Defender 90 výroba rámu/ šasí
Defender 90 výroba rámu/ šasí
Chci si vyrobit rám na Defendera 90, ale nikde se nemůžu dopátrat z jak silnýho plechu to vlastně dělají. Nebo jestli to už někdo vyráběl ,tak jaký jsou zkušenosti atd ? Taky sháním gumový manžety na nápravy , jestli se dají tady koupit.
Naposledy upravil(a) čuník dne 07 bře 2014 08:15, celkem upraveno 1 x.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Defender 90 rám
....tohle je mineno vazne?
Jestli ano, preji hodne stesti. Ty manzety na rej.koule ma napriklad toomich.cz ale ostatni je nejspis budou mit take.
H
Jestli ano, preji hodne stesti. Ty manzety na rej.koule ma napriklad toomich.cz ale ostatni je nejspis budou mit take.
H
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- paldo
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 říj 2011 13:19
- tel.: Honor
- auto: Octa 4x4; Forester
- Bydliště: Kubíková - okolie Žiliny
Re: Defender 90 rám
akože takýto rám?


"Šoféři land roverů si vzájemně přejí mnoho šťastných metrů."
František Ringo Čech
František Ringo Čech
Re: Defender 90 rám
já si myslím, že to je nějaká provokace... 

Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
- gibson
- Příspěvky: 3312
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Defender 90 rám
a co tento?



DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 90 rám
gibson píše:a co tento?![]()

...to rozepiš pls..
všichni děláte ...tazatel se asi špatně vyjádřil a teď jste ho polekali, že se radši neozve ...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- gibson
- Příspěvky: 3312
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Defender 90 rám
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- knedlousek
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 09 led 2011 20:30
- tel.: 732 515 067
- auto: Def110,D2,Free1,RR
- Bydliště: Stráž nad Nežárkou
Re: Defender 90 rám
Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.
LR Defender 110 Td5 (1999)
LR Discovery 2 Td5 (2004)
LR Freelander 2.0di (2000)
RR L322 3.0 Td6 (2006)
Jeep Willys MB (1944)
Suzuki Samurai (?)
LR Discovery 2 Td5 (2004)
LR Freelander 2.0di (2000)
RR L322 3.0 Td6 (2006)
Jeep Willys MB (1944)
Suzuki Samurai (?)
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 90 rám
..se lidi pletou..knedlousek píše:Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.
třeba uvádí, že maji
- Rand Lover
- Ranč Lover
Tŕeba je to nárazník
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Polekal nepolekal , Plech seženu v práci , vypálení CNC plazmou taky , svaření CO též. Jistě že můžu od kšeftmanů koupit za 40tis.-55tis Kč hotový ,
ale chci ušetřit. Kamarád mě sem nasměroval že se tu prej dozvím know how , no zatím jsem se dozvěděl jenom to how.. .
Jediná inspirace nebo + je , že někdo už rám na Defendera 90 , vyrobil byt z ocelových trubek . Tak jestli jsem blázen, tak jak tu je naznačeno tak alespon nejsem sám
. Když to jde z extravagantně z ocelových trubek tak proč by to nešlo z ocel.plechu, jako originál

Jediná inspirace nebo + je , že někdo už rám na Defendera 90 , vyrobil byt z ocelových trubek . Tak jestli jsem blázen, tak jak tu je naznačeno tak alespon nejsem sám

Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ale ono to půjde, základní rozměry rámu najdeš v RAVE - tovární servisní příručka. Ale jsou to jenom základní rozměry, určené pro kontrolu, že je rám v pořádku. Zbytek rozměrů, různé držáky a díry pro všechno možné budeš muset někde zjistit. A úplně nakonec - zajistit, aby se ti to při svařování nezkroutilo. Na to se používá buďto jednoúčelový přípravek, ale to má smysl jenom při opakované výrobě, nebo klasické upínání a kontrolování a případné rovnání, když to na první pokus nevyjde.
Můj dotaz - vážně si myslíš že ušetříš? A pokud ano, zkus do této úvahy započítat cenu vlastní práce - třeba 50Kč/h. Já vím že je to těžké, otce v důchodu se toto snažím naučit už několik let, bezúspěšně.
Můj dotaz - vážně si myslíš že ušetříš? A pokud ano, zkus do této úvahy započítat cenu vlastní práce - třeba 50Kč/h. Já vím že je to těžké, otce v důchodu se toto snažím naučit už několik let, bezúspěšně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ten trubkovej ram o par radek vyse,bude ram na nejakej rychlostni special. O jeho tuhosti a vydrzi pochybuju.
Jestli se ti zda za ram tech 40tsc hodne je jen uhlem pohledu
H.
Jestli se ti zda za ram tech 40tsc hodne je jen uhlem pohledu

H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
... ale ved ho nechajte ak ma moznosti nech si zalozi vlastnu temu (vlastne uz zalozil) a nech ukaze svoju pracu budeme len poteseni sikovnostou.
Pochybujem, ze najdes presne miery-dokumentaciu. Väcsinou je to o kutilstve - kopirovani niecoho co uz je vyrobene. Kup si trebars pouzite sasy a skopiruj.
Pochybujem, ze najdes presne miery-dokumentaciu. Väcsinou je to o kutilstve - kopirovani niecoho co uz je vyrobene. Kup si trebars pouzite sasy a skopiruj.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Můžu ti prodat jeden 90tkovej z 300tovky za 10tisíc.Jako základ pro další práci je supr.Zachovalý,nebouraný,pouze zadní nárazník na výměnu cca 80liber,"někde na bazoši ho prodává pán za 2500,-".Původní majitel ho ošetřil supr,až na zadek,kde to celé zadekloval gumou,aby netrpěl ,no a stal se pravý opak,že se vodička i bahínko dostalo i tam a krásně tam nevysychalo a uhnívalo.
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Jeden (svůj) rám jsem vyvařoval a měnil jsem všechny čtyři nosníky karoserie a zadní crossmember, takže trochu vím jak to vypadá i uvnitř rámu. Pokud by o opravdu někdo chtěl sám vyrábět, tak je třeba si uvědomit že nejde jen o to okopírovat vnější rozměry. Rám má totiž uvnitř řadu výztuh a to jak podélných, tak i příčných (tam kde jsou šrouby). I já si myslím že se výroba podomácku nemůže vyplatit jak časově, tak s ohledem na funkci. To je fakt lepší opravit starý nebo rovně koupit nový.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
No podle mě pokud bude mít co kopírovat tak to udělá snadno , jestli má dílnu. Jediný, co vidím jako náročný je ten ohyb podélníků, kterej se původně lisuje jako celek v U profilu a následně vaří půlky k sobe. Svar je středem spodní a horní hrany, navíc je to přesazené, nenese velké namáhání. To se rozumně v malý dílně asi nepovede, aby to bylo stejný. Dají se udělat výpalky bočnic těch podélníků a spojit pásovicí , ale svary ponesou většinu zatížení.
Vyrábět to jako origo je škoda, ta trubková příhradovina bude daleko lepší, lehčí a tužší. Proč to nedělají ve fabrice rovnou je jasný, není to o tom že plácne lis a pak se to sesadí. Ale ten na fotkách je podle mě špatně, podélně dobrý, příčně asi nedobrý
Kompromisem k lepšímu by mohl být I profil na stojině odlehčený kulatými dírami, zhruba v duchu toho, jak jsou na fotkách udělaný ramena. Technologicky je to jednodušší, pálení míň, pevnostně podobný nebo spíš tužší než origo , ale hlavně perfektně udržovatelný, žádné uzavřené prostory. Bez problémů to žárově nazinkují, třeba v Signum Hustopeče. Síla materiálu bude muset být proporcionálně větší než u origo plecháče, takže i odolnost proti korozi lepší i bez zinku (menší plocha povrchu - koroze na cca stejný objem materiálu)
Chtělo by to výpočet původního rámu a podle něj se chytit, to považuju za docela důležitý, aby bylo dodržený správný nebo vylepšený kroucení atd.
Vyrábět to jako origo je škoda, ta trubková příhradovina bude daleko lepší, lehčí a tužší. Proč to nedělají ve fabrice rovnou je jasný, není to o tom že plácne lis a pak se to sesadí. Ale ten na fotkách je podle mě špatně, podélně dobrý, příčně asi nedobrý
Kompromisem k lepšímu by mohl být I profil na stojině odlehčený kulatými dírami, zhruba v duchu toho, jak jsou na fotkách udělaný ramena. Technologicky je to jednodušší, pálení míň, pevnostně podobný nebo spíš tužší než origo , ale hlavně perfektně udržovatelný, žádné uzavřené prostory. Bez problémů to žárově nazinkují, třeba v Signum Hustopeče. Síla materiálu bude muset být proporcionálně větší než u origo plecháče, takže i odolnost proti korozi lepší i bez zinku (menší plocha povrchu - koroze na cca stejný objem materiálu)
Chtělo by to výpočet původního rámu a podle něj se chytit, to považuju za docela důležitý, aby bylo dodržený správný nebo vylepšený kroucení atd.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Podélníky jsou orig. ze 2 půlek , ale ty výlisky by byl velký problém, tak že chci to udělat tak jak to bylo na starých Land Rovrech , tj. vyřezat bočnice a pásovina dole a nahoře . Nejdřív vše zheftovat a pak postupně svařovat a ještě to mít pro sichr zafixovaný k pořádný traverze aby se to nemohlo kroutit. Až budou podélníky hotový , tak k podlaze přišroubuju dvě pořádný traverzy -I 300mm srovnaný do roviny vodní vodováhou a na ně naheftuju oba podélníky . Pak už by se to postupně komletovalo v tomto "přípravku".
Ten trubkový rám nemusí být vůbec špatný ,pokud to bude dobře provařený , Trubky odhaduji že budou o prům .70mm což je šířka orig. podélníků , Spíš vidím problém to dobře a stejně naohýbat,
Kdyby někdo měl totálně odepsaný rám ,/za cenu šrotu ,nebo tak nějak/ tak bych o to měl zájem , jako mustr .
Ten trubkový rám nemusí být vůbec špatný ,pokud to bude dobře provařený , Trubky odhaduji že budou o prům .70mm což je šířka orig. podélníků , Spíš vidím problém to dobře a stejně naohýbat,
Kdyby někdo měl totálně odepsaný rám ,/za cenu šrotu ,nebo tak nějak/ tak bych o to měl zájem , jako mustr .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Ten trubkový se mi docela líbí , ale bude proti plechovýmu docela výrobně komplikovaný , taky to není letile ověřený provozem. Okopírovat ten klasický bych měl asi zmáknout .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí
Mi to přijde celkem reálný a držim ti palce, těch rozměrů, který budeš muset udržet v nějaké rozumné rozměrové toleranci, případně v rovině je jen pár - a jak už bylo zmíněno jsou zmíněné v rave v tolerancích křivosti rámu. Jinak je to šumák. nápravy jsou tuhé, kardany poddajné, tak je skoro jedno jak to dopadne.