
Chladenie LR Dll
Moderátor: Miky_CZ
Chladenie LR Dll
Zdravím chcem sa opýtať či už má niekto skúsenosť s tým že dával ešte jednu elektrickú vrtulu chladiča vedla tej čo tam je aby ho lepšie chladilo. Alebo či sa to vôbec oplatí založiť ďakujem za odpovede. 

- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Chladenie LR Dll
je to tu uz pisane, myslim ze to je Kenlowe alebo nieco take podobne
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: 24 úno 2007 21:00
- tel.: 603256861
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Louny
Re: Chladenie LR Dll
můj názor je, že jedna stačí. pokud nechceš origo, tak se nahrazuje elektrickou
Radim
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE
Re: Chladenie LR Dll
Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody...
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody...

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Chladenie LR Dll
Neviem ci nepises o tej prednej ak ano ta je na klimu a na vodu je od motora a ta fakt staci jedine ked klakne alebo chces mat cez zimu skvor teplo tak sa preraba na elekt.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Chladenie LR Dll
Jenom upřesnění - zepředu na chladiči je elektrická vrtule, určená primárně pro chlazení klimatizace. Nicméně motor si o ni může říct jako o doplňkové chlazení. Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb.
Motor - tedy voda a vzduch v intercooleru jsou hlavně chlazené vrtulí poháněnou řemen od kliky, které má viskózní spojku a je umístěná mezi motorem a chladiči. Když motor stojí, je možné ji rukou lehce protočit, když se nastartuje, tak je lehce unášená a dá se zastavit i cizím prstem, vlastním bych to nezkoušel. Když se pořádně ohřeje, tak se začne točit naplno a je to slyšet i uvnitř auta. Bohužel viskózní spojka občas umře a potom se vrtule většinou točí furt.
Náhrada ze elektrickej ventilátor má dvě potenciální výhody - teoreticky menší spotřeba a rychlejší reakce motoru, a možnost vrtuli krátkodobě deaktivovat před broděním, aby se jednak nepoškodila a jedna zmenšila možnost poškození chladiče nějakým klackem zachyceným vrtulí. Osobně bych to v našich krajinách nedělal, maximálně tak v zimě.
Motor - tedy voda a vzduch v intercooleru jsou hlavně chlazené vrtulí poháněnou řemen od kliky, které má viskózní spojku a je umístěná mezi motorem a chladiči. Když motor stojí, je možné ji rukou lehce protočit, když se nastartuje, tak je lehce unášená a dá se zastavit i cizím prstem, vlastním bych to nezkoušel. Když se pořádně ohřeje, tak se začne točit naplno a je to slyšet i uvnitř auta. Bohužel viskózní spojka občas umře a potom se vrtule většinou točí furt.
Náhrada ze elektrickej ventilátor má dvě potenciální výhody - teoreticky menší spotřeba a rychlejší reakce motoru, a možnost vrtuli krátkodobě deaktivovat před broděním, aby se jednak nepoškodila a jedna zmenšila možnost poškození chladiče nějakým klackem zachyceným vrtulí. Osobně bych to v našich krajinách nedělal, maximálně tak v zimě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Chladenie LR Dll
Ja som myslel dat ju vedla tej elektrickej čo tam je ale pokial to je len chladič klími tak to robiť nebudem
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Chladenie LR Dll
nemá to zmysel. LR chladí veľmi dobre a pokial je všetko OK tak je takmer nemožné prehriať ho. V našich klimatických podmienkach.
Mne sa spustila sama ešte keď som mal DII 2004 (nejaký kutil otočil termostat) a sama sa aj vypla. Síce to trvalo pár minút, ale vypla sa.MadTom píše:... Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb..
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Chladenie LR Dll
Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Chladenie LR Dll
toto som mal aj ja, ked som auto kupil vrtula sa tocila stale. mali sme podozrenie na visko, ale sikovny mechanik zistil pootocenim ze visko je OK a potom som sa na tomto naozaj prinosnom fore docital co moze byt riesenie. dobra dusa v mojom okoli to natocila na nanocom a "měl ho tam" chybovy zapis cidlo otacok na klukovke , vymazal sa a šecko v porádkuMadTom píše:Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladenie LR Dll
Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...dava píše:Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
Re: Chladenie LR Dll
Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo...default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Chladenie LR Dll
Pokud funguje správně viskózní spojka na chladiči, tak při studeném motoru se jí dá lehce rukou protočit a když se motor točí, tak se dá zastavit - nezkoušet prstem. Při jízdě normálně není slyšet, i když se lehce otáčí, ale když se motor pořádně ohřeje, tak to má zvuk jak startující letadlo zkřížené s vysavačem. Mě se to povedlo párkrát v létě donutit k funkci, ale to bylo v dlouhém stoupání a v létě, kdy bylo přes 30°C.
Na volnoběh se TD5ka i když vše funguje jak má dovede sama vychladit, když se k tomu pustí ještě topení, tak je to o ještě rychlejší. Není to chyba, je to vlastnost. Je to daň za malou spotřebu.
Na volnoběh se TD5ka i když vše funguje jak má dovede sama vychladit, když se k tomu pustí ještě topení, tak je to o ještě rychlejší. Není to chyba, je to vlastnost. Je to daň za malou spotřebu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Chladenie LR Dll
MadTom : Diky, tohle jsem potreboval vedet abych zbytecne nelaboroval...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Chladenie LR Dll
Ono se taky není čemu divit, že většina aut, které nejezdili někde v Itálii, měla vodní webasto jako přihřívač. Jinak tam prostě lidem bylo zima. Ještě když jsme bydleli v Hlubočkách, tak to Olomouce to bylo cca 18km a to podle toku řeky, takže furt z lehce z kopce, v dědině, kde se dalo je tam těch 50 a dost často ani to ne. Většina novějších naftových aut se v zimě nebyla schopná za tu cestu vůbec ohřát, D2 TD5 na tom byla spíš hůř.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Chladenie LR Dll
Ked jazdis v nasom zemepisnom pasme normalnym sposobom cesta aj teren, bez chiptuningu tak TD5 je skor "problem" zohriat ako uchladit.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladenie LR Dll
Ano zakoupil jsem webasto. Až potkám někoho kdo ho v DII má tak se mrknu jak se to vlastně zapojuje. Letošní zimu už chci mít teplo - kdybych někam jel s Terezkou, tak ať mi nenastydne.azni píše:Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo...default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.Vyresil jsi to nejak ?? Diky !
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
Re: Chladenie LR Dll
Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Re: Chladenie LR Dll
Tahle funguje dobře, pokud není trhlina příliš veliká, dá se na tom odjet i pár tisíc km:azni píše:Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.
http://www.shop4x4.cz/expedicni-vybava/ ... ndard.html
http://www.etracom.cz/website/mainmenu/webpage%5B2%5D/
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 19 led 2015 16:56, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Chladenie LR Dll
Diky za pomoc !
Rad bych se letos podival mimo civilizaci a tak promejslim co vsechno s sebou. Je mi jasny, ze vozit vsechny dily se neda, pokud prijde vetsi zavada je to v pytli. Jen bych nerad nekde "zustal" kvuli maliclosti...
Vozite toho na delsi cesty z tech zakladnich veci hodne ?

Rad bych se letos podival mimo civilizaci a tak promejslim co vsechno s sebou. Je mi jasny, ze vozit vsechny dily se neda, pokud prijde vetsi zavada je to v pytli. Jen bych nerad nekde "zustal" kvuli maliclosti...
Vozite toho na delsi cesty z tech zakladnich veci hodne ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...