Letecké dny 2014
Moderátor: Miky_CZ
Letecké dny 2014
Protože se můj dobrý kamarád a velký fanda do letadel angažuje v záchraně exponátů v Leteckém muzeu Kunovice.
Chtěl bych Vás jeho jménem tedy pozvat na slavnostní zahájení 40. sezóny Leteckého muzea Kunovice. Akce se uskuteční 5.4.2014 v době od 10:00 – 17:00
Podrobnosti o projektu naleznete na https://www.facebook.com/zachranteLMK?h ... n=timeline
Chtěl bych Vás jeho jménem tedy pozvat na slavnostní zahájení 40. sezóny Leteckého muzea Kunovice. Akce se uskuteční 5.4.2014 v době od 10:00 – 17:00
Podrobnosti o projektu naleznete na https://www.facebook.com/zachranteLMK?h ... n=timeline
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Letecké dny 2014
Tak úsek cesty kolem Letu a muzea, je se mnou coby řidičem v autě docela nebezpečný! Vždycky kokám vedle cesty na éra a co se děje na vozovce mně zajímá mnohem méně
!
Jinak muzeum jsem navštívil během školní exkurse v Letu (sám jsem jí v té době pro třídu zařizoval) někdy v roce 99 a od té doby jsem tam nebyl, ale z cesty se mi zdá že éra trochu sešly
. Hold open air stojánka jim asi moc nesvědčí.
Jinak zdá se že po několika špatných letech se Let a.s. (Aircraft Industries) zvedá ze dna. Definitivně se vzdali pokusů prorazit s L-610 a vrátili se k výrobě L-410. A ejhle zájem je a tahle skoro 50 let stará mašinka zase žije novým životem. A jak se zdá ožije i výroba mého oblíbeného L 23 Blaníku! Sice je to trochu zkaleno tím že práva a dokumentaci k výrobě koupila ruská společnost, ale výroba by měla zůstat v Kunovicích
! Další záležitost která ještě není vyřešena je jeho provozování na českých AK letištích. Blaníky byly staženy z oblohy po havárii jednoho kusu co se rozlomil ve vzduchu v Rakousku asi před pěti léty! Zatímco všude v Evropě (včetně Rakouska) Blaníky dále létají, u nás byly uzeměny asi definitivně
!

Jinak muzeum jsem navštívil během školní exkurse v Letu (sám jsem jí v té době pro třídu zařizoval) někdy v roce 99 a od té doby jsem tam nebyl, ale z cesty se mi zdá že éra trochu sešly

Jinak zdá se že po několika špatných letech se Let a.s. (Aircraft Industries) zvedá ze dna. Definitivně se vzdali pokusů prorazit s L-610 a vrátili se k výrobě L-410. A ejhle zájem je a tahle skoro 50 let stará mašinka zase žije novým životem. A jak se zdá ožije i výroba mého oblíbeného L 23 Blaníku! Sice je to trochu zkaleno tím že práva a dokumentaci k výrobě koupila ruská společnost, ale výroba by měla zůstat v Kunovicích


Re: Letecké dny 2014
Letadlům stojánka venku opravdu nesvědčí proto vzniklo občanské sdružení které se snaží dostat letadla do hangáru. Zatím postupují po malých krůčcích a na každém kroku naráží na neochotu ze strany krajských úředníků a vedení Slováckého muzea.
K samotnému LETu L610 je mrtvá od poloviny 90. let. V podstatě ji zabila revoluce kdy nové vedení rozhodlo použít západní motory místo ruských a už neměli finance na dokončení celého projektu. V muzeu stojí jedna 610 v barvách Aeroflotu která už do Ruska nikdy neodletěla.
K L410 zájem je obrovský jak od Ruské armády tak státních těžebních firem které potřebují multifunkční letadlo. Dnes Rusové vlastní celý LET (Aircraft Industries) a když se na to dívám zpětně je to jenom dobře. České vedení firmu jen sálo a nic jí nepřinášelo je to smutné konstatování, ale když jsme takový hospodáři dobře nám tak.
Blaník má podobnou anabázi jak L410.
K samotnému LETu L610 je mrtvá od poloviny 90. let. V podstatě ji zabila revoluce kdy nové vedení rozhodlo použít západní motory místo ruských a už neměli finance na dokončení celého projektu. V muzeu stojí jedna 610 v barvách Aeroflotu která už do Ruska nikdy neodletěla.
K L410 zájem je obrovský jak od Ruské armády tak státních těžebních firem které potřebují multifunkční letadlo. Dnes Rusové vlastní celý LET (Aircraft Industries) a když se na to dívám zpětně je to jenom dobře. České vedení firmu jen sálo a nic jí nepřinášelo je to smutné konstatování, ale když jsme takový hospodáři dobře nám tak.
Blaník má podobnou anabázi jak L410.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Letecké dny 2014
Ono to má s těma Rusákama vlastně i logiku, vždyť většina produkce 410 i Blaníků šla právě tam. Teď to tedy asi taky jiné nebude. Hlavně že výroba letadel v Kunovicích žije.
Teď si nejsem zcela jistý jestli v muzeu stojí 610 ještě v prototypu čtyřmotoráku, ale ten byl snad jen jeden. Asi je to dvoumotorák. Jinak když jsem téhdá byl na té exkursi v továrně, tak zrovna začínala výroba L 13 AC "Kraťase" ten se mi ukrutně líbil. L 23 téhdá nová stála 600000 Kč a když si zákazník koupil dvě L 410, tak k tomu dostal L 23 jako bonus zdarma
!
Teď si nejsem zcela jistý jestli v muzeu stojí 610 ještě v prototypu čtyřmotoráku, ale ten byl snad jen jeden. Asi je to dvoumotorák. Jinak když jsem téhdá byl na té exkursi v továrně, tak zrovna začínala výroba L 13 AC "Kraťase" ten se mi ukrutně líbil. L 23 téhdá nová stála 600000 Kč a když si zákazník koupil dvě L 410, tak k tomu dostal L 23 jako bonus zdarma

Re: Letecké dny 2014
Zdar,pozeram,ze su tu nejaki fandovia do Turboleta,tak su tu odkazy,co dokaze Turbik. Ak ste to videli , tak pardon.
http://www.youtube.com/watch?v=mEN_mwn_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_MW5F7xG ... re=related
Čest.
http://www.youtube.com/watch?v=mEN_mwn_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_MW5F7xG ... re=related
Čest.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Letecké dny 2014
Tak už se nám termín přiblížil v minulý víkend proběhla očista všech strojů tak, aby byly na otevření v co nejlepším stavu.
Přikládám aktualizovaný program.
Přikládám aktualizovaný program.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Letecké dny 2014
Tata mi volal že má na akci pozvánku, bohužel asi s ním nebudu moct přijet. Přijel bych moc rád, jsem pyšný na historii ČS výroby letad, která se z velké části psala zrovna v Kunovicích a v Otrokovicích.
Re: Letecké dny 2014
Tak Martin který se angažuje v záchraně muzea je velký fanda tvého otce tak se ani moc nedivím, že ho na tuto akci pozvalJohny R píše:Tata mi volal že má na akci pozvánku, bohužel asi s ním nebudu moct přijet. Přijel bych moc rád, jsem pyšný na historii ČS výroby letad, která se z velké části psala zrovna v Kunovicích a v Otrokovicích.

D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy