoji ti to za to? Mech neni drahej a docela vydrzi.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Mozno pri prazdnom aute sa to bude spravat rovnako, ale ako nahle auto nalozis tak na pruzinach auto hned klesne kym na mechoch si zachova stale rovnaku vysku dalej to na mechoch ostava rovnako tvrde kym na pruzinach cim nalozenejsie tym maksie.
LR DEFENDER 110 SW
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Tak tak. Pri prázdnom aute to asi nespoznáš. No ak ho naložíš, alebo zapriahneš príves... V teréne to vždy prifúknem nech je ťažné o pár cm vyššie... Mechy sú OK.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Já předělával měchy za pružiny a jsem spokojenej, ale platí co píší ostatní pokud jezdíš naloženej nebo taháš přívěs tak nech měchy. Do terénu je lepší pružina nemá se na ní nic pokazit a jízdní vlastnosti stejný
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Tak je rozdíl jen v tom že když auto naložím tak si nesedne dolů .
Jinak tu někdo psal že do terénu jsou vhonější péra že je nepropíchnu a výměna je v poho .
Jinak tu někdo psal že do terénu jsou vhonější péra že je nepropíchnu a výměna je v poho .
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
jazdím do terénu s mechmi. Často fakt terénom ktorým ešte nič nešlo, konáre, kríky, skrátk aideálne podmienky aby som to niečim prepichol. Zatial mi len raz praskol aj to na starobu. Mal pravdepodobne už 12r. Kúpil som 2 za 250€ aj s poštovným, výmena je doslova brnkačka, skoro na to stačia kombinačky. Jeden vozím v aute ako rezervu, lebo 2. mech má už 14r. aj keď rozumnejšie by bolo vymeniť ho a do rezervy nechať starý niekde v garáži.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
a ty měchy jsou jen vzadu nebo aj vpředu aj vzadu? dik za odpoved tež mě to láká
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Na D1 nikde, na D2 len vzadu, na D3 a D4 aj vpredu aj vzaduvenca.-. píše:a ty měchy jsou jen vzadu nebo aj vpředu aj vzadu? dik za odpoved tež mě to láká
if it ain't broke, don't fix it
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
aha dík a nevíte někdo o vlákně jak používat to sjíždění z kopce? absolutně to nechápu jak na to přijdu že to vubec funguje a při čem to pomůže,na saně v kopcích sem zvyklý z lkt takže je to tam celkem k ničemu a funkci ani nepoznám,dík za odpoved
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Princip je v tom ze ked ides dole strmy smyklavy svah mozes pri brzdeni dostat smyk, auto natocit o 90st. a nasledne prevratit. Tento system brzdi pri zaradenej redukciji uplne sam a navyse polohove senzory snimaju smer auta a pri natoceni smeru jazdy brzdenim kol na rychlejsej strane drzia autu v priamom smere. Mam to vyskusane a v extremnych podmienkach to funguje skvele (blato, sneh). Nesmies vtedy sliapat na brzdu a rychlost menis len prevodovymi stupnami.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Funguje je to jen na redukci a pokud to neudrží směr brzděním, tak si to i přidá plyn 

Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
A jenom doplním, funguje to jenom tehdy, pokud je svah tak prudkej, že to neubrzdí pouze motorem. A jak už tu zaznělo, rozdíl je v tom, že to brzdí pomalu, naproti tomu, když se šlápne na brzdy a auto jde téměř okamžitě do smyku. Používám to, akorát mi tam chybí možnost nastavit si vyšší rychlost, protože přeřaďovat na vyšší rychlostní stupeň v klesání většinou není to pravé. u Disco3 se v tomto režimu tuším dá rychlost upravovat tlačítky tempomatu. Na druhou stranu, když o to doopravdy jde, tak radši pomalu, než se někde rozplácnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
... skor by som povedal naklonenie autavladob8 píše:a navyse polohove senzory snimaju smer auta
Ale ako to funguje u Defika ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
žiadne snímače polohy ani náklonu s tým nemajú nič spoločné. Reálne to funguje len na 1. stupni pri redukcii. Ono ani nemá zmysel také niečo pouťívať ak sa dá kopec zísť rýchlosťou ktorá zodpovedá vyšším stupňom. V návode na použitie str. 195 "Jízda v terénu" časť "Sjížedí prudkých kopcu" je to jasne napísané. Zaradiť redukovanú 1, zapnúť HDC a o nič sa nestarať, Celý systém funguje na základe info zo snímačov ABS. Ak nestíha brzdiť motor zasiahnu brzdy a pribrzďujú jednotlivé kolesá tak aby bola zabezpečená trakcia a riaditeľnosť vozidla. Ak sú adhézne podmienky také, že dochádza k zablokovaniu kolies, systém si pridá plyn a zároveň pribrzďuje tak aby sa všetky kolesá otáčali rovnako. Osobne som zažil zjazd po mokrom snehu kedy už ani HDC nedokázalo udržať rýchlosť no vydržal som nebrzdiť a auto bolo ako tak riaditeľné. Odniesla si to škridla/taška na streche jednej chalupy a môj zadný blatník. No na kolajach bolo pekne vidieť, že aj keď v šmyku, auto stále ako-tak sledovalo predné kolesá.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Doplním - funguje to u manuálu na jakoukoliv redukovanou rychlost. Ono i na ty vyšší kvalty je to docela pomalé. A hlavně to funguje i na zpátečku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Měchy nebo péra na D2 ?
Poprosim moderatora a presun prispevkov tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 14&t=19852" onclick="window.open(this.href);return false;
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".