Celoroční AT vs zimní

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
vava
Příspěvky: 120
Registrován: 20 úno 2014 11:51

Celoroční AT vs zimní

#1 Příspěvek od vava » 22 říj 2014 23:15

Zdravím, mám celoroční AT pneu a navíc i sadu zimních. Disco 3 mám první rok a žádné zkušenosti v zimě. Je mi jasné, že zimní budou lepší, ale spíš se chci zeptat, jestli jste někdo jezdil celou zimu s AT a jaké jsou vaše zkušenosti. Je to o tolik horší?
Moje zkušenost se Suzuki Samuraj a AT v zimě je strašná, ale nevím, jestli platí i tady ... i když myslím, že ano.

Určitě bych je neměnil hned na počátku povinného období, ale až opravdu dojde na sníh a led.

Zdravím a díky

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Celoroční AT vs zimní

#2 Příspěvek od brudr » 22 říj 2014 23:22

tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 894
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: Def110, F150, ex D3
Bydliště: Dětmarovice

Re: Celoroční AT vs zimní

#3 Příspěvek od kaligula » 25 říj 2014 08:08

První zimu jsem s D3 odjezdil na celoročních nokianech, s 5 mm vzorku, to byla zima kdy byl sníh, jezdilo se mi naprosto bez problémů, i na horách i ve sněhu, zahrabal jsem se jenom jednou v 60 cm sněhu na poli v kopci,
teď mám zimní Michelin, lépe to brzdí, ale do kopce to jede ve sněhu úplně stejně :-) tím myslím stejně dobře :-)

Uživatelský avatar
Mrky DII
Příspěvky: 643
Registrován: 27 zář 2011 17:57
tel.: 605517364
auto: Už jen Free I 3x
Bydliště: Smržovka

Re: Celoroční AT vs zimní

#4 Příspěvek od Mrky DII » 25 říj 2014 19:47

Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální :) ...
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...

Tomanus
Příspěvky: 172
Registrován: 27 dub 2013 17:14
tel.: 775392424
auto: Disco I, Bmw e46 325
Bydliště: okolí České Lípy

Re: Celoroční AT vs zimní

#5 Příspěvek od Tomanus » 29 říj 2014 11:08

Mrky DII píše:Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální :) ...
Přesně co píše Mrky. S AT každý kopec vyjedeš to nikdy problém nebude :grin: problém je pak dolů a hlavně zatočila a zastavit. Mě se stalo to že na ujetém mokrém sněhu jsem kopec vyjel na čtyřku a dolů jel za jedna. Zastavil jsem na krajnici. Zajel kolem lehce do škarpy kde ty dvě kola brzdily [o sníh a trávu].
Prostě musíš jezdit s Mírou a s Rozumen. :lol: :lol:

Uživatelský avatar
The Siki
Příspěvky: 448
Registrován: 24 zář 2012 22:12
auto: RL Defender 110 Td5
Bydliště: matička naše stověžatá

Re: Celoroční AT vs zimní

#6 Příspěvek od The Siki » 29 říj 2014 11:16

Jestli mohu tak na zimu jednoznacne zimaky.... S AT jsem byl za dementa ze muj Def nevyjel ani mirny kopecek ke Globusu. Byl led a snih, zima jak v prr..... Se zimakama vse v poho.....Ta tvrda smes v AT neni idealni.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Celoroční AT vs zimní

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 29 říj 2014 11:24

Vzhledem k mému nevalnému nájezdu km za rok na každém autě, jsem to na všech autech včetně břichoplaza dopracoval do stadia, ze tam mám všude furt zimní. Na defovi a diskotéce konkrétně na obou nokiany hakapelitly, nebo jak se to píše. V zimě OK, a v létě na silnici taky ok a v terénu nejezdim, resp. s ufouklejma zimníma si myslim, že dovedu držet krok na pivních-ofroud akcích s átéčkařema, s emtéčkařema samozřejmě ne, ale když dojde na MT, tak už se stejně jenom dívám... :Pohoda:
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Celoroční AT vs zimní

#8 Příspěvek od papavel.k » 29 říj 2014 21:17

Zdravím,
na DIII jsem měl nazuté celoročně ATR od Cooperu psali doporučené užití 60%silnice 40%terén...koupil jsem je od Neklana s autem..na léto pohoda a na zimu (sníh, náledí) se zapnutou vločkou na voliči taky, po první zimě jsem zimní pneu už neřešil, tenkrát jsem zkoušel na volným různým povrchu co to vlastně umí a nestačil jsem se divit...vločka je prostě supr ! a věřím tomu, že zimní gumy bez vločky jsou na tom hůř :mrk zimní a vločka jsem neměl bohužel tu čest vyzkoušet...ale pokud člověk počítá s tím, že má pod prdelí 2,5tuny na ledě tak se taky musí chovat a o tom to stejně je..
příjemný večer všem a :Pohoda:
P.
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Celoroční AT vs zimní

#9 Příspěvek od vladob8 » 30 říj 2014 00:03

Moj odhad je: letne 25% AT 75% a zimne 100% co mozu gumy v zime dosiahnut.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Celoroční AT vs zimní

#10 Příspěvek od Balú » 30 říj 2014 10:44

a za mna zase takto LR DII je tak velke, tazke a neohrabane auto ze sa s nim v zime rozhodne neda jazdit ako z osobakom(to sa neda ani v lete) aj ked su na nom nahodene zimne gumy a uz vobec nie na AT alebo MT .jednoznacne treba ho obut do zimakov a jazdit na snehu , lade a premrznutom asfalte z rozumom to je zaklad co mozes pre svoju (aj inych) bezpecnost urobit,z jazdenia na jednej sade pneu (AT) ma vyliecila prva zima a môj skok cez skarpu -pangejt pri zufale márnom pokuse dobrzit disko za autom co odbocovalo vlavo a davalo prednost protiiducemu autu

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Celoroční AT vs zimní

#11 Příspěvek od papavel.k » 30 říj 2014 20:11

...jenom pro upřesnění, aby nebylo pochyb jakou vločku jsem myslel...ne vločku na pneu tu ATR nemá jenom S+M jako skoro všechny...myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá :Sorry:...na DII je to úplně o něčem jiném, nemá kouzelné kolečko a pak už zbývá fakt jenom gumy a hlava :mrgreen:
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Celoroční AT vs zimní

#12 Příspěvek od petmic » 30 říj 2014 20:20

papavel.k píše:..myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá
pri brzdeni ti volic nepomoze...zimne gumy su hlavne o tom aby si to s 3 tonovym autom ubrzdil a nezabil niekoho
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Celoroční AT vs zimní

#13 Příspěvek od papavel.k » 30 říj 2014 22:10

...s tím souhlasim, taky píšu, že musíš počítat s tím, že máš pod prdelí dvě a půl tuny !!! a to se podceňovat fakt nedá...pokud pojedeš tak že budeš muset prudce brzdit, tak ti nepomůže ani guma ani volič, pokud ti tam někdo vlítne tak to samý...a je jedno jestli DII nebo III :mrk ....ano zimní je lepší taky jsem je na jiných autech vždy měl, vůbec je neodsuzuju, naopak, ale stejně je nejdůležitější způsob jízdy :Sorry:

ps. prvním příspěvkem jsem reagoval na původní otázku vava, který se ptal na DIII a zkušenosti v zimě ...ohledně pneu je tady jiné vlákno a několik stránek
:Pohoda:
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
Lafi
Příspěvky: 45
Registrován: 17 čer 2012 16:55
tel.: Iphone
auto: DIII
Bydliště: Jihlava

Re: Celoroční AT vs zimní

#14 Příspěvek od Lafi » 30 říj 2014 22:30

Když dáš u D3 režim "zima", tak to moc nejede,tak i to chování na silnici je lepší a bezpečnější, zkušenost druhá zima

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Celoroční AT vs zimní

#15 Příspěvek od halo » 30 říj 2014 22:52

Mam aj zimaky aj AT (nokian vs. bfg at). Na oboch sa mi v zime jazdi dobre. Akurat v ATckach musim mat 1,5atm a v zimakoch standartne podla odporucania 2,5-2,6atm. Vtedy sa to sprava cca podobne.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Celoroční AT vs zimní

#16 Příspěvek od dava » 01 lis 2014 16:36

Pokud nepotřebuješ do terénu kde v zimě hrozí průraz, tak zimáky lepší. Bohužel ale opravdové terenní zimáky se nedělají. Ty běžné zimáky na silnici mají většinou nedostatečně odolnou kostru, takže se rádi prorazí zboku třeba o kámen. Takže, pokud do terénu v zimě, chce to spíš třeba BFG A/T a nezbývá než pak na silnici opatrnějc.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: Celoroční AT vs zimní

#17 Příspěvek od Peetan » 02 lis 2014 08:31

Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky.... :grin:
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví. :mrgreen:

Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu. :cool

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Celoroční AT vs zimní

#18 Příspěvek od dava » 02 lis 2014 11:19

Peetan píše:Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky.... :grin:
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví. :mrgreen:

Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu. :cool

Do lesa na zimu i léto s vlekem je tohle: http://www.offroadpneu.com/31x115016-10 ... da1d2d0a99

Ale v létě na silnici mizí před očima, myslím že 30 tisíc km a je po nich. Bude to ale chtít na DII kola ET kolem 5, odhaduju. Jezdil jsem je na Patrolu, jsou úžasný, ale je to diagonála, pravá off guma. Trochu hlučná a žravá :grin: . Tlak 33/13,5/15 na patrolu 1,8 silnice a až 0,7 terén. Pak leze i po skále
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Celoroční AT vs zimní

#19 Příspěvek od Koudy » 02 lis 2014 11:29

Nedají se srovnávat A/T a zimní. Každý má jiné složení a i jiné určení. A/T-čka na ledu a sněhu nefungují tak tak zimní - hlavně při brždění a zimní zase nefungují v terénu tak jak A/T.
Měl jsem na D2 A/T Grab.2 a byly to sáňky, obul jsem zimní Mat. MP91 a rozdíl byl obrovský - začalo brzdit a zatáčet.
To samé s Free, obul jsem na něj zimní Falken LA/SL a stala se z toho "motokára na sníh".
Mě ani tolik nevadilo, že se to třeba hůř rozjíždí a klouže to, ale vždycky jsem chtěl zastavit v rozumné vzdálenosti a to se mi s A/T v zimně moc nedařilo...

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Celoroční AT vs zimní

#20 Příspěvek od dava » 02 lis 2014 15:59

Ty Mudzilly a Crawlery se v zimě celkem chytají, protože právě taky jsou z hodně měkký směsi. Na zimu jsem dával předky obráceně, šípem do pluhu, pak to i brzdilo, ale zase se hůř čistí. Akorát ty rozměry, na Diskošku nemám odzkoušeno, ale ty 31/16 Mudzilly by se měly vejít i na origo kolech. CC na diskošku nic, dělaj se od 35"
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět