DI 300TDi - vibrace při brzdění

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

DI 300TDi - vibrace při brzdění

#1 Příspěvek od Piskot » 19 čer 2013 15:47

Ahoj, na mojí DI mám problém s vibracemi při brzdění. Chová se to, jako kdyby byly zvlněné kotouče, ale do pedálu brzdy to "nepumpuje" a dělá to jenom někdy :hmm: . Než začnu preventivně měnit kotouče a destičky, nechám si poradit :-).
Už jsem vyzkoušel:
* vyvážit kola, vyměnit kola za zimní sadu - stále stejné
* brzdiče nejsou zatuhlé, kotouče suché, bez rýh
* tlumiče mám KONI, najeto cca 10tis. (po silnici)
* silentbloky na nápravách OK (byl jsem na STK a prošel jsem si to i na těch plotnách a válcích a nikde žádná větší vůle)

Je možné, že by to mohla dělat nějaká malá vůle na ložisku nebo na koulích? Auto je jinak na silnici klidné, žádné vibrace, kmitání volantu nebo poskakování v zatáčkách a pod.tam nejsou.

Piskot
Naposledy upravil(a) Piskot dne 19 čer 2013 17:01, celkem upraveno 2 x.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#2 Příspěvek od gibson » 19 čer 2013 15:59

mozno blbost ale mne sa to tak chovalo
netecie ti nahodou okolo vakuovej pumpy?
skus ci vytvara dostatocny podtlak...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#3 Příspěvek od Piskot » 19 čer 2013 16:01

gibson píše:mozno blbost ale mne sa to tak chovalo
netecie ti nahodou okolo vakuovej pumpy?
skus ci vytvara dostatocny podtlak...
.. kdepak, neteče (zatím), ale to by mělo spíš vliv na účinnost a ta je dobrá (až na ty vibrace)
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#4 Příspěvek od gibson » 19 čer 2013 16:15

mne sa to chovalo podobne ako sa vracia pedal pri abs ktore nemam...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

MadTom
Příspěvky: 15267
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#5 Příspěvek od MadTom » 19 čer 2013 20:08

A co tak tlumič řízení? A jsi si jistej, že je všechno uložení podvozku OK? Je to závislé na rychlosti?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#6 Příspěvek od Piskot » 19 čer 2013 21:43

MadTom píše:A co tak tlumič řízení? A jsi si jistej, že je všechno uložení podvozku OK? Je to závislé na rychlosti?
Ano, je to závislé na rychlosti, nejvíc je to cítit při brzdění v rychlostech okolo 80km/h. Volant nekmitá a ani po projetí díry se to nerozklepe, tak si myslím, že tlumič řízení to asi nebude. :?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
MiguelF
Příspěvky: 45
Registrován: 09 pro 2012 13:51
auto: Discovery 3
Bydliště: Praha 1

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#7 Příspěvek od MiguelF » 21 čer 2013 14:20

Ahoj, mě to teď začalo taky dělat na D3. Při brždění slyším klepání od zadních kol. Předpokládám, že jsou už špatný destičky a kotouče, tak vše vyměním a uvidí se. Jen jednu otázku kdo už měnil. Nakouknul jsem na zadní třmen a je přešroubovaný hvězdičkama. Můžete mi někdo poradit co je to za klíč? Ať si ho nedřív objednám než se do toho pustím. Díky :-)

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#8 Příspěvek od Piskot » 21 čer 2013 15:43

...tak to zkusím jinak :roll: .

Je tady někdo, komu se na DI zvlnily kotouče? Je to typická závada nebo jsem prostě měl smůlu a koupil nekvalitní kotouče (Mintex)?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 758
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#9 Příspěvek od peppino » 21 čer 2013 21:52

Pokud mi někdy auto vybrovalo při brždění,šel jsem nejdřív po kotoučích.Ale ne že jsou zvlněný,ale je na něm nějaký kaz(bublina v odlitku i malá).Stočil jsem je a v poho.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Miky214
Příspěvky: 261
Registrován: 11 kvě 2013 19:45

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#10 Příspěvek od Miky214 » 18 črc 2013 13:02

Ahoj, ja mel zadni kotouce zvlneny, prirezly a nesli ani sundat (tak jsem uz koupil), pri vymene jsem musel dat i novy loziska a gufera a od te doby naprosto klidny brzdeni :wink:

brunko
Příspěvky: 247
Registrován: 07 zář 2011 11:37
auto: Disco 1 96
Bydliště: Dolný Kubín

Re: DI 300TDi - vibrace při brzdění

#11 Příspěvek od brunko » 15 kvě 2015 10:12

Zdravim. Ja mam tento problem v podstate od doby co som kupil D1 (3roky). Od začiatku je brzdovy pedal dost makky. Menil som hned vakuovu pumpu pretoze dost tiekla. Citil som trošku zlepšenie ale minimálne. Po 2 rokoch som menil homo, gule, loziska, piesty,kotuce vpredu. Na oboch kolesách bol jeden piest zaprazeny. Vsetko sa dalo do poriadku ale brzdi v podstate stale rovnako. Po vymene pedal dost padal tak sa na 3x odvzdusnoval. Potom uz nepadal ale ostaval rovnako makky. Musim vyvinut velku silu aby siel do smyku. S tym asi aj suvisi trasenie pedalom pri brzdeni. To je zavisle na rychlosti. Trasenie sa pri dlhom brzdeni prenasa trochu aj na karoseriu ale volant zostava stabilnY...bez vibracii je aj za jazdy. Logicky mi z toho vychadzaju kotuce. Len nechapem preco sa chova rovnako aj s novymi. Cital som, ze pri vymene vaku pumpy je potrebne nastavit prvy valec. Ked som to v servise hovoril povedali ze netreba. Myslim, ze aj to by mohlo mat ucinnost na ucinok. Neviem uz co by som mohol skusit. Z tohto dovodu nechcem sa ani velmi pustat na dlhsie trasy. Ma niekto nejaky napad?

Odpovědět