Chladenie LR Dll

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Bobo73
Příspěvky: 167
Registrován: 09 led 2014 08:05
auto: LR disco 2 Td5

Chladenie LR Dll

#1 Příspěvek od Bobo73 » 27 úno 2014 22:25

Zdravím chcem sa opýtať či už má niekto skúsenosť s tým že dával ešte jednu elektrickú vrtulu chladiča vedla tej čo tam je aby ho lepšie chladilo. Alebo či sa to vôbec oplatí založiť ďakujem za odpovede. :wring

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Chladenie LR Dll

#2 Příspěvek od hifi » 27 úno 2014 22:32

je to tu uz pisane, myslim ze to je Kenlowe alebo nieco take podobne
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Radim
Příspěvky: 472
Registrován: 24 úno 2007 21:00
tel.: 603256861
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Louny

Re: Chladenie LR Dll

#3 Příspěvek od Radim » 27 úno 2014 22:34

můj názor je, že jedna stačí. pokud nechceš origo, tak se nahrazuje elektrickou
Radim
LIVE TO RIDE- RIDE TO LIVE

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Chladenie LR Dll

#4 Příspěvek od dava » 28 úno 2014 00:38

Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody... :chuckle
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1337
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Chladenie LR Dll

#5 Příspěvek od petr pp » 28 úno 2014 07:05

Neviem ci nepises o tej prednej ak ano ta je na klimu a na vodu je od motora a ta fakt staci jedine ked klakne alebo chces mat cez zimu skvor teplo tak sa preraba na elekt.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chladenie LR Dll

#6 Příspěvek od MadTom » 28 úno 2014 08:07

Jenom upřesnění - zepředu na chladiči je elektrická vrtule, určená primárně pro chlazení klimatizace. Nicméně motor si o ni může říct jako o doplňkové chlazení. Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb.
Motor - tedy voda a vzduch v intercooleru jsou hlavně chlazené vrtulí poháněnou řemen od kliky, které má viskózní spojku a je umístěná mezi motorem a chladiči. Když motor stojí, je možné ji rukou lehce protočit, když se nastartuje, tak je lehce unášená a dá se zastavit i cizím prstem, vlastním bych to nezkoušel. Když se pořádně ohřeje, tak se začne točit naplno a je to slyšet i uvnitř auta. Bohužel viskózní spojka občas umře a potom se vrtule většinou točí furt.
Náhrada ze elektrickej ventilátor má dvě potenciální výhody - teoreticky menší spotřeba a rychlejší reakce motoru, a možnost vrtuli krátkodobě deaktivovat před broděním, aby se jednak nepoškodila a jedna zmenšila možnost poškození chladiče nějakým klackem zachyceným vrtulí. Osobně bych to v našich krajinách nedělal, maximálně tak v zimě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Bobo73
Příspěvky: 167
Registrován: 09 led 2014 08:05
auto: LR disco 2 Td5

Re: Chladenie LR Dll

#7 Příspěvek od Bobo73 » 28 úno 2014 09:02

Ja som myslel dat ju vedla tej elektrickej čo tam je ale pokial to je len chladič klími tak to robiť nebudem

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Chladenie LR Dll

#8 Příspěvek od Acon » 28 úno 2014 11:13

nemá to zmysel. LR chladí veľmi dobre a pokial je všetko OK tak je takmer nemožné prehriať ho. V našich klimatických podmienkach.
MadTom píše:... Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb..
Mne sa spustila sama ešte keď som mal DII 2004 (nejaký kutil otočil termostat) a sama sa aj vypla. Síce to trvalo pár minút, ale vypla sa.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chladenie LR Dll

#9 Příspěvek od MadTom » 28 úno 2014 12:27

Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Chladenie LR Dll

#10 Příspěvek od hifi » 28 úno 2014 16:56

MadTom píše:Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.
toto som mal aj ja, ked som auto kupil vrtula sa tocila stale. mali sme podozrenie na visko, ale sikovny mechanik zistil pootocenim ze visko je OK a potom som sa na tomto naozaj prinosnom fore docital co moze byt riesenie. dobra dusa v mojom okoli to natocila na nanocom a "měl ho tam" chybovy zapis cidlo otacok na klukovke , vymazal sa a šecko v porádku
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladenie LR Dll

#11 Příspěvek od default » 01 bře 2014 23:22

dava píše:Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody... :chuckle
Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Chladenie LR Dll

#12 Příspěvek od azni » 09 dub 2014 15:10

default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo... :( Vyresil jsi to nejak ?? Diky !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chladenie LR Dll

#13 Příspěvek od MadTom » 09 dub 2014 17:22

Pokud funguje správně viskózní spojka na chladiči, tak při studeném motoru se jí dá lehce rukou protočit a když se motor točí, tak se dá zastavit - nezkoušet prstem. Při jízdě normálně není slyšet, i když se lehce otáčí, ale když se motor pořádně ohřeje, tak to má zvuk jak startující letadlo zkřížené s vysavačem. Mě se to povedlo párkrát v létě donutit k funkci, ale to bylo v dlouhém stoupání a v létě, kdy bylo přes 30°C.
Na volnoběh se TD5ka i když vše funguje jak má dovede sama vychladit, když se k tomu pustí ještě topení, tak je to o ještě rychlejší. Není to chyba, je to vlastnost. Je to daň za malou spotřebu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Chladenie LR Dll

#14 Příspěvek od azni » 09 dub 2014 17:36

MadTom : Diky, tohle jsem potreboval vedet abych zbytecne nelaboroval...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chladenie LR Dll

#15 Příspěvek od MadTom » 09 dub 2014 17:43

Ono se taky není čemu divit, že většina aut, které nejezdili někde v Itálii, měla vodní webasto jako přihřívač. Jinak tam prostě lidem bylo zima. Ještě když jsme bydleli v Hlubočkách, tak to Olomouce to bylo cca 18km a to podle toku řeky, takže furt z lehce z kopce, v dědině, kde se dalo je tam těch 50 a dost často ani to ne. Většina novějších naftových aut se v zimě nebyla schopná za tu cestu vůbec ohřát, D2 TD5 na tom byla spíš hůř.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Chladenie LR Dll

#16 Příspěvek od vladob8 » 12 dub 2014 23:19

Ked jazdis v nasom zemepisnom pasme normalnym sposobom cesta aj teren, bez chiptuningu tak TD5 je skor "problem" zohriat ako uchladit.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladenie LR Dll

#17 Příspěvek od default » 28 dub 2014 10:18

azni píše:
default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo... :( Vyresil jsi to nejak ?? Diky !
Ano zakoupil jsem webasto. Až potkám někoho kdo ho v DII má tak se mrknu jak se to vlastně zapojuje. Letošní zimu už chci mít teplo - kdybych někam jel s Terezkou, tak ať mi nenastydne.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Chladenie LR Dll

#18 Příspěvek od azni » 19 led 2015 15:34

Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Chladenie LR Dll

#19 Příspěvek od Benjamin » 19 led 2015 15:40

azni píše:Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.
Tahle funguje dobře, pokud není trhlina příliš veliká, dá se na tom odjet i pár tisíc km:
http://www.shop4x4.cz/expedicni-vybava/ ... ndard.html
http://www.etracom.cz/website/mainmenu/webpage%5B2%5D/
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 19 led 2015 16:56, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Chladenie LR Dll

#20 Příspěvek od azni » 19 led 2015 16:47

Diky za pomoc ! :)
Rad bych se letos podival mimo civilizaci a tak promejslim co vsechno s sebou. Je mi jasny, ze vozit vsechny dily se neda, pokud prijde vetsi zavada je to v pytli. Jen bych nerad nekde "zustal" kvuli maliclosti...
Vozite toho na delsi cesty z tech zakladnich veci hodne ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Odpovědět