Zavzdušňuje se...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Zavzdušňuje se...

#1 Příspěvek od azni » 28 bře 2014 21:45

Ahoj, mohl by mi nekdo poradit, nemel jste nekdo stejny problem ?
Mam Td5, r. 02 a jak nekde dele stojim, motor nejde nastartovat - jako by se zavzdusnil... Sice naskoci ale hned zhasne a pak musim dlooouho startovat nez zacne "skytat" a chytne. To automaticke odvzdusneni (opakovanym seslapnutim plynu) nepomaha, musi se to proste "prostartovat"... :(
Nejhorsi na tom je, ze nekdy to udela po cele noci, nekdy uz treba po trech hodinach, obcas vubec... Nikde nic netece ani nesakne, regulator tlaku je novy.
Myslim si, ze s tim zavzdusnovanim souvisi i druhy problem - auto obcas, cca do 2500ot, "nejde za plynem" nebo v kopci prestava jet a nepomaha ani podrazovani (jako by bylo malo nafty nebo slo v nejakem nouzovem rezimu?). Ale jak pisu, neni to pravidelne, nekdy auto stejny kopec vyletne jako nic...
Klapka na turbu chodi lehce, ventil u turba prochazel, takze je take novy.
Dekuji za kazdou radu a pomoc !!
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Zavzdušňuje se...

#2 Příspěvek od libovka » 29 bře 2014 21:29

Takto se projevuje odcházející případně zasviněné palivové čerpadlo.

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Zavzdušňuje se...

#3 Příspěvek od azni » 29 bře 2014 23:19

Cerpadlo jsem jeste nemenil a je fakt, ze buh vi na co jezdilo...
Dnes jsem to jeste zkousel opakovane ke kopci, cca 5 km. Poprve to kopec sotva vydychalo padesatkou, vubec to nechtelo jit do otacek. Pak jsem znovu sjel dolu a nejak zvlast to za plynem neslo ani z kopce. Nasledny druhy vyjezd ( uz s ohratym motorem jak ma byt ) byl opet bida... Cca po hodine mi to jeste nedalo, sjel jsem znovu dolu a to uz (po te prestavce) slo za plynem uplne jinak. Nahoru to pak kopec vybehlo skoro stovkou. ( Tak se to chovalo i vcera. )
Vypada to tedy porad na to cerpadlo ?
Jinak zavzdusnovani dnes uz nezazlobilo ( dal jsem novy palivovy filtr ), uvidim rano...
Jestli to takhle bude dal, to bude rychle ziskany vyucni list na LR... a hromada utracenych penez... :(
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zavzdušňuje se...

#4 Příspěvek od MadTom » 30 bře 2014 09:51

Může to být čerpadlo v nádrži, nějaká netěsnost, kdy se tam vzduch prostě dostane, nebo těsnění pod vstřikovači, kdy se do nafty dostávají plyny ze spalovacího prostoru a postupně ji zavzdušní. A jsi si jistej, že je to naftou? Ještě se stává, že u hadic kterými jde stlačený vzduch z turba do intercooleru a následně do motoru se odloupne vnitřní vrstva a udělá se klapka, která ucpe sání. A elektronika potom ubere na naftě, protože pozná, že má motor málo vzduchu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Zavzdušňuje se...

#5 Příspěvek od azni » 30 bře 2014 13:56

Jistej si samozrejme uplne byt nemuzu. Dnes, po vymene filtru, auto rano chytlo na skrtnuti a zatim se to zda se zavzdusnovanim dobre. Ten vykon proti kopci je na delsi zkouseni, obcas to jde obcas ne...
Hadice od turba jsem vyndal a prohlizel, zdaji se dobre. Vstrikovace uz jsou taky pretesnene, je vymeneny i ventil u turba. Co by jeste mohlo ovlivnovat vykon do cca 2500 otacek nez "zabere" turbo ?
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zavzdušňuje se...

#6 Příspěvek od MadTom » 30 bře 2014 14:05

Turbo zabírá u TD5 podstatně dříve, než při 2500 otáčkách. A protože tem motor je plnej elektroniky, tak vysledovat kdy se to děje, nepíchnout na diagnostiku a zkusit to ve dvou lidech, kdy jeden bude řídit a druhej koukat na diagnostiku na aktuální data z motoru. A pokusí se zjistit, jestli jsou data odpovídající režimu motoru v dané chvíli.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Zavzdušňuje se...

#7 Příspěvek od azni » 30 bře 2014 21:59

Jasne, motor ale znatelne "ozije" prave od cca 2300 otacek, muze to byt samozrejme i tim, ze teprve od te chvile jde plna davka paliva nebo sepne nejake cidlo. Take pritom hodne zalezi na teplote motoru - napadlo me - co vlastne urcuje ze je motor spravne ohraty ?
A take se vam auto tak dlouho ohriva ? Nedovedu si predstavit kdy zacne topit pri -20C...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušňuje se...

#8 Příspěvek od Land Jirka » 31 bře 2014 21:04

mrknul bych na to čerpadlo
zrovna minulej týden jsem řešil podobnej problém na td5 a bylo to čerpadlo v nádrži
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Zavzdušňuje se...

#9 Příspěvek od libovka » 02 dub 2014 20:22

Teplotu motoru udržuje termostat.Td5 je horší na ohřívání,ale jsou i horší motory.Já mám už třetí Td5 a ta první se ohřívala fakt blbě a z kopce dokonce chladla,ale ty poslední dvě co jsem měl se ohřívali docela dobře.Takže moje zjištění je že pokud je termostat v poho tak se ořívá dobře.

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Zavzdušňuje se...

#10 Příspěvek od azni » 29 srp 2014 17:39

Koukam, ze tu dluzim "rozhreseni"... :(
Takze za celym problemem byla nakonec ta "hadicotrubka" na privodu nafty. Číňanovi se asi nejak svezl pripravek pri vyrobe, kus hadicky se vevnitr natrhlo a delalo jakousi klapku, ktera se zrejme otvirala az velkym prutokem. A vliv teploty byl mozna v tom, ze zahraty motor pak jede naplno a odebira vic nafty...
Kazdopadne zatim vse funguje jak ma ! Diky vsem za pomoc.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Odpovědět