Alternator na 300Tdi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Alternator na 300Tdi

#1 Příspěvek od Kusto » 02 čer 2013 15:37

Auto najednou začlo smrdět, tak jsem zastavil zvedl kapotu a smrad z alternatoru, odpojil jsem ho a dojel na baterku. To je asi po smrti že? Cákala na něj voda ale žádné brodění tak asi dosloužil. :angry

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Alternator na 300Tdi

#2 Příspěvek od Kusto » 03 čer 2013 08:43

Tak alternator jsem nechal proměřit, a jde normálně, jestli to je teda tou vodou netušim :coze:

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na 300Tdi

#3 Příspěvek od Frana » 03 čer 2013 09:53

A co treba kabely od nej a hlavne jejich spoje? Zoxidovany el. spoj ma velky el,. odpor a pri pruchodu proudu se muze fakt slusne zahrat... Nejedno auto od takovych veci chytlo.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Alternator na 300Tdi

#4 Příspěvek od Kusto » 03 čer 2013 12:03

Jo jo kabely určitě projdu, ale smrad a trochu kouř šel z alternatoru, mohla to být ale pára.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Alternator na 300Tdi

#5 Příspěvek od Kusto » 04 čer 2013 21:54

Na kabelech jsem nic nenašel, dobíji to normálně jen teplota alternátoru se mi zda dost :S jak máte horký alternátor? Voda možná nedělala nic alternátoru ale někde mohla zvednout odběr a to se mu nemuselo líbit.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na 300Tdi

#6 Příspěvek od Frana » 04 čer 2013 22:51

Loziska alternatoru...? Jak s nim jde otacet, kdyz shodis remen?
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na 300Tdi

#7 Příspěvek od Hubert » 04 čer 2013 23:40

Kusto píše:Na kabelech jsem nic nenašel, dobíji to normálně jen teplota alternátoru se mi zda dost :S jak máte horký alternátor? Voda možná nedělala nic alternátoru ale někde mohla zvednout odběr a to se mu nemuselo líbit.
Pokud hodně dobíjí tak hodně topí.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na 300Tdi

#8 Příspěvek od Frana » 05 čer 2013 09:52

mustek, regulator... hele, daval jsem ted repasovat alternator - komplet vsechno: loziska, impregnace vinuti, test... stalo to tusim 1.500CZK a bylo to za dva dny hotovy. Otaka je, jestli tam nemas ten slabsi altik z Defendra, nebo jestli z nej neodebiras nejakej nesmyslnej proud (treba diky nejakymu problemu v elektroinstalaci).
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator na 300Tdi

#9 Příspěvek od Radek J1 » 11 čer 2013 10:47

Také jsem řešil problém s alternátorem, zadní ložisko ač vyměněné tak se vydřelo na ose.
zajímavá zkušenost- ložisko zničí špatná kladka- stále lehce kmitala cca 3-6mm a po 9tis km konec ložiska / oprava v Gruzii vložením mosazného plechu./ a následná výměna doma rotoru .originál 100A i s ložisky za2200Kč.
Teplota alternátoru za jízdy /měřeno dig teploměrem/ 80-90C. Rozhodně se z něho nesmí kouřit :ne

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Alternator na 300Tdi

#10 Příspěvek od Kusto » 11 čer 2013 22:37

Já jsem zatim nic nenašel, ani ložisko, ani skrat, ale teplotu poměřím, mám taky tu hračku na měřeni.Dik za info o teplotě. Je ještě jedna možnost problému,jel jsem tak 20 min. na dvojku vodou a bahnem, slušný odpor občas za jedna, a na autě nemám visko s vrtulí, tak se bez naporu vzduchu mohl hřát od svodů.

Ficek
Příspěvky: 30
Registrován: 21 úno 2013 11:42
auto: LR Discovery I

Re: Alternator na 300Tdi

#11 Příspěvek od Ficek » 30 říj 2014 09:48

Cca 600 km po výměně děravýho kolene turbo hadice se mi začalo ozývat pískání jako z vysavačový hadice (nad 2200 otáček) a vzápětí umřel alternátor (snad se ještě rozchodí). Po demontáži je na něm zespodu vidět "výtok" mastný kapaliny - nějaký nápady? Nerad bych ho nasadil zpátky a po pár dnech ho opět repasoval. Jdu shodit i ostatní hadice od turba, jestli není nějaká další prasklina. Jedná se o DI 300TDi,rok 1995. Třeba dojde na ty barevný silikonový hadice, který se tu před několika dny objevily.

Odpovědět