Celoroční AT vs zimní
Moderátor: Miky_CZ
Celoroční AT vs zimní
Zdravím, mám celoroční AT pneu a navíc i sadu zimních. Disco 3 mám první rok a žádné zkušenosti v zimě. Je mi jasné, že zimní budou lepší, ale spíš se chci zeptat, jestli jste někdo jezdil celou zimu s AT a jaké jsou vaše zkušenosti. Je to o tolik horší?
Moje zkušenost se Suzuki Samuraj a AT v zimě je strašná, ale nevím, jestli platí i tady ... i když myslím, že ano.
Určitě bych je neměnil hned na počátku povinného období, ale až opravdu dojde na sníh a led.
Zdravím a díky
Moje zkušenost se Suzuki Samuraj a AT v zimě je strašná, ale nevím, jestli platí i tady ... i když myslím, že ano.
Určitě bych je neměnil hned na počátku povinného období, ale až opravdu dojde na sníh a led.
Zdravím a díky
- kaligula
- Příspěvky: 894
- Registrován: 10 říj 2012 09:45
- auto: Def110, F150, ex D3
- Bydliště: Dětmarovice
Re: Celoroční AT vs zimní
První zimu jsem s D3 odjezdil na celoročních nokianech, s 5 mm vzorku, to byla zima kdy byl sníh, jezdilo se mi naprosto bez problémů, i na horách i ve sněhu, zahrabal jsem se jenom jednou v 60 cm sněhu na poli v kopci,
teď mám zimní Michelin, lépe to brzdí, ale do kopce to jede ve sněhu úplně stejně
tím myslím stejně dobře 
teď mám zimní Michelin, lépe to brzdí, ale do kopce to jede ve sněhu úplně stejně


- Mrky DII
- Příspěvky: 643
- Registrován: 27 zář 2011 17:57
- tel.: 605517364
- auto: Už jen Free I 3x
- Bydliště: Smržovka
Re: Celoroční AT vs zimní
Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální
...

To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...
-
- Příspěvky: 172
- Registrován: 27 dub 2013 17:14
- tel.: 775392424
- auto: Disco I, Bmw e46 325
- Bydliště: okolí České Lípy
Re: Celoroční AT vs zimní
Přesně co píše Mrky. S AT každý kopec vyjedeš to nikdy problém nebudeMrky DII píše:Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální...

Prostě musíš jezdit s Mírou a s Rozumen.


- The Siki
- Příspěvky: 448
- Registrován: 24 zář 2012 22:12
- auto: RL Defender 110 Td5
- Bydliště: matička naše stověžatá
Re: Celoroční AT vs zimní
Jestli mohu tak na zimu jednoznacne zimaky.... S AT jsem byl za dementa ze muj Def nevyjel ani mirny kopecek ke Globusu. Byl led a snih, zima jak v prr..... Se zimakama vse v poho.....Ta tvrda smes v AT neni idealni.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Celoroční AT vs zimní
Vzhledem k mému nevalnému nájezdu km za rok na každém autě, jsem to na všech autech včetně břichoplaza dopracoval do stadia, ze tam mám všude furt zimní. Na defovi a diskotéce konkrétně na obou nokiany hakapelitly, nebo jak se to píše. V zimě OK, a v létě na silnici taky ok a v terénu nejezdim, resp. s ufouklejma zimníma si myslim, že dovedu držet krok na pivních-ofroud akcích s átéčkařema, s emtéčkařema samozřejmě ne, ale když dojde na MT, tak už se stejně jenom dívám... 

Re: Celoroční AT vs zimní
Zdravím,
na DIII jsem měl nazuté celoročně ATR od Cooperu psali doporučené užití 60%silnice 40%terén...koupil jsem je od Neklana s autem..na léto pohoda a na zimu (sníh, náledí) se zapnutou vločkou na voliči taky, po první zimě jsem zimní pneu už neřešil, tenkrát jsem zkoušel na volným různým povrchu co to vlastně umí a nestačil jsem se divit...vločka je prostě supr ! a věřím tomu, že zimní gumy bez vločky jsou na tom hůř
zimní a vločka jsem neměl bohužel tu čest vyzkoušet...ale pokud člověk počítá s tím, že má pod prdelí 2,5tuny na ledě tak se taky musí chovat a o tom to stejně je..
příjemný večer všem a
P.
na DIII jsem měl nazuté celoročně ATR od Cooperu psali doporučené užití 60%silnice 40%terén...koupil jsem je od Neklana s autem..na léto pohoda a na zimu (sníh, náledí) se zapnutou vločkou na voliči taky, po první zimě jsem zimní pneu už neřešil, tenkrát jsem zkoušel na volným různým povrchu co to vlastně umí a nestačil jsem se divit...vločka je prostě supr ! a věřím tomu, že zimní gumy bez vločky jsou na tom hůř

příjemný večer všem a

P.
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Celoroční AT vs zimní
Moj odhad je: letne 25% AT 75% a zimne 100% co mozu gumy v zime dosiahnut.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: Celoroční AT vs zimní
a za mna zase takto LR DII je tak velke, tazke a neohrabane auto ze sa s nim v zime rozhodne neda jazdit ako z osobakom(to sa neda ani v lete) aj ked su na nom nahodene zimne gumy a uz vobec nie na AT alebo MT .jednoznacne treba ho obut do zimakov a jazdit na snehu , lade a premrznutom asfalte z rozumom to je zaklad co mozes pre svoju (aj inych) bezpecnost urobit,z jazdenia na jednej sade pneu (AT) ma vyliecila prva zima a môj skok cez skarpu -pangejt pri zufale márnom pokuse dobrzit disko za autom co odbocovalo vlavo a davalo prednost protiiducemu autu
Re: Celoroční AT vs zimní
...jenom pro upřesnění, aby nebylo pochyb jakou vločku jsem myslel...ne vločku na pneu tu ATR nemá jenom S+M jako skoro všechny...myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá
...na DII je to úplně o něčem jiném, nemá kouzelné kolečko a pak už zbývá fakt jenom gumy a hlava 


DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
Re: Celoroční AT vs zimní
pri brzdeni ti volic nepomoze...zimne gumy su hlavne o tom aby si to s 3 tonovym autom ubrzdil a nezabil niekohopapavel.k píše:..myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá
if it ain't broke, don't fix it
Re: Celoroční AT vs zimní
...s tím souhlasim, taky píšu, že musíš počítat s tím, že máš pod prdelí dvě a půl tuny !!! a to se podceňovat fakt nedá...pokud pojedeš tak že budeš muset prudce brzdit, tak ti nepomůže ani guma ani volič, pokud ti tam někdo vlítne tak to samý...a je jedno jestli DII nebo III
....ano zimní je lepší taky jsem je na jiných autech vždy měl, vůbec je neodsuzuju, naopak, ale stejně je nejdůležitější způsob jízdy 
ps. prvním příspěvkem jsem reagoval na původní otázku vava, který se ptal na DIII a zkušenosti v zimě ...ohledně pneu je tady jiné vlákno a několik stránek



ps. prvním příspěvkem jsem reagoval na původní otázku vava, který se ptal na DIII a zkušenosti v zimě ...ohledně pneu je tady jiné vlákno a několik stránek

DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
Re: Celoroční AT vs zimní
Když dáš u D3 režim "zima", tak to moc nejede,tak i to chování na silnici je lepší a bezpečnější, zkušenost druhá zima
Re: Celoroční AT vs zimní
Mam aj zimaky aj AT (nokian vs. bfg at). Na oboch sa mi v zime jazdi dobre. Akurat v ATckach musim mat 1,5atm a v zimakoch standartne podla odporucania 2,5-2,6atm. Vtedy sa to sprava cca podobne.
Re: Celoroční AT vs zimní
Pokud nepotřebuješ do terénu kde v zimě hrozí průraz, tak zimáky lepší. Bohužel ale opravdové terenní zimáky se nedělají. Ty běžné zimáky na silnici mají většinou nedostatečně odolnou kostru, takže se rádi prorazí zboku třeba o kámen. Takže, pokud do terénu v zimě, chce to spíš třeba BFG A/T a nezbývá než pak na silnici opatrnějc.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Celoroční AT vs zimní
Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky....
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví.
Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu.

Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví.

Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu.

Re: Celoroční AT vs zimní
Peetan píše:Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky....![]()
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví.![]()
Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu.
Do lesa na zimu i léto s vlekem je tohle: http://www.offroadpneu.com/31x115016-10 ... da1d2d0a99
Ale v létě na silnici mizí před očima, myslím že 30 tisíc km a je po nich. Bude to ale chtít na DII kola ET kolem 5, odhaduju. Jezdil jsem je na Patrolu, jsou úžasný, ale je to diagonála, pravá off guma. Trochu hlučná a žravá

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- Koudy
- Příspěvky: 237
- Registrován: 07 led 2008 21:14
- tel.: 608984224
- auto: D3 TDV6
- Bydliště: Zvole u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celoroční AT vs zimní
Nedají se srovnávat A/T a zimní. Každý má jiné složení a i jiné určení. A/T-čka na ledu a sněhu nefungují tak tak zimní - hlavně při brždění a zimní zase nefungují v terénu tak jak A/T.
Měl jsem na D2 A/T Grab.2 a byly to sáňky, obul jsem zimní Mat. MP91 a rozdíl byl obrovský - začalo brzdit a zatáčet.
To samé s Free, obul jsem na něj zimní Falken LA/SL a stala se z toho "motokára na sníh".
Mě ani tolik nevadilo, že se to třeba hůř rozjíždí a klouže to, ale vždycky jsem chtěl zastavit v rozumné vzdálenosti a to se mi s A/T v zimně moc nedařilo...
Měl jsem na D2 A/T Grab.2 a byly to sáňky, obul jsem zimní Mat. MP91 a rozdíl byl obrovský - začalo brzdit a zatáčet.
To samé s Free, obul jsem na něj zimní Falken LA/SL a stala se z toho "motokára na sníh".
Mě ani tolik nevadilo, že se to třeba hůř rozjíždí a klouže to, ale vždycky jsem chtěl zastavit v rozumné vzdálenosti a to se mi s A/T v zimně moc nedařilo...
Re: Celoroční AT vs zimní
Ty Mudzilly a Crawlery se v zimě celkem chytají, protože právě taky jsou z hodně měkký směsi. Na zimu jsem dával předky obráceně, šípem do pluhu, pak to i brzdilo, ale zase se hůř čistí. Akorát ty rozměry, na Diskošku nemám odzkoušeno, ale ty 31/16 Mudzilly by se měly vejít i na origo kolech. CC na diskošku nic, dělaj se od 35"
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince