Vybíjení akumulátoru

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
vanousfa
Příspěvky: 5
Registrován: 04 srp 2012 08:14

Vybíjení akumulátoru

#1 Příspěvek od vanousfa » 04 led 2015 19:40

Potřebuji poradit čím to může být že po týdnu nejetí mám vybitý akumulátor.Může to vybíjet centrál, nebo něco jiného?Díky za radu. Jedná se o D1.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Vybíjení akumulátoru

#2 Příspěvek od Tazik1992 » 04 led 2015 20:08

No jestli to doteď fungovalo a žádné zařízení jsi nepřidával, tak to může být akumulátorem jako takovým. Jak je starý? Jestli je řekněme víc jak 5-6let starý a předtím týdnem klidu si navíc jezdil jen krátké pojížďky, tak už se taky nemusí v autě řádně dobíjet a hlásí odchod ze scény. A nebo taky nefunguje řádně dobíjení, který by bylo dobrý změřit. Stejně tak i odběr v klidu. Akumulátor nech kdyžtak nabít na nabíječce a zkus to znova nechat odstavený(pokud to jde).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vybíjení akumulátoru

#3 Příspěvek od Steve » 04 led 2015 20:55

Problémem je - mimo jiné - že běžné dobíjecí napětí je cca 13,9V, což bylo OK pro baterky v době výroby D.I.
Dnešní baterky potřebují vyšší napětí, až 14,8V a tedy baterka nikdy nebude v autě dobita naplno.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Vybíjení akumulátoru

#4 Příspěvek od libovka » 04 led 2015 21:00

Steve píše:Problémem je - mimo jiné - že běžné dobíjecí napětí je cca 13,9V, což bylo OK pro baterky v době výroby D.I.
Dnešní baterky potřebují vyšší napětí, až 14,8V a tedy baterka nikdy nebude v autě dobita naplno.
Tak s tím nemůžu souhlasit.Pokud je to klasický akumulátor s kyselinou uplně mu stračí dobíjení +-14V.Napětí 14,8V které uvádíš je spíš pro AGM akumulátory.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vybíjení akumulátoru

#5 Příspěvek od Steve » 04 led 2015 21:47

Tohle je deset let staré, dnes platí mnohem více to, co je psáno ke konci, že nové aku potřebují okolo 14,5V, že aku v autě nebude nikdy nabit naplno (úmyslně), tehdy se nepočítalo s denním svícením (a tedy úbytku napětí) a další drobnosti.
Doporučuju přečíst a zamyslet se - obecně, jsou tam dobré rady.
Určitě se dá najít novější pojednání o nabíjení, mě radil v tomto kámoš, který má na starosti veškerý nabíjecí elektrovercajk v okresní nemocnici (a jsou to stovky přístrojů) a když jsem něco nevěděl, vždy mi dobře a úspěšně poradil. :mrk

http://octavia-elegance.wz.cz/auto_akumulatory.html
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení akumulátoru

#6 Příspěvek od Hubert » 04 led 2015 22:42

U DI mám po výměně regulátoru na baterce 14,4 při zapnutých světlech při vypnutých 14,5 V na alternátoru je stále 14,7V.
Před výměnou na Alt. 14,0 V na baterce 13,7-13,8 s tím se baterka nikdy nedobije naplno (spíš jenom 30%).
Takže na Alt. je 14,0 V málo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Vybíjení akumulátoru

#7 Příspěvek od Steve » 04 led 2015 22:46

To je to co jsem měl na mysli :mrk
Jaký jsi tam dal regulátor?
Přemýšlím nad tím (ale nevím jaký nebo odkud), případně to řešit tou diodou (pro ošálení regleru :mrk ).
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1424
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Vybíjení akumulátoru

#8 Příspěvek od Tazik1992 » 04 led 2015 23:15

libovka píše:Tak s tím nemůžu souhlasit.Pokud je to klasický akumulátor s kyselinou uplně mu stračí dobíjení +-14V.Napětí 14,8V které uvádíš je spíš pro AGM akumulátory.
Taky bych řekl. Spíše údržbové dolévací aku potřebovali pro plné nabití vyšší napětí (plynování začínalo kolem 15V). Ani nemá smysl se bavit o konkrétní hodnotě, protože takřka v každé příručce či článku si autor vezme jinou referenční hodnotu z toho či onoho nej zdroje. Dnešním aku (gelové, AGM, bezúdržbové s tekutým elektrolytem) naopak bohatě stačí těch 14,2 až 14,5V, který má většina aut nastaveno. Tim, že dobíjecí napětí v autě je o pár desetin nižší než káže teorie je spíš ještě bezpečnostní výhoda. Jó jestli Disco nastavením z výroby(ať už blbě nebo záměrně) nebo závadou regulace dává s bídou 14V, to je věc jiná. Blbý je i to, že dost motoristů si do starších aut koupí v suprakci bezúdržbový aku, neřeší hodnoty dobíjení a pak se diví, že jim vydrží jen 2-3 roky.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybíjení akumulátoru

#9 Příspěvek od Hubert » 05 led 2015 07:23

Steve píše:To je to co jsem měl na mysli :mrk
Jaký jsi tam dal regulátor?
Přemýšlím nad tím (ale nevím jaký nebo odkud), případně to řešit tou diodou (pro ošálení regleru :mrk ).
Mám 14V 100A MAGNETI MARELLI
http://www.startery-alternatory.cz/regu ... v/d-70882/
Nakonec stál u Janoty asi 1200 Kč, ale volal jsem mu.
libovka píše:............Blbý je i to, že dost motoristů si do starších aut koupí v suprakci bezúdržbový aku, neřeší hodnoty dobíjení a pak se diví, že jim vydrží jen 2-3 roky.
To je pravda bezúdržbový vydrží bez údržby max 5 let. Údržbová když se udržuje tak vydrží klině i 5-10 let.
80% reklamací na kapacitu baterie je způsobeno vadným dobíjením.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět