Vybíjení akumulátoru
Moderátor: Miky_CZ
Vybíjení akumulátoru
Potřebuji poradit čím to může být že po týdnu nejetí mám vybitý akumulátor.Může to vybíjet centrál, nebo něco jiného?Díky za radu. Jedná se o D1.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Vybíjení akumulátoru
No jestli to doteď fungovalo a žádné zařízení jsi nepřidával, tak to může být akumulátorem jako takovým. Jak je starý? Jestli je řekněme víc jak 5-6let starý a předtím týdnem klidu si navíc jezdil jen krátké pojížďky, tak už se taky nemusí v autě řádně dobíjet a hlásí odchod ze scény. A nebo taky nefunguje řádně dobíjení, který by bylo dobrý změřit. Stejně tak i odběr v klidu. Akumulátor nech kdyžtak nabít na nabíječce a zkus to znova nechat odstavený(pokud to jde).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Vybíjení akumulátoru
Problémem je - mimo jiné - že běžné dobíjecí napětí je cca 13,9V, což bylo OK pro baterky v době výroby D.I.
Dnešní baterky potřebují vyšší napětí, až 14,8V a tedy baterka nikdy nebude v autě dobita naplno.
Dnešní baterky potřebují vyšší napětí, až 14,8V a tedy baterka nikdy nebude v autě dobita naplno.
Discovery je životní styl.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Vybíjení akumulátoru
Tak s tím nemůžu souhlasit.Pokud je to klasický akumulátor s kyselinou uplně mu stračí dobíjení +-14V.Napětí 14,8V které uvádíš je spíš pro AGM akumulátory.Steve píše:Problémem je - mimo jiné - že běžné dobíjecí napětí je cca 13,9V, což bylo OK pro baterky v době výroby D.I.
Dnešní baterky potřebují vyšší napětí, až 14,8V a tedy baterka nikdy nebude v autě dobita naplno.
Re: Vybíjení akumulátoru
Tohle je deset let staré, dnes platí mnohem více to, co je psáno ke konci, že nové aku potřebují okolo 14,5V, že aku v autě nebude nikdy nabit naplno (úmyslně), tehdy se nepočítalo s denním svícením (a tedy úbytku napětí) a další drobnosti.
Doporučuju přečíst a zamyslet se - obecně, jsou tam dobré rady.
Určitě se dá najít novější pojednání o nabíjení, mě radil v tomto kámoš, který má na starosti veškerý nabíjecí elektrovercajk v okresní nemocnici (a jsou to stovky přístrojů) a když jsem něco nevěděl, vždy mi dobře a úspěšně poradil.
http://octavia-elegance.wz.cz/auto_akumulatory.html
Doporučuju přečíst a zamyslet se - obecně, jsou tam dobré rady.
Určitě se dá najít novější pojednání o nabíjení, mě radil v tomto kámoš, který má na starosti veškerý nabíjecí elektrovercajk v okresní nemocnici (a jsou to stovky přístrojů) a když jsem něco nevěděl, vždy mi dobře a úspěšně poradil.

http://octavia-elegance.wz.cz/auto_akumulatory.html
Discovery je životní styl.
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
U DI mám po výměně regulátoru na baterce 14,4 při zapnutých světlech při vypnutých 14,5 V na alternátoru je stále 14,7V.
Před výměnou na Alt. 14,0 V na baterce 13,7-13,8 s tím se baterka nikdy nedobije naplno (spíš jenom 30%).
Takže na Alt. je 14,0 V málo.
Před výměnou na Alt. 14,0 V na baterce 13,7-13,8 s tím se baterka nikdy nedobije naplno (spíš jenom 30%).
Takže na Alt. je 14,0 V málo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Vybíjení akumulátoru
To je to co jsem měl na mysli
Jaký jsi tam dal regulátor?
Přemýšlím nad tím (ale nevím jaký nebo odkud), případně to řešit tou diodou (pro ošálení regleru
).

Jaký jsi tam dal regulátor?
Přemýšlím nad tím (ale nevím jaký nebo odkud), případně to řešit tou diodou (pro ošálení regleru

Discovery je životní styl.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Vybíjení akumulátoru
Taky bych řekl. Spíše údržbové dolévací aku potřebovali pro plné nabití vyšší napětí (plynování začínalo kolem 15V). Ani nemá smysl se bavit o konkrétní hodnotě, protože takřka v každé příručce či článku si autor vezme jinou referenční hodnotu z toho či onoho nej zdroje. Dnešním aku (gelové, AGM, bezúdržbové s tekutým elektrolytem) naopak bohatě stačí těch 14,2 až 14,5V, který má většina aut nastaveno. Tim, že dobíjecí napětí v autě je o pár desetin nižší než káže teorie je spíš ještě bezpečnostní výhoda. Jó jestli Disco nastavením z výroby(ať už blbě nebo záměrně) nebo závadou regulace dává s bídou 14V, to je věc jiná. Blbý je i to, že dost motoristů si do starších aut koupí v suprakci bezúdržbový aku, neřeší hodnoty dobíjení a pak se diví, že jim vydrží jen 2-3 roky.libovka píše:Tak s tím nemůžu souhlasit.Pokud je to klasický akumulátor s kyselinou uplně mu stračí dobíjení +-14V.Napětí 14,8V které uvádíš je spíš pro AGM akumulátory.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení akumulátoru
Mám 14V 100A MAGNETI MARELLISteve píše:To je to co jsem měl na mysli![]()
Jaký jsi tam dal regulátor?
Přemýšlím nad tím (ale nevím jaký nebo odkud), případně to řešit tou diodou (pro ošálení regleru).
http://www.startery-alternatory.cz/regu ... v/d-70882/
Nakonec stál u Janoty asi 1200 Kč, ale volal jsem mu.
To je pravda bezúdržbový vydrží bez údržby max 5 let. Údržbová když se udržuje tak vydrží klině i 5-10 let.libovka píše:............Blbý je i to, že dost motoristů si do starších aut koupí v suprakci bezúdržbový aku, neřeší hodnoty dobíjení a pak se diví, že jim vydrží jen 2-3 roky.
80% reklamací na kapacitu baterie je způsobeno vadným dobíjením.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.