Odešla baterie na cestě

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 513
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Odešla baterie na cestě

#1 Příspěvek od favore » 06 srp 2014 10:42

IMG_9874.jpg
IMG_9874.jpg (123.69 KiB) Zobrazeno 4797 x
IMG_9875.jpg
IMG_9875.jpg (110.45 KiB) Zobrazeno 4797 x
Tak to bylo vo chlup!!Po 1000km jízdy v autě divnej odér,po zastavení pára zpod haubny,po otevření takhle krásně nafouklá baterie!Vařila jak voda na kafe!Dva články v pr.... .Ještě že se nafoukla,přeškrtila přefuk. hadičku,ta tlakem vypadla a pářila pod haubnu,jinak bych si toho za jízdy nevšimnul.A to jsem jí jako starej odchovanec škodovek před cestou kontroloval!Už vidím ten katastrifickej scénář-výbuch baterie,možná havárie,požár,třeba v tunelu pod Alpama,na každou stranu 4 km ..... Lepší nemyslet.Po hodině pomocí asistence pojištovny nová baterka a odjezd.Viděl jsem kdysi traktor kde buchla baterka a řeknu vám,nic moc!Už se někomu něco takovýho přihidilo?
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 937
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Odešla baterie na cestě

#2 Příspěvek od petr štrof » 06 srp 2014 13:55

mě umřela předevčírem , naštěstí domu u baráku , přesně po 5 letech

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Odešla baterie na cestě

#3 Příspěvek od Luboš M. » 06 srp 2014 14:00

Tak to si můžeme podat ruce :-( . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO :-( ........to je zase desítka jen za baterky kuwa :?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Odešla baterie na cestě

#4 Příspěvek od libovka » 06 srp 2014 14:04

No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Odešla baterie na cestě

#5 Příspěvek od MadTom » 06 srp 2014 14:50

Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

omar
Příspěvky: 2749
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Odešla baterie na cestě

#6 Příspěvek od omar » 06 srp 2014 16:05

MadTom píše:Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.
naprostej souhlas mam uz nekolik let měřák takze mam neustalej prehled jak to dobiji,stal cca 200kc aj s postovnym

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Odešla baterie na cestě

#7 Příspěvek od Luboš M. » 06 srp 2014 16:06

libovka píše:No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.
Mám v autě takovej ten cigaretovej měřák dobíjení a je to do 14.2, tak že OK.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 513
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: Odešla baterie na cestě

#8 Příspěvek od favore » 07 srp 2014 11:55

Jo,mechanik na místě to samozřejmě měřil než jí měnil,doma jsem to udělal taky a dobíjení je OK.
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Odešla baterie na cestě

#9 Příspěvek od Hubert » 08 srp 2014 12:21

Mě dvakrát ve lesním stroji explodovala. A řeknu Vám že v první chvíli sem si myslel že už sem mrtvej. Příčina byla vždy stejná vlivem nárazů a vibrací se zkratoval jeden článek.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Odešla baterie na cestě

#10 Příspěvek od Frana » 08 srp 2014 22:21

I ja jsem v pondeli menil baterku, taky na ni prisla rychla smrt... Asi epidemie.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Odešla baterie na cestě

#11 Příspěvek od RudaK » 09 srp 2014 13:04

Mě se po měsíční odstávce vybila špičková " OPTIMA " ( už má taky přes 5 let ) . Zatím stačilo jen nabít a jede při denním provozu . Někdo mě říkal,že když se gelovka vybije tak je prej už v hajzlu,tak nevím nevím jak dlouho bude fungovat . Ale já zas jezdím jen okolo komína,tak to budu mít dom kousek .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Odešla baterie na cestě

#12 Příspěvek od mr-tomas » 09 srp 2014 13:51

To jsou pomluvy. Mě se gelovka žlutá optima vybyla na 4V a po oživení v servisu je jako nová. A jedna červená optima dokonce na 0V a po oživení a testu měla prej kapacitu přes 100%. Pravda jsou to jenom roční mladice. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Odešla baterie na cestě

#13 Příspěvek od Sláma Karel » 09 srp 2014 14:29

A ve kterém servisu ti je oživlovaly.
Mě už jich těch slavných Optim umřelo pět. Prostě se vybily a už nejdou nabít. Jednu jsem zkusil dát do servisu baterek pod Nuselákem a prý je KO. A to nijak stará nebyla.
Ty zbylé tři jsem tam ani nedával.
A jedna mi odešla během navijákování na letošní Chroatia Trophy.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Odešla baterie na cestě

#14 Příspěvek od mr-tomas » 09 srp 2014 16:12

Já je taky dával do servisu pod Nuselákem, červenou dvakrát a žlutou jednou, a vždy jí vzkřísily. A jednou žlutou v Letňanech, to měla 7 voltů. Moje nabíječka, jak to hodně klesne, to není schopná nabít.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Odešla baterie na cestě

#15 Příspěvek od RudaK » 10 srp 2014 11:10

Tak mě se povedly oživit obě Optimy osobně doma :mrgreen: . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo :coze: , ono nemám ani měřák :) Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede .... :hi
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Odešla baterie na cestě

#16 Příspěvek od MadTom » 18 srp 2014 00:08

Tohle sem řešil přímo s vývojářema z Banneru, a potom mi v principu to samé potvrdili i jiní baterkáři.
U olověné baterky je část desek normálně aktivní a část ne. Pokud baterku hluboce vybiješ, tak se de i to té normálně neaktivní části a ta už se znovu nenabije, takže dojde ke zhoršení funkce baterky.
Co se týče testu baterky - že je OK, tak by mě zajímalo, jak to dělali a jak dlouho to trvalo. Ono změřit kapacitu trvá několik hodin, a na změření startovacího proudu je zase potřeba docela velká mašina, aby baterku reálně zatížila. Pro srovnání 100Ah baterka je schopná dát proud kolem 800-1000A, což jsou 2-3 navijáky pod plným tahem. A tomu taky musí odpovídat dráty, co se k baterce připojí během toho testu.
Za mě jednoznačně olověnou baterku nevybíjet do nuly - velmi jí to škodí, neskladovat vybitou, teda pokud ještě není nová a používat na to na co je určená - startovací na startování, karavanovou na ledničku a světýlka.
Prošlo mi rukama několik tun olověných baterek - staničních, používaných do UPSek na dráze, kde je požadavek na zálohování minimálně na 5 hodin. A když jsme řešili, jak je správně používat, aby vydrželi deklarovaných 10 let, tak to bylo - teplota cca 25°C, při 40°C hrozí že uteče voda (baterky nebyli dolévací, aby mohly být vedle ostatních zařízení), nabíjet konzervativně na 13,8V trvale, i když to znamená, že nebude k dispozici 100% kapacity ale třeba jenom 95%, a hlavně nevybíjet "do nuly". Typická startovací baterie zvládá cca 200 cyklů nabít/vybít, tužkové NiCd zvládali 1000 cyklů. Je to dáno konstrukcí. Ptal jsem se i na použití v autě s navijákem a tak je to o tom, aby baterka nešla napětím moc dolů, jinak se prostě kazí, a aby se nepřehřívala - Optima stejně jako fůra jiných baterek nemá možnost dolít vodu. Je konstruovaná jako přetlaková, kdy po překročení bezpečného přetlaku se uvolní ventilek nebo třeba protrhne bezpečnostní membrána a plyny což je vlastně voda, jsou z baterky pryč. A ta vysychá a postupně umírá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět