Stránka 29 z 50

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 08:03
od MadTom
Včera jsem běham úklidu přeměřil řemenice na motorech co tu mám, a kupodivu jsou stejné, takže mohu přehazovat jak motory, tak řemenice a doufat, že se něco rozběhne, ať mohu změřit proudy. I kdybych to měl na začátku roztočit druhým motorem nebo třeba vrtačkou. Ale to pár dní počká, předpokládám, že budou létat jističe.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 08:34
od petr pp
Mám doma cirkular z 7,5 kw a na nom mám vypínač z dvoma polohami 1 je rozbehova 2 prevazdkova hviezda trojuholník.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 09:03
od kaligula
Jo, ale cirkularka neni kompresor, ten predstavuje pro motor obrovsky odpor pri rozbehu a tak ma motor pri rozbehu mnohem vetsi odber nez jmenovity, jedna moznost je spostet motor s otevrenymi valci kompresoru a ty potom zavrit, nebo mezi motor a kompresor namontovat spojku a po rozbehu motoru pozvolna pripojit kompresor, nebo alespon napinak remenu a napnout po rozbehu

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 09:25
od petr pp
No ale to by si zase musel asistovať pri každom spustení. A áno z cilkul. máš pravdu ma to nenapadlo že sa rozbehne bez zataze :Ja blb:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 10:18
od MadTom
Kompresor má samozřejmě odfukový ventil, takže když se zastaví, tak to vyfoukne tlak mezi kompresorem a zpětným ventilem na tlakové nádobě. Jinak by se to neroztočilo vůbec. Spouštění hvězda-trojúhelník je jedna možnost - chce to jenom 3 stykače a časovač. Druhá možnost je softstartér. Třetí možnost je přehodit motor za menší, mám tu 5,5kW ze šroubového kompresoru a 4kW na jednoválcovém Orlíku. I kdyby to mělo být jenom na zkoušku a na změření kolik proudu to bere. Další možnost je zvětšit hlavní jistič před elektroměrem, tam si ale budu muset připravit argumenty pro ČEZ. Posledně jsem chtěl jistič s charakteristikou C, stejně jako mi to dali v paneláku, a skončilo to slušnou hádkou, obviněním, že minule mi to Cčko museli dát po nějakém úplatku, a následně omluvou od ČEZu. Z tohoto pohledu je ČEZ víc než stát, je to naprosto nekontrolovatelné, a pokud řeknou že ne, tak to ani nemusí zdůvodňovat, takže jejich rozhodnutí je naprosto nepřezkoumatelné a člověk ani neví, proč mu to vlastně nepovolili.
Na druhou stranu, dědovi je 96 let a předpokládám, že to schodů už mu to dlouho nepůjde, takže budu muset řešit výtah, a to je krásný důvod pro silnější jistič, i pro tu C charakteristiku. Není nic lepšího, než výtah který se zastaví, protože vyletěl hlavní jistič, kvůli zapnuté varné konvici. :hmm:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 14:34
od MFENCE
Ano CEZ je SS Divize

Já mám normální ventil pro rozebeh co ve vevari do trubky. A pak kompresor má svůj odfuk pro sof-start. Jinak jak bylo řečeno,nemá smrtelník šanci to na jistič utáhnout. Ale servisak pro Orlik říkal- no pane s 5kw motorem to je už nahraně pro funkčnost. Tak nevím no. Ale takhle jsem ho už z JZD koupil. Tak jim to asi behalo těch xxx let normálně. Byla to sestava kohoutu a trubek. BZP by z toho měla infarkt. Nebyl tam právě soft start, tak to resil traktorák kohoutama. Já už mám naštěstí vše jak má bejt, a jen už zapojit😀.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 pro 2019 15:03
od MadTom
Tak nějak. Nad 4kW motor by tam nějaký rozběh měl být - pro začátek přepínač hvězda-trojúhelník, pokud to motor zvládne. No uvidíme. Ale tmu budu dělat až po svátcích, je větší šance, až to někde vyhučí pořádně, že to rozvoďáci přijedou opravit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 30 pro 2019 20:55
od MadTom
Tak kompresor kompresoruje - první krok bylo přepojit motor do hvězdy - rozběhl se v pohodě, ale jak šel tlak nahoru, tak proud do motoru lezl přes 10 A, což se mi moc nelíbilo. Takže půjčit ruční přepínač hvězda-trojúhelník, zjistit jak se na 16 svorek přepínače připojí 9 drátů, zkontrolovat, připojit, zkontrolovat, znovu zkontrolovat, zapnout a doufat, že až to vyhodí nožovky na baráku, tak rozvoďáci přijedou dost rychle. Tma se nekonala, motor se krásně rozběhl do hvězdy a po přepnutí do trojúhelníku trošku změnil vydávaný zvuk a hlavně proud klesnul pod 7 A, což už je hezčí.
Teď už jenom ruční přepínač nahradit sadou stykačů.
Na měření se osvědčil klešťovej ampérmetr - člověk si ho cvakne kam potřebuje, a pokud je to takovej, co umí měřit i stejnosměrný proud, tak se s ním úplně stejně dá změřit, co bere třeba naviják v autě, bez nutnosti něco rozpojovat.
A protože jsem byl trošku neklidný, a vyhazování pojistek je potřeba dělat až večer, aby se rozvoďáci večer nenudili, tak jsme si odskočili na malý výlet. Západy slunce jsou takové uklidňující.
Chyběl akorát sníh.
Přeji všem klid a pohodu do Nového roku.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 30 pro 2019 22:37
od MFENCE
I ty jedna duse nezna :)

Ja dneska dodelal renovaci valecneho sveraku. Dostal zpet UK Army zelenou a ceka az uschne :)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 08 dub 2020 21:42
od MadTom
Protože v naší D2 to mají přední sedačky už celkem dlouho za sebou, jsou prosezené, prodřené a částečně spálené od menšího ohníčku při svařování, hořelo to hodně rychle :shock: , tak už nějakou dobu jsem koukal po lepších. Nějak se furt nic nedělo, až tady Slávek dovezl hezké kožené elektricky ovládané a ve správné barvě, že sice on má sedačky taky už nehezké, ale do jeho šedého interiéru se béžové sedačky vůbec ale vůbec nehodí, tak jestli je nechci. Tak jsem chtěl. On je sice původně chtěl namontovat do své D2, ale bylo mu vysvětleno, že ta barva je moc odlišná, a že k nim stejně nemá všechno potřebné.
Využil jsem zákazu vycházení a nízkých teplot minulý týden a včera jsem po několika dlouhých dnech hraní si sedačky konečně naimplantoval. Je to celkem dost práce, zvlášť když některé věci nejsou, nebo jsou drahé, nebo by musely přijít poštou a potom asi jít do karantény. Chyběly mi dráty mezi elektrické ovladače a sedačky, tak jsem si je udělal, včetně 12 pinových konektorů. Potom už to jenom chtělo vyrobit šablonku a vyřezat díry do plastového tunelu, a když už jsem v tom byl, tak nainstalovat čtyři 12V zásuvky, a udělat takovou drobnost jako odrezit a natřít tu jedno rezavou nohu od sedačky.
Ostatní bylo jenom celé to dostat do auta.
Sedačky jsou hezké, i barva k autu ladí. A protože je teď Slávek smutný, tak pokud někomu přebývají přední sedačky do D2, nejlépe tmavě šedé, tak mu je nabídněte, kontakt případně zprostředkuji. Musíme si přece pomáhat. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 08 dub 2020 21:44
od MadTom
a takto to vypadá v autě, rozhodně lépe, než kdyby byl interiér celá černý.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 08 dub 2020 22:03
od Hanys_a_Kaca
Chudák Slávek.
Je teda třeba říct, že jsi kurva šikovnej.
Ale nemělo by zapadnout, že nejenom šikovnej, ale i kurva :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 09 dub 2020 17:42
od MFENCE
Šikovnejch kurev moc není, tak za tuhle kurvu buďme rádi. :D

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 12 dub 2020 10:32
od MadTom
Tak jsem hledal na webu nějaká videa o 130ce s cílem načerpat nějakou inspiraci jak s plánovanou přestavbou, a našel jsem toto: https://www.youtube.com/watch?v=ZdpRll2BP90 - tak přemýšlím, jestli si mám taky koupit alespoň malej tank. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 12 dub 2020 18:42
od Hanys_a_Kaca
Jeden malej tank by podle mne neměl chybět v žádné domáctnosti :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 12 dub 2020 21:44
od MadTom
Tak dneska malá lesní procházka a cestou tam zkouška nových sedaček. Barvu mají dobrou, prosezené nejsou, tou řidičovou se klidně zvednu až ke stropu, takže se opřu hlavou, střešní okno je tedy na špatném místě, ale zase v terénu bych se takto mohl zašprajcovat, abych v autě víc držel. Bohužel se projevilo stáří dodaných dílů - při druhém pokusu si sedačku seřídit jsem zjistil, že opěradlo se dá pouze sklopit směrem dozadu, ale nikoliv narovnat zpět. A to klidně opakovaně. To není moc dobrý postup. Tak jsem si vystoupil, a ono to najednou šlo. No nějak jsem si ještě chvilku hrál s ovladači a najednou lup a nic. Praskla 40A pojistka pod sedadlem, a vše okolo už bylo hezky rozpálené, docela hezkej zkrat. Takže nějak dojet domů, a potom se uvidí.
Doma to samozřejmě fungovalo, ale jenom občas, naštěstí po chvilce zase ne, tak jsem nahmatal dráty, co vedou ze sedáku do opěradla a povytáhnul je. Fungovalo to.
Sedačku ven, dráty povytáhnout, najít kde je to prodřené, oddělat část tapecu sedačku, rozbalit svazek, vypinovat drát z konektoru, nasadit smršťovku, protože prodřený byl naštěstí jenom obal, obalit abych při smršťování sedačku nespálil, smrštit, zamotat izolačkou, připáskovat, a potom už jenom sedačku zpět do auta. Prostě blbnutí skoro na 2 hodiny. Ale vypadá to, že už to funguje.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 13 dub 2020 08:23
od pojir
Aha, mne dela ridicova sedacka presne to same. Tak az budu mit nekdy cas a bude hezky, zkusim primarne hledat na stejnym miste. :yes

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 13 dub 2020 08:58
od MadTom
Nejdřív zkus přímo v autě ty dráty jenom rukou popotáhnout ven, aby s nedotýkaly rámu sedačky. Jestli to přestane zkratovat, tak víš kde začít hledat.
Vyndat sedačku jde celkem rychle, akorát je potřeba ji nastavit do správné polohy, aby se dalo dostat ke všem šroubům a až potom odpojit elektriku, protože se odpojuje i pyropředpínač bezpečnostního pásu, tak aby to náhodou nebouchlo. A s odpojenou elektrikou se elektricky nastavitelnou sedačkou velmi blbě posunuje.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 18 dub 2020 21:56
od MadTom
Ve chvílích volna mezi home office a nahazováním omítky chrchlátkem, jsme si dnes zajeli na výlet a protože jsou zavřené hospody, a hladové děti jsou ještě horší než ty nakrmené, tak jsme museli hodit něco málo na oheň. Následně to alespoň kousek dostat ze sebe při procházce. Narazili jsme při tom na velmi přítulná zvířátka.
Minulý víkend se u D2 v jedné vracečce rozsvítilo ABS a další kontrolky, a už nezhasly. Ukázalo se, že před 10 lety opravený kabel od čidla ABS se znovu přelomil, takže opravit znovu stejným způsobem, jestli to opět vydrží 10 let, tak jsem spokojený.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 18 dub 2020 22:14
od MadTom
Kdysi jsme si k D2 pořídili stanovlek Skif a do něj klasickej dvouplotýnkovej vařič, našroubovanej na 2kg plynové bombě. Fungoval dobře, ale byl trošku neskladný. Když jsme začali jezdit bez Skifu, protože jsme si pořídili střešní stan, tak ke 2kg bombě jsme pořídili přenosný grilo-vařič Cadac Safari chef. Funguje super, ale pokaždé jsme ho museli komplet rozebrat pro uložení do auta. Restaurace byla lepší a hlavně rychlejší. Tak po přestavbě spaní a umístění ledničky do jednoho šuplíku jsem hledal vařic pro umístění do druhého šuplíku. Našli jsem malinkej dvouoplotýnkovej Campingaz, kterej se tam vešel na šířku na milimetry. Fungovalo to dobře, ale pár věcí tomu chybělo. 2kg bomba byla veliká a neskladná, navíc mimo ČR mi ji nevymění. Tak jsem pořídil redukční ventil Meva na našroubování na malé plynové kartuše (0,5kg) se závitem. Stejně je sebou vozím k plynové letlampě a malinkému vařiči, navíc se doma objevila 10kg plynová bomba, takže není problém ty malé kartuše doplnit. Tím jsme se zbavili bomby. Druhý problém byl výkon vařiče - má jenom 1600W, chtělo to trošku poladit - původní trysky měli díru 0,63mm, nově mají 0,7mm - stačilo změřit a potom převrtat. Hoří to o kousek lépe, a to už bude muset stačit. Pokus o připojení kartuše přímo bez redukčního ventilu znamenal skoro 10 cm vysoké plameny, což nebylo úplně ono.
Poslední věcí bylo doplnění vyššího závětří - takže hraní s nůžkama na plech a ohýbačkou a kusem nerezového plechu. Potom už jenom připájet držáky (nerez se cínuje dobře). Závětří je jenom nasunuté, když nebude foukat, tak by zbytečně zavazelo. Teď už to jenom dát do auta a udělat místo držáku na 2kg bombu držák na kartuše.