Discovery III jako tažné auto ...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Discovery III jako tažné auto ...

#1 Příspěvek od invence » 09 pro 2014 22:12

Zdravím ve spolek,

koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem :-(.

Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.

Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#2 Příspěvek od invence » 09 pro 2014 22:46

Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 937
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#3 Příspěvek od petr štrof » 09 pro 2014 22:58

invence píše:Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...
Nissan s 2,5 :yawn ,

já se svou D3 manuál tahám celkem dost a žádnej problém s ní nemám(náklady do 2 tun), jediné co vytýkám je, že motor v nízkých otáčkách nemá větší sílu ,bere od 1500 otáček(dílnu mám v kopci tak to řeším redukcí) nebo se to se dá řešit čipem, a ještě D3 hold nemá brzdy jako D4 co sem měl možnost vyzkoušet.

Ale měnit nebudu jsem max spokojenej ta moje je dělník

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#4 Příspěvek od invence » 09 pro 2014 23:05

Problém s tahem v nízkých otáčkám mám teď s Jeepem, aby to nebylo z bláta do louže :-).

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 937
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#5 Příspěvek od petr štrof » 10 pro 2014 07:57

co jsou nízké otáčky?
turbo prostě bere od 1500 otáček to je normální věc ,proto když se musím rozjet u dílny v kopci s těžkou károu tak volím redukci abych zbytečně nepálil spojku když mám ten manuál
jinak ta V6 2,7 l je na tahání v poho , a divil bych se že JEEP bude mít na kouli 3,5 tuny

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#6 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 10 pro 2014 08:02

invence píše:Zdravím ve spolek,

koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem :-(.

Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.

Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!
O přívěsu do cca 2 tun v podstatě nevíš... Otázkou je odpor vzduchu přívěsu, ale ten bude asi menší, než té krabice od bot, co ho potáhne.

Tom

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#7 Příspěvek od David Š » 10 pro 2014 08:38

..Nissan Pathfinder 2,5 D ti mohu ze zkušeností rozmluvit:

mám s ním najeto cca 20 tis km, s automatem.

Když s tím porovnám mojí D3 je proti "hnisanu" vyloženě Hitec. Nejenže je Pasťák de facto stará obyčejná herka, se špatným řízením, ale vůbec to naklánění v zatáčkách je příšerné. D3 Ti doporučuju i jako krok o 2 patra výše co se týká motoru, podvozku a plovoucímu cestování, které Ti prostě pasťák ani náhodou nenabídne.

Snad se nepletu, ale ten hnisák měl tuším vzadu ještě lisťáky, ale to už nevím, měli jsme ve firmě i tu Navaru, furt to skákalo jako bugina :D :D

No a jestli Ti někdo zmiňoval servisní náklady u LR, tak po osobních zkušenostech jsou náklady u hnisáka min 2x takové...

Nevím o tom, že bych měl kdy problém s výkonem, a to jezdím někdy hodně naložený (vzadu paleta s papírem) :Pohoda:
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#8 Příspěvek od NOTIX » 10 pro 2014 09:12

ahoj,

docela mě udivuje že chceš jít do zadokolky s elektronickou viskózní spojkou :chuckle

D3 je plný 4kolo což je na tahání určitě lepší volba.

Osobně mám zkušenost Patrol GR na 33" s dvouosákem a na něm 4 kubíky fošen vs moje D3 v zimě a patrol skoncil v pangejtu kam ho kara strcila a D3 jako pírko.
Jo taky známý koupil Patha v DE jako předváděčku najeto cca 10tis a tedˇ v 62 se mu potkal motour :ne

ale co člověk to názor, volba je na tobě :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#9 Příspěvek od invence » 10 pro 2014 09:36

Nissan beru jako nouzi, u Discovery se trochu děsím servisních nákladů ... a proto se dívám dál, jinak co se technologie týče, tak je mě jasné že je to nesrovnatelné, tedy ve prospěch LR.

petr štrof -> Jeep má na kouli 3000 kg, problém je prostě v tom, že benzín má krouťák vysoko, podobně jako u dieselu musí zabrat turbo.

David Š -> díky za souhrn a názor ... pocitově mě to táhne k D3

Jinak ono rádců okolo je daleko víc a plejáda aut daleko větší, nutno dodat že nepotřebuju schopnosti offroadu, stačí zvýšená průchodnost, proto jsou rádci, kteří říkají, že ani Volvo XC90 není zlá myšlenka, mě to ale táhne k LR protože to beru podobně jako Jeep za etalon své třídy na kontinentě.

Každopádně Pathfindera pouštím z hlavy ...

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#10 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 10:35

Pokud bych na tahání nepoužil nějakou dodávku - na silnici to většinou stačí, tak bych nechtěl auto bez redukce. A potom je to akorát o tom si zvyknout, že při otáčení vleku někde na dvoře a podobně, tam dám redukci. Já ji u D2 a Defa řadím i když jenom parkuju na dvoře - důr je malej a občas se tam motám mezi autama. Ničemu to něškodí, šetří to spojku a aspoň se rozhýbavají táhla, co tu redukci řadí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#11 Příspěvek od invence » 10 pro 2014 10:42

Jak to je vlastně u D3 s redukcí ? Jde řadit a vyřadit jen u stojícího vozu nebo i za jízdy do nějaké rychlosti ?? U Jeepa (Grand) to je tak, že redukce je spojená s mezinápravovým difem, tedy není žádoucí to využívat na neklouzajícím povrchu.

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#12 Příspěvek od NOTIX » 10 pro 2014 11:40

Ahoj, redukce jde zařadit pouze u stojícího auta.
Redukce je pouze upravení převodového poměru.
Prokluz je důležitý pouze u uzávěrky diferenciálu a tu si už na D3 obsluhuje elketronika. :mrgreen:
A uzávěrku to spíná i zajízdy, když začnou prokluzovat kola
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#13 Příspěvek od invence » 10 pro 2014 11:54

Tak vidím že to je jiné pojetí než je u toho Jeepu, tam je redukce defakto až záležitost v terénu s tím zamknutým mezinápravovým difem, tedy je pro běžný povrch vlastně k ničemu.

Jinak mám z toho D3 čím dál lepší pocit, jen pořád vnímám jako strašáka obavu ze servisních nákladů. Je mě jasné, že každé auto má své mouchy a porodní bolesti, ale to by mohlo být překonáno faktem, že bych šel do konce produkce D3, otázka je co s tím udělá ten nájezd okolo 200tkm a jestli jde nějak seriózně poznat co to auto muselo snášet (tahání, terén, nebo historie leštěnky :-)).

Jak se staví dealeři k náhledu na servisní historii, existuje něco takového evidovaného napříč servisy ??

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#14 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2014 13:16

LR už od dob RRC a Defendera s výjimou Freelanderu je stálá 4x4 se 3 diferenciály a nemají problém jet na redukci kdekoliv jak na asfaltu tak v terénu. Něco jiného je, když se uzavře mezinápravový diferenciál, to už není na pevný povrch vhodné.
Takže na horách není problém na silnici pod kopce zařadit redukci a v pohodě vyjet až nahoru, oproti jiným, kteří budou redukci řadit někde v kopci a už se znovu ani nerozjedou, protože zastavili. A samozřejmě, že se nejezdí jenom na redukovanou 1, ale i na vyšší rychlostní stupně, takže rozumně do cca 50km/h (to podle auta).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#15 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 10 pro 2014 14:46

Redukci můžeš řadit i při pomalých rychlostech... Běžně to dělám.

Tom

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#16 Příspěvek od David Š » 11 pro 2014 08:54

...jinak k těm nákladům: paradoxně máme vyšší náklady ve firmě na některé opravy na oktávce nežli na LRD3 !!! :mrgreen:

....například zámky dveří :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: alternátor, ložisko atd...zajímavý co? :hmm:

asi to není vhodný příklad, ale proč ne, že jo?

Dneska s těma servisníma knížkama jen blbnou, stejně Ti jí jestli chceš nasekám u nás na Minoltě do rána 100 a nepoznáš jestli tak nebo tak. Razítko si když budeš chtít seženeš kdekoliv, tužku vyměníš 5x a je originál jako na youtube...

podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer LR a ne nějaký autíčkář ala buňka a rozhrnutý štěrk a fáborky na plotě....do toho bych nešel... :finger
U mě dobrý....

invence
Příspěvky: 11
Registrován: 09 pro 2014 22:01

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#17 Příspěvek od invence » 11 pro 2014 09:12

David Š -> je mě jasné, že to krom jiného chce taky štěstí na kus. A co se servisky týče tam je to fakt jen o papíru, otázkou spíš je, jestli Land Rover nevede něco jako elektronické servisky, kde každý dealer vidí co je s autem provedeno historicky - i když i to samozřejmě nevylučuje, že o auto se stará člověk který ví co dělá, jen není oficiální LR.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#18 Příspěvek od RudaK » 11 pro 2014 09:19

David Š píše: podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer
Ono je to vlastně jedno ... synovec koupil ojeté auto u Dealera s serviskou a následně po jeho intervenci udělal ten značkový dealer finanční vyrovnání bo serviska byla falešná ( což on určitě věděl ) a nechtěl aby se toto rozmazávalo u výrobce . Tak že synovec vlastně koupil auto pod cenou :chuckle
p.s. ale to píšu jen proto,že vyjímka potvrzuje pravidlo ....... koupíš nové auto a ani nepoznáš že bylo při přepravě poškozené :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#19 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 11 pro 2014 09:24

Vede, poptej se v autorizovaném servisu. Pak taky existuje záznam u Cebia, většina servisů tam hlásí stavy tachometrů a to bez vědomí majitele.

Tady je ukázka co se z nich dá za mrzký poplatek vytáhnout.

http://www.zkontrolujsiauto.cz/frmStart ... x?zobraz=1


Tom

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Discovery III jako tažné auto ...

#20 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 11 pro 2014 09:26

Seviskám nevěřit ani u autorizovaných prodejců... Zfalšované... Osobní zkušenost když tchán kupoval od delaera, kde roky servisoval služebáka, auto pro sebe. Jeden telefon do servisu, který byl uvedený na servisce a hned bylo všechno jasný... A prej že ho nepodvedou, když tam jezdí roky. Jo a aby bylo jasno kdo to byl, Ford v Příbrami.

Tom

Odpovědět